Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 371 166
  • 66 927

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Voi veljet! Cmore palvelusta löytyy alkuperäinen teho-osasto (ER) sarja! Tietää mitä tänään illalla tekee. On muuten aikaa siitä kun on nuo nähnyt.

Juu, niin löytyy. Oli kiva yllätys itsellenikin kun vaikka en aikoinaan sarjan aktiivinen seuraaja ollutkaan niin tiesin silti sarjan hyväksi ja toki, joskus katselin jakson sieltä täältä. Olin vain niin lapsi itse vielä silloin aikoinaan kun Teho-osasto alunperin tuli että en kuulunut sarjan aktiivisiin katselijoihin silloin.

Nyt ajattelin katsella myös Teho-osastoa kun Cmore myös minulla näkyy. Eilen katselin jo sen ensimmäisen jakson, se oli tosi hyvä ja kiinnostava!

Se on kyllä sanottava että kaikki Teho-osaston jaksot eivät kai ainakaan vielä Cmoressa ole.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Huomenna jos Luoja suo ja sää sallii niin tehdään eväsretki makkaranpaistopaikalle järven rannalle. Käytiin tänään miehen kanssa tsekkaamassa paikkoja... Ihan hyvältä näytti. Ei ollut liikaa lunta ja penkitkin oli paikallaan. Istuskeltiin hetken katsellen järvelle. Jäät eivät ole vielä lähteneet mutta eipä näkynyt pilkkijöitäkään. Meillä oli mukana kahvia termarissa ja piparia. Aurinko paistoi ja oli aika rauhallista.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kävelin tänään kaksi kertaa ns. "ringin" ohi. Menomatkalla oli porukalla reipas meininki mölystä päätellen. Pari tuntia myöhemmin yksi makasi sammuneena (ja todennäköisesti housuihin kusseena) ja kaksi riiteli kovaäänisesti. Pari muuta otti edelleen rennosti. Kateeksi käy tuota oravanpyörästä vapaata elämää.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Täyty
Neljä jätkää maassa. Kahdeksan pystyssä. Mikä teidän bileiden tilanne on?
Yksi pystyssä ja nolla maassa. Täällä Lappeessa noudatetaan turvavälejä. Hieman tylsäähän tämä toki on. Kukaan ringistämme ei ole edes kussut housuunsa, eikä maalannut seiniä paskalla. Toki onhan tässä vielä aamuun asti aikaa.
 
Huomenna jos Luoja suo ja sää sallii niin tehdään eväsretki makkaranpaistopaikalle järven rannalle. Käytiin tänään miehen kanssa tsekkaamassa paikkoja... Ihan hyvältä näytti. Ei ollut liikaa lunta ja penkitkin oli paikallaan. Istuskeltiin hetken katsellen järvelle. Jäät eivät ole vielä lähteneet mutta eipä näkynyt pilkkijöitäkään. Meillä oli mukana kahvia termarissa ja piparia. Aurinko paistoi ja oli aika rauhallista.
MInkä järven rannalla olitte? Ihan uteliaisuutta kun nuo ovat tuttuja huudeja.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Oon seurannut Ylilaudan Maisa Torppa -keskustelua viime päivinä. Jotenkin koukuttavaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS

Liitteet

  • Screenshot_20210403-225154~2.png
    Screenshot_20210403-225154~2.png
    529,7 KB · kertaa luettu: 85
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Huhhuh, olin jo laittanut pikavalintaan Verisuren numeron mutta ei tarvinnut soittaa. Olin siis viikonlopun poissa kotoa ja olisin tilannut kotiini hälytysjärjestelmän mahdollisimman pian sen jälkeen jos tänne olisi murtauduttu.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Reippaat krookukset tulevat jo esiin nurmikolta. Kesää kohden mennään...
 

Liitteet

  • 400139200732_285421~2.jpg
    400139200732_285421~2.jpg
    371,5 KB · kertaa luettu: 77

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Inhoan tällaisia hetkiä mihin äsken jouduin koska vaatii sitten minultakin toimenpiteitä. Mutta eihän vahingoille mitään voi ja olen minäkin aikoinaan meinannut hukata puhelimeni Seinäjoen juna-asemalle ja unohtaa sen Hämeenlinnassa Verkatehtaan vessaan.

Eli löysin äskettäin Hämeenlinnan uimahallin viereiseltä hiekkatieltä, keskeltä tietä pudonneena luultavammin jonkun matkapuhelimen. Nappasin puhelimeni mukaani ja kävin vähän kysymässä neuvoja miten toimia niin viereiseltä Hesburgerista ja eräältä naiselta leikkipuiston läheisyydessä.

Niiden neuvojenkin perusteella otin sitten puhelimeni mukaani ja aloin kuuluttelemaan löydöstäni Hämeenlinnan Facebook-ryhmissä. Jos omistajaa ei löydy niin vien puhelimen lähipäivinä poliisilaitokselle.

Ensin kun löysin puhelimen niin olin vähän ihmeissäni, mitäköhän nyt pitää toimia? En raaskinut jättää puhelinta kuitenkaan siihenkään jos sitä oikeasti joku kaipaa joskus ja siinä keskellä tietä se olisi ollut vain tallottavana.

Yksi mahdollisuus olisi katsoa jos puhelimella voisi soittaa jollekin yhteystietojen henkilölle mutta siihen pitäisi olla uskallusta.
 

Glove

Jäsen
@vilperi helpoimmalla pääset kun viet sen löytötavaratoimistoon. Tietenkin voit kokeilla jos saat puhelimen auki niin sieltä voisi löytyä vaikka ”Äiti” jolle soittaa. Itse joskus vastasin kun taksiini jäänyt puhelin soi ja pyysin soittajaa kertomaan puhelimen omistajalle, että luuri löytyy taksiasemalta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@vilperi helpoimmalla pääset kun viet sen löytötavaratoimistoon. Tietenkin voit kokeilla jos saat puhelimen auki niin sieltä voisi löytyä vaikka ”Äiti” jolle soittaa. Itse joskus vastasin kun taksiini jäänyt puhelin soi ja pyysin soittajaa kertomaan puhelimen omistajalle, että luuri löytyy taksiasemalta.

No tuo löytämäni puhelin myös sattui soimaan äsken. Soittaja oli tämän puhelimensa hukanneen isoveli jos oikein ymmärsin. Selvitin tilanteen hänelle ensin ja hän haki äitinsä puhelimeen. Selvitin sitten tilanteen tälle äidille ja sovimme että tapaamme täällä Hämeenlinnassa tietyssä paikassa huomenna. Paikkaa en nyt kuitenkaan täälläkään paljasta.

Niin vain tämäkin asia ratkesi lopulta ja puhelin löytää tiensä omistajalleen heti huomenna.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Valoisa kevätilta, pääsiäissunnuntai. Änärimatsi alkaa just ja laitoin saunan päälle niin ehtii erätauon (ja toisen erän alun) aikana saunoa. Myöhemmin illalla vielä toinen änärimatsi. Vois kai olla paskemminkin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Yleensä nämä erilaiset Facebook-haasteet on kyllä ollut sellaista kamaa että ei voisi vähempää kiinnostaa. Vielä kun ihmiset julkaisevat pelkkiä kuvia ilman minkäänlaista selitystä. Sitä en ymmärrä edes miksi haasteesta toiseen toistuukin tuo sama lause säännöissä, vain kuva ei selityksiä.

Nyt tällä viikolla tuli kuitenkin vastaan varsin mielenkiintoinen haaste. Ja haaste joka vaati jo vähän aivotyötäkin. Ei siihenkään olisi tarvinnut sääntöjen mukaan kuville selityksiä antaa mutta minä kun olen kritisoinut tuota ettei kuvia avata selityksillä niin annoin pienet perustelutkin valinnalle. Lähes kaikille ainakin.

Tästä haasteesta olen jo kirjoittanutkin aiemminkin myös tänne. Haaste imaisi minut niin mukaani että kun piti vain kerran päivässä julkaista kuva jostain pelaajasta niin parhaimmillaan julkaisin sitten haasteesta kolme eri päivitystä päivän aikana.

Haasteessa kerrottiin niistä pelaajista jotka ovat vaikuttaneet vuosien varrella siihen että rakastan lajia nimeltä jääkiekko. Oikeastihan tuotti toisaalta aivopähkinää jo valita vain kymmenen valintaa niin kuin sääntöjen mukaan piti valita. Minäkin olen kuitenkin seurannut jääkiekkoa melko laajasti jo noin 30 vuoden ajan niin onhan tuossa ajassa "vastaan" tullut monia erilaisia pelaajia. Ja monia erilaisia pelaajatarinoita. Niin liigasta, maajoukkueesta kuin NHL:stä.

En tiedä kuinka paljon ihmiset luki noita päivityksiäni. Ainakin tykkäyksiä tuli tosi vähän, mutta minä tykkäsin kyllä osallistua haasteeseen ja se oli sangen kiinnostavaa. Nyt se haaste on kuitenkin ohi. Toki voisi heittää vielä näitä ei-pelaajia jotka ovat vaikuttaneet myös siihen että olen kiinnostunut jääkiekosta kuten Jukka Jalonen, Antti Pennanen, Harri Lintumäki ja Risto Korpela sekä ihan oma perhekin ja jopa Antero Mertaranta. Mertaranta on kuitenkin tuonut paljon lisää mielenkiintoa niihin maajoukkuepeleihin joita olen seurannut.

Tämä oli tosiaan mielenkiintoinen haaste. Ja jotain kertoo sekin että lähdin haasteeseen mukaan heti kun sellaisen Facebookissa bongasin, ilman erillistä haastetta. Siis ilman että joku olisi minua erikseen haastanut.

Tässä piti miettiä sitäkin miksi ylipäänsä on kiinnostunut, tai suorastaan rakastaa jääkiekkoa. Tietenkin laji itsessään on iso syy mutta kyllä pelaajatkin on tuohon vaikuttaneet. Vaikka silloin pikkulapsena ja tenavana minä olin selkeästi enemmän kiinnostunut erillisten pelaajien fanittamisesta. Nyt se on enemmänkin lajin ja HPK:n sekä Suomen maajoukkueen fanittamista.

Pelaajavalintojani olivat suurpelaajasuosikkini Marko Palo, Jyrki Louhi, Kentät Tupu-Hupu-Lupu ja Teletapit, HPK:saa vuosien varrella nähdyt tshekit kuten Tomas Vlasak, Vladimir Vujtek sekä Tomas Kapusta, sitten annoin kunniaa myös Suomenkin maajoukkueessa nähdyille laadukkaille puolustajille tyyliin Teppo Numminen, Kimmo Timonen, Jyrki Lumme, Ville Siren ja Janne Laukkanen.

Sitten vaihdoin hieman näkökulmaa ja mietin tätä rakkautta jääkiekkoa kohtaan sen kautta että laji on sisältänyt vuosien varrella kauniita tarinoita joista päällimmäisenä on mielessä Ray Bourguen, Kimmo Timosen tarinat Stanley Cupin voittamisesta ja Saku Koivun taistelu syöpää vastaan ja sen taistelun voittaminen. Muita pelaajavalintojani olivat myös nykypäivää edustavat liigan pistepörssiäkin johtava Petri Kontiola ja tämä uusi suomalainen sukupolvi NHL:ssä päätähtinään Sebastian Aho, Mikko Rantanen ja Aleksander Barkov.

Lisäksi pelaajavalintojani olivat nämä NHL:ssä nähdyt supertaiturit jotka nostin esille tutkapareina, näitä olivat Jari Kurri ja Wayne Gretzky, Paul Kariya ja Teemu Selänne sekä Jaromir Jagr ja Mario Lemieux. Vaikka noista nyt jokainen on megatähtenä vaikuttanut jo yksistäänkin tietenkin jääkiekon vetovoimaan minunkin silmissäni.

Joo, mutta painotan sitä että varmasti moni, moni pelaaja jäi valintojen ulkopuolelle. Joko puhtaasti unohdin pelaajan tai sitten ei vain mahtunut ihan tuohon kympin kärkeen minulla. Mutta se että muistaa pelaajan niin sehän kertoo siitä että pelaaja on todella ollut minulle erityinen.

Voisihan tällaisiin urheilua käsitteleviin haasteisiin osallistua jatkossakin. Jos tulee tällaisia haasteita vastaan tai jos keksit jonkun mielenkiintoisen ja vakavalla mielellä tehdyn haasteen joka liittyy jollain tavalla urheiluun. Ja eritoten siis urheilun seuraamiseen, ei niinkään haastetta missä täytyy itse suorittaa jotain muuta kuin tietenkin tehdä valintoja, kirjoittaa ja pähkäillä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kyllä tuo THL:n Salminen on lutuisen oloinen herra. Ei mulla muuta...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös