Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 341 061
  • 66 861

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään kävin mittauttamassa jalkapohjani siellä apuvälineliikkeessä vai mikä onkaan virallisesti. Nyt alkoi niiden tukipohjallisten tekeminen minulle. Noin kolmen viikon päästä pitäisi minun saada ne pohjalliset käyttööni. Pohjalliset kustantavat nyt sitten lopulta 210 euroa mutta pitäisi niiden olla myös tosiaan hyvä ratkaisu ja vievän lähes kokonaan kivut pois.

Kyllähän taas tuokin asiantuntija löysi jalkapohjistani yhtä sun toista vikaa. Pahin kaikista on nyt sitten kai se luupiikki, sellainen minulla kai on? Sitten on sitä pitkittäisholvin laskeutumaa ja vähän askelvikaakin. Mutta noilla tukipohjallisilla melko paljon pitäisi korjaantua.

Kyllähän tässä on kuultu matkan varrella yhtä ja toista eksperttiä ja asiantuntijaa. Lääkäreitä, tuota jalkapohjien mittaajaa ja fysioterapeuttia, jalkahoitajaa sekä olen huomannut että melko moni taviskin muuttuu tällaisissa asioissa helpostikin ns. asiantuntijaksi ja neuvojaksi.

Vähän jo väsymykseen asti olen saanut kuulla selvityksiä siitä mitä jaloissani on hyvin mahdollisesti vialla ja mitä kannattaa tehdä että jalat saa kuntoon. No, noita virallisia asiantuntijoita se kannattaa eritoten tietenkin kuunnella vaikka kyllä yksi tuttuni jo maaliskuussa pelkäsi ja ounasteli jalassani olevan luupiikin. Sekä yksi työkaveri joka on hoitaja niin sanoi kiinnittäneensä huomiota siihen että minulla saattaa olla askelvirhe.

Noh, joka tapauksessa. Eilen kyselin sellaisesta HPK-riipuksesta Sekalaisten kysymysten ketjussa. Tänään olin siihen liikkeeseen yhteydessä jonka epäilin tuon riipuksen valmistaneen ja kyllähän se niin on että sen riipuksen on valmistanut hattulalainen Hopeajaloste joskus vuonna 2005? ja yhä nykyäänkin heillä on myynnissä noita riipuksia ja riipuksen arvo on noin 60-80 euroa ketjusta riippuen. Poistinkin sitten kysymykseeni sieltä kysymysketjusta kun sain vastauksen muuta kautta.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Pääkaupunkiseudulla olen kyllä käynyt monta kertaa. Täytyypä katsoa kartasta missä on Savio kun en ole siellä tietääkseni käynyt. Kai siellä on hotelli tai vähintään leirintäalue, jossa voi majoittua?
Elä hyvä mies nyt Saviolle mene, on siellä majoitusta tahi ei. Keravalle ei halua kukaan, Savio on siellä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En nyt mitenkään itserakas ole mutta tänään oli pakko ottaa töissä valokuva aikaansaannoksistaan. Paikasta missä olen töissä lähtee siis joka arkipäivä ruoka-annokset myös vanhusten koteihin ja ruoka-annokseen kuuluu lämmin ruoka, salaatti ja jälkiruoka. Minä vastasin tänäänkin tuosta salaattipuolesta ja sainpas aikaan omasta mielestäni herkullisen näköiset koteihinkin jaettavat kipot salaatteja.

Koteihin jaetaan salaatteja tuolta hieman suppeammin kuin mitä salaatteja on tarjolla sitten paikan ruokasalissa. 2,2 desilitran kippoon yleensä pistetään 1-2 salaattia ja tänään tein salaatiksi ihan vain vihersalaattia ja tuon salaatin päälle laitoin sitten marinoituja punajuuria. Pääruoka kun oli kinkku-kasviskiusaus niin hyvin sopi nuo punajuuret yhteen pääruoankin kanssa.

Vihersalaatin tein tällä kertaa vesimelonista, reitiisistä ja Amerikan salaatista sekä oli siinä vähän myös jotain muuta vihreätä. Salaattiin laitoin hieman myös kivasti väriä tuomaan niin porkkanaraastetta. Punajuuret puolestaan tehtiin kokonaisista punajuurista joita ei siis oltu mitenkään sinänsä etukäteen maustettu tai muuta vastaavaa. Punajuuret keitettiin eilen, viipaloitiin ja sitten tein marinadin jonka kaadoin punajuurien päälle. Punajuuret olikin yllättävänkin hyviä.

Laitan kuvat tännekin noista aikaansaannoksistani. Nyt kannattaa vaan muistaa se että työpaikkanihan on paikka jossa valmistetaan lounasruokaa eli ihan a la carte annoksien tasolle ei ylletä kuitenkaan ulkonäöllisesti mutta kyllähän nuokin nättejä on.
 

Liitteet

  • IMG_20210519_095856561.jpg
    IMG_20210519_095856561.jpg
    240,9 KB · kertaa luettu: 128
  • IMG_20210519_095911885.jpg
    IMG_20210519_095911885.jpg
    251,6 KB · kertaa luettu: 120

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Tein sen virheen, että lähdin tuulisella säällä kävelylle ilman pipoa ja eiköhän ole jäätävä päänsärky jo 15 minuutin jälkeen. Onneksi kesä helteillä ei tätä ongelmaa ole, mutta vähänkin viileä ja tuulinen keli lenkillä niin päänsärky on taattu ilman pipoa tai jotain pumpulia korvissa. Mistähän lienee johtuu tämä.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Asioita jotka vituttaa just nyt. No, piti vaihtaa tänään lakanat. Pois otin vanhat ja ajattelin ihan hetken päästä laittaa puhtaat tilalle. Unohdin koko homman. Joten arvaatte loppu tuleman.
Nukun ilman lakanoita, ei jaksa tässä vaiheessa uusia laittaa. Ehkä toka kerta eläissäni näin, siis kotonani.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Aamu-uutisissa kuvaa Blinken/Lavrov -kokouksesta. Näytti kun jokasen penkin edessä olis votkapullo. No helevetti. Siä joko pidetään bileet jossain vaiheessa tai sitten kaivetahan puukoot esiin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Asioita jotka vituttaa just nyt. No, piti vaihtaa tänään lakanat. Pois otin vanhat ja ajattelin ihan hetken päästä laittaa puhtaat tilalle. Unohdin koko homman. Joten arvaatte loppu tuleman.
Nukun ilman lakanoita, ei jaksa tässä vaiheessa uusia laittaa. Ehkä toka kerta eläissäni näin, siis kotonani.

No, minulla on melko usein lakana pois sängystä kun nukun. Lakana on joko lähtenyt edellisenä yönä pois paikoiltaan ja en jaksa sitä seuraavaksi yöksi laittaa vielä takaisin tai lakana on ollut pesussa ja taas sama homma, en jaksa laittaa sitä paikoilleen heti.

Kyllähän lakanattomassakin sängyssä nukkuu vaikka miellyttävämpää on kyllä nukkua sängyssä jossa lakanakin on oikealla paikallaan.

Ja jokseenkin kiinnostaisi tällä kertaa ja pitkästä aikaa osallistua tuohon Leijonapörssiin mutta enpä tiedä... Minulla se osallistuminen ei jäisi kuitenkaan yhteen kentälliseen vaan niitä kenttiä tulisi rakennettua lähes kymmenen taas. Ja onko 30 euroa vähän liian iso summa laittaa tuollaiseen managerointipeliin josta aiheutuu minun osaamisellani ja tuurillani hyvin todennäköisesti pelkkää vitutusta ja harmia lopulta.

Sitten kun noita kentällisiä on tänä keväänä kai melko vaikea kasata koska monella maalla tavallaan melko nimetön nippu kasassa. Hyviä sikermiä varmaan sinällään mutta nimiä jotka eivät minulle ainakaan heti sano välttämättä mitään. Valitse niistä sitten ne pistepotentiaalisimmat.

Täytyisi jostain nähdä edes sitten noita ketjukokoonpanohahmotelmia ja ylivoimakoostumuksia. Ja toinen asia mikä vaikeuttaa pelaamista on sitten kuitenkin noiden pelien ristiin meneminen ja rajattu vaihtomäärä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Aamu-uutisissa kuvaa Blinken/Lavrov -kokouksesta. Näytti kun jokasen penkin edessä olis votkapullo. No helevetti. Siä joko pidetään bileet jossain vaiheessa tai sitten kaivetahan puukoot esiin.

Ehkä siellä pelataan jännittävää "yhdessä näistä pulloista on novitshokkia" -seurapeliä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ehkä siellä pelataan jännittävää "yhdessä näistä pulloista on novitshokkia" -seurapeliä.
Sitten Lavrov puolivillasesti rupee kyseleen että kuka saatana on vasikka? Kukaan ei vastaa. Kohtaus zoomataan yhteen arannäköseen pygmiin. Sitten tulee zoomi kun minipossua sylissä pitävä päällikkö painaa nappia.
Petkuttajan perseen alta pettää lattia ja paskiainen putoo sata meetriä, kusen ja paskan sekaseen liätteseen, jossa hattivattien armeija pakkorakastelee kanssaihmistä
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmärrätteks tekään nettihuumoria? Niitä jotain meemejä ja muitakin mukaläppiä.

Vaikea jotenkin samaistua internetihmisen sielunmaisemaan.
 
Miten voi jäädä johonkin biisiin ja sen melodiaan niin täydellisesti koukkuun? Työpaikalla soi kasariradio hiljaisella ja tän biisin tunnistettava melodia jäi kaivelemaan mitä sitä yritin kuunnella pillujuttujen seasta ja vihdoin löysin, tää ei kait oo alkuperäinen mutta loistava versio ainakin. Korvamato todellakin, en ookkaan hetkeen tämmöstä saanut.



 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Miten voi jäädä johonkin biisiin ja sen melodiaan niin täydellisesti koukkuun? Työpaikalla soi kasariradio hiljaisella ja tän biisin tunnistettava melodia jäi kaivelemaan mitä sitä yritin kuunnella pillujuttujen seasta ja vihdoin löysin, tää ei kait oo alkuperäinen mutta loistava versio ainakin. Korvamato todellakin, en ookkaan hetkeen tämmöstä saanut.



Herra varjele! En ollut koskaan kuullukkaan orkesterista, niin joutu kuuklaan. Kuvahaun tuloksista voimme kaikki olla yhtä mieltä, että tässä orkesterissa tytöt on vaan tiellä.
 

Liitteet

  • pojatonpoikia.jpg
    pojatonpoikia.jpg
    104,3 KB · kertaa luettu: 106
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Miks toi Sanna Marin puhuu tolleen lässyttämällä?
En tiä, mutta perkele. Sanna Savikko on takasin. Vai enkö vaan oo huamannu poissaoloo. Normaalisti kyllä huomaisin jos Sanna katoaisi ruudusta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En tiä, mutta perkele. Sanna Savikko on takasin. Vai enkö vaan oo huamannu poissaoloo. Normaalisti kyllä huomaisin jos Sanna katoaisi ruudusta.
Joo Savikko tuli vissiin näihin kuntavaaleihin takaisin. Esitän jälleen kysymyksen, ottaakohan Sanna savikkoon?
 

Adonis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oma perhe
Hemmetin Supo. Mitä pahaa mä oon tehnyt. Laitoin vessapaperirullan väärinpäin. En muistanut pyhittää lepopäivää. Tein huorin.
No kyllä kai sä nyt lepopäivän olet muistanut pyhittää, kun pyhität kaikki muutkin päivät. Pois oravanpyörästä, jne. Varmaan Supo sun perässä siitä, kun ajat jopolla ilman kypärää.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Hieno päivä. Ostin moposkootterin ja sain kaupan päälle avokypärän. Päätin sitten myös ajaa parran pois ja jättää setämiesviikset. Kyllä nyt kelpaa ajella. MC Bansku.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös