Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 329 197
  • 66 848

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Iisopilla on nyt vihdoin uusi puhelin... Edellinen olisi täyttänyt kohta neljä vuotta mutta sillä alkoi olla ongelmia lataamisen ja kameran kanssa ja tilakin (muisti) alkoi loppumaan joten päivitin. Nyt tutustutaan uuteen...
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Viikon päästä pitäisi mennä Vimpeliin. Rupesin miettimään että olenkohan ikinä edes käynyt koko Etelä-Pohjanmaalla muuten kuin joskus lapsena kerran käynyt Ähtärissä eläimiä katsomassa.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Olen autokatsastuksessa ja odotellessa tuossa pöydällä on lukuvaihtoehtoina Me Naiset ja Seiska. Tyydyn nyt sitten selaamaan Jatkoaikaa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Olen autokatsastuksessa ja odotellessa tuossa pöydällä on lukuvaihtoehtoina Me Naiset ja Seiska. Tyydyn nyt sitten selaamaan Jatkoaikaa.
Joskus aikoinaan ajateltiin perustaa miestenlehti nimeltä Ne Naiset. Se oli ennen kun nettiviihdyke vei lehdet.
 

Harzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joe DeLoach
Olen muutaman kerran sattunut kattomaan noita Ylen Hittimittareita 80-luvulta. Huikeaa settiä! Olin tuolloin aikuisiän kynnyksellä, mutta jotenkin tosta tuntuu olevan ikuisuus (noh, onhan siitä jo yli kolkyt vuotta..). Oliko elo tuolloin nykyisestä näkökulmasta todellakin noin junttia? Noh, olihan mullakin geeliä päässä ja silloin trendikkäästi leikatut niskaraidat. Ei saatana..
Toisaalta elämä oli teinille sillon aika paljon helpompaa. Lauantaisin alkuiltapäivästä vaan ilmoitti porukoille, että mennään kaverille kattomaan videoita, eikä kukaan tienny tai ainakaan pystynyt sitä todentamaan, että oikeasti istuttiin puistossa juomassa keskaria. Nykyään kakarat ovat kännyköineen jatkuvan valvonnan alla.
Näitä Hittimittareita katsoessa ei voi kuin hämmästellä miten helkutin "vanhoja" ihmiset ennen vanhaan olivat. Joku silloinen 41-vuotias Hilkka Joensuusta näyttää aivan nykypäivän 75-vuotiaalta mummolta.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Oi jospa tänään saisin edes jotain aikaiseksi. No, jotain ihan pientä olen saanut aikaiseksi, mutta en lähellekään tarpeeksi. Jotenkin oon vain parkit päällä parkkiruudussa.
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Joskus aikoinaan ajateltiin perustaa miestenlehti nimeltä Ne Naiset. Se oli ennen kun nettiviihdyke vei lehdet.
Kuulostaisi ihan raikkaalta nimeltä Jallujen ja Kallejen rinnalle? Jotenkin miestenlehdillä on ehkä hieman negatiivinen sävy jos vertaa naistenlehtiin. Vai onko tämä asia näin vain minun päässäni ja miestenlehtien lueskelu vaikka duunipaikan kaffepaikalla olisi täysin ok? Tai parturissa..."olisko sulla mitään hyvää miestenlehteä?"
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Iisoppi on kyllä hieno. Tarkoitan siis tuota kasvia (ks. liite). Eilinen sade vähän latisti sitä mutta komeasti on täynnä pieniä liloja kukkia.
 

Liitteet

  • IMG_20210910_095322_HDR~4.jpg
    IMG_20210910_095322_HDR~4.jpg
    872,9 KB · kertaa luettu: 72
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Minä teen tyttäreni kanssa nyt vanilja-mokkajäätelöä ja jotta valkuaiset ei mene hukkaan, niin teemme myös marenkia. No ei marenkia oikeastaan edes syömään pysty, mutta on sitten kiva elementti jälkiruokiin.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Minä teen tyttäreni kanssa nyt vanilja-mokkajäätelöä ja jotta valkuaiset ei mene hukkaan, niin teemme myös marenkia. No ei marenkia oikeastaan edes syömään pysty, mutta on sitten kiva elementti jälkiruokiin.

Sain joululahjaksi tohon, niin piti tietysti heti tehdä paahtovanukasta. Sitten mietin siinä, että mulla on tossa puoli litraa munanvalkuaista, että heitänkö pois. Tein sit marenkia ja heitin muutama kuukausi myöhemmin pois. No kyllä siitä siinä alkuun valtaosa syötiinkin.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers

En edes tiedä, että miksi ihmeessä luin tämän "uutisen", mutta varmaan hieno fiilis lääkärinä kun oot ihan muutamankin vuoden opiskellut ja painanut duunia niin saada tämmösiä soittoja että "no se on Jamppa tässä Iltalehdestä terve, kuule semmosta lähdin soittelemaan että mikä on sun lääketieteellinen näkemys marianne-karkkien työntämisestä hanuriin"?
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Aivan helvetin hieno aamu pitkästä aikaa. Tässä tyttären kanssa syödään kahdestaan aamupalaa. Puoliso lähti eilen jo pohjoiseen hautajaisiin mitkä on tänään. Muksu vetää muroja ja katsoo iPadiltä Ryhmä Hauta. Minä vedän lihapiirakkaa 2nakilla. Taustalla pauhaa Mastodon. Ei voisi alkaa aamu paremmin
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuossa puhuimme työkaverini kanssa eilen tauolla vapaista, niiden määristä ja niiden mahdollisista riittävyydestä tai pahimmillaan riittämättömyydestä. Työkaverini mukaan yksi vapaapäivistä menee aina siihen elpymiseen työputken jälkeen. Että esimerkiksi yksi vapaapäivä ei riitäkään siihen että palautuu töistä virkeäksi itsekseen.

Minä aloin vasta tämän jälkeen miettimään että minulle hyvin usein tähän töistä elpymiseen, palautumiseen riittää kyllä muutama vapaa tunti työvuoron jälkeen. Itse vapaista ei tarvitse juurikaan uhrata aikaa töistä palautumiseen. Tämähän on toki minun kannalta hyvä juttu että vireystilani palautuu normaalille tasolle niinkin nopeasti työpäivän jälkeen.

En tiedä sitten mikä tuohon töistä palautumiseen vaikuttaa. Varmaan omalta osaltaan vaikuttaa hyvä kuntokin. Ainakin lenkkeilen nykyään pitkiäkin lenkkejä viikon aikana että kunto minulla on varmaan ihan ok ja se varmasti edesauttaa työssä jaksamiseen. Toisaalta olen sitten kyllä työpaikkani nuorimpia työntekijöitä, tämä työkaverinikin jonka kanssa asiasta puhuin on muistaakseni kuitenkin minua 10-15 vuotta vanhempi. Että kyllä se ikäkin varmaan auttaa jakamaan töissä.

Vaikka pientä ikäkriisiä se minullakin jo on kyllä ollut havaittavissa. Ensi viikolla ikä kasvaa taas yhdellä numerolla kolmekutosesta kolmeseiskaan ja neljänkymmenen vuoden rajapyykki alkaa jo lähestyä uhkaavasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös