Ketjukoostumukset kaudella 2021–2022

  • 247 410
  • 2 027

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Innala-Broadhurst-Dyk- ketju ei vain toimi. Kenen tässä kentässä on tarkoitus painia ja mennä maalin eteen hakkamaan ribareita sisään? AB se ei voi olla, koska ei vain ole sen roolin pelaaja. Innala se ei voi olla, koska ei ole sen roolin pelaaja. Dyk se ei voi olla, koska ei ole sen roolin pelaaja. Tämän ketjun roolitukset on jo lähtökohtaisesti niin päin persettä, että ihmettelen suuresti, miksi näitä edes yritetään peluuttaa yhdessä?

Jotkut laskevat Dykin duunariksi, koska tekee paljon duunia. Mutta hän ei ole mikään likaisen työn tekijä, eikä häntä kannata sellaiseen rooliin istuttaa, kun vahvuudet eivät ole siinä. Dyk joutuu pelaamaan nyt roolissa umpijumissa olevan Innalan kanssa ja molemmat ovat epämukavuusalueellaan koko ajan. Todennäköisyys sille, että kummallakaan ketsuppipullot aukeavat, on mun mielestä juuri nyt melko olematon, jos tämä ketju pysyy kasassa. Kumpikaan ei pysty pelaamaan nyt rennosti. Plus, että kun siellä maalin edessä ei ole just sen duunin erikoismiestä, tämä ketju joutuu antamaan myös aika paljon tasoitusta, kun vastustaja ei joudu edes painimaan siellä maalin edessä.

Paajanen-Jääskä-akseli on todella hyvä ja heillä kemiat kohtaa ja tulostakin tulee. Mutta mä en nyt oikein näe mitään muuta vaihtoehtoa kuin joko erottaa tämä kaksikko tai heittää heidän kanssaan joko Dyk tai Innala pelaamaan. Itse olen sitä mieltä, että kun meillä on todistetusti upeasti menneisyydessä yhteen pelannut ketju Tallberg-Broadhurst-Dyk, tätä pitäisi nyt hyödyntää, jotta saisimme Dykiltä maalihanat auki ja Broadhurstinkin pelin kulkemaan paremmin. Pitäisikö Hirvonen heittää ykköseen Palolan ja Koivistoisen kanssa? Innala Paajasen ja Jääskän kanssa? Tallberg-Broadhurst-Dyk olisi yksi ketju. Nelonen olisi sitten muodossa Wirtanen-Väänänen-Åsten/Karvinen/Hede? Vai heitetäänkö Wirtanen painamaan laiturina likaista duunia AB:n ja Dykin kanssa ja Innala kolmoseen Jääskän ja Paajasen kanssa? Vai pitäisikö Broadhurst korvata enemmän duunarisentterillä ja Innala ja Dyk jatkavat samassa kentässä edelleen?

En todellakaan tiedä, mikä olisi se paras ratkaisu, mutta sen tiedän, että mä näen jo nyt, ettei Innala-Broadhurst-Dyk toimi ja mitä pidemmälle kausi etenee, sitä enemmän jumiin pelaajat menee. Mä en ole huolissani Palolasta ja Koivistoisesta. Palola tietää itsekin, että kovin kaksisesti ei nyt mene, mutta hän on kokenut pelaaja ja hänellä pää kestää kyllä. Katsokaa se Jura-kahvihetki-video, missä Palola heittää läppää Karvisen kanssa. Sen(kään) perusteella en ole huolissani. Mutta Innala ja Dyk ovat kumpikin sellaisia, että heidän pitää nyt päästä flowhun asap, jotta heistä saadaan irti sitä, minkä vuoksi heidät on hankittu, eli maaleja.
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Innala-Broadhurst-Dyk- ketju ei vain toimi. Kenen tässä kentässä on tarkoitus painia ja mennä maalin eteen hakkamaan ribareita sisään? AB se ei voi olla, koska ei vain ole sen roolin pelaaja. Innala se ei voi olla, koska ei ole sen roolin pelaaja. Dyk se ei voi olla, koska ei ole sen roolin pelaaja. Tämän ketjun roolitukset on jo lähtökohtaisesti niin päin persettä, että ihmettelen suuresti, miksi näitä edes yritetään peluuttaa yhdessä?

Jotkut laskevat Dykin duunariksi, koska tekee paljon duunia. Mutta hän ei ole mikään likaisen työn tekijä, eikä häntä kannata sellaiseen rooliin istuttaa, kun vahvuudet eivät ole siinä. Dyk joutuu pelaamaan nyt roolissa umpijumissa olevan Innalan kanssa ja molemmat ovat epämukavuusalueellaan koko ajan. Todennäköisyys sille, että kummallakaan ketsuppipullot aukeavat, on mun mielestä juuri nyt melko olematon, jos tämä ketju pysyy kasassa. Kumpikaan ei pysty pelaamaan nyt rennosti. Plus, että kun siellä maalin edessä ei ole just sen duunin erikoismiestä, tämä ketju joutuu antamaan myös aika paljon tasoitusta, kun vastustaja ei joudu edes painimaan siellä maalin edessä.

Paajanen-Jääskä-akseli on todella hyvä ja heillä kemiat kohtaa ja tulostakin tulee. Mutta mä en nyt oikein näe mitään muuta vaihtoehtoa kuin joko erottaa tämä kaksikko tai heittää heidän kanssaan joko Dyk tai Innala pelaamaan. Itse olen sitä mieltä, että kun meillä on todistetusti upeasti menneisyydessä yhteen pelannut ketju Tallberg-Broadhurst-Dyk, tätä pitäisi nyt hyödyntää, jotta saisimme Dykiltä maalihanat auki ja Broadhurstinkin pelin kulkemaan paremmin. Pitäisikö Hirvonen heittää ykköseen Palolan ja Koivistoisen kanssa? Innala Paajasen ja Jääskän kanssa? Tallberg-Broadhurst-Dyk olisi yksi ketju. Nelonen olisi sitten muodossa Wirtanen-Väänänen-Åsten/Karvinen/Hede? Vai heitetäänkö Wirtanen painamaan laiturina likaista duunia AB:n ja Dykin kanssa ja Innala kolmoseen Jääskän ja Paajasen kanssa? Vai pitäisikö Broadhurst korvata enemmän duunarisentterillä ja Innala ja Dyk jatkavat samassa kentässä edelleen?

En todellakaan tiedä, mikä olisi se paras ratkaisu, mutta sen tiedän, että mä näen jo nyt, ettei Innala-Broadhurst-Dyk toimi ja mitä pidemmälle kausi etenee, sitä enemmän jumiin pelaajat menee. Mä en ole huolissani Palolasta ja Koivistoisesta. Palola tietää itsekin, että kovin kaksisesti ei nyt mene, mutta hän on kokenut pelaaja ja hänellä pää kestää kyllä. Katsokaa se Jura-kahvihetki-video, missä Palola heittää läppää Karvisen kanssa. Sen(kään) perusteella en ole huolissani. Mutta Innala ja Dyk ovat kumpikin sellaisia, että heidän pitää nyt päästä flowhun asap, jotta heistä saadaan irti sitä, minkä vuoksi heidät on hankittu, eli maaleja.
Ehdottomasti lähtisin laittamaan taas Tallberg-Broadhurst-Dyk yhteen, se oli viime kaudella paikoitellen todella hyvä. Olisiko Wirtanen-Koivistoinen-Palola ihan täys huti? Pera ainakin uskoakseni aktiivisesti olisi valmis likaiseen työhön ja maalin eteen. Jääskä-Paajanen-Hede kentän pitäisin yhdessä vielä. Jäljelle jäisi
Karvinen-Väänänen-Hirvonen
Åsten
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK tänään:

Innala - Koivistoinen - Palola
Auvitu - Schmaltz

Tallberg - Broadhurst - Dyk
Kotkansalo - Motin

Hirvonen - Paajanen - Väänänen
Ahonen - Karjalainen

Karvinen - Wirtanen - Hede
Jääskä (13. hyökkääjä)

Garteig
Halonen
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
IFK tänään:

Innala - Koivistoinen - Palola
Auvitu - Schmaltz

Tallberg - Broadhurst - Dyk
Kotkansalo - Motin

Hirvonen - Paajanen - Väänänen
Ahonen - Karjalainen

Karvinen - Wirtanen - Hede
Jääskä (13. hyökkääjä)

Garteig
Halonen

Jaahas, ”vanha kunnon” ykköskenttä kasattu taas yhteen. Ei oikein tunnu hyvältä. Positiivista toki on, että samalla saatiin kasatuksi yhteen viime kaudella hyvin toiminut kakkoskenttä. Mukavaa myös nähdä, että Jääskän edellisen pelin spedeilyt tiputtivat hänet 13. hyökkääjäksi. Åstenin olisin mielelläni nähnyt nelosessa, koska hän on usein ollut hyvä juuri Kärppiä vastaan, mutta on toisaalta ihan ymmärrettävää, että Karvinen ja Hede ajavat pelitaitojensa puolesta ohitse.
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Jääskä sai näköjään heti pienen näpäytyksen edellisen pelin epäonnistumisistaan. En ole ihan varma on pelolla hallitsiminen hyvä asia.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
IFK tänään:

Innala - Koivistoinen - Palola
Auvitu - Schmaltz

Tallberg - Broadhurst - Dyk
Kotkansalo - Motin

Hirvonen - Paajanen - Väänänen
Ahonen - Karjalainen

Karvinen - Wirtanen - Hede
Jääskä (13. hyökkääjä)

Garteig
Halonen

Taas laitettu ketjuruletti käyntiin! Mikäköhän muulilla kun ei ole kahdessa pelissä mahtunut kokoonpanoon? Viime pelissä karvinen oli vaisu. Miksi ei vaan laiteta neloseen muuli,wirtanen, karvinen? Kun olivat yhdessä niin toimi helvetin hyvin ja saisivat pelejä alle. Viime keväänäkin meidän nelonen oli vahva kun olivat pitkään saaneet pelata yhdessä.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Hyvät on ketjut ja kyllä se Jääskäkin saa reilusti peliaikaa, jos jollakin ketjuissa alkaa piiputtamaan. Nyt sitten samalla asenteella ja pykälää vielä paremmalla peliotteella kuin Tapparaa vastaan, niin tiedossa on hymyilyttävä lauantain peli-ilta. Tosin Dykilta ja Innalalta lupa odottaa enemmän tehoja pörräyksen sijaan.
 
Viimeksi muokattu:

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Jääskä sai näköjään heti pienen näpäytyksen edellisen pelin epäonnistumisistaan. En ole ihan varma on pelolla hallitsiminen hyvä asia.

Mitä pelolla halllitsemisesta se on jos saat sitä mitä ansaitset peliajan suhteen? Pitää siellä myös sisällä olla kilpailutilanne ja jos tuon verran ryssit niin ihan oikea päätös tiputtaa 13. hyökkääjäksi. Jos sitä el pelaaja kestä niin on varmasti väärässä paikassa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jääskä sai näköjään heti pienen näpäytyksen edellisen pelin epäonnistumisistaan. En ole ihan varma on pelolla hallitsiminen hyvä asia.

Mikä pelolla hallitseminen? Jos pelaaja pelaa typerästi ottamalla turhia jäähyjä kahdessa peräkkäisessä ottelussa, kyllähän hänelle pitää voida osoittaa, että teoilla on seuraukset. Jääskähän ei pudonnut edes kokoonpanon ulkopuolelle, vaan ainoastaan 13. hyökkääjäksi. Sieltä on vielä omilla esityksillä mahdollista nousta ketjuhierarkiassa ylöspäin, jos peli kulkee. Vapaamatkustajia ei saa olla ja tämä on mielestäni oikein hyvä esimerkki koko joukkueelle. Jääskä pelannee alivoimat normaalisti joka tapauksessa.

Mielenkiintoista nähdä myös Innala takaisin ykkösessä Palolan ja Koivistoisen kanssa. Innala muutti pelaamistaan muissa ketjuissa ja toivoa sopii, että jatkaa samalla linjalla myös tässä ketjussa. Potentiaalia on ja ehkä on ihan hyväkin, että Innala saa uuden mahdollisuuden kokeilla Palolan ja Koivistoisen kanssa näinkin nopeasti. Innalan hyvät esitykset palkittiin nostamalla hänet takaisin ykköseen.

Em. muutokset ovat mielestäni oikeinkin hyvää pelisilmää valmennukselta. Plus tietenkin Tallbergin siirtäminen AB:n ja Dykin kanssa samaan ketjuun.
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Mitä pelolla halllitsemisesta se on jos saat sitä mitä ansaitset peliajan suhteen? Pitää siellä myös sisällä olla kilpailutilanne ja jos tuon verran ryssit niin ihan oikea päätös tiputtaa 13. hyökkääjäksi. Jos sitä el pelaaja kestä niin on varmasti väärässä paikassa.
Olen ihan samaa mieltä että Jääskä ei edellisen pelin perusteella ansaitse paikkaa pelaavassa kokoonpanossa. Pointtina oli lähinnä se että tuo kertoo myös jotain Peltosen ajatusmaailmasta. Jos teet virheitä, niin joudut "vilttiin". Onko se tänä päivänä oikea tapa valmentaa vai ei? Aika monet nuoren polven valmentajat kannustavat enemmänkin yrittämään ja samalla oppimaan virheistään.

Tämän päivän nuorisoa ei voi enää valmentaa Jortikan opein, se mikä toimi 70- ja 80-luvulla syntyneisiin pelaajiin, ei todellakaan toimi enää 2000-luvulla syntyneisiin. Sen olen itse todennut monta kertaa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mut mites toi pakisto, vieläkö jalat kantaa viikon kolmanteen. Karjalainenkin oli hyvä to, mutta nyt voi tämä olla jo liikaa. Missä se Luoto on? Sehän otettiin takas ja Stadiin ja pelannu ihan hyvin ne pelit missä on ollu mukana. Noh, tänään pitää vetää tiivistä viisikkoa, ja olla tarkkoja vaihtorytmin kanssa. Ei ylipitkiä vaihtoja tai muuta idiotismia ehdoin tahdoin.

Garteig maalissa, se on hyvä. Hyökkäys herättää positivea kyllä myös!
 
Viimeksi muokattu:

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Olen ihan samaa mieltä että Jääskä ei edellisen pelin perusteella ansaitse paikkaa pelaavassa kokoonpanossa. Pointtina oli lähinnä se että tuo kertoo myös jotain Peltosen ajatusmaailmasta. Jos teet virheitä, niin joudut "vilttiin". Onko se tänä päivänä oikea tapa valmentaa vai ei? Aika monet nuoren polven valmentajat kannustavat enemmänkin yrittämään ja samalla oppimaan virheistään.

Tämän päivän nuorisoa ei voi enää valmentaa Jortikan opein, se mikä toimi 70- ja 80-luvulla syntyneisiin pelaajiin, ei todellakaan toimi enää 2000-luvulla syntyneisiin. Sen olen itse todennut monta kertaa.

Ei siellä voi olla myöskään ilmaista peliaikaa. Nyt ansaitusti Väänänen otti Jääskän paikan. Nämä ovat ammattilaisurheilijoita kilpasarjassa jolle maksetaan suorittamisesta kovaa palkkaa. Itse olen kaivannut, että sinne tulee se henkilö jolla on munat tehdä vastaavia ratkaisuja. Tämä myös ruokkii pelaajia hakemaan parempia suorituksia jotta sitä peliaikaa ansaitsee. Peltonen puhui etuoikeudesta pelata IFK:ssa ja se pitää käsitellä sellaisena ja myös siitäkin Peltosen kanssa samaa mieltä.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Se vain on niin, että olkoon kuinka muotia tahansa paijata poikien päitä, niin mikäli tavoitteita on päästä rahakkaampiin kaukaloihin on kyllä omaksuttava se, että tyhmyydet/huono pelaaminen johtaa poppareille. NHL:ssä hölmöily johtaa AHL:ään tai peräti siirtolistalle.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Hienoa että Garteig jatkaa ansaitusti maalilla.

Tiedoksi muuten että illan peli näkyy vapaasti katseltavana teeveestä meneillään olevan televisioviikon myötä.
Liiga 1 kanava, jolta peli tulee, on siis avoinna kaikille.

Itsellä kyllä näkyi eilen myös nuo muut liiga-kanavat :D
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hegu

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Hyvä että 2. on mitä on mutta olen skeptinen ykkösen suhteen.
Olisin mieluummin nähnyt

Hirvonen - Koivistoinen - Palola

Innala - Paajanen - Väänänen

Mutta katsotaan.. Innala ja Palola ovat toki hieman järkevöittäneet pelaamistaan joten ehkä se tuottaa tulosta.

Jäky on ottanut tyhmiä jäähyjä joten ihan hyvä laittaa pienemmälle peliajalle sillä muut ovat pelanneet fiksummin. Tai sitten Jääskä pelaa osittain 7. pakkina jos pakiston rasitusta halutaan keventää.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Jaahas, ”vanha kunnon” ykköskenttä kasattu taas yhteen. Ei oikein tunnu hyvältä.
Palolan arvostelijoille vastaan Stögöä mukaillen:
”Jos olisin pelannut paremmin, minkäs värinen kypärä mulla silloin olisi?”
Veikkaus on taas arponut meidät selkeäksi ennakkosuosikiksi. Peli on siis kunnossa, rosteri on hyvin kasattu ja valmentaja tehtäviensä tasalla. (Ainakin Piken perään haikailijat ovat olleet hiljaisempia viime päivinä).
1-5 varma tieto.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Palolan arvostelijoille vastaan Stögöä mukaillen:
”Jos olisin pelannut paremmin, minkäs värinen kypärä mulla silloin olisi?”
Veikkaus on taas arponut meidät selkeäksi ennakkosuosikiksi. Peli on siis kunnossa, rosteri on hyvin kasattu ja valmentaja tehtäviensä tasalla. (Ainakin Piken perään haikailijat ovat olleet hiljaisempia viime päivinä).
1-5 varma tieto.

Palolan arvostelusta olen täsmälleen samaa mieltä. Muutenkin yksittäisten pelaajien arvostelu tilanteessa, jossa alisuorittamista on ollut havaittavissa laajalla rintamalla, on hieman mautonta. Onneksi tilanne näyttää jo paremmalta. Tuon uudelleen kasatun ykköskentän ongelmana on mielestäni se, että roolitus on aika erikoinen, mikä lienee vaikuttanut siihen, että toistaiseksi tuo ketju on ollut vähemmän kuin osiensa summa. Onneksi tämä ilta kaiken muuttaa voi. Sitä toivokaamme.

Edit. Kirjoitusvirhe
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Palolan arvostelijoille vastaan Stögöä mukaillen:
”Jos olisin pelannut paremmin, minkäs värinen kypärä mulla silloin olisi?”
Veikkaus on taas arponut meidät selkeäksi ennakkosuosikiksi. Peli on siis kunnossa, rosteri on hyvin kasattu ja valmentaja tehtäviensä tasalla. (Ainakin Piken perään haikailijat ovat olleet hiljaisempia viime päivinä).
1-5 varma tieto.

Toivottavasti Palola parantaa mutta en muista tilannetta että näin monen jälkeen noilla otteilla olisi kellään ollut kultakypärää päässä joten voi olla että se tuuri mikä IFK:lta kokonaisuudessaan on matseista puuttunut, on siirtynyt kokonaan Palolalle. Hymiö.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
IFK tänään:

Innala - Koivistoinen - Palola
Auvitu - Schmaltz

Tallberg - Broadhurst - Dyk
Kotkansalo - Motin

Hirvonen - Paajanen - Väänänen
Ahonen - Karjalainen

Karvinen - Wirtanen - Hede
Jääskä (13. hyökkääjä)

Garteig
Halonen
IFK:n matsiennakossa Tallberg on ykkösessä ja Innala kakkosessa. Mutta liigan sivuilla tuo lainauksen versio. Onkohan mediavastaavalle tullut copy+paste moka?
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Pitäisikö Hirvonen heittää ykköseen Palolan ja Koivistoisen kanssa? Innala Paajasen ja Jääskän kanssa? Tallberg-Broadhurst-Dyk olisi yksi ketju.

Kyllä pitäisi. Näitä (Innala-Paajanen-Jääskä, Tallberg-Broadhurst, Hirvonen-Koivistoinen) olen nimenomaan ehdottanut keskikesältä saakka, ja vasta nyt lokakuussa ovat jotkut alkaneet olla kanssani samaa mieltä. Sen verran oma hahmotelmani tuosta sinun hahmotelmastasi kuitenkin eroaa, että vaihtaisin Dykin ja Palolan paikkoja keskenään.

Tiedän varsin hyvin miten hyvin Broadhurstin ja Dykin yhteispeli osui kohdalleen sekä viime kaudella että nyt Oulussa. Olen silti samaa mieltä heinäkuisen Helsingforcen kanssa siitä, ettei joukkueen parasta syöttelijää kannata haaskata Dykille, kun siihen vierelle olisikin mahdollista istuttaa vielä parempi maalintekijä eli Palola. Toinen jo kesällä esiin nostamani huomio tähän liittyen oli Koivistoisen kyky tehdä laitureistaan parempia, joten hänen vierellään Hirvonen ja Dyk voisivat onnistua ja luoda kokonaisuuden joka on isompi kuin osiensa summa. Vaikket pidä Dykiä rouhijana, on hän kuitenkin joukosta Hirvonen-Dyk-Palola-Innala selvästi eniten rouhija ja paras maskimies. Koivistoinen itsekin osaa mennä ahtaisiin paikkoihin, mutta hyötyisi toisesta, joka uskaltaa vähän ottaa osumaa, eikä Palola oikein tähän lokeroon istu. Siksi Dyk sopisi paremmin kuin Palola tuohon Koivistoisen laitaan.

Täten siis Hirvonen-Koivistoinen-Dyk, Tallberg-AB-Palola, Innala-Paajanen-Jääskä. (Muok: Jääskän tilalla Teissala tai Heljanko etenkin sellaisia vastustajia vastaan, jolloin ei ole odotettavissa paljon painia vaan tarvitaan enemmänkin käsiä ja taitoa).
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös