Finaalisarja Toronton ja St. Louisin välillä korkattu NHL19 -pelissä. On kyllä raastava sarja tulossa, St. Louis laukoo n. 15 kertaa pelissä ja tekee sen kolme maalia. Vittu että sylettää, Freddy Andersen on mulla maalissa torjunut pleijareiden läpi tasan 90% torjuntaprosentilla ja päästettyjen maalien keskiarvo on joku 1,50. Ei nuo nyt ihan linjassa ole. Eikö ne jumalauta voisi joskus tehdä sellaista peliä missä laukaisu ja torjuntamäärät olisi edes jollain tasolla realistiset?
Ekan pelin voitin, punnersin kolmannessa erässä 2-3 tappiolta 5-3 voittoon. Toinen peli sitten eteni jatkoajalle, St. Louis johti peliä kahden erän jälkeen 0-2 mutta Kasperi Kapasen ja Auston Matthewsin maaleilla tasoitin 2-2 ja myllytin koko pelin. Eka jatkoerä ei tuonut ratkaisua, mutta toinen toi. Mulla hyökkäyspään aloitus, häviän sen ja sieltä sitten vastahyökkäys. Jaden Schwartz ohittaa Andersenin längistä ja 3-2 voitto St. Louisille, ottelusarja siis 1-1.
Noh, ihan kiva että tulee vähän virikettä sarjoihin, aiemmilta kierroksilta menin jatkoon 4-0, 4-0 ja 4-1 (toki mahdollinen tulos nytkin) ja tämä oli ensimmäinen hävitty itse pelaamani peli, tuo ainoa tappio tuli kun simuloin yhden pelin konferenssifinaaleissa Carolinaa vastaan. Ajattelin että josko saisi vähän veskareiden tilastoja parannettua ja kappas, simulaatiossa häviän 1-3 ja maalivahdille 32/34 torjuntaa, tekivät siis yhden tyhjiin. On kyllä hauskaa tuo että kun simulaatiolla painaa menemään niin torjunnat ja vedot menevät ihan linjassa mutta itse pelatessa näkee valehtelematta sitä että tekoäly tekee joskus jättösyötön jopa läpiajosta. Ihan vitun uskomatonta.
Tuntuu jo nyt siltä että tulee ihan haistavittu sarja tuota St. Louisia vastaan. Pelaavat jatkuvaa pikkusikaa ja onnistuvat aina tökkäämään mailalla kiekon pois oli millainen tahansa tilanne, lisäksi blokkaavat vetoja enemmän mitä minun maalivahtini saa torjuntoja pelissä.
Ja siis ei siinä, kiva että tulee tasaisia pelejä ja sarjoja mutta edelleen sylettää tuo että veskareiden tilastoja ei pysty kyllä itse pelaamalla samaan järkeviksi varmaan mitenkään. Toki joskus tulee sellaisia esim. 2-1 tai 3-2 tappioita joissa ihan oikeasti olen täysin purjeessa koko pelin ja tekoäly pelaa lähes kuin oikea ihminen eli laukovat paljon ja eivät tee niitä tyypillisiä tekoälyn maaleja että syöttävät hyökkäysalueella sen 47 kertaa toisilleen ja juoksuvat oman kentän ihan puhki ja kiekko tyhjiin kun syöttöketju on kestänyt sen 10 minuuttia. Tässä välissä ei ainuttakaan laukausta kohti maalia.
St. Louis on kyllä muutenkin päässyt meikäläisen ihon alle tässä vuosien aikana näissä änäripeleissä. Ovat aina olleet jotenkin täysi persereikä vastustajana jostain NHL13 pelistä asti. En edes käsitä miksi, mutta jotenkin aina ovat päässeet ihon alle. New Jersey Devils oli yhdessä vaiheessa vastaava, mulla oli pitkään niitä vastaan sellainen että tiesin jo about ekan minuutin jälkeen voitanko vai häviänkö pelin. Lähes aina tuo etiäinen piti kutinsa.
Nohjoo. Menen nyt lenkille ja sen jälkeen pätkin nuo nuottipaidat kappaleiksi. Pthyi.