Ketjukoostumukset kaudella 2019–2020

  • 273 382
  • 1 768

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Sanokaas joku laiturina pelannut että onko kivempi pelata lapa keskelle vai laitaan päin? Ihmettelen noita laitureiden puolia kun R:t on kaikki laitettu oikealle. Itse pelasin urani pakkina ja siellä viivalla oli ainakin paljon tehokkaampaa pelata lapa keskelle, että sai vedon lähtemään nopeammin. Tottakai laidan vieressä on helpompi pelata lapa laidan puolella, mutta kyllä sen kiekon saa jalallakin pysäytettyä tai lavalla käännettyä nopeasti keskelle. Laitureilla toki sen poikkisyötön saa syvemmälle maalin kulmalle jos lapa on laidan puolella, mutta voi sen kiekon pistää kulmalta rystylläkin sisään ja mä ainakin opin kohottamaan rystylläkin jo joskus D-junnuissa.

Tottakai pelaajien kemioilla on isompi merkitys, mutta aika vähän noita kenttiä on edes kokeiltu niin että snaippereiden lavat olisi keskelle päin. Jos olen ns. pelinrakentajalaituri, niin silloin toki logiikka menee toisin päin ja ymmärrän oikein hyvin miksi esim. Saarinen pelaa vasemmalla.

En saanut tähän kysymykseeni viime pelin alla yhtään vastausta ja asia minua kovasti kiinnostaa, joten kokeillaan uudestaan. Onko palstalla yhtään nykyisiä tai entisiä laitureita joilta voisi saada näkemystä?
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Mä näen että Åsten on kaavailtu rotaatioon ja ei pelaisi kaikkien ollessa kunnossa paitsi siinä tapauksessa että halutaan peluuttaa nelosessa alivoimaa ajatellen.

Nytkin 4. kenttä voisi olla

Tallberg - Nykopp - Jääskä

Tai

Tallberg - Jääskä - Keränen

Rotaatiolaituriksi hyvä.
Paitsi, että J Keränen ei ole Åstenin tasoinen edes.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
En saanut tähän kysymykseeni viime pelin alla yhtään vastausta ja asia minua kovasti kiinnostaa, joten kokeillaan uudestaan. Onko palstalla yhtään nykyisiä tai entisiä laitureita joilta voisi saada näkemystä?
Kaikkia paikkoja (jopa maalissa) joskus kokeilleena:
Pakkina kumpikin puoli kävi, tosin mieluummin vasen. Hyökkäyksessä oikea laita, mutta sentteri ja vasenkin onnistuivat.
Maalissa pelasin räpylä vasemmassa vaikka vasuri olenkin. Ja golfissa löin oikealta, enkä kuten monet vasurit.
Minä pelasin rightin mailalla.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Kaikkia paikkoja (jopa maalissa) joskus kokeilleena:
Pakkina kumpikin puoli kävi, tosin mieluummin vasen. Hyökkäyksessä oikea laita, mutta sentteri ja vasenkin onnistuivat.
Maalissa pelasin räpylä vasemmassa vaikka vasuri olenkin. Ja golfissa löin oikealta, enkä kuten monet vasurit.
Minä pelasin rightin mailalla.

Hienoa kiitos! Eli tykkäsit olla laiturina rightin mailalla oikeassa laidassa? Miksi koit tuon puolen paremmaksi?
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Hienoa kiitos! Eli tykkäsit olla laiturina rightin mailalla oikeassa laidassa? Miksi koit tuon puolen paremmaksi?
Helpompi katkaista laidassa, helpompi syöttää vasemmalle ketjukavereille eikä laukominenkaan vaikeampaa ollut (tosin olin aika surkea laukomaan).
Mieluisin pelipaikka oli kuitenkin pakkina tai maalivahtina.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Minusta olisi ollut paljon parempi nostaa Lambert tai Nordgren kolmoseen
Lambert kyllä, mutta Nordgrenille en vielä nykykunnossa näkisi tilaa joukkueessa.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
En saanut tähän kysymykseeni viime pelin alla yhtään vastausta ja asia minua kovasti kiinnostaa, joten kokeillaan uudestaan. Onko palstalla yhtään nykyisiä tai entisiä laitureita joilta voisi saada näkemystä?

Itse leftinä olen tykännyt pelata eniten oikeassa laidassa, eli lapa keskelle päin, mutta ymmärrän, että molemmissa on puolensa. Riippuu kaiketi pelaajatyypistä, että lauotko enemmän vai rakennatko peliä? Oikeassa laidassa plussana mm. nopeat one-timerit sekä maalintekosektoreihin leikkaaminen ja laukominen. Vasemmassa laidassa taas syöttöjen haltuunottaminen, kenties syöttöpelaaminen yleensäkin sekä kiekon suojaaminen kun alueelle tultaessa voit pitää pelivälinettä laidan puolella ja suojata sitä paremmin kropallasi.

Toki nämä kommentit sen verran harrastelijatasolta, että pitäisivät sisällään mitään valtaisia taktisia nyansseja.
 
Viimeksi muokattu:
J

Just-Ice-Hockey

Asia selvä. Olen lähes koko tekstisi kanssa eri mieltä (pl. asenne ja se että monet muutkin ovat eri mieltä) ja niin kaukana toisistamme ollaan, että tuskin päästään asiasta yhteisymmärrykseen. Itse arvostan Åstenia kovasti, mutta se kai on tullutkin jo selväksi.

Pyydän kuitenkin että kokeilet seurata Åstenia tilanteissa, joissa hän lähtee karvaamaan kiekkoa vastustajalta pois tai häiritsemään vastustajan alimman pelaajan pelinavausta. Harva osaa sen niin hyvin kuin hän.

Kyllä minäkin arvostan Åstenia, helvetin hyvällä asenteella se tuolla vetää. En vain pidä häntä kovinkaan hyvänä ammattijääkiekkoilijana.

Mikäli vain pystyn illan ottelun yytsimään, tulen kiinnittämään erityistä huomiota Åstenin karvauspelaamiseen. Toki olen jo pitkään miestä katsonut tarkkaan, mutta ehkä nyt syytä yrittää muuttaa katsontakantaa. Mielenkiinnosta kysyn vielä, jos nyt lähtisit rakentamaan vaikka kantakaupungin kommunistien rosteria liigapelaajista reilulla kolmella miljoonalla, olisiko Åsten listallasi vai löytyisikö nelosesta (oletettavasti) eri pelimiehet?

Paitsi, että J Keränen ei ole Åstenin tasoinen edes.

Tästä olen vahvasti eri mieltä. Juho Keränen on hyvän matkaa Åstenia edellä jääkiekkoilijana. Siirtäkää miehet joukkueeseen, jossa kaikki neljä ketjua toteuttavat yhdessä sovittuja asioita ja katsokaa kumpi pelaa ja kumpi syö poppareita. Itse väitän Åstenin tippuvan siinä leikissä aikaisemmin.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kyllä minäkin arvostan Åstenia, helvetin hyvällä asenteella se tuolla vetää. En vain pidä häntä kovinkaan hyvänä ammattijääkiekkoilijana.

Mikäli vain pystyn illan ottelun yytsimään, tulen kiinnittämään erityistä huomiota Åstenin karvauspelaamiseen. Toki olen jo pitkään miestä katsonut tarkkaan, mutta ehkä nyt syytä yrittää muuttaa katsontakantaa. Mielenkiinnosta kysyn vielä, jos nyt lähtisit rakentamaan vaikka kantakaupungin kommunistien rosteria liigapelaajista reilulla kolmella miljoonalla, olisiko Åsten listallasi vai löytyisikö nelosesta (oletettavasti) eri pelimiehet?



Tästä olen vahvasti eri mieltä. Juho Keränen on hyvän matkaa Åstenia edellä jääkiekkoilijana. Siirtäkää miehet joukkueeseen, jossa kaikki neljä ketjua toteuttavat yhdessä sovittuja asioita ja katsokaa kumpi pelaa ja kumpi syö poppareita. Itse väitän Åstenin tippuvan siinä leikissä aikaisemmin.

Keräsen paikka kuuluisi olla katsomossa. Ollut valovuoden jäljessä Åstenia tällä kaudella. Liigan sivuilta voi käydä katsomassa herran tilastoja. Lempinimikin joku pommikone. Onkohan edes taklannut tällä kaudella kertaakaan? Åsten sen sijaan hyödyllisempi tällä hetkellä joukkueelle. Hankkii jäähyjä, taklaa ja karvaa hyvin. Samaa mieltä, että paikka kuuluisi olla nelosessa. Vakaa liigapelaaja kuitenkin neloseen ja kunhan pleijarit alkaa arvokas raataja joukkueelle.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Helpompi katkaista laidassa, helpompi syöttää vasemmalle ketjukavereille eikä laukominenkaan vaikeampaa ollut (tosin olin aika surkea laukomaan).
Mieluisin pelipaikka oli kuitenkin pakkina tai maalivahtina.

Enpä edes ajatellut hyökkääjien osalta tuota laitapelaamista kun hommaa kummastelin. Ajattelin vain suoraa hyökkäystä ja poikkikentän syöttöjä. Tunnetusti me pyöritetään tällä kaudella peliä paljon laidoissa, niin ehkä se ei olekaan niin että sinne päädytään kun ei päästä suoraan iskemään maalille vaan se onkin tosiaan tiedostettu valinta ja kätisyyksiä hyödynnetään nimenomaan sen mukaisesti. Täytyykin ottaa tämä homma tänään erityistarkkailuun!

Mä haluisin joskus nähdä että IFK tekee semmosen änärimaalin jossa hyökkäyspäässä sentteri pelaa aloituksessa kiekon vaan metrin taaksepäin tai työntää kaverin sentterin pois ja laidan puolen laituri tulee ja pamauttaa kiekon suoraan etuyläpeltiin. Tähän nimenomaan taas tarvitaan sitä että laiturin lapa on keskelle päin.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Itse leftinä olen tykännyt pelata eniten oikeassa laidassa, eli lapa keskelle päin, mutta ymmärrän, että molemmissa on puolensa. Riippuu kaiketi pelaajatyypistä, että lauotko enemmän vai rakennatko peliä? Oikeassa laidassa plussana mm. nopeat one-timerit sekä maalintekosektoreihin leikkaaminen ja laukominen. Vasemmassa laidassa taas syöttöjen haltuunottaminen, kenties syöttöpelaaminen yleensäkin sekä kiekon suojaaminen kun alueelle tultaessa voit pitää pelivälinettä laidan puolella ja suojata sitä paremmin kropallasi.

Toki nämä kommentit sen verran harrastelijatasolta, että pitäisivät sisällään mitään valtaisia taktisia nyansseja.

Kiitos! Relevantteja pointteja molemmille puolille ja varmasti tosiaan valittu taktiikka määrittää sitä että miten nuo valinnat tehdään. Ja tietysti pelaajien kemia jota ei voi unohtaa.

Ehkä mitä Pike voisi yrittää on se että laittaisi edes yhteen kenttään sen rightin ukon vasemmalle puolelle, jolloin IFK:n hyökkäyspeliin tulisi enemmän variaatiota ja varsinkin kotipeleissä kun on vaihtoetu niin vastustajan on vaikea tuohon totuttautua kun ei voi laittaa aina samoja kavereita pelaamaan tätä ns. onetimer -ketjua vastaan. Ja mä nimenomaan kaipaan sitä että se laukoja olis nimenomaan siellä vasemmalla puolella, jotta pääsee ampumaan sinne etuylänurkkaan joka on nopeissa tilanteissa tunnetusti normaalille leftin veskalle ehkä se vaikein paikka poimia se veto pois.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Mikäli vain pystyn illan ottelun yytsimään, tulen kiinnittämään erityistä huomiota Åstenin karvauspelaamiseen. Toki olen jo pitkään miestä katsonut tarkkaan, mutta ehkä nyt syytä yrittää muuttaa katsontakantaa. Mielenkiinnosta kysyn vielä, jos nyt lähtisit rakentamaan vaikka kantakaupungin kommunistien rosteria liigapelaajista reilulla kolmella miljoonalla, olisiko Åsten listallasi vai löytyisikö nelosesta (oletettavasti) eri pelimiehet?

Hienoa! Jos pääset ruudun ääreen niin pohditaan sitten matsin jälkeen että oliko mun jutuilla mitään katetta.

Mä voin ihan käsi sydämellä sanoa että mä valitsisin Åstenin mun liigajoukkueen rosteriin vaikka olis kaikki tällä kaudella Suomessa pelaavat pelaajat käytössä. Mun mielestä tekee todella arvokasta työtä koko ajan. Virheitä sattuu kaikille, mutta Åstenin kohdalla niitä tuntuu sattuvan koko ajan vähemmän ja vähemmän ja todella harvoin asiat menee kentällä pieleen hänestä johtuvista seikoista. Yleensä se on enemmänkin Åsten joka pelastaa ketjukaverinsa pulasta kun muilla äijiä karkaa ja kiekko pomppii lavassa. Todella harvoin näkee että joku ryöstää häneltä kiekon, kun taas vastapainoksi todella usein näkee kun hän sen käy sieltä kaverin pakilta vastustajan päässä viemässä. Tuosta vaan ikävä kyllä seuraa usein jompikumpi seuraavasta; a) hänelle voisi avautua maalipaikka, mutta jäätyy tai b) ketjukaverit ei ole tilanteessa messissä kun eivät osaa lukea peliä oikein.

Tämä tekee mielestäni nyt sen mielenkiinnon tähän iltaan kun vieressä ei olekaan nelosketjun anti-jääkiekkoilijat vaan siellä onkin vieressä ukot jotka voivat haistaa avautuvia tilanteita noista Åstenin urotöistä. Jos itse pääsee paikalle niin luultavasti edelleen jäätyy koska tämä on hänellekin uusi tilanne, mutta ajan kanssa tuokin voisi muuttua jos saisi pelata hyökkäävien pelaajien kanssa ja tilanteesta tulisi tutumpi. Eli jos hän tekisi tänään itse maalin niin uskon sen tulevan enemmänkin maalinedusväännöstä eikä mistään avopaikasta.

Mutta katsotaan miten käy! Toivottavasti olen oikeilla jäljillä ja ei tartte häpeillä matsin jälkeen näitä pohdintojani :)
 
J

Just-Ice-Hockey

Keräsen paikka kuuluisi olla katsomossa. Ollut valovuoden jäljessä Åstenia tällä kaudella. Liigan sivuilta voi käydä katsomassa herran tilastoja. Lempinimikin joku pommikone. Onkohan edes taklannut tällä kaudella kertaakaan? Åsten sen sijaan hyödyllisempi tällä hetkellä joukkueelle. Hankkii jäähyjä, taklaa ja karvaa hyvin. Samaa mieltä, että paikka kuuluisi olla nelosessa. Vakaa liigapelaaja kuitenkin neloseen ja kunhan pleijarit alkaa arvokas raataja joukkueelle.

Tällä kaudella kyllä Keränen ollut pihalla kuin lintulauta. Mutta yleisesti ottaen jääkiekkoilijana vähintään pari askelta Åstenia edellä. Keränen on valmennettavissa loistavaksi nelosen rouhijaksi. Åstenilla ei minun silmääni tarvittavia ominaisuuksia siihen ole. Sama asia toisen sanoen, Keräsen ura jatkuu Liigassa IFK:n jälkeenkin, Åsten todennäköisesti tekee Salmet, jolloin ura jatkuu jossain täysin toissijaisessa sarjassa.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kiitos! Relevantteja pointteja molemmille puolille ja varmasti tosiaan valittu taktiikka määrittää sitä että miten nuo valinnat tehdään. Ja tietysti pelaajien kemia jota ei voi unohtaa.

Ehkä mitä Pike voisi yrittää on se että laittaisi edes yhteen kenttään sen rightin ukon vasemmalle puolelle, jolloin IFK:n hyökkäyspeliin tulisi enemmän variaatiota ja varsinkin kotipeleissä kun on vaihtoetu niin vastustajan on vaikea tuohon totuttautua kun ei voi laittaa aina samoja kavereita pelaamaan tätä ns. onetimer -ketjua vastaan. Ja mä nimenomaan kaipaan sitä että se laukoja olis nimenomaan siellä vasemmalla puolella, jotta pääsee ampumaan sinne etuylänurkkaan joka on nopeissa tilanteissa tunnetusti normaalille leftin veskalle ehkä se vaikein paikka poimia se veto pois.

Nyt tulee täyttä mutuilua, mutta äkkiseltään heittäisin, että "lapa keskelle päin" on nykyisin enemmän junnu-/harrastelijapuolen juttuja kun taas tuntuu, että ammattilaistasolla pelin nopeutuessa korostuu enemmän, että lavan lusikkapuoli on keskelle päin eli toisin sanoen lapa laidan puolella. Erikoistilanteet sitten toinen juttu. Eikös aiemmin one-timereistä elänyt Patrik Lainekin (R) pelaa nykyään tasaviisikoin oikeassa laidassa ja ylivoimassa lähinnä sitten vasemman laidan kaarella poikittaissyöttöjä kärkkymässä?

Jos taas miettii, että mikä yhdistää seuraavia meilläkin käyneitä pelaajia, joiden pelipaikka on käytännössä lukittu oikeaan laitaan; Joonas Rask, Juha-Pekka Haataja, Juhamatti Aaltonen & Vili Sopanen? Kyllä, he pelaavat kaikki rightin puolen mailalla.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Nyt tulee täyttä mutuilua, mutta äkkiseltään heittäisin, että "lapa keskelle päin" on nykyisin enemmän junnu-/harrastelijapuolen juttuja kun taas tuntuu, että ammattilaistasolla pelin nopeutuessa korostuu enemmän, että lavan lusikkapuoli on keskelle päin eli toisin sanoen lapa laidan puolella. Erikoistilanteet sitten toinen juttu. Eikös aiemmin one-timereistä elänyt Patrik Lainekin (R) pelaa nykyään tasaviisikoin oikeassa laidassa ja ylivoimassa lähinnä sitten vasemman laidan kaarella syöttöjä kärkkymässä?

Jos taas miettii, että mikä yhdistää seuraavia meilläkin käyneitä pelaajia, joiden pelipaikka on käytännössä lukittu oikeaan laitaan; Joonas Rask, Juha-Pekka Haataja, Juhamatti Aaltonen & Vili Sopanen? Kyllä, he pelaavat kaikki rightin puolelta.

Voit olla täysin oikeassa. Mä en ole Lainetta nyt tällä kaudella paljoa seurannut niin en ole tuosta varma. Oliko Hadekin oikealla? Jotenkin näen päässäni hänet vasemmalla Granlundin vieressä ja Villen oikealla. Voi olla että muistan väärin.. Vai vaihtoiko puolta toisella visiitillään? Mulla on äärimmäisen huono muisti laitureiden puolien kanssa niin vaikea sanoa mitään.

Mutta joo, voi olla että se on juuri noin kun sanoit ja one-timereiden aika meni jo. Toki nyt kun meillä on laatua moneen ketjuun niin voisiko tolla paluulla menneisyyteen edes yhden ketjun kohdalla saada jotain yllätysmomenttia aikaiseksi?

Edit: typo
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tällä kaudella kyllä Keränen ollut pihalla kuin lintulauta. Mutta yleisesti ottaen jääkiekkoilijana vähintään pari askelta Åstenia edellä. Keränen on valmennettavissa loistavaksi nelosen rouhijaksi. Åstenilla ei minun silmääni tarvittavia ominaisuuksia siihen ole. Sama asia toisen sanoen, Keräsen ura jatkuu Liigassa IFK:n jälkeenkin, Åsten todennäköisesti tekee Salmet, jolloin ura jatkuu jossain täysin toissijaisessa sarjassa.

Viime pleijareissa keränen oli oikeasti hyvä ja ihmetellyt mitä miehelle tapahtunut kun tällä kaudella ollut surkea.
 

Alanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid.
Mä olen pelannut 35 vuotta oikeaa laitaa (jos olen itse voinut asiaan vaikuttaa), lapa sisällä. Suurin osa on eri mieltä, eli lapa laidan puolella. Musta se on kummallista.

