Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 545 858
  • 67 945

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pääsiäinen muka kristikunnan tärkein juhla, pyh. Onko Simpsonit tehnyt yhtään pääsiäis-spesiaalia koskaan? Eipä taida olla. I rest my case.
 
Seinäjoen reissu tehty. Mukavia ihmisiä ja baareja mutta herranjestas ompa ruma keskusta!!! Seinäjoen keskustan rinnalla Kouvola näyttää Unescon maailman perintökohteelta.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Seinäjoen reissu tehty. Mukavia ihmisiä ja baareja mutta herranjestas ompa ruma keskusta!!! Seinäjoen keskustan rinnalla Kouvola näyttää Unescon maailman perintökohteelta.
Ikinä en ole Seinäjoella käynyt, mutta Kouvolan tunnen kyllä hyvin. Simpeleeltä Helsinkiin junamatkallakin tänään Kouvola erottui joukosta. Vaikea vain kuvitella, että joku Kouvolan päihittäisi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tee tuo. Siitä on varmasti joskus tulevaisuudessa hyötyä, jos ei välittömästi olekaan.
En minä sitä tehnyt. Fyysiset läheisyyden osoitukset ovat minulle hyvin hankalia. Teini on ollut äärimmäisen torjuva. Mieli on ihan sykkärässä, paha olla. Ei kyllä halua puhua mistään kun "vittuako se auttaa". Se on selvinnyt että on sydänsuruja ja muitakin poruja. Ei vaan saa (lapsi) kiinni mistä purkaa kun meinaa tulla itku. Osaa vain tiuskia ja nyhjöttää hiljaa. Sanoin että kirjoittaa niitä juttuja ylös että minäkin kirjoitin paljon aikoinaan. Olin kuulemma ihan daiju. Mies on jokseenkin levoton. Huoli lapsestaan kova. Soitti jo lapsen äidille. Jotain selvisi sieltä mikä hiertää. Luvattiin pitää täällä kun ei siellä kotona ole sen helpompaa, ehkä jopa vaikeampaa.

Olen niin väsynyt ja jopa neuvoton. Jopa minun kylmään sisinpääni sattuu teinin epätoivo. Huomenna, lupaan sen itselleni, halaan häntä ja lupaan kuunnella, olla läsnä. Että en ehkä ymmärrä häntä mutta haluaisin edes yrittää. Jos vain voisin kuulla hänet, lohduttaa En tiedä jaksanko, kestääkö pinna. Olen itse voinut huonosti viime aikoina (henkisesti). Haluaisin ehkä vain käpertyä sykkärille lepäämään. Sitten miehellä olisi kaksi sykkärää purettavana... Ehkä koko talosta tulisi yksi suuri sykkyrä johon kukaan ei pääse kiinni.

Kaikki pääsiäisen suunnitelmat ja ajatelmat ajautuivat pois. Meistä tuli talon ja pahan olon panttivankeja. Emme tuoneet toisistamne esiin hyviä puolia. Jäimme kiertämään kehää eikä kukaan osannut tai uskaltanut puskea siitä ulos. Liikaa varovaisuutta, hiljaisuutta ja tilaa. Mistään ei saanut kiinni, mikään ei kiinnosta. Paskaa kaikki, tyhmää tai jopa lapsellista. No antaa olla.

Toivon kipinä... Mitä sinä haluaisit syödä. En mitään, ihan sama vaikka paskaa... Juuri kun olin oven sulkemassa niin ääni sanoi että pitsaa. Isä pitsaa hakemaan. Ilta oli melkein normaali. Kun vaan ei puhuttu mitään vaikeaa, kysytty mitään. Katsottiin yksi leffa. Hän (teini) sanoi lähtevänsä ylös lukemaan jos sopii. Sopiihan se... Isä sanoi vielä perään "Rakastan sinua". Teini kääntyi katsomaan ja hymyili vähän. Pienen hetken huulillani häivähti sanat "Niin minäkin" mutta ne eivät tulleet ulos. Kevyet askeleet juoksivat ylös. Kun mentiin nukkumaan ja olisi sanottu hänelle hyvää yötä niin huone oli pimeänä. Annettiin olla rauhassa. Luulen että hän itki...
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Seinäjoen reissu tehty. Mukavia ihmisiä ja baareja mutta herranjestas ompa ruma keskusta!!!

Ymmärsit kuitenkin olla sanomatta sitä siellä, kun kerran pääsit pois. Pohjalaiset on niin kiivasluonteisia puukkojunkkareita, että pitää varoa sanojaan.

Eikös se muuten ole itse Alvar Aallon suunnittelema, tai osa siitä?
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Seinäjoen reissu tehty. Mukavia ihmisiä ja baareja mutta herranjestas ompa ruma keskusta!!! Seinäjoen keskustan rinnalla Kouvola näyttää Unescon maailman perintökohteelta.
Rytmikorjaamo on hyvä keikkapaikka, vaikka onkin ihan hevonkuusessa, ja muutaman kerran olen ollut Seinäjoella urheilun perässä, mutta ei sinne muuten eksyisi. Pesee helposti rumuudessa Kouvolan. Voisi saada kaupungista enemmän irti, jos painopistettä siirtäisi sinne joen rannalle mikä menee nyt aika lailla hukkaan.

Holy Smoke on ainakin hyvä hampurilaismesta. Sinne pitäisi joskus palata.
 
Ymmärsit kuitenkin olla sanomatta sitä siellä, kun kerran pääsit pois. Pohjalaiset on niin kiivasluonteisia puukkojunkkareita, että pitää varoa sanojaan.

Eikös se muuten ole itse Alvar Aallon suunnittelema, tai osa siitä?
Vartti kaupunkiin saapumisesta eka Härmäläinen ehdotti kären vääntöä. Habituksesta huolimatta selvisin ilman naarmuja takaisin sivistykseen.
 

npc

Jäsen
Oli taas aika päräyttävä alku... Mies haki lapsensa tänä aamuna sitten meille viettämään pääsiäistä. Sieltä tuli lievästi uhmakas teini paikalle ja totesi että panittte vissiin eilen niin innoissaan ettette edes minua halunneet hakea. Mies selitti että näin nyt vaan sovittiin äitisi ja sinun kanssa. Ja Iisopilla on ollut rankka viikko (virhe veto tähän väliin?). "Ai sillä on rankkaa, eihän se käy edes joka päivä töissä", täräytti teini. Tuntui hetken jotenkin musertavalta tämä. Mies sanoi että jos täällä ei osata käyttäytyä eikä haluta olla niin hän saa kyllä auton nokan äkkiä Lahtea kohden. Vastaukseksi tuli vihainen (ehkä jopa itkuinen) "huuto" eihän minua kukaan halua, olen turha. Ja teini tömisteli yläkertaan.

Siihen jäi tavarat keskelle lattiaa. Kännykkä sentään vissiin mukaan ehti. Mies katsoi minua anovasti (että tekisin jotain) mutta minun oli pakko puistella päätäni koska tiesin (luulin) ettei ollut hetki jolloin minusta olisi jotain hyötyä. Mies tuli istumaan viereeni (sohvalle) ja kysyi että mitä minä tuon kanssa teen. Totesin että olen sitä mieltä että hänen pitää mennä ylös kertomaan että teini on toivottu vieras ja että jos lapsi haluaa jutella niin kyllä kuunnellaan. Että nyt ei ehkä ole se hetki jolloin pitää jättää täysin rauhaan. Mies huokaisi ja nousi lähteäkseen ylös. Hän vielä kumartui kuiskaimaan korvaani "Kyllä minä jossain välissä olisin hänet ehtinyt eilenkin hakea".

Jälkikäteen tuo sananvaihto kyllä absurdiuudessaan oli jopa jotenkin huvittava. Ei tuollaista poukkoilua asiasta toiseen edes itse keksisi omasta päästään. Ensimmäinen repliikki oli varmaan jokseenkin harkittu provokaatio (ei se vitsi ollut) ja sen jälkeen mentiin tunteella. Kiviä kengissä nuorella henkilöllä. Paha olla ja vituttaa. Tekisi mieli ottaa syliin ja sanoa että kaikki muuttuu hyväksi. Vaikka en ole siitäkään aina ihan varma.
Hyvää kerrontaa. Puolestani voisit avata ketjun tuonne "Muut suomalaiset sarjat" ja tykittää menee. Tämä hyvällä lempeällä huumorilla sinnepäin ja ✌ ✌ ✌ kolmella pääsiäispupufiguurilla höystettynä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Vartti kaupunkiin saapumisesta eka Härmäläinen ehdotti kären vääntöä. Habituksesta huolimatta selvisin ilman naarmuja takaisin sivistykseen.

Ei helvetti jostain muistojen syövereistä pulpahti eräs tapaus pintaan. Erään kerran Lappeenrannassa oltiin arkiyötä istumassa jossain kahvilassa. Siihen jostain pamahti paikalle oikein leviästi murtanut pohojalaanen ensin töikseen kärenvääntöhön pyytämään. Selvästi oli ollut heinätöiden aikaan kotona ja muistanut juoda maitonsa. Yhden, ei minua, sai siihen sitten isoon ääneen kiroomisellaan suostuteltua.

Ei ollut junkkarin vastuskaan aivan höyhensarjalainen, mutta urheilutapahtuma oli silti kuin suoraan jostain Kummelista. Hetken aikaa tämä, muistaakseni seinäjokinen, virnuillen mittaili tuskissaan ähisevää vastustajaa. Sitten hieman ilmaa sisään ja vastapelurilta ranne kaksin kerroin.

Jotenkin vähän absurdia koettavaa oli tämä tapahtuma.
 
Ei helvetti jostain muistojen syövereistä pulpahti eräs tapaus pintaan. Erään kerran Lappeenrannassa oltiin arkiyötä istumassa jossain kahvilassa. Siihen jostain pamahti paikalle oikein leviästi murtanut pohojalaanen ensin töikseen kärenvääntöhön pyytämään. Selvästi oli ollut heinätöiden aikaan kotona ja muistanut juoda maitonsa. Yhden, ei minua, sai siihen sitten isoon ääneen kiroomisellaan suostuteltua.

Ei ollut junkkarin vastuskaan aivan höyhensarjalainen, mutta urheilutapahtuma oli silti kuin suoraan jostain Kummelista. Hetken aikaa tämä, muistaakseni seinäjokinen, virnuillen mittaili tuskissaan ähisevää vastustajaa. Sitten hieman ilmaa sisään ja vastapelurilta ranne kaksin kerroin.

Jotenkin vähän absurdia koettavaa oli tämä tapahtuma.
Juu tämäkin oli mua puoli metriä lyhyempi mutta käsi oli kuin mun jalka ja ihan riisitautinen en ole itsekkään.
Edit: En olis kyllä sen muijankaan kanssa kättä vääntäny. Itä-Saksan kuulantyöntäjän näköinen oli.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Harvemmin enää näihin Facebook-haasteisiin lähden mukaan mutta kun oikein kiinnostava haaste tulee vastaan niin kyllä siihen osallistuu jo ihan mielelläänkin.

Olen nyt mukana sellaisessa haasteessa jossa nimetään sellaisia jääkiekkoilijoita kymmenen päivän ajan jotka voisi ajatella vaikuttaneen siihen että on rakastunut lajiin nimeltä jääkiekko. Minua ei edes haastettu tähän haasteeseen mukaan mutta lähdin silkasta mielenkiinnosta oma-alotteisesti mukaan kun bongasin tämän haasteen. Heti tuli mieleen että tämä haaste on kuin minua varten tehty!

Haasteessa pitäisi valita kymmenen päivän ajan yksi pelaaja joka on vaikuttanut omaan rakkauteensa jääkiekkoa kohtaan. Minäkään en ole kuitenkaan tuossa yhdessä pysynyt sillä niitä jääkiekkoilijoita on monia jotka on vaikuttanut siihen rakkauteeni jääkiekkoa kohtaan ja ei niitä kaikkia pystyisi käsittelemään tuossa kymmenessä päivässä jos menisi tahdilla yksi pelaaja/yksi päivä.

Olenkin nähnyt järkevimmäksi yhdistellä pelaajavalintoja. Minulla on esimerkiksi ollut valintana Tupu-Hupu-Lupu ketju koska se oli kova sana silloin kun aloin jääkiekkoa oikeastaan seuraamaan, sitten on ollut yhtenä kokonaisuutena nämä kuuluisat ja taitavat HPK:n tshekkivahvistukset vuosien varrelta ja etenkin 1990-luvulta ja 2000-luvun alusta. Kaikkien en ole nähnyt edes pelaavan omin silmin mutta hurmasihan ne aikoinaan minutkin taidoillaan (TV, radiosta kuultuna, tilastoista seurattuna, puheista kuunnellen) ja siksi varmasti tykkäänkin jääkiekosta.

Ja tänään nostin esille nämä laadukkaat suomalaispuolustajat, eritoten minua on vuosien varrella sävähdyttäneet Numminen, Timonen, Heiskanen, Lumme, Berg, Lydman, Kiprusoff, Jutilakin, Laukkanen ja Siren. Voi olla että joku jäi nyt mainitsematta, se menee silkan unohduksen piikkiin! Ja osa jäi mainitsematta siksi koska en ole vielä seurannut itse jääkiekkoa kun tämä puolustaja on ollut huipulla.

Viisi valintaani olen jo julkistanut ja yksi on ollut luonnollisesti myös oikeastaan ainoa superpelaajasuosikkini eli Marko Palo ja sitten myös Jyrki Louhi. Mutta tämä haaste on kyllä ollut erittäin mielenkiintoinen ja olen itse myös koittanut kirjoitella valinnoilleni myös joitakin perusteluita ettei ole vain kuvien julkistamista. Itse kun olen kritisoinut sitä että noissa haasteissa julkaistaan vain kuvia vaikka jotkut kaipaisivat ainakin lyhyitä saatesanoja mukaan selitykseksi miksi tämä kuva.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
@Iisoppi Teinin kohdalla se hali tai muu ihan vaan lähellä oleminen voikin olla toimivampi kuin syliin kaappaminen. Sinänsä toiveikkaaltahan tuo kuulostaa, kun jäähän on jo jotain säröjäkin saatu. Kyllä se siitä. Kertomasi perusteella sinulla on mainio lähestymis- ja suhtautumistapa. Muista olla hyväksyvä myös itsellesi.

Noista teineistä pakko todeta. Täälläkin yksi elämäntuskaansa poteva teini-ikäinen löytyy. Kuulostaa niin tutulta tuo vittuako se puhuminen mitään auttaa -periaate. Elossa on niin dramaattisia käänteitä ja kaarteita, että luulevat niiden olevan niin erikoisia ja ennen kokemattomia, että mikään puhe tai muu asian ulos tuominen ei auta. Taitaa olla joku teinien ominaispiirre, että isoissa tai pienissä murheissa ei voi kääntyä kenenkään aikuisen puoleen ja aikuisten yritykset selittää, että puhuminen auttaa, eivät vakuuta. Mikään kun ei auta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Pekka ja Pätkä -elokuvat on kyllä jopa vanhojen kotimaisten elokuvien mittapuulla kokolailla paskoja elokuvia.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Pekka ja Pätkä -elokuvat on kyllä jopa vanhojen kotimaisten elokuvien mittapuulla kokolailla paskoja elokuvia.

Kamoon, ne ovat (liikaa) aikaansa edellä. Nytkin herrat ovat puistotäteinä. Cross-dressing since 1955.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kamoon, ne ovat (liikaa) aikaansa edellä. Nytkin herrat ovat puistotäteinä. Cross-dressing since 1955.
Näissä leffoissa on kyllä tuo cross-dressing ollut aina mukana, niin se oli tuossa aiemmassakin mikä äsken tuli. Ja onhan tässä leffasarjassa se yksi osa joka viittaa tummaihoisen henkilöön, lieköhän sitä saa nykyään esittääkään?
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Näissä leffoissa on kyllä tuo cross-dressing ollut aina mukana, niin se oli tuossa aiemmassakin mikä äsken tuli. Ja onhan tässä leffasarjassa se yksi osa joka viittaa tummaihoisen henkilöön, lieköhän sitä saa nykyään esittääkään?
Eikös se ole nykyään nimeltään Pekka ja Pätkä turvapaikan hakijoina?
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Näissä leffoissa on kyllä tuo cross-dressing ollut aina mukana, niin se oli tuossa aiemmassakin mikä äsken tuli. Ja onhan tässä leffasarjassa se yksi osa joka viittaa tummaihoisen henkilöön, lieköhän sitä saa nykyään esittääkään?

Ei varmaankaan. Muistan että jo vuonna 2016 tämä asia oli vahvasti tapetilla. Tuolloin kyseinen raina taisi näkyä viimeisen kerran televisiossa. Jeespoks holirei.

Pitäisi aina muistaa, että nämä ovat aikansa kuvia. Tuolloinhan se n-sana oli täysin normaalia puhetta. Ja oli varmasti 30, jopa 40 vuotta elokuvan jälkeenkin. Nykyään vain ollaan niin herkkänahkaisia.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Käviskö Mäkissä vai Hesessa. Vai Kotipizzassa?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Näissä leffoissa on kyllä tuo cross-dressing ollut aina mukana, niin se oli tuossa aiemmassakin mikä äsken tuli. Ja onhan tässä leffasarjassa se yksi osa joka viittaa tummaihoisen henkilöön, lieköhän sitä saa nykyään esittääkään?
Eikö se ollutkaan niin että kyseisen elokuvan nimi on nykyään 'Pekka ja Lyhytkasvuinen neekereinä'?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Noi kylän isännät oikeasti vielä pilkkii, mua ei noille jäille enää saisi. Rannassakin on jo täysin sulaa useammassakin paikassa. Yksi niistä oikaisi mökin pihan poikki autolleen.

”Kotona eukko kovasti yritti varoitella” oli vastaus kun kyselin kuulumisia. Ja kalaakin tuli kuulemma yksi ahven kolmessa tunnissa. Mut pääsi se hengissä pois jäältä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös