Vaikka eilen tuli kaksi maalia, pitäisi Lessiosta saada enemmän irti. Osittain siksi olisin toivonut sentteriksi Bruléta, koska he ovat pelanneet aiemmin (viime kaudella Kunlunissa sekä alkukaudesta 16-17 Zagrebissa) samassa joukkueessa ja heillä saattaisi olla jonkun verran yhteistä kemiaa. Ainakin Kunlunissa ovat tehneet jonkin verran pisteitä syöttäen toistensa maaleja, mutta KHL:n data on niin heikkolaatuista ettei minun ainakaan ollut mahdollista löytää ketjukokoonpanoja. Nyt Brulé teki tryoutin Calgaryyn, mutta ainahan voi toivoa ettei se tuota tulosta...
Hyvin samantyyppiset pelaajat Thorell ja Kangasniemi laittaisin eri ketjuihin, tuomaan taitoa ja pelintekoa. Toiseen laitaan sitten näihin kärkiketjuihin vähemmän kokonaisvaltaiset, enemmän polkukoneiksi/maalintekijöiksi profiloituvat Rask ja Lessio.
Tämä tarkoittaa tosin, ettei voi rakentaa sekä KHL-tutkaparia Brulé-Lessio, että Lahti-tutkaparia Tyrväinen-Kangasniemi (sillä Rask nyt ainakin on lukittuna oikeaan laitaan, mielestäni myös Kangasniemi, ja Lession ja Thorellin luontaiset paikat ovat vasemmalla). Ei ole hyvä idea laittaa Thorellia ja Kangasniemeä samaan ketjuun, eikä varsinkaan laittaa Lessiota ja Raskia samaan ketjuun. Itse valitsisin näin:
Lessio - Brulé - Kangasniemi
Thorell - Tyrväinen - Rask
Jos taas sentteriksi valikoituisi esim. TJ Hensick, rakentaisin ketjut näin:
Thorell - Hensick - Rask
Lessio - Tyrväinen - Kangasniemi
Muut ketjut sitten näin:
Tallberg - Santala - Nordgren
Petrell - Jääskä/Nykopp - Keränen/Åsten
+Engberg, Lundell
Pakkipareista pakko sanoa, että statsien ja raporttien perusteella tuo kolmonen Varakas-Laakso on pelannut ällistyttävän paljon odotuksiani paremmin. En valita, mutta olen hieman shokissa. Jos pystyvät tuolla tasolla pelaamaan on meillä kyllä aivan perkeleen kova pakisto kokonaisuutena. Quincey ja Motin parantavat aivan varmasti, Kanki ilmeisesti jatkaa siitä mihin keväällä jäi, ns. bubbling under potentiaalia on sekä Ulanderin että Seppälän muodossa ja villinä korttina mahdollisesti vielä Finleykin. Kun nyt Eronen ilmeisesti on aloittanut yhtä vakuuttavasti kuin viime kauden, saattaa pakisto olla kokonaisuutena jopa viime kautta parempi, Heiskasen poistumisesta huolimatta!