Minusta on ihan kauhea vääryys, että Lainetta peluutetaan oikealla...

Usein kuitenkin se oma laita vaikuttaa lähinnä puolustuspeliin. Hyökkäyspeli on aika vapaata, ja voi huseerata "missä haluaa". Silti itse tykkään väijyä aina maila peliin päin.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Mä olen pelannut 35 vuotta oikeaa laitaa (jos olen itse voinut asiaan vaikuttaa), lapa sisällä. Suurin osa on eri mieltä, eli lapa laidan puolella. Musta se on kummallista.

Olen antanut itselleni kertoa, että moni hyökkääjä pelaa lapa laitaan päin siksi, että kiekkoa on paljon helpompi suojata siellä laidan puolella rintamasuunnan pysyessä hyökkäyspäätyä kohden, mihin suuntaan yleensä ollaan menossa. 5vs5 pelissä kaksinkamppailut on nykylätkässä niin paljon isompi osa peliä, kuin laukaisutilanteen kätisyys, että pelaajat kokevat noin päin pelaamisen tuottavammaksi. Ja tilanne muuttuu tietysti heti, kun päästään ylivoimalle, jolloin laukaisumahdollisuus kasvaa niin paljon, että kätisyys siihen laukaisuun ylittää kiekon suojaamisen tarpeen. Jolloin myös pelipaikat vaihtuu kätisyyksiä suosivaksi.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mennään posin kautta niin nyt on toivottavasti laitettu Michael Keränen ykkösylivoimaan Turusen paikalle oikeaksi siipimieheksi. Saadaan samalla myös Michael Keränen pois Lyytisen "ruokinnasta", eli jospa Varakas ja Kousa toivuttuaan saisi syötettyä yksinkertaisen 2 metrin syötön sillä tavalla, että Michael Keränen pääsisi käyttämään loistavaa lämäriään ylivoimalla nähtyä enemmän? Tämä yksinkertainen syötön antaminen on ollut Lyytiselle 9/10 täysi mahdottomuus. Lisäksi mielestäni Leskinen ja Turunen eivät välttämättä ole ihan paras mahdollinen yhdistelmä samassa ylivoimassa, koska elävät kiekosta ja tykkäävät "taikoa" sillä. Toki, upsidena Leskisen ja Turusen ollessa samassa ylivoimassa saadaan Tulosruutumaaleja, mutta downsidena hierovat kiekkoa vuorotellen laidoillaan, ja homma ei etene mihinkään, ja tämä on kaiken järjen mukaan helpompi pelata pois vastustajan alivoimakoostumuksella. Nyt saadaan toiselle siivelle selkeätä laukaisu-uhkaa. Lisäksi nythän myös Lundell pääsee takaisin ylivoimalle, jota ei saanut pelata Hämeenlinnassa, joka on sinänsä jo aika makaaberia, ja osoittanee IFKn hyökkäyskaluston tason. Turusen poissaolo on luonnollisesti valtava takaisku, mutta yritetään löytää positiivisia puolia ja uskoa siihen, että muut pelaajat ottavat itseään niskasta kiinni.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Hienoa! Jos pääset ruudun ääreen niin pohditaan sitten matsin jälkeen että oliko mun jutuilla mitään katetta.

Mä voin ihan käsi sydämellä sanoa että mä valitsisin Åstenin mun liigajoukkueen rosteriin vaikka olis kaikki tällä kaudella Suomessa pelaavat pelaajat käytössä. Mun mielestä tekee todella arvokasta työtä koko ajan. Virheitä sattuu kaikille, mutta Åstenin kohdalla niitä tuntuu sattuvan koko ajan vähemmän ja vähemmän ja todella harvoin asiat menee kentällä pieleen hänestä johtuvista seikoista. Yleensä se on enemmänkin Åsten joka pelastaa ketjukaverinsa pulasta kun muilla äijiä karkaa ja kiekko pomppii lavassa. Todella harvoin näkee että joku ryöstää häneltä kiekon, kun taas vastapainoksi todella usein näkee kun hän sen käy sieltä kaverin pakilta vastustajan päässä viemässä. Tuosta vaan ikävä kyllä seuraa usein jompikumpi seuraavasta; a) hänelle voisi avautua maalipaikka, mutta jäätyy tai b) ketjukaverit ei ole tilanteessa messissä kun eivät osaa lukea peliä oikein.

Tämä tekee mielestäni nyt sen mielenkiinnon tähän iltaan kun vieressä ei olekaan nelosketjun anti-jääkiekkoilijat vaan siellä onkin vieressä ukot jotka voivat haistaa avautuvia tilanteita noista Åstenin urotöistä. Jos itse pääsee paikalle niin luultavasti edelleen jäätyy koska tämä on hänellekin uusi tilanne, mutta ajan kanssa tuokin voisi muuttua jos saisi pelata hyökkäävien pelaajien kanssa ja tilanteesta tulisi tutumpi. Eli jos hän tekisi tänään itse maalin niin uskon sen tulevan enemmänkin maalinedusväännöstä eikä mistään avopaikasta.

Mutta katsotaan miten käy! Toivottavasti olen oikeilla jäljillä ja ei tartte häpeillä matsin jälkeen näitä pohdintojani :)

Tähän vahva sama. Tämä taisi olla Nypsin ja Atten kanssa ekassa nipussa, joiden kanssa Salmelainen teki jatkopahveja. Ja Åstenin kanssa sen tekeminen oli aivan hemmetin helppoa. Kaveri ei saikuta, pelaa aina kaiken sen minkä suinkin kykenee, ja on noissa sinunkin mainitsemissasi asioissa aivan hemmetin hyvä. 3 more year, well dun!

Itseäni ei yllättänyt yhtään se, että nyt syksyllä Kärppien eka sainaus jatkosopimuksiin oli Sailio. Hyvin saman profiilin pelaaja Muulin kanssa, ja samoilla perusteluilla erittäin helppo kiinnittää joukkueeseen. Ja kyllä valmentajillakin on näille ihan oikeasti käyttöä, vaikka molemmat välillä heidän pitkäpinnaisuuttaan koetteleekin.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tähän vahva sama. Tämä taisi olla Nypsin ja Atten kanssa ekassa nipussa, joiden kanssa Salmelainen teki jatkopahveja. Ja Åstenin kanssa sen tekeminen oli aivan hemmetin helppoa. Kaveri ei saikuta, pelaa aina kaiken sen minkä suinkin kykenee, ja on noissa sinunkin mainitsemissasi asioissa aivan hemmetin hyvä. 3 more year, well dun!

Itseäni ei yllättänyt yhtään se, että nyt syksyllä Kärppien eka sainaus jatkosopimuksiin oli Sailio. Hyvin saman profiilin pelaaja Muulin kanssa, ja samoilla perusteluilla erittäin helppo kiinnittää joukkueeseen. Ja kyllä valmentajillakin on näille ihan oikeasti käyttöä, vaikka molemmat välillä heidän pitkäpinnaisuuttaan koetteleekin.
Toinen syy on että hellppo tehdä sopimus kun annetaan ylisuurta palkkaa. Mistään muualta ei Micke saisi vastaavaa palkkaa. Ei ole vaikea saada allekirjoitusta paperiin. Tuskiiin tarjouksia liikaa oli oven takana muilta seuroilta samalla hinnallla?
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Toinen syy on että hellppo tehdä sopimus kun annetaan ylisuurta palkkaa. Mistään muualta ei Micke saisi vastaavaa palkkaa. Ei ole vaikea saada allekirjoitusta paperiin. Tuskiiin tarjouksia liikaa oli oven takana muilta seuroilta samalla hinnallla?

Paljon se saa palkkaa?
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Paljon. Liian paljon sen suhteen mitä antaa joukkueelle. 55k taisi olla viimeksi. Se on aika paljon yhdestä maalista.

Mun mielestä on ihan kohdillaan. Voisi olla ehkä jopa enemmänkin, mutta silloin ehkä niitä tehopisteitäkin pitäisi tulla. Tai ei niillä mulle edes niin merkitystä, mutta ainakin tehotilasto plussalle. Koitas nyt säkin seurata häntä tänään vähän tarkemmin niin katotaan mitä jää käteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös