Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 357 607
  • 66 889

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Onhan tämä Veijosen toinen Vares aikamoista paskaa, mutta Björkmanin Tienvieri on kyllä ikoninen hahmo. Huikea suoritus.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Se on kieltämättä hassua että vaikka on nyt sairauslomalla ja tulee vietettyä paljon aikaa kotona niin nyt tuntuu saavan kuitenkin vähemmän aikaan kotonakin kuin työvuorojen jälkeen. Vaikka kyllä minun olisi sairauslomalla nyt ihan mahdollista vähän touhuta kotona, kun ei ole kuitenkaan sairauksia ja vammoja jotka tämän täysin estäisivätkään.

En tiedä onko se aloittaminen sitten se vaikea rasti. Työpäivinä on pakko lähteä liikkeelle töiden takia ja kun on vauhtiin päässyt niin kotona sitten samalla vauhdilla tiskaa, siivoaa, pesee jääkaapin ja semmoista. Nyt sairauslomalla sitä mielellään vain sitten lorvailee kun se on muutenkin kerran mahdollista. Ihan esimerkkinä tästä se että työelämässä ollessani siivosin tai vähintään imuroin asuntoni kerran arkena ja kerran viikonloppuna,.nyt tuo tahti on hädin tuskin kerran viikossa.

No ei tässä muuten hätää ole mutta tiskiä on kertynyt taas iso määrä ja ei olisi pahitteeksi pestä vaikka se jääkaappikin. Tuumasta toimeen pitäisi ryhtyä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Voisi varmaan mennä ihmettelyketjuun tai ketjuun jossa asiat ei avaudu, mutta pistetääs tänne kun tässä on kysymystäkin ilmassa:

Monissa sarjoissa tai leffoissa on siinä alkutunnarin aikana näyttelijöiden nimiä mutta siinä ei sitten sen tarkemmin eritellä kuka näyttelee ketäkin. Silti monessa sarjassa tai leffassa on joku yksittäinen hahmo kenen näyttelijän kohdalla lukee myös se esitettävä hahmo, esim. Bondeissa on ollut "Ralph Fiennes as M" tai nyt kun Smallvilleä katso niin lukee "John Schneider as Jonathan Kent". Muiden kohdalla ei ole muuta kuin hahmon näkyessä pelkkä näyttelijän nimi.

Miksi siis jonkun yksittäisen hahmon kohdalla tehdään näin että lukee sekä näyttelijä että esitettävä hahmo? Emmätajuu.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kävin tänään veljen lasten kanssa jäällä kun se nyt kestää tavan ihmisen. Tehtiin rantaan pieni luistelujää (liitteessä alku) ja lapset siinä luisteli ja lämäsi vähän kiekkoa. Yhden lapsen mielestä minun olisi pitänyt hakea luistimet kotoani. Sanoin että en todellakaan kun olin tullut heille jo kävellen. Ihan liikaa olisi mennyt aikaa hakea luistimet. Taisin kyllä luvata perjantaina tulla luistinten kanssa heille... Ja vähän pelata kiekkoa.
 

Liitteet

  • -5850505129948722891_121.jpg
    -5850505129948722891_121.jpg
    77,5 KB · kertaa luettu: 69

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Miksi siis jonkun yksittäisen hahmon kohdalla tehdään näin että lukee sekä näyttelijä että esitettävä hahmo? Emmätajuu.
Halutaan korostaa, että JUURI TÄMÄ näyttelijä on tässä elokuvassa tai sarjassa. Yksi klassikkoesimerkki on Melrose Placen Heather Locklear, joka oli koko ajan "Special Guest Star", vaikka vakikalustoon kuuluikin.

M:n rooli onkin muuten mielenkiintoinen, sillä neljästä näyttelijästä Robert Brown ei saanut rooliaan alkuteksteihin. Törkeää tönimistä!
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitäs mitäs? Että tällaista. Mua pyydettiin pelaamaan pesäpalloa tänään. Sekä pyyntö, että itse peli tapahtu(i)vat tänään.
Kannattaako mennä?

Ei kannata, siellähän on jo pimeääkin. Vittumaista olla pimeällä ulkokentällä kopparina tai siepparina. Mailan kalahduksesta päättelee, että nyt muuten saattaa olla laakapallo tulossa kovaa kohti. Mutta ei osaa päättää laittaisiko räpsänsä pään vai munien eteen.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ei kannata, siellähän on jo pimeääkin. Vittumaista olla pimeällä ulkokentällä kopparina tai siepparina. Mailan kalahduksesta päättelee, että nyt muuten saattaa olla laakapallo tulossa kovaa kohti. Mutta ei osaa päättää laittaisiko räpsänsä pään vai munien eteen.

Toisaalta sisäpelissä voi tulla hyviä onnistumisia, kunhan osuu palloon eikä lukkariin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt se lyö sitten aika jännäksi. Eli ensi keskiviikkona on nykyisen työpaikan ja siellä jatkoni kannalta emännän mukaan lääkäriasemalla hyvin tärkeä kolmikantaneuvottelu. Tuolla neuvottelussa on paikalla emäntä, minä ja olikos työterveyssairaanhoitaja. Tuohon neuvotteluun on käsittääkseni aloitteen tehnyt työnantaja.

Mitään ei kannata kuulemma päätellä vielä siitä että uusimpaan työvuorolistaan minulle on merkitty työvuoroja ensi vuoden alkuunkin, vaikka nykyinen työsopimukseni päättyy tämän vuoden viimeinen päivä. Vaan jatko ratkeaa täysin tuolla neuvottelussa.

Kuullostaa niin jännittävältä ja dramaattiselta neuvottelulta. Parempi mennä lähelle lääkäriasema bussilla, kävellessä tulee herkemmin jännäkakat housuun.

Koko tulevaisuuteni on auki jalkakipujen vuoksi ja kyllähän se varmaan niin ikävä kyllä menee että vaikka kuinka työntekijä toivoisi niin ei työnantajalla ole kuitenkaan tarvetta sääliä ylen kaiken ja jatkaa sellaisen työntekijän sopimusta joka olisi vielä pahimmassa tapauksessa klesana ja sairauslomalla.

Minä toivon tietenkin että saisin jatkaa tuolla samassa työpaikassa koska työpaikan vaihto ei välttämättä sujuisi taaskaan niin yksinkertaisesti minulta. Ei se työnhaku ole koskaan minulta oikein sujunut ja uudessa työpaikassa pitäisi aloittaa taas kaikki alusta, perehtyminen ja sekin että tulisi jonain päivänä ehkä siellläkin sosiaalisemmaksi.

Mutta askel kerrallaan eteenpäin. Yhä. Ja pitää toivoa parasta ja pelätä pahinta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Pitää kirjoittaa vielä muutama hajatelma tänne ketjuun jotka ovat mielessäni käynyt.

Eli olen yhä enenevässä määrin alkanut miettimään sitä ratkaisua että palaan töihin takaisin yhä kipujen kanssa. Tässä alkaa olemaan niin kovat panokset jo kun vaarana on menettää hyvä työpaikka. Aikaa kuntoutuminen ehkä vaatii mutta etenkin kun sopimus on määräaikainen ja työnantajalla ei ole sitä tarvetta ylenpalttisesti säälistä jatkaa niin sitä aikaa ei välttämättä ole saatavilla jos haluan myös nykyisen työpaikan pitää. Eri asia olisi varmaan jos sopimus olisi mallia vakituinen.

Mutta kun ei ole niin kyllähän tässä on varmaan vaihtoehtona myös palata töihin pitkän sairausloman jälkeen ja todeta että tilanne on lähes sama töissä kuin oli sairauslomalle jäädessäkin eli kipuja yhä on. Onnekseni kuitenkin pystyin työni ennenkin kivuista huolimatta hoitamaan hyvin. Vituttaahan tällainen ratkaisu kun on rampannut lääkärissä ja jalkaterapiassakin mutta tätäkin on silti harkittava.

Ja vituttaa myös se että olen saanut kuvan että nykyään pitää osata itse kysyä lääkäreiltä asiat. Tästä esimerkkinä sellainenkin kun viime keväänä sain lääkäriltä lopulta tulehduslääkettä johonkin vaivaan. Yksi tuttu sanoi että se olisi pitänyt itse kysyä niin olisit saanut nopeammin sen. Ja mistä helvetistä minä sellaisia osaisin kysyä? Mutta kai tähän on vaikuttanut sekin että niin moni googlettaa vammansa sun muut ja sen mukaan osaa kysellä lääkäriltä asioita. Kaikkien pitäisi sitten näin toimia?

Ja jumppaaminen on jätetty liikaa minun vastuulleni. Minun joka ei ollut biologian tunneilla hereillä ja tiedä oikein mikä osa ihmistä on mikäkin. Kerran ne jumppaliikkeet siellä terapiassa näytettiin mutta nyt olen nuo jo ehtinyt unohtamaan. Ohjeet sain paperilla kyllä mukaan mutta epäilen onko jumppani tarpeeksi tehokasta kun en täysin ymmärrä niitä ohjeita.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jos joulukuussa ei tule sanktiota niin tämä on ensimmäinen kalenterivuosi hetkeen kun en ollut pelikiellossa. En tiiä sitten pitäisikö ottaa helppo kuukausi pois roikkumasta niin saisi tuon kauneusvirheen korjattua.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen kokouksessa, siis ihan oikeassa lähikokouksessa, ja päässä alkoi soida Popedan Erotomania. Mietin miltä se kuulostaisi, jos se laitettaisiin kesken kokouksen soimaan. Ajatus alkoi naurattaa niin, että oli pokassa pitelemistä, piti ihan oikeasti purra hampaita yhteen.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Spotifyn vuosikatsaus tuli ja eipä omalle kohdalle sattunut yllätystä, mitä bändiä tuli kuunneltua eniten: Sentenced ja 3844 minuuttia tuli kuunneltua vuoden aikana.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
10 694 kuunteluminuuttia ja Dead by April luultavasti melko selvälläkin marginaalilla kuunnelluin bändi. ERRAn nouseminen viidenneksi kuunnelluimmaksi yhtyeeksi yllätti eniten.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Tasan 0 minuuttia tänäkin vuonna Spotifyn kuuntelukertoja. Vanhan liiton mies ei striimaa, vaan kuuntelee levyjä (ja radiota).
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vähän huono tämä Finlandia-gaalan lähetysaika, kansainvälisiä katsojalukuja ajatellen. Nehän on esim. Yhdysvalloissa vielä varmaan töissä eivätkä ehdi suorana katsomaan.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hieman jännittää.

Jenkkireissu alkamassa ja meno on Köpiksen kautta. Vaihtoaika Köpiksessä 45 minuuttia (SAS:n minimi) ja Köpiksen lento Suomeen on jo 45 minuuttia myöhässä. Joten saas nähdä miten tässä käy.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En ehkä kestä. Ja sanoin jo A-klinikalla terapeutillekin asiasta että koen tässä ilmassa olevan tällä hetkellä taas vaaran merkkejä sen suhteen että elämä lähtee vähitellen hallinnasta niin kuin vuonna 2015. Oikeastaan, silloin ei tarvittu edes näin vakavia ongelmia kuin mitä nyt on pahimmillaan kehkeytymässä.

Tässä voi pahimmassa tapauksessa lähteä työpaikka alta, jalat eivät välttämättä yhä silti ole kunnossa, minulle tärkeä joulukin on joltain osin tänäkin vuonna jo uhattuna ja sitten kun nämä kaikki tapahtuu suunnilleen samaan aikaan. Isä ainakin jo eilen viestitteli ettei uskalla ottaa luokseen minua jouluna eli varmaan taas voi olla edessä yksinäinen joulu minulla.

No, nyt pitäisi vain kaataa jäitä hattuun. Jaksaa yhä luottaa siihen että asiat ratkeavat. Mutta kun minä olen tällainen joka tuppaa herkästi liioittelemaan ongelmia ja vetämään mutkia suoriksi. Pelottaa hieman mutta ei nyt vielä pitäisi lannistua kun toivoa on yhä.

Ja olen aikeissa lähteä jos on vain rahaa niin reissuun jouluna. En jaksa tänä vuonna järjestää joulua pelkästään minulle itselleni joten jos vain talous antaa myöden niin helpohko ratkaisu olisi lähteä jonnekin täyshoitolaan tms viettämään joulua. Saa ruoat valmiina nenän eteen, pääsee saunomaan ja saa vähän aistia joulun tunnelmaa. Siinä olisi hyvä vaihtoehto yksinäisen joulun vietolle.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tasan 0 minuuttia tänäkin vuonna Spotifyn kuuntelukertoja. Vanhan liiton mies ei striimaa, vaan kuuntelee levyjä (ja radiota).
Minäköhän vuonna kuuntelin radiota viimeksi..? CDitä kyllä tulee kuunnelluksi paljonkin.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Hieman jännittää.

Jenkkireissu alkamassa ja meno on Köpiksen kautta. Vaihtoaika Köpiksessä 45 minuuttia (SAS:n minimi) ja Köpiksen lento Suomeen on jo 45 minuuttia myöhässä. Joten saas nähdä miten tässä käy.

Ilmeisesti lennot samalla lipulla? Jos hyvä tuuri käy, odottaa jatkolento Köpiksessä teitä ja toivon mukaan laukutkin kerkeävät samalle lennolle mukaan. Mikäli jatkolento ei odota, on SAS velvollinen reitittämään teidät jotain muuta kautta kohteeseen. Toki siinä menee sitten aikaa ja saattaa tulla ainakin yksi pomppu lisää matkalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös