Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 592 167
  • 68 293

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen tässä koko päivän ihmetellyt kun Kinder Maxi-munasta tuli yllätyksenä Teräsmiehen auto? Mitä minä muistelen lapsuudesta kun enemmänkin Teräsmies-sarjakuviakin luin niin ei Teräsmiehellä ollut autoa? Eikö tuo lähinnä lennellyt?

Onko minulta mennyt jotain ohi tai olenko jotain unohtanut? Tai muuta vastaavaa? Onko Teräsmiehellä käytössään myös auto Batmanin tavoin?

npc

Jäsen
Älkää sitten valittako jos mun juttujen taso laskee. Viimenenkin viisaudenhammas poistettiin niin kai se äo laski samalla ainakin 20 pykälää.
Monta revittiin siis kaiken kaikkiaan? Mulla ei ollut kuin yksi - puhkesi joskus 26 vuotiaana. En huomannut viisaudessa muutosta entiseen, mutta tuossa iässä se nuoruus on jo ohi anyway (tai +3v) ja minä jäin ilman vaimoa.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Aika tyhmä olo aina välillä, eli se vähäinenkin mitä aiemmin oli on katoamassa.
Se ei ole siis hampaista riippuvainen. Mulla on kaikki tallella ja ei ole niin kovin viisas olo. Nuoret tänäänkin tuntuu tietävän kaiken paremmin. Ja osittain ovat oikeassa.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kun tuossa viime maanantaina puhuttiin miehen lapsen täällä olemisesta (alunperin oli sovittu että etäkoulun ajan on kotonaan) niin tuntui että etäopetus jatkuu ja jatkuu. Niin sitten sovittiin että lapsi on tämän viikon täällä kun itse haluaa ja äidillekin sopii. Nyt (yllättäen) etäopetus loppuu tämän viikon jälkeen linjaa paikallinen koronayhteistyöryhmä.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sitten on edessä ainakin vähitellen tämä joka keväinen takkiongelma. Lähden töihin aamulla siinä vähän jälkeen viiden jolloin on vielä kylmä. Tulen töihin usein siinä kello kahden jälkeen iltapäivällä jolloin alkaa olemaan jo lämpimämpää.

Teenkö nyt taas tästä takkiasiasta tavoilleni uskollisesti liian ison numeron vai onko kyseessä oikeasti pieni ongelma? Ja pitäisikö takkeja olla mukana kaksi jossain vaiheessa, aamulla päälle vähän paksumpaa takkia ja iltapäivällä sitten kevyempi takki päälle?

Vähän ongelmallista tuo kun näin keväällä on vielä aikaisin aamulla kylmähkö. Mutta iltapäivällä alkaa olemaan sitten lämmin. Pitäisi periaatteessa olla kaksi takkia tosiaan mukana tai sitten iltapäivällä jo niin lämmin että pärjää pelkällä pusakalla. Siis päällä toki myös housut, alushousut, t-paita ja sukat ettei kukaan pääse taas kuittailemaan. Heh.

Ja perkele noita takkien vetoketjuja nykyään. Syksyllä ostamastani takissa meni myös pari päivää sitten vetoketju hajalle. Ei ne vetoketjut käyttöä kestä ja ei ollut ainoa vetoketju todellakaan joka on hajalle mennyt.

Vituttaa myös tämä kun täytyy sitä kai jonkinlainen kevättakki ostaa koska talvitakit alkavat olemaan liian paksuja jo, paitsi silloin ehkä varhain aamulla? Eikä kesätakeilla vielä oikein pärjää. Ostaa nyt välimuodon takki muutaman hassun viikon vuoksi?

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@vilperi laitat aamulla sen tarpeeksi lämpimän takin ja iltapäivällä kävelet kotiin reteesti takki auki.

Näin toiminkin jo tänään. Tämä on varmaan se fiksuin ratkaisu? Ja jostain olin lukevinani että nyt keväällä tulee aika nopeasti kesäisiä lämpötiloja? Vaikka nyt ei siltä näytäkään. Että voi olla että pian tässä pääsee aamullakin jo kevyemmällä takilla liikkeelle.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Piha alkaa olla jo sula joten kohta voisi aloittaa kevätharavoinnin.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Voi herra isä että elon arki voi aiheuttaa joillekkin ylitsepääsemättömiä dilemmoja. Tähän sata kysymysmerkkiä perään. Vai pitäisiköhän nyt laittaa kysymysmerkkejä, kun kyseessä oli kuitenkin vain toteamus? Mutta ne kysymysmerkit voisivat kyllä tehostaa tätä viestini sanomaa? Toisaalta, se olisi kuitenkin kieliopillisesti väärin, enkä haluaisi antaa kuvaa etten osaa kirjoitussääntöjä?

godspeed

Jäsen
Avovaimo kävi kielitutkimuksissa erikoislääkärillä aamulla ja tietysti menin mukaan. Ei ollut syöpää, mutta vasta nyt alan rauhoittua useamman päivän tai viikon piinaavasta odotuksesta. Toki voi miettiä myös, että mikä on ollut mieliala itse tutkittavalla.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Voisiko joku tässä organisaatiossa tehdä hommansa oikein ja ajoissa?
Tai ajoissa ne tekee. Oikein ei. Tee tässä nyt sitten liikearvopoistoja kun joku ei osaa hommaansa. Soittaisin ja haukkuisin mutta ei siitä mitään hyötyä ole. Teen nyt itse ja kerron sitten huomenna taas miten tää menee.

Huoh.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Hyvin tuossa puolentoista viikon loman aikana ehtikin unohtamaan miten puuduttavia nuo Teams-palaverit ovat. Tänään aamuysistä puoli neljään jatkuvia turhia paltsuja ja huomenna sama homma. Perjantaille ei onneksi toistaiseksi ole merkitty kun kaksi. Olisi kyllä oikeasti töitäkin tehtävänä, mutta jäänee ensi viikkoon suurelta osin kun siellä on vielä kalenteri ihastuttavan tyhjä toistaiseksi.

Glove

Jäsen
Hyvin tuