Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 328 072
  • 66 845

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Huomenta vaan. Tuli vaan mieleen, että onko tuleeko tästä ensimmäinen viikonloppu, kun jatkiksen molemmat romanialaisvahvistukset @ace ja @HPL76 ovat Suomessa samaan aikaan? Toki ovat olleet ennenkin varmasti, mutta muistaakseni ace ei silloin vielä oleskellut Romaniassa.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huomenta vaan. Tuli vaan mieleen, että onko tuleeko tästä ensimmäinen viikonloppu, kun jatkiksen molemmat romanialaisvahvistukset @ace ja @HPL76 ovat Suomessa samaan aikaan? Toki ovat olleet ennenkin varmasti, mutta muistaakseni ace ei silloin vielä oleskellut Romaniassa.

Elämme vaarallisia aikoja! Tietääkseni ace on tässä käynyt Suomessa joulun aikoihin, mutta itsellä on tosiaan se pari vuotta jo edellisestä visiitistä. Mutta eiköhän me mahduta samaan aikaankin siellä oleilemaan ja saa Romaniakin hetken hengähtää tästä jatkuvasta 60 minuutin paineesta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Sattupa melkonen "yhteensopiva" tapaus äsken. Epäilen korkeampia voimia, kuten Xenua ja Paavo Väyrystä.

No nii, mutta asiaan. Eli lähin tänään (yllättäen) vähän aikasemmin töistä. Ajattelin (yllättäen) että kurvaan läheisen taidelasimyymälän, eli Alkon, kautta. No, kun kävelen autolle, niin bongaan maassa 20€ setelin. Taivaalta tulee räntää, mutta seteli on lähes kuiva. Eli kuka sen onkaan pudottanu, on pudottanu sen ihan äsken. Kattelen ympärilleni ja zoomailen tilannetta. Inehmoja tulee ja menee. Täysin mahdoton sanoo kenen taskusta on tippunu. Toteen tilanteen mahrottomuuden ja tyännän setelin (seksikkäiden) työhousujeni taskuun.

Lähen autolle, ja kurvaan marketin, jonka kylessä sijaittee myös viinakauppa, pihaan. Alkoon, namit kassiin ja menoks. Sitten alkaa mun herkkä vatta huutaa kipeetä päivällä syädyn pärämätsin ansiosta. Nyt on kiire paskalle! No, ei siinä mitään, vessa ei oo kaukana, eikä sinne tartte eres jonottaa. Asemoin itteni Arabialle, enkä pidä mitään kiirettä. Annan pahan tulla ihan vapaasti. Räplään kännykkää niinku aina paskalla. Kun oon synnyttänyt monta ruskeaa, sokeaa muukalaista, on aika nousta ja pestä käret ja lähtee viimenkin himaan. Ajelen himaa kohti ja jossain vaiheessa rupeen kaivaan takin taskua että pirautan mammalle että oon kohta kotona, miten sulla menee? Vittu! Ei luuria missään. Se jäi sinne helvetin citymarketin paskahuusiin!!! U-käännös, ja takas kakkapaikoille. Oon satavarma että siä on käyny jo ainakin kymmenen paskantajaa mun jälkeen ja luuri on pöllitty. Vituttaa niin SAATANASTI!!!

Pääsen paikalle. Meen heti sinne samaan paskahuusiin mihin uskoin sen luurin jättäneeni. Varattu, totta vitussa varattu. Ja tosiaan, siä ei oo kun se yks kakkakoppi. No, käännyn kannoillani ja aattelen että meen kysyyn infosta. Siinä samassa se ovi aukee, ja semmonen vähän hipin näkönen, oisko 16-20v. luultavasti joku opiskelijanuorukainen tulee mun luuri kourassa siältä loosista pihalle. Se kysyy heti (kun ramppasin siinä levottomasti) että eihän tää sulta oo tänne jääny...? Sanoin että on on! Kiitos, kiitos, tuhannesti. Hän totes vaan no hyvä, olin jo viämässä tätä tohon Infoon. Mää sitten että tommosta rehellisyyttä pitää arvostaa, ja että annan tolle jannulle ehdottomasti "löytöpalkkion". Mää rupeen kaivaan kuvetta ja huamaan että ei mulla oo yhtään käteistä, niinku ei yleensä ookkaan. Mutta sitten muistan sen 20€ minkä löysin! Lyän sen nuaren miähen käteen ja sanon että ota ny ainaki tua. Se eka oli että ei ei, hän vaan spottas sen tossa pesupöydällä, oli viämässä jo infoon, mutta arvas että saatan olla omistaja kun niin teputin siinä vessan eressä. Otti sen vastaan kuitenkin viimein ja toivotteli hyvät viikonloput. Toivottelin takas.

Nyt miätin että huhhuh. Melkosta. Usko palasi kyllä osittain ainakin nuorisoonkin.
 
Viimeksi muokattu:

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pääsen paikalle. Meen heti sinne samaan paskahuusiin mihin uskoin sen luurin jättäneeni. Varattu, totta vitussa varattu. Ja tosiaan, siä ei oo kun se yks kakkakoppi. No, käännyn kannoillani ja aattelen että meen kysyyn infosta. Siinä samassa se ovi aukee, ja semmonen vähän hipin näkönen, oisko 16-20v. luultavasti joku opiskelijanuorukainen tulee mun luuri kourassa siältä loosista pihalle. Se kysyy heti (kun ramppasin siinä levottomasti) että eihän tää sulta oo tänne jääny...? Sanoin että on on! Kiitos, kiitos, tuhannesti. Hän totes vaan no hyvä, olin jo viämässä tätä tohon Infoon. Mää sitten että tommosta rehellisyyttä pitää arvostaa, ja että annan tolle jannulle ehdottomasti "löytypalkkion". Mää rupeen kaivaan kuvetta ja huamaan että ei mulla oo yhtään käteistä, niinku ei yleensä ookkaan. Mutta sitten muistan sen 20€ minkä löysin! Lyän sen nuaren miähen käteen ja sanon että ota ny ainaki tua. Se eka oli että ei ei, hän vaan spottas sen tossa pesupöydällä, oli viämässä jo infoon, mutta arvas että saatan olla omistaja kun niin teputin siinä vessan eressä. Otti sen vastaan ja toivotteli hyvät viikonloput. Toivottelin takas.

Nyt miätin että huhhuh. Melkosta. Usko palasi kyllä osittain ainakin nuorisoonkin.
Tästä olisi enää puuttunut se, että reilu hippi olisi lopussa sanonut rahat kädessä että: "tämäpä sopivaa, kun aikaisemmin kadotin kakskymppisen luultavasti tuohon parkkipaikalle"
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi svidu mä olen Saksassa. Tää lentokenttä on ihan kuollut eikä juuri mikään ole auki. Muutama tunti täällä pitäis vielä norkoilla. Nälkäkin olis mutta en todellakaan maksa kymppiä jostain kuppasesta sämpylästä. Paska maa.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
On tämäkin tapa vietää perjantai iltaa kun seuraan palstaveljen @HPL76 lentoa kotimaahan. Tai siis viimeistä sellaista kun jo pari aiempaa pätkää hän joutunut lentämään päästäkseen tänne, mutta nyt ainakin kone ilmassa. No huomenna pääsee tapaamaan jos tuo kone tänne Vantaalle asti pääsee.
 

Liitteet

  • flighradar.jpg
    flighradar.jpg
    278,8 KB · kertaa luettu: 77

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
On tämäkin tapa vietää perjantai iltaa kun seuraan palstaveljen @HPL76 lentoa kotimaahan. Tai siis viimeistä sellaista kun jo pari aiempaa pätkää hän joutunut lentämään päästäkseen tänne, mutta nyt ainakin kone ilmassa. No huomenna pääsee tapaamaan jos tuo kone tänne Vantaalle asti pääsee.
Voi pöh. Tylsää tuntuu olevan. Toivottavasti nesteytys toimii kuitenkin.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Itselläni ensimmäinen viikko takana uudessa työpaikassa. Ihan mukavaa ollut muuten, paitsi työtahti on jotain ihan muuta kuin mihin olen tottunut. Ihan saamarin pitkiltä tuntuu tunnit suorittavassa vuorossa. Toimistossa uutta suunnitellessa taas tunnit liihottavat huomaamatta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kuinkahan perseestä elämä olisi, jos olisi tosikko.
Kyllä se on vähän enemmän vitusta, eikä niinkään perseestä. Koen minä. Ei se nyt niin kova osa ole ettei sen kanssa osaa elää. Ei ainakaan naurata liikaa. ;-)
T. Tosikko
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hieno aamu muuten
Mukavaa mökkeilyä.
Kyllä kannattaa pysytellä pois kyliltä kun ollaan täällä Päijät-Hämeessä tartuntojen ilmaantuvuuskärjessä... tai jotain. Eiköhän kuitenkin siellä mökkipaikkakunnallasi ole melko hiljaista kun tartunnat korostuu Lahteen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Joskus NHL:n pudotuspelien aikaan oli niitä "what if..." videoita joihinkin aiempiin peleihin liittyen. Otan suomalaisen entä jos -version maajoukkueeseen liittyen:

Entäs jos Helminen olisi Mertarannan ohjeistuksen mukaisesti laukonut kun peliaikaa oli se reippaat kaksi sekuntia jäljellä?
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On tämäkin tapa vietää perjantai iltaa kun seuraan palstaveljen @HPL76 lentoa kotimaahan. Tai siis viimeistä sellaista kun jo pari aiempaa pätkää hän joutunut lentämään päästäkseen tänne, mutta nyt ainakin kone ilmassa. No huomenna pääsee tapaamaan jos tuo kone tänne Vantaalle asti pääsee.

Perillä ollaan ja jo peiton alla. Aika helppo reissu mutta puuduttava. Taju lähtee nyt.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Entäs jos Helminen olisi Mertarannan ohjeistuksen mukaisesti laukonut kun peliaikaa oli se reippaat kaksi sekuntia jäljellä?

Suomi olisi (todennäköisesti) hävinnyt Venäjälle 3-2?

Jos nyt oikein muistan, niin tuon tasapelin ja lohkovoiton myötä Suomen ei tarvinnut vaihtaa pelipaikkakuntaa ja saatiin täten hieman lisää lepoa - olikohan sillä lohkovoitolla mitään muuta käytännön merkitystä? Tai no, ilmeisesti muutoin olisi oltu samassa jatkolohkossa Ruotsin ja Tsekin kanssa ja tie loppuotteluun olisi voinut olla kivikkoisempi, kuin USA:n ja Kanadan lohkosta.

Niin tai näin, noista kisoista jäänyt kyllä lähtemättömästi mieleen tuo Karalahden 3-3 tasoitus ja Tuomaisen jatkoaikamaali Ruotsia vastaan. Katkera tappio toki sitten finaalissa Tsekille, mutta ilman Raipen syöttöä kisoista olisi ehkä jäänyt hopeaakin vähemmän käteen.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
@Roger Moore @Cloaca Maxima
Eikö noissa vuoden 1999 kisoissa ollut toisen ja viimeisen kerran se typerä kaksiosainen finaali? Muistaakseni Tshekki voitti ensimmäisen ja Suomi toisen ottelun. Sitten pelattiin vain jatkoerä kun molemmat olivat voittaneet yhden. Maalierolla ei tietenkaan ollut merkitystä.

Suomihan olisi maalieron perusteella voittanut (kuten muistaakseni myös vuotta aiemmin Ruotsia vastaan.

Tämä kaksiosainen finaali oli kyllä paska kokeilu. Jäi ikuiset traumat tuosta vuoden 1999 jatkoerätappiosta. Miikka Kiprusoff oli Suomen maalinsuulla.


E
Piti tarkistaa nuo vuoden 1998 finaalit. Ruotsi voitti ensimmäisen ottelun 1-0. Toinen matsi jäi tasuriin 0-0. On varmaan upea fiilis juhlia maailmanmestaruutta tasurin jälkeen. Kunnon antikliimaksi finaalille. Vaan onpahan olleet maalit tiukassa. Tommy Salo ja Ari Sulander olleet loistovireessä.
 
Viimeksi muokattu:

ace

Jäsen
On tämäkin tapa vietää perjantai iltaa kun seuraan palstaveljen @HPL76 lentoa kotimaahan. Tai siis viimeistä sellaista kun jo pari aiempaa pätkää hän joutunut lentämään päästäkseen tänne, mutta nyt ainakin kone ilmassa. No huomenna pääsee tapaamaan jos tuo kone tänne Vantaalle asti pääsee.
Ai jahas, veli @HPL76 meinaa siis kiertää karanteenisuosituksia. Itsehän lusin kuuliaisesti 72h neljän seinän sisällä ja sunnuntaina koronatestiin.

Tervetuloa Suomeen!
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
@CuJo#31 Suomi tasoitti tuossa pelissä, mutta päätuomari Alex Dell (jos nimen oikein muista) ei suostunut tarkastamaan maalia videolta, vaikka sitä pyydettiin. Kiekko kävi takaraudassa ja palasi kentälle. Vieläkin vituttaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Perniksen kanssa piti mennä kattoo teatteriin kun oli liput, mutta runkkasin enkä kerennyt. Tänne pitäis muuten avata ketju mitä kaikkea on missannut tai mistä on myöhästynyt kun.
Tulis ainakin itellä kovin vähän asiaa em. ketjuun. Kännissä kun runkkaa, niin masentuu jo alkuunsa, että ei tästä vittu mitään tuu, js pistää pilin punttiin. Sitte rapulassa kun runkkaa niin siinä kolmessa sekunnissa ei kerkee missaan mitään. No, kai joitain jonneja panettaa selvinkinpäin...
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
@CuJo#31 Suomi tasoitti tuossa pelissä, mutta päätuomari Alex Dell (jos nimen oikein muista) ei suostunut tarkastamaan maalia videolta, vaikka sitä pyydettiin. Kiekko kävi takaraudassa ja palasi kentälle. Vieläkin vituttaa.

Tämä on päässyt unohtumaan kokonaan. Tukahdutettu ja unohdettu muisto. Pitääpä yrittää kaivaa klippiä jostain.

Lisää aiheesta: kaikki varmaan muistavat A-tyypin ja Mertarannan renkutuksen Ihanaa Leijonat ihanaa. Itse en muistanut kuin sattuman kautta, että Mertarannan "lauluosuudet" ovat pääosin vuoden 1998 jatkosarjan ottelusta Kanadaa vastaan. Siinähän Leijonilta nähtiin myöskin hieno nousu takaa-ajoasemasta tasoihin. Tasoitus tuli kymmenisen sekuntia ennen varsinaisen peliajan päättymistä. Kanadan maalissa muuten näyttäisi olevan legendaarinen Felix Potvin.


 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tulis ainakin itellä kovin vähän asiaa em. ketjuun. Kännissä kun runkkaa, niin masentuu jo alkuunsa, että ei tästä vittu mitään tuu, js pistää pilin punttiin. Sitte rapulassa kun runkkaa niin siinä kolmessa sekunnissa ei kerkee missaan mitään. No, kai joitain jonneja panettaa selvinkinpäin...
No, jos runkkaustilanteeseen on ajautunut, niin ainakin on silloin missannut pillun... Kyllä minä ainakin arvostan pimppiin laukeamisen seinille roiskimista korkeammalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös