Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 592 232
  • 68 293

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Millä sitä nyt yleensä saa ihmisiä houkuteltua? Ilmaisilla ämpäreillä.
Mahdollinen selitys. Tarkemmin ajatellen myös se, että Perlman pääsi intiimiin kanssakäymiseen Leslie Easterbrookin kanssa ja Lee sai pussata Geoge Gaynesia saattoi myös auttaa asiaa.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Pääsin ajamaan tänään bussia. Olihan sekin kokemus. Kääntyminen, parkkeeraaminen ja muu on vähän nihkeää mutta kai se tästä.

Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Pääsin ajamaan tänään bussia. Olihan sekin kokemus. Kääntyminen, parkkeeraaminen ja muu on vähän nihkeää mutta kai se tästä.
On muuten pelottava kokemus ensimmäisellä kerralla. Melkein peruuttaisin yhdellä sivupeilillä varustetulla autolla 30cm pitkällä puomilla (hukassa termi sen kiinnityksen ja kuorman välissä olevan osan puolesta) varustettua asuntovaunua parkkiruutuun, entä bussia.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Eilen kävelin tosiaan työvuoron lisäksi yhdeksän kilometriä, noin suunnilleen. Tein siinä samassa sitten koko vuoden oman käveltyjen askelien ennätyksen yhden päivän aikana, eli niitä askelia kertyi jopa ja peräti päälle 22 000!

Niin kuin jo sanoin eilen niin oli jo siinä rajoilla jaksaako noin paljoa kävellä yhden päivän aikana. Ei 9 kilometriä niin pitkä matka vapaapäivänä ole mutta kun tein tosiaan siihen lisäksi myös normityövuoron niin alkoi tuntumaan jo jaloissakin ainakin.

Tuo yli 22 000 askelta yhden päivän aikana on varmaan jo itse kullekin todella hyvä määrä. Minullekin se oli kova parannus edelliseen ennätystulokseen nähden, tätä eilistä päivää ennen askelieni määrä päivän aikana oli ollut enintään jotain 13000-15000.

Mutta kun oli käytävä eilen töissä, haettava pääsiäisruoat jäähallilta ja haettava ne uudet silmälasitkin heti kun se oli mahdollista. Ja kaikki matkat tein kävellen.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hyvää pääsiäistä kaikille! Muistakaas olla kiltisti ja syödä hyvin... ;-)

Liitteet

• Screenshot_20210401-085101~3.png
    Screenshot_20210401-085101~3.png
    598,3 KB · kertaa luettu: 134

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Hyvää pääsiäistä kaikille! Muistakaas olla kiltisti ja syödä hyvin... ;-)
Kiitos - kuin myös sinne Päijät-Hämeeseen!

Kävin eilen kaupassa ja sitä ruuan määrää, mikä ostoslappuun kätkeytyi. Kolmella kassilla sai raahata eväät kotiin, joten mahdollisuuksien rajoissa on, että meillä(-kin) syödään hyvin, ehkä jopa liikaa.
Lisäksi, paikalliselta lammasfarmilta hankittiin alkuviikosta karitsan paisti sekä karetta ja sisäfile - olivat nk. köntässä eli myytiin yhtenä pakettina.

Btw - siitä kiltteydestä vielä. Kun nainen toivoo miehen olevan kiltti, minulle ei vielä ole ihan auennut, pitääkö silloin olla ihan kiltti vai sopivasti tuhma?

edit: typoja

Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oli taas aika päräyttävä alku... Mies haki lapsensa tänä aamuna sitten meille viettämään pääsiäistä. Sieltä tuli lievästi uhmakas teini paikalle ja totesi että panittte vissiin eilen niin innoissaan ettette edes minua halunneet hakea. Mies selitti että näin nyt vaan sovittiin äitisi ja sinun kanssa. Ja Iisopilla on ollut rankka viikko (virhe veto tähän väliin?). "Ai sillä on rankkaa, eihän se käy edes joka päivä töissä", täräytti teini. Tuntui hetken jotenkin musertavalta tämä. Mies sanoi että jos täällä ei osata käyttäytyä eikä haluta olla niin hän saa kyllä auton nokan äkkiä Lahtea kohden. Vastaukseksi tuli vihainen (ehkä jopa itkuinen) "huuto" eihän minua kukaan halua, olen turha. Ja teini tömisteli yläkertaan.

Siihen jäi tavarat keskelle lattiaa. Kännykkä sentään vissiin mukaan ehti. Mies katsoi minua anovasti (että tekisin jotain) mutta minun oli pakko puistella päätäni koska tiesin (luulin) ettei ollut hetki jolloin minusta olisi jotain hyötyä. Mies tuli istumaan viereeni (sohvalle) ja kysyi että mitä minä tuon kanssa teen. Totesin että olen sitä mieltä että hänen pitää mennä ylös kertomaan että teini on toivottu vieras ja että jos lapsi haluaa jutella niin kyllä kuunnellaan. Että nyt ei ehkä ole se hetki jolloin pitää jättää täysin rauhaan. Mies huokaisi ja nousi lähteäkseen ylös. Hän vielä kumartui kuiskaimaan korvaani "Kyllä minä jossain välissä olisin hänet ehtinyt eilenkin hakea".

Jälkikäteen tuo sananvaihto kyllä absurdiuudessaan oli jopa jotenkin huvittava. Ei tuollaista poukkoilua asiasta toiseen edes itse keksisi omasta päästään. Ensimmäinen repliikki oli varmaan jokseenkin harkittu provokaatio (ei se vitsi ollut) ja sen jälkeen mentiin tunteella. Kiviä kengissä nuorella henkilöllä. Paha olla ja vituttaa. Tekisi mieli ottaa syliin ja sanoa että kaikki muuttuu hyväksi. Vaikka en ole siitäkään aina ihan varma.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Tekisi mieli ottaa syliin ja sanoa että kaikki muuttuu hyväksi. Vaikka en ole siitäkään aina ihan varma.
Tee tuo. Siitä on varmasti joskus tulevaisuudessa hyötyä, jos ei välittömästi olekaan.

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pääsiäinen muka kristikunnan tärkein juhla, pyh. Onko Simpsonit tehnyt yhtään pääsiäis-spesiaalia koskaan? Eipä taida olla. I rest my case.

Seinäjoen reissu tehty. Mukavia ihmisiä ja baareja mutta herranjestas ompa ruma keskusta!!! Seinäjoen keskustan rinnalla Kouvola näyttää Unescon maailman perintökohteelta.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Seinäjoen reissu tehty. Mukavia ihmisiä ja baareja mutta herranjestas ompa ruma keskusta!!! Seinäjoen keskustan rinnalla Kouvola näyttää Unescon maailman perintökohteelta.
Ikinä en ole Seinäjoella käynyt, mutta Kouvolan tunnen kyllä hyvin. Simpeleeltä Helsinkiin junamatkallakin tänään Kouvola erottui joukosta. Vaikea vain kuvitella, että joku Kouvolan päihittäisi.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tee tuo. Siitä on varmasti joskus tulevaisuudessa hyötyä, jos ei välittömästi olekaan.
En minä sitä tehnyt. Fyysiset läheisyyden osoitukset ovat minulle hyvin hankalia. Teini on ollut äärimmäisen torjuva. Mieli on ihan sykkärässä, paha olla. Ei kyllä halua puhua mistään kun "vittuako se auttaa". Se on selvinnyt että on sydänsuruja ja muitakin poruja. Ei vaan saa (lapsi) kiinni mistä purkaa kun meinaa tulla itku. Osaa vain tiuskia ja nyhjöttää hiljaa. Sanoin että kirjoittaa niitä juttuja ylös että minäkin kirjoitin paljon aikoinaan. Olin kuulemma ihan daiju. Mies on jokseenkin levoton. Huoli lapsestaan kova. Soitti jo lapsen äidille. Jotain selvisi sieltä mikä hiertää. Luvattiin pitää täällä kun ei siellä kotona ole sen helpompaa, ehkä jopa vaikeampaa.

Olen niin väsynyt ja jopa neuvoton. Jopa minun kylmään sisinpääni sattuu teinin epätoivo. Huomenna, lupaan sen itselleni, halaan häntä ja lupaan kuunnella, olla läsnä. Että en ehkä ymmärrä häntä mutta haluaisin edes yrittää. Jos vain voisin kuulla hänet, lohduttaa En tiedä jaksanko, kestääkö pinna. Olen itse voinut huonosti viime aikoina (henkisesti). Haluaisin ehkä vain käpertyä sykkärille lepäämään. Sitten miehellä olisi kaksi sykkärää purettavana... Ehkä koko talosta tulisi yksi suuri sykkyrä johon kukaan ei pääse kiinni.

Kaikki pääsiäisen suunnitelmat ja ajatelmat ajautuivat pois. Meistä tuli talon ja pahan olon panttivankeja. Emme tuoneet toisistamne esiin hyviä puolia. Jäimme kiertämään kehää eikä kukaan osannut tai uskaltanut puskea siitä ulos. Liikaa varovaisuutta, hiljaisuutta ja tilaa. Mistään ei saanut kiinni, mikään ei kiinnosta. Paskaa kaikki, tyhmää tai jopa lapsellista. No antaa olla.

Toivon kipinä... Mitä sinä haluaisit syödä. En mitään, ihan sama vaikka paskaa... Juuri kun olin oven sulkemassa niin ääni sanoi että pitsaa. Isä pitsaa hakemaan. Ilta oli melkein normaali. Kun vaan ei puhuttu mitään vaikeaa, kysytty mitään. Katsottiin yksi leffa. Hän (teini) sanoi lähtevänsä ylös lukemaan jos sopii. Sopiihan se... Isä sanoi vielä perään "Rakastan sinua". Teini kääntyi katsomaan ja hymyili vähän. Pienen hetken huulillani häivähti sanat "Niin minäkin" mutta ne eivät tulleet ulos. Kevyet askeleet juoksivat ylös. Kun mentiin nukkumaan ja olisi sanottu hänelle hyvää yötä niin huone oli pimeänä. Annettiin olla rauhassa. Luulen että hän itki...

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Seinäjoen reissu tehty. Mukavia ihmisiä ja baareja mutta herranjestas ompa ruma keskusta!!!

Ymmärsit kuitenkin olla sanomatta sitä siellä, kun kerran pääsit pois. Pohjalaiset on niin kiivasluonteisia puukkojunkkareita, että pitää varoa sanojaan.

Eikös se muuten ole itse Alvar Aallon suunnittelema, tai osa siitä?

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rytmikorjaamo on hyvä keikkapaikka, vaikka onkin ihan hevonkuusessa, ja muutaman kerran olen ollut Seinäjoella urheilun perässä, mutta ei sinne muuten eksyisi. Pesee helposti rumuudessa Kouvolan. Voisi saada kaupungista enemmän irti, jos painopistettä siirtäisi sinne joen rannalle mikä menee nyt aika lailla hukkaan.

Holy Smoke on ainakin hyvä hampurilaismesta. Sinne pitäisi joskus palata.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy