Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 341 261
  • 66 863

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kerroin eilen täällä kokeilevani valmistaa tänään sen vaniljaisen omena-daimkakun kinuskikuorrutteella. Ja linkitin tänne sen blogitekstinkin josta olin ohjeen löytänyt kyseiseen kakkuun. Epäilin silloin vain heti kykyjäni saada valmistettua yhtä kaunis kakku kuin siinä blogin kuvassa.

Ja niinhän siinä kävi että ulkonäöllisesti tuo kakku epäonnistui. Laitan kuvan tähän viestiin niin pääsette naureskelemaan. Kakku oli jo hyvää vauhtia onnistumassa kunnes tuli aika laittaa se kinuskikuorrute kakun päälle. Siinä epäonnistuin syystä tai toisesta ja kakusta tuli melko ruma ulkonäöllisesti.

Tämä nyt onkin sitten tällainen korona-ajan kakku. Syödään mieluiten yksin jolloin se maku on ainoa asia mikä ratkaisee. Maku tuossa kakussa on nimittäin silti kyllä erittäin hyvä. On todella hyvää kakkua kun olen jo pari palaa sitä syönyt. Mukavan erilaistakin välillä.

Tämän kakun kohdalla varmaan sitten se filosofinen ajatus menee toisinpäin että moni kakku päältä kaunis... Tämä kakku ei ole päältä kaunis mutta aah, tuo maku...
 

Liitteet

  • IMG_20210319_115308347.jpg
    IMG_20210319_115308347.jpg
    205,6 KB · kertaa luettu: 172

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Meille tuli myöhään eilen illalla kiireellisesti 10vko vanha koiranpentu hoitoon siksi aikaa kun asia niin vaatii. Lisäksi pennulla on kipsi jalassa, eikä saa siis riehua. Meillä itsellämme on 10v. ja 4v. susikoirat. Eli on tässä nyt soviteltavaa meillä kaikilla. Syy miksi lähdin kirjoittamaan, on meidän 4v. koiran reaktio asiaan. Pentu on meidän olohuoneessa isossa häkissä (koska ei saa kipsin takia riehua). Tämä on johtanut siihen, ettei meidän 4v. koira tule olohuoneeseen ollenkaan. Vanhalla koiralla ei ole ollut mitään ongelmaa pennun suhteen, mutta nuoremman maailma on selvästi järkkynyt. Se on se tunne, kun et ole enää nuorin ja söpöin.

Tämä pieni sankari pääsi tänään kotiin ja oli ilo olla apuna elämäsi taipaleella.
 

Liitteet

  • IMG-20210316-WA0000.jpg
    IMG-20210316-WA0000.jpg
    344,9 KB · kertaa luettu: 192

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
On tuo meidän katti vähän höpsö mutta ihana. Tänään paistatteli auringossa ulkotarhassa rauhassa. Kunnes läheiseen mäntyyn tuli pari varista raakkumaan. Silloin hän tuli häntä pystyssä ja pörhössä sisään ja meni sohvan alle piiloon. Eikä enää halunnut edes tulla syömään. En tiedä mikä niissä variksissa oli niin pelottavaa tai häiritsevää että piti mennä sohvan alle. Tai ehkä oli kysymys ihan jostain muusta häiriöstä jota en tajunnut.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Taidan liittyä niiden ihmisten joukkoon kenellä on ärtyneen suolen vaivat. Tässä nyt vielä tähystykseen odotellaan aikaa, mutta useamman kuukauden ollut ihan läpipaska koko mies. Ei tee mieli edes syödä enää mitään koska siitä seuraa kipua ja istuntoja.

Sitten kun ei ole läpipaska niin on vastakohta.

Kaikkea sitä kun vanhenee.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Taidan liittyä niiden ihmisten joukkoon kenellä on ärtyneen suolen vaivat.
Tervetuloa vaan, täällä on oikein kivaa. Minulla ei ole todettu varsinaisesti mitään ärtynyttä suolta eikä muutenkaan elimellistä syytä vatsaoireisiin. Jotka ovat siis voimakas kipu alavatsan alueella joka helpottaa sitten vessaistunnolla (tai useammalla). Ns. toiminnallinen vatsavaiva siis... Olen kokeillut sitä Fodmap-ruokavaliota mutta siitä ei ollut merkittävää hyötyä joten syön nykyään lähes kaikkea mitä en ole yhdistänyt vatsavaivoihin.

Nimim. "Ruisleivästä en luovu"
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tervetuloa vaan, täällä on oikein kivaa. Minulla ei ole todettu varsinaisesti mitään ärtynyttä suolta eikä muutenkaan elimellistä syytä vatsaoireisiin. Jotka ovat siis voimakas kipu alavatsan alueella joka helpottaa sitten vessaistunnolla (tai useammalla). Ns. toiminnallinen vatsavaiva siis... Olen kokeillut sitä Fodmap-ruokavaliota mutta siitä ei ollut merkittävää hyötyä joten syön nykyään lähes kaikkea mitä en ole yhdistänyt vatsavaivoihin.

Ei tunnu ainakaan kivalta. :D

Katsotaan nyt mihin itsellä tie vie. En erityisemmin seuraile mitä syön, mutta tietyt jutut osaa jo jättää suosiolla pois kun tietää niiden menevän suoraan läpi.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@madeOFspade @Iisoppi mulla oli monta vuotta ongelmia suoliston kanssa, kertaalleen 2016 alkuvuodesta makasin viikon sairaalassa tulehduksen takia, silloin espanjalaiset lääkärit diagnosoivat tuon IBD:n ja sain lääkkeet jota piti syödä loppuelämä. 4 kuukautta myöhemmin muutettiin takaisin Suomeen ja työterveys ei nähnyt käyttöä niille lääkkeille. Mutta elokuussa 2019 umpisuoli tulehtui ja se poistettiin leikkauksessa ja sen myötä katosi myös kivut suolistosta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Taidan liittyä niiden ihmisten joukkoon kenellä on ärtyneen suolen vaivat. Tässä nyt vielä tähystykseen odotellaan aikaa, mutta useamman kuukauden ollut ihan läpipaska koko mies. Ei tee mieli edes syödä enää mitään koska siitä seuraa kipua ja istuntoja.

Sitten kun ei ole läpipaska niin on vastakohta.

Kaikkea sitä kun vanhenee.

Minullakin on jotain ärtyneen suolen vaivoja. Käsittääkseni. En kehtaisi näistä asioista kovin mielellään kirjoittaa mutta minulla on ollut ulosteen karkailua ja kävin lääkärissä asian vuoksi. Lääkäri kirjoitti raporttiin Omakantaan käynnin jälkeen että johtuu ärtyneestä suolistosta.

Olen käynyt myös tähystyksessä syksyllä 2019 samanlaisten ongelmien takia. Nykyään käytän taas Vi-Sibliniä ja kaiketi jotain maitohappobakteerivalmistetta Alfrolexia, lääkäri sanoi että näitä käyttämällä pitäisi ongelmien tulla korjatuksi.

On erittäin kiusallinen ongelma tuo ulosteen karkailu housuun ja hyvin nolo. Sitä esiintyy etenkin aamuisin kun teen työmatkat kävellen. Pahinta kuitenkin sen maineen mahdollisen tahraantumisen sijaan on että myöhästyy välillä töistä muutamalla minuutilla kun täytyy suihkussa käydä ennen työvuoroa ja vaatteethan tuossa tahriintuu pahastikin välillä ja eikä niitä meinaa saada edes puhtaaksi aina. Myöhästely on kyllä käyty läpi emännän kanssa.

Täytyy taas ilmojen salliessa alkaa tekemään työmatkat pyörällä. Koska pyöräily vähentää jostain syystä ulosteen karkailun riskiä ja onhan se jo toki se työmatkakin puolet nopeampi pyörällä tehden jolloin pääsee vessaan nopeammin.

Minä kyllä käyn aamulla todella monta kertaa vessassa ennen liikkeelle lähtöä. Parhaimmillaan voin käydä yhden aamunkin aikana neljä kertaa ulostamassa vessassa, silti se uloste meinaa välillä karata matkalla töihin.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Tilasin Koti Pizzasta pizzan ja valkosipulidipin.

Sain pizzan missä on valkosipulia.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Ja tämä pääruoka se vasta hyvää olikin:
 

Liitteet

  • received_437900747298095.jpeg
    received_437900747298095.jpeg
    840,4 KB · kertaa luettu: 117
Graham lihapiirakat. Pyydän anteeksi etten ole teitä muistanut ostaa vuosikausiin, aion ostaa useammin tästä lähin. On nää hyviä stna!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllähän tässä aina välillä kysytään itsehillintää olla ottamatta takaisin noita maksukanavia. Yhteen vaiheeseen minulla oli niitä runsaastikin mutta nyt ei ole käytössäni kuin Disney plus. Nyt ei ole muun muassa yhtäkään urheilukanavaa minulla käytössäni. Ja tänäänkin taas sen verran herkullinen kattaus NHL-pelejä että kyllä vähän kysyy itsehillintää ja itsekuria ettei mene taas maksamaan kanavissa mitään. Toisaalta, olen tottunut menemään niin ajoissa maata että tuskin jaksaisin näitä NHL-pelejä edes katsella vaikka kivan aikaisin tulevatkin.

Disney plussasta nyt maksaa sen noin 7 euroa kuukausittain sillä se ei ole paha hinta ja aina välillä sieltä on kiva katsella varsinkin noita vanhempia suosikkipiirrettyjä. Mutta en tässä nyt muusta kanavasta haluaisi maksaa kun vuoden lopussa tilasin tämän tabletinkin ja maksan siitä kuukausittain tietyn hinnan.

Tulokset näkee onneksi teksti-tv:stä sivulta 235, perinteisesti. Ja kyllä minä tämän HPK:n pelin suorana näen. Kiitos siskoni joka antoi minulle tällaisen Telian liigapassin jolla näkee näitä pelejä vuorokauden verran. Hpk näitä oli kai jakanut kausikorttilaisille mutta siskon perheellä kun näkyy muutenkin jo pelit.
 

Ralph

Jäsen
Ajattelin tänään pelata pitkästä aloittaa taas pelaamaan Unchartedit läpi. Otin hyllystä Unchartedin kolmen ensimmäisen osan levykotelon, jonka sisältä löytyi FIFA:n levy. Otin sitten FIFA:n esiin ja sieltä löytyi Crash Bandicootin levy. Crash Bandicootin kotelosta löytyi NHL:n levy ja NHL:n kotelosta Uncharted nelonen. No Uncharted nelosesta löytyi sitten se mitä etsin eli kolmen ensimmäisen Unchartedin levy.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Voisi mennä myös tuonne En ole koskaan-ketjuun mutta kirjoitan nyt tänne tästä. Eli en ole koskaan tykännyt nukkua juuri pesusta tulleilla lakanoilla ja tyynyliinalla. Monethan just lähes rakastavat nukkua tällaisilla lakanoilla, niissä on mukamas hyvä tuoksukin.

Minä olen tässä asiassa vastarannan kiiski. Inhoan sitä puhtaiden lakanoiden tuoksua ja tällaiset lakanat ovat liian uuden karheita (tässä tapauksessa tosin uuden sileitä), eivät ole vielä mukautuneet siihen nukkumiseen.

Varmasti sen takia että olen nyt tämän yön nukkunut vasta pesusta tulleilla lakanoilla niin olen nukkunut levottomasti. Nyt jo heräsinkin, ja saa nähdä saako tässä enää uudelleen unen päästä kiinnikään.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Pitkästä aikaa aloitin NHL-peleissä Dynasty Moden tahkoamisen. Pelinä toimii edelleen NHL19 ja alustana PS4. Onhan tuo joo vähän vanha peli jo, mutta toisaalta mitä nyt lukee näitä "sama peli mutta eri kansi" -tekstejä näistä NHL20 ja 21 peleistä niin ehkä tuo vielä asiansa ajaa ennen kuin hommaa PS5:n ja siihen kokonaan uuden änärin. Ellei nyt sitten joskus alelaarista hanki vielä tuota 21 peliä.

Aloin pelaamaan Torontolla, ihan kivahan tällä on tahkota vaikka onhan tuo hyökkäysnippu tässä versiossa aika järjetön. Tein vähän treidejä, William Nylanderin treidasin hiusksista vitt... pois ja vaihdossa tuli Jonathan Huberdeau. Nazem Kadri vaihtoi myös maisemaa ja Teuvo Teräväinen tuli toiseen suuntaan, taisi siinä joku varausvuorokin liikkua Carolinaan muistaakseni. Puolustukseen hankin Esa Lindellin ja Filip Hronekin. Lisäksi hankin hyökkäykseen vielä Patrick Marleaun tutkapariksi tottavie Joe Thorntonin. Lisäksi kuppasin verivihollinen Montreal Canadienisista... BOOOOOOM... Jesperi Kotkaniemen. Taisi joku ykköskiekan picki mennä sinne, saattoi olla sysipaska treidi mutta ihan sama.

Tässä pystyy Torontolla kasaamaan ekalle kaudelle kovan nipun kun Marner ja Matthews pelaa tulokaslappujensa viimeistä vuotta. Kokoonpano on seuraava:

Huberdeau-Matthews-Marner
Teräväinen-Tavares-Kapanen
Marleau-Thornton-Hyman
Johnson-Kotkaniemi-Ennis

Rielly-Muzzin
Lindell-Hronek
Dermott-Ozhiganov

Maalin suulla Frederik Andersen ja varamaalivahdiksi hankin free agentina olleen KARI LEHTOSEN. Kärppää ei jostain syystä oltu pistetty lopettaneeksi vaikka tässä on viimeisimmät päivitykset, joten sieltä edullinen kakkosveskari kirittämään kannujahdissa.

Kyllähän tuossa pitää vähän peliliikkeitä kauden jälkeen tehdä, toki ihan hyvin nippu pysyy kasassa mutta esim. Marlöö ei reilun kuuden millin caphitillä oikein houkuttele kolmosketjussa. Pelataan nyt Jumbolle ja Patrickille kannu tällä kaudella ja katellaan sit mitä keksitään.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Kylläpä osaa nelikymppinen nainen olla samaan aikaan fiksu ja elämää nähnyt, mutta täysin kyvytön huomioimaan toisen osapuolen ajatuksia. Ja kyllä, tässä oli vähän säätöä 8 vuotta vanhemman kanssa ja seuraava steppi olisi ollut tapaaminen. Aika pitkälle edettiin jo muuten. Kuviossa ei ollut jälkikasvua kummaltakaan.

Eilen kuitenkin sanoin ihan suoraan että eikö hän tosiaan huomaa ettei välitä juurikaan puheistani ellen tue hänen ajatuksiaan. Jäätävä uhriutuminen päälle ja ei tajunnut mitä tarkoitin. Se oli sitten sivistynyt ragequittaus molemmilta ja that's it.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Pelinä toimii edelleen NHL19 ja alustana PS4. Onhan tuo joo vähän vanha peli jo, mutta toisaalta mitä nyt lukee näitä "sama peli mutta eri kansi" -tekstejä näistä NHL20 ja 21 peleistä niin ehkä tuo vielä asiansa ajaa ennen kuin hommaa PS5:n ja siihen kokonaan uuden änärin.

Itsellähän hiljaisten hetkien ilona XBOX 360 ja NHL11, jolla tahkoan tällä hetkellä be a GM -modella.

Just tuli Patrick Maroon jengiin yhden treidin yhteydessä. Sille oli pakko vaihtaa pelinumeroksi heti 5.

Nostalgistakin tän kanssa, kun löytyy vaikka Mark Recchin ja Doug Weightin kaltaisia nimiä free agent -listalta vielä pikkurahalla paikkaamaan loukkaantumisia.

Ehkä sitä joskus tulee vielä hankittua joku uuden sukupolven pelikone, mutta kyllä mä tän kanssa viihdyn ja saan ajatukset hetkeksi pois muista asioista.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Se ois tovin kuluttua kuudennet ristiäiset luvassa enoilun merkeissä. Kiitos koronan, nämä tapahtuvat onneksein etänä jonku ihme videopalvelun kautta. Ei tarvitse kuin katsoa eikä seurustella ihmisten kanssa.
Tarjoilut pitää vaan hoitaa itse, vaikkenkaan noissa yleensäkään oo ku parit sumpit höŕpänny. Ja päälle toki kauluspaitaa, ja kalsarit.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Se ois tovin kuluttua kuudennet ristiäiset luvassa enoilun merkeissä.
Toivon hartaasti että et tarkoita tässä sitä Kalliossa asustellutta trubaduuria...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös