Aikamoinen penkkiurheilupäivä ollut tämä päivä. Niin kuin etukäteen odottelin ja iloitsin olevankin. Kirjoittelin asiasta muistaakseni jo viime sunnuntaina Veti mielen iloiseksi-ketjuun.
Tämä viikonloppu oli etukäteen jo kovassa odotuksessani ja nimenomaan sen takia että urheilukattaus on ollut tänään ja on huomenna melko kattava ja runsas. Suurimmaksi osaksi olen kuitenkin katsellut lähinnä vain MM-jääkiekkoa jota on tullutkin pitkin vuorokautta.
Heräsin tänään aamu seitsemältä ja olen siitä lähtien viettänyt aikaa lähinnä vain television ääressä, katsellen urheilua. On varmaan muitakin täällä jotka ovat tehneet tänään samoin?
Ensin katselin aamulla Bostonin ja Washingtonin välisen NHL-playoffs-ottelun tallenteena, sitten alkoi rallit, EM-uinnin alkuerät ja niiden jälkeen olen viettänyt aikaa vahvasti MM-jääkiekon parissa. Pari kertaa olen käynyt kaupassa mutta muuten on aika mennyt penkkiurheilun parissa.
Mutta penkkiurheilustahan minä nautin joten on ollut varsin rentouttava vapaapäivä. Olen varmaan hereillä tänään maksimissaan ihan siihen tappiin asti eli kello 24 asti. Yhteensä olen tänään siis hereillä 17 tuntia, näistä tunneista vietän jotain 13-14 tuntia penkkiurheilun parissa eli aika paljon.
Arkisin urheilun katseleminen on jäänyt minulla vähälle viime viikkoina. Tosin tähän tulee varmaan muutos nyt seuraavan kahden viikon aikana jääkiekon MM-kisojen takia. Viikonloppuisin kuitenkin vietän penkkiurheilun parissa pitkiä aikoja, oikeita maraton-putkia ja nautin näistä putkista. Aina ei tarvitse edes urheilua katsella niin intensiivisesti, riittää että urheilut pyörii tuossa taustalla ja kuulee sen selostuksen, sekin jo rentouttaa.
Mutta tosiaan, nämä viikonlopun urheiluputket on varsin mukavia. Ja tänään loppuillasta annan kuitenkin huomiotani myös euroviisuille.