Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 327 209
  • 66 843
K

Kiekkokatsoja

Olenkohan "erinlainen nuori"?
Aamukahvilla, ja laitoin sinappia reilusti leivänpäälle. Tai liekkö nuori, kun nainen luuli mua 8vuotta nuoremmaksi.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Toisaalta kunnon reisiharjat olis ok. Siis pulisongit. Kertovat että kivasti reisiharjat kutittaa, kun naisen sisäreittä pitkin nousee ylöspäin. Mitä lie tarkoittaa..
Kun kasvaisikin reisiharjat, niin kasvattaisin, vaan poskiin tulee vain muutama hassu karva sinne tänne. Viikset sentään kasvaa miehekkäästi.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mikähän tässä on kun ei ole tullut vihapostiakaan moneen päivään eikä ole solvattu päin naamaa? Tyyntä myräkän edellä?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ehkä ollaan jo voiton puolella. Alkoi jo orastavasti ruoka ja seksi kiinnostaa. Jatkoajasta en ole vielä varma. Mutta hei, ei ollut sentään koronaa... Jotain positiivista negatiivisuudesta huolimatta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Aikamoinen penkkiurheilupäivä ollut tämä päivä. Niin kuin etukäteen odottelin ja iloitsin olevankin. Kirjoittelin asiasta muistaakseni jo viime sunnuntaina Veti mielen iloiseksi-ketjuun.

Tämä viikonloppu oli etukäteen jo kovassa odotuksessani ja nimenomaan sen takia että urheilukattaus on ollut tänään ja on huomenna melko kattava ja runsas. Suurimmaksi osaksi olen kuitenkin katsellut lähinnä vain MM-jääkiekkoa jota on tullutkin pitkin vuorokautta.

Heräsin tänään aamu seitsemältä ja olen siitä lähtien viettänyt aikaa lähinnä vain television ääressä, katsellen urheilua. On varmaan muitakin täällä jotka ovat tehneet tänään samoin?

Ensin katselin aamulla Bostonin ja Washingtonin välisen NHL-playoffs-ottelun tallenteena, sitten alkoi rallit, EM-uinnin alkuerät ja niiden jälkeen olen viettänyt aikaa vahvasti MM-jääkiekon parissa. Pari kertaa olen käynyt kaupassa mutta muuten on aika mennyt penkkiurheilun parissa.

Mutta penkkiurheilustahan minä nautin joten on ollut varsin rentouttava vapaapäivä. Olen varmaan hereillä tänään maksimissaan ihan siihen tappiin asti eli kello 24 asti. Yhteensä olen tänään siis hereillä 17 tuntia, näistä tunneista vietän jotain 13-14 tuntia penkkiurheilun parissa eli aika paljon.

Arkisin urheilun katseleminen on jäänyt minulla vähälle viime viikkoina. Tosin tähän tulee varmaan muutos nyt seuraavan kahden viikon aikana jääkiekon MM-kisojen takia. Viikonloppuisin kuitenkin vietän penkkiurheilun parissa pitkiä aikoja, oikeita maraton-putkia ja nautin näistä putkista. Aina ei tarvitse edes urheilua katsella niin intensiivisesti, riittää että urheilut pyörii tuossa taustalla ja kuulee sen selostuksen, sekin jo rentouttaa.

Mutta tosiaan, nämä viikonlopun urheiluputket on varsin mukavia. Ja tänään loppuillasta annan kuitenkin huomiotani myös euroviisuille.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hiljaa hyvä tulee... Luen tässä nyt paikallislehteä ja suunnittelen kasvissosekeiton lämmittämistä. Pitää muistaa pyhittää se lepopäivä...
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt ei ole mitään lepopäiviä pyhitelty! Faija pisti meikäläisen duuniin ja oon nyt riehunut tuolla puiden kanssa pari tuntia. Hyvää treeniä ja rupeaa vähitellen keskivartaloturvotus laskemaan.

Täällä luonnon keskellä kyllä mieli lepää. Lähin naapuri jossain kilometrien päässä ja iltaisin kun olen istuskellut pihalla tupakilla, ei kuulu muuta kuin lintujen älämölöä. Nainpä pari hirveäkin tuolla pellolla, ja yhdet karhun jäljet näin metsälenkillä. Onneksi nyt ei sentään tullut karhu vastaan, vaikka kyllähän mä nyt sellaista vetäsen pataan jos käy mun mustikka-apajille saatana!

Eipä tässä, kesäkin näyttää tulevan ja elokuun alkuun olen jo suunnitellut reissua Lappiin. Karhunkierros olis tarkoitus käydä vetäsemässä ja siihen on täällä landella nyt sitten hyvä treenata.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt ei ole mitään lepopäiviä pyhitelty!
Minä olenkin miehen määrämällä "lepoa ja sosekeittoa"- kuurilla. Olen reilun viikon ollut jonkinmoisessa vatsataudissa. Viime sunnuntaina koin olevani paremmassa kunnossa ja riipaisin puol pellilistä kinkku-metwursti pitsaa... Maanantaina olikin sitten entistä huonompi olo ja viikko meni jotenkin aika "sumussa". Eilen aloin pitkästä tuntea itseni jo vähän terveeksi. Nyt mies "vahtii" etten syö liikaa, sosekeittoa vaan, vähän vihanneksia ja hedelmiä. Muutenkin mies meinaa että vielä pitää lepäillä ja olla tekemättä mitään missä hengästyy tai tulee hiki... Aion kyllä käyttää luontaista viehätysvoimaani saadakseni tahtoni lävitse eräässä jutussa.

Edit. Ei sillä etteikö mies osittain olisi oikeassa enkä ole vielä terve. Söin juuri lautasellisen keittoa ja banaanin ja olo on kuin olisin vetänyt liikaa "pottua&kastia" eli jokseenkin epämiellyttävä. Menen lepäilemään... taas.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kyllähän mies herttainen oli jämäkkänä. Tuli tarkkaa ohjetta mitä syöm ja mitä saan tehdä. Vielä aamulla töihin lähtiessä tuli muistutus että kannattaa syödä varoen ja ottaa rennosti... ja suukko vielä nenän päähän. Nyt on jo ikävä... ;-) Ehkä tämä vatsatauti tästä vielä tokenee. Toivossa on hyvä elää...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt on putsattu reilu ämpärillinen (10 litran) korvasieniä ja toinen keittokierros on menossa. En minä itse mitään sieniä ole metsästä käynyt mutta isä toi oman saaliinsa tänne. Äitini kun ei tykkää että heillä keittää sieniä kun tulee niin hajua.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Töissä nykyään ja ainakin tällä hetkellä suurin osa vuoroistani on niin sanottuja salaattivuoroja. Eli toimin salaattipisteellä vastaavana työntekijänä. Siitä mielestäni näkee taas sen että eteenpäin olen töissäni mennyt melkoisestikin. Alkuunhan olin tuolla lähinnä vain salaattipuolella avustavana työntekijänä, sitten tein jotain hajanaisia vuoroja salaattipisteessä koska siihen oli tarvetta. Nykyään teen taas sitten näemmä jatkuvalla syötöllä yksin noita salaattivuoroja.

Minulle annettu vastuu on kasvanut kohisten ja tehtävät ovat monipuolistuneet. Kelpaa. Niin kuin minulle kelpaa myös nuo salaattivuorotkin. Siis tietenkin kelpaa sen takia että on töitä ja palkka juoksee mutta kelpaa myös senkin takia että nuo tehtävät ovat mielenkiintoisia.

Salaattipöytähän kun tuolla työpaikallani on melko monipuolinen ja runsas. Lyö kuulemma laudalta monien muiden vastaavien paikkojen salaattipöydät, etenkin tuon monipuolisuutensa takia. Ja uskallan väittää että hakkaa myös ihan monien lounaspaikkojenkin salaattipöydät.

Luovuutta tuolla saa käyttää, salaatteja ei ole juuri etukäteen missään päätetty vaan salaatteihin on paljon vaikutusvaltaa salaattityöntekijälläkin. Tosin käytössä olevat raaka-aineet luo omat haasteensa mutta on tuolla ihan hyvin niitä raaka-aineitakin käytössä.

Tuolla noita salaatteja tekee ihan mielellään ja ei se ole niin yksitoikkoista kuten olisi vaikka silloin jos salaattipöydän tarjonta olisi vain tyyliin kurkkua, tomaattia ja vihersalaattia. Korkeintaan jotain juuresta siihen raasteena tai kuutioituna lisäksi.

Tyypillinen salaattipöytä työpaikallani koostuu kyllä joka päivä yhdestä isommasta astiasta vihersalaattia, mutta sekään ei ole aina samanlaista vaan saa ja on hyväkin varmasti jos osaa siinäkin luovia ja kehitellä erilaisia vihersalaatteja. Sitten on yhteensä kuusi pienempää astiaa jotain muita salaatteja. Joista vähintään yksi on joku ruokaisa salaatti, sitten on usein jotain hedelmää myös. Sitten voi olla myös näitä tällaisia salaatteja pari kappaletta vaikka lisää jotka vaatii vähän enemmän työvaiheita kuin raastaminen tai pilkkominen.

Tänään salaattipöydässä esimerkiksi oli vihersalaattia, punajuurisalaattia, vesimeloni-juustosalaattia, paria hedelmää eli toista melonilajiketta ja ananasta sekä nimeltään kesäsalaattia jossa oli raasteena porkkanaa, punakaalia ja valkokaalia sekä lisänä myös omenaa ja appelsiinia.

Nuo salaattihommat olisi varmasti yksitoikkoista jos salaattipöydän sisältö olisi aina jotain pilkottua kasvista, vihersalaattia, raastetta ja kuutioitua juuresta. Ja olen siinä käsityksessä että aika monessa paikassa kai salaattipöydän sisältö vastaavanlainen onkin mutta tuolla saa kyllä käyttää luovuutta ja tehdä erilaisia salaatteja sekä tehdä pari-kolme kappaletta päivittäin ihan kunnon salaatteja. Ei siis vain pelkästään pilkkoa jotain tarjolle vaan tehdä salaatteja jotka vaatii vähän enemmänkin työtä. Esimerkiksi tänään keitin pastaa että saan huomenna taas tehdä myös tonnikalasalaattia.

Ja minun mielestäni on hienoa että on tuon pienemmän paikan etu olemassa että ei ole mitään etukäteen jossain ylemmällä taholla määriteltyjä salaattejakaan joita kaikki saman ketjun paikat noudattaa kuten jossain ABC:lla. Vaan salaattityöntekijä saa ihan itsekin paljon käyttää luovuuttaan, osaamistaan ja tietojaan ja päättää sekä rakennella tuon salaattipöydän antimet.

Minulla on ollut ongelmia siinä etten ole paljoa tiennyt alkujaan noita erilaisia salaatteja mutta pari kuukautta sitten lähdin rohkeasti kehittämään itseäni tuolla. Meillä on sellainen paksu kansio jossa on erittäin paljon salaattireseptejä, niitä olen nyt paljon hyödyntänyt sekä olen katsonut reseptejä myös netistä. Opin tiellä olen vieläkin mutta uskon kun kerran tekee jonkin salaatin niin oppii muistamaan senkin salaatin olemassa olon. Vaikkei edes reseptiä välttämättä kokonaan ulkoa muistakaan. Sitten osaa käyttää paremmin luovuuttaan kun näkee mitä raaka-aineitakin on käytössä.

Ja ei sitä ole pahalla katsottu että olen alkanut tekemään erilaisia salaatteja vaan emäntäkin on sanonut minulle että hienoa että viitsit tehdä näitä erilaisiakin salaatteja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös