Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 340 402
  • 66 858

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Juuri alkoi kolmosella Wallander - Ennen routaa.

Ystadilaisen poliisin Kurt Wallanderin tytär, poliisi Linda Wallander teki itsemurhan jo vuonna 2007. Hänen tyttärensä teki itsemurhan 12-vuotiaana vuonna 2014.

Näyttelijä Johanna Sällström siis kyseessä. Ja nämä itsemurhat ikävä kyllä oikeassa elämässä.

Sällström selvisi vuoden 2004 tsunamista, mutta ei koskaan toipunut siitä henkisesti, sanoo internet.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Husqvarna se pitää olla. Opin tämän sedältäni joka oli sentään metsuri (myös metsätalousyrittäjä)... Joten meillä on Husqvarna ruohonleikkuri, moottorisaha ja raivaussaha... (sekä housut, takki, saappaat ja kypärä).
...
Mulla on sahana McCulloch, joka itse asiassa on nykyisin Husqvarnan konsernia. Tiedä sitten, kuinka se näkyy sahan valmistuksessa, mutta riski ja luotettava on ollut meidän käytössä, joka ei tietenkään mitään ammattikäyttöä ole. Arvostan silti sahan tehoa, hyvää käynnistyvyyttä sekä käsiteltävyyttä ja turvallisuutta mm. puiden karsimisessa.
On meillä raivaussahakin, Stihl-merkkinen, mutta se on ollut lähinnä käytössä vaimon pojalla, kun on kesätöikseen ollut Kainuun korvissa vesaikonraivuussa - kuulemma hillittömän hyvä kampe.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tällä kertaa äänestäminen on senkin vuoksi minulle melko helppoa kun kaupungin listoilta löytyy poikkeuksellinen määrä etukäteen minullekin tuttuja henkilöitä. Ei tuttuja sen takia että olisimme opiskelleet eri vuosikymmeninä samassa oppilaitoksessa vaan ollaan tultu ihan oikeasti tutuiksi jollain tavalla ehdokkaan kanssa aiemmassa elämässä. Yleensä näitä minulle tuttuja ehdokkaita ei varsinkaan täällä Hämeenlinnassa ole kuin tyyliin korkeintaan yksi niin kuin viime vaaleissa. Nyt niitä on ainakin kolme.

No eihän tuo kolmekaan nyt vielä mikään iso luku ole mutta näistä tutuista silti äänestän varmasti jota kuta. Ja se ketä heistä äänestän on sekin jo tiedossani. Tuttu entuudestaan, fiksu persoona varmasti ja ihan hyvä puolekin niin häntä se on helppo äänestää. Eli ääneni menee tällä kertaa aikoinaan työtoiminnassa työohjaajani toimineelle henkilölle. Minä en tiedä varmaksi onko hänkään enää samoissa hommissa mutta minä en siis enää toki ole onneksi. Henkilöstä tykkäsin mutta nuo hommat olivat pirun tylsiä.

Ja täällä listoilla tuli eilen Facebookissa vastaan aivan Heikki Silvennoisen näköinen ehdokas. Sillä erolla että hänellä oli viikset. Ajattelin että laitan tännekin kuvat jakoon mutta sitten tulin toiseen aatoksiin kun ei tämä ehdokas nyt sinänsä vielä ainakaan mikään julkkis ole. Ja en tiedä olisiko se ollut soveliasta julkaista hänen kuvansa täälläkin.

No, äänestämiseen mutkan tekee se asia tällä kertaa että henkilöllisyystodistukseni on vanhentunut jo viime vuoden puolella ja en ole saanut aikaiseksi vieläkään hommata uutta. Mutta poliisilaitokselta onnekseni saa kai maksutta väliaikaisen henkkarin vaaleja varten.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
@vilperi Todennäköisesti sinun ei tarvitse hakea mitään väliaikaista henkkaria, jos sinulla on se vanha yhä tallessa. Ks. lisää täältä.

Vanha henkkari ei käy matkustusasiakirjana tai vahvaa tunnistautumista (esim. verkkopankkitunnusten hakeminen) vaativissa tilanteissa, mutta useimmissa muissa tapauksissa se voidaan hyväksyä, jos siitä se henkilö on yhä todennettavissa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@vilperi Todennäköisesti sinun ei tarvitse hakea mitään väliaikaista henkkaria, jos sinulla on se vanha yhä tallessa. Ks. lisää täältä.

Vanha henkkari ei käy matkustusasiakirjana tai vahvaa tunnistautumista (esim. verkkopankkitunnusten hakeminen) vaativissa tilanteissa, mutta useimmissa muissa tapauksissa se voidaan hyväksyä, jos siitä se henkilö on yhä todennettavissa.

Kiitos tiedosta. Voisihan tuota äänestämistä vanhallakin henkkarilla kokeilla, vaikkapa ennakkoäänestämällä. Jos se henkkari ei siellä kelpaa niin sitten hankkii sen uuden kortin.

Yksi ennakkoäänestyspaikka kun taitaa olla suoraan työmatkani varrellakin.
 

Adonis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oma perhe
Family Guy. Olen ollut koukussa, en edes muista kuinka kauan. Joka päivä, melkein, tulee katsottua ainakin pari jaksoa. Nyt on jo neljäs kierros menossa ja olen 17.tuotantokaudella. Eli kesän jälkeen alkaa viides kierros. Alkuun en tykännyt siitä vauvasta, Stewiestä yhtään, kun se oli jotenkin niin irrallinen hahmo, mutta onhan se sanavalmis ja varsin kekseliäs kaveri. Turhan Peter keskeiseksi sarja vaan mennyt ja ensimmäiset 10 kautta mielestäni parhaimmat, kun kavereillakin ole enemmän roolia. Family Guy voittaa kaikenmaailman konsolipelit tai pyöräilyn ajanvietteenä 100-0.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mulla on näköjään mennyt täysin ohi Teflon Brothersin biisi Kendo Anthem. Kiva kun joku laulaa lätkästäkin.
Tuohan oli jossain MM-kisoissa ihan kisabiisinä. Jäi soimaan päähän ja muistaakseni kaikkia vitutti tuo biisi.
 

J_Boumedienne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
Mulla on näköjään mennyt täysin ohi Teflon Brothersin biisi Kendo Anthem. Kiva kun joku laulaa lätkästäkin.
Tuohan oli jossain MM-kisoissa ihan kisabiisinä. Jäi soimaan päähän ja muistaakseni kaikkia vitutti tuo biisi.
Olen pohtinut, milloin valittaisiin kisabiisiksi kunnon rokkia. Enkä tarkoita mitään Teräsbetonia, vaan vaikka jotain Amorphiksen Kalevala-teemaista tykitystä. Suomi pärjäsi jälleen Euroviisuissa rokilla, joten miksi pitää kaivella esiin kaiken maailman Roope Salmisia tai JVG:tä, kun tarjolla olisi laatumusaa? Itsessäni viralliset Leijona-kappaleet aiheuttavat ärsytystä joka vuosi. Kunpa soisi joskus edes Stam1na, tai vaikka Viikate, Kotiteollisuus, jotka mestarillisesti ammentavat musiikkiinsa perisuomalaista sielunmaisemaa.
 

J_Boumedienne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
Family Guy. Olen ollut koukussa, en edes muista kuinka kauan. Joka päivä, melkein, tulee katsottua ainakin pari jaksoa. Nyt on jo neljäs kierros menossa ja olen 17.tuotantokaudella. Eli kesän jälkeen alkaa viides kierros. Alkuun en tykännyt siitä vauvasta, Stewiestä yhtään, kun se oli jotenkin niin irrallinen hahmo, mutta onhan se sanavalmis ja varsin kekseliäs kaveri. Turhan Peter keskeiseksi sarja vaan mennyt ja ensimmäiset 10 kautta mielestäni parhaimmat, kun kavereillakin ole enemmän roolia. Family Guy voittaa kaikenmaailman konsolipelit tai pyöräilyn ajanvietteenä 100-0.
FG on varmasti monelle eräänlainen salainen pahe, josta eivät kehtaa myöntää nauttivansa. Itselleni se on sellaista absoluuttista, absurdia aivot narikkaan -viihdettä (Simpsonien tapaan), joka jostain syystä toimii, varsinkin ekoilla kausilla. Olen myös tsiigaillut Netflixistä hiukan vastaavantyylistä, tosin astetta sairaampaa sarjaa Paradise PD, johon verrattuna Family Guy tuntuu välillä pyhäkouluretkeltä. Tuo sarja kokee tosin totaalisen nosediven jo kakkoskaudella, joten en varauksettomasti suosittele.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
FG on varmasti monelle eräänlainen salainen pahe, josta eivät kehtaa myöntää nauttivansa. Itselleni se on sellaista absoluuttista, absurdia aivot narikkaan -viihdettä (Simpsonien tapaan), joka jostain syystä toimii, varsinkin ekoilla kausilla. Olen myös tsiigaillut Netflixistä hiukan vastaavantyylistä, tosin astetta sairaampaa sarjaa Paradise PD, johon verrattuna Family Guy tuntuu välillä pyhäkouluretkeltä. Tuo sarja kokee tosin totaalisen nosediven jo kakkoskaudella, joten en varauksettomasti suosittele.
Tuosta Paradise PD:stä avasin ketjun pyynnöstä. Tosiaan FG on sen rinnalla pyhäkouluretki.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään palaaminen sitten taas aamuvirkuksi. Huoh. Olisin voinut nukkua paljon pidempäänkin kun menen vasta tänään töihinkin iltavuoroon mutta heräsin tänään taas noin 5.30. En vain saanut nukuttua pidempään. Eihän siinä muuten mitään ihmeellistä olisi mutta taisin nukahtaakin vasta joskus yhden aikaan aamuyöllä. Oli katseltava tietenkin ensin Leijonien peli ja sitten vielä odotella Leijonapörssin kierrospisteet.

Luulin ja odotin että pystyisin nukkumaan pidempään tänään mutta taas aamuvirkkuus yllätti. Noh, onneksi tällä viikolla ei ole MM-kisojen takia, välipäivien vuoksi ja torstaina olevan arkivapaa johdosta niin raskas viikko edessä kuin viime viikko. Vaikka viime viikonkin jaksoin kyllä yllättävän hyvin töissä mutta kuitenkin. Etenkin torstain vapaapäivää odottelen jo melko paljon. Keskiviikkonakin kun on MM-kisoissa huilipäivä niin pääsee silloin ajoissa maatekin ja torstaina voi nukkua niin pitkään kuin saa nukuttua.

Syy miksi sanon nyt että palasin aamuvirkuksi on se että eilen sain nukuttua viime kuukausien tavoilleni poikkeuksellisesti jopa 11.30 asti. Se oli ensimmäinen kerta varmaan moniin kuukausiin kun sain nukuttua noin pitkään, yleensä olen herännyt viimeistään kello 7. Jopa vapaapäivinäni. Siksi tässä ei kai nyt niin paljoa kuitenkaan nukutakaan kun sain sunnuntaina nukuttua noin pitkään.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
@vilperi Aamulla aikaisin herääminen on periaatteessa ihan mukavaa, mutta se että edellisenä iltana täytyy mennä aikaisemmin nukkumaan niin ei ole niinkään kivaa.
Viime yönä heräsin kolmen maissa ja mietin, että pitäisikö nousta katsomaan Vegasin ja Coloradon välistä kamppailua, mutta päätin jatkaa unia ja tuloksesta päätellen päätös oli oikea. Ei yhtään olisi huvittanut nähdä Coloradon tuota peliä voittavan.

Nyt mietin että miten sitä jaksaisi ensi yönä katsella Toronton ja Montrealin game sevenin. Vaikka lomalla olen niin työt sekoittivat rytmin sen verran ennen lomaa, että ei ole vielä kertaakaan tullut noin pitkälle valvottua. Pakko se peli on kuitenkin nähdä joten ei siinä varmaan auta kuin käydä kävelyllä puolilta öin, jos siitä sitten virtaa saisi lisää. Nyt on viikon ajan tullut nukuttua sellaisia 0:00 - 11:00 unia.
Melko päiväkoti meininkiä, myönnän sen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ruohosipuli on hyvää sinällään... Maistuu hyvin myös keitoissa.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joutuuko illan ottelussa kannattamaan Venäjää, jotta Ruotsin tie jatkoon vaikeutuisi? Voi olla kuitenkin liian paha rasti kannattaa rybyjä. Menköön siis Ruotsi jatkoon.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Joutuuko illan ottelussa kannattamaan Venäjää, jotta Ruotsin tie jatkoon vaikeutuisi? Voi olla kuitenkin liian paha rasti kannattaa rybyjä. Menköön siis Ruotsi jatkoon.

Olympiakomitea voi yhä pudota, koska Slovakia voitti keskinäisen. Tänään kannatetaan Ruotsia, huomenna Lukashenkaa ja Tshekkiä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ruohosipuli on hyvää sinällään... Maistuu hyvin myös keitoissa.

Ja tuo ruokiin kivasti väriäkin, kuten myös persilja ja tillikin. Töissä oppinut huomaamaan tuon kuinka kivasti saa väriä salaatteihinkin kun laittaa edes pakkasesta jotain näistä kolmesta edellä mainitusta joukkoon mukaan. Parasta nuo ovat tietenkin tuoreena.

Nyt väsyttää jonkin verran esimerkiksi aamulla kirjoittamani vähäisten yöunien vuoksi mutta ei tässä nyt pysty nukkumaankaan menemään ajoissa vaikka aamulla viimeistään viideltä herätys. Tosin herätys voi olla jo aiemmin kun täytyy vaihdot ehtiä mahdollisesti tekemään Leijonapörssissä. Pelit alkavat kuitenkin huomenna ennemmin kun olen töistä päässyt kotiin.

No kuitenkin, ei tässä nukkumaan pysty nyt menemään kun mielenkiintoinen SWE-RUS peli tulee meidän rikkaiden kanavalta. Jos nyt yrittäisi mennä sänkyyn koittaa nukkumista niin luulen ettei siitä mitään tulisi kun miettisi mitä peli on...

Ja en varmastikaan ole ainut joka on harmissaan siitä kun huominen CAN-FIN peli tulee jo niin pirun aikaisin ja töiden vuoksi sitä en näe. Noh, olen tottunut siihen aiemmassakin työelämässä että niin ne työt vaan välillä haittaa harrastuksia.

Harmittaa vaan kun näkee hyvin kaikki jämäpelit mutta sitten tuollainen lohkon etukäteen odotetuin peli jää näkemättä. Ja huvitti vähän töissä kun osa työkavereista ihan fiiliksissä Latvia-ja Saksa pelien voittojen vuoksi. No olihan nekin voittoja mutta aika nihkeitä kuitenkin.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Kävin tänään tsekkaamassa tuon botskin kun kerran huudeille on parkkeerattu. Poikkeuksellisen näköinen sotalaiva. Kansi on lastattu ajoneuvoilla, erilaisilla pienemmillä veneillä ym. Kannattaa käydä tsekkaamassa vaikkei enää liittolaisia aiempaan tyyliin ollakaan.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Juuri meni toinen koneellinen pyykkiä narulle kuivumaan. Siellä lakanat lepattaa iloseen tuulessa ja ottavat aurinkoa.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Nyt on rokotus hankittu. 5g tuli hankittua jo aiemmin. Mitenköhän tässä nyt sitten käy.

Ps. Osaako joku sanoa tuleeko ne magneetti ekassa rokotusannoksessa vai vasta toisessa? Vastarannan nosturit huojuvat uhkaavasti.
Sain ensimmäisellä magneetin, kello samassa kädessä mennyt täysin sekaisin vaikka on automaatti, viisarit pyörii väärään suuntaan eikä sitä tahdo saada ranteesta pois. 5g taitaa tulla toisella kierroksella.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Heräteostoksena tarttui matkaan tommosia Estrellan sriracha mayo sipsejä kun oli 250g säkki pari euroo. Ihan hyvin toimii ainakin näin oluen kyytipoikana. Srirachan jokseenkin maistaa, loiva potku tulisuutta ja majoneesi ilmeisesti sitten ilmoittaa itsestään tommosen kevyen heleänä hedelmäisenä vivahteena. 7/10
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös