Tämä avoimuus on ilmeisesti tapahtunut vain kaveripiirille? Mutta ei kai siinä, saahan sitä kailottaa siirtymistään kesken kauden seuraavaksi kaudeksi toiseen seuraan vaikka koko maailmalle, jos siltä tuntuu. Kovin fiksua se ei vain ole. Liekö sitten nämä kailotukset kantautuneet HIFK:n valmennuksenkin korviin ja siksi Teissala ei kokoonpanoon mahdukaan? Pelaajien kannattaisi aina muistaa, että piirit ovat Suomessa todella pienet ja mennyt vaikuttaa tulevaan. Jos seuralla on neuvottelupöydässä kaksi "tasavahvaa" pelaajaa, joiden kesken arvotaan ja valinta on vaikea, tällaiset asiat voivat ratkaista vaakakupin sen toisen pelaajan hyväksi. Mutta nämä nyt on näitä, Teissalankin osalta huhuja on HIFK-jatkojen ja TPS-sopparin puolesta, joten joudumme odottamaan seuraavan sopimuksen julkistamista.
Sanoisin kuitenkin, että vaikka itselläni on mennyt Ahokkaaseen maku ylidramaattisten pressien takia, en mä häntä huonona valmentajana pidä, vaan päinvastoin yhtenä "uuden sukupolven" lupaavimmista koutseista. Tätä taustaa vasten ja jos huhut edes pitävät paikkaansa, kuten kyllä luulen, että jossain määrin pitävät, Uraman ja kumppaneiden ei todellakaan kannattaisi mikromanageroida ja löydä turhaa painetta valmennukselle pikkuasioiden takia. Ja jos eivät ole tyytyväisiä valmentajiin, valmennus pitää vaihtaa. Menkööt itse sinne penkin taakse, jos kerran itse osaavat paremmin. Seurallekaan ei tule suuria lisäkustannuksia, ehkä vain kustannusrivi tilinpäätöksessä muuttuu. Ja mikä parasta, seuran menestys paranee. Tätähän on HIFK:ssakin kertaalleen kokeiltu, kun Fränkki sen siinä viime hetkillä keksi kesken pleijarisarjan, että Aravirta pitää potkia helvettiin kesken pelin 2005 Lukko-sarjassa. Ihan niin radikaaleihin toimenpiteisiin ei sentään Sir ryhtynyt, mutta ottelun jälkeen oli Aran potkujen aika. Ja siitä sitten Pentti itse penkin taakse. Ja sehän meni aivan erinomaisesti ja lomillehan siitä lähdettiin ennen kuin Vokoun ehti kiekkojakaan torjua. Lämmin suositus siis kaikille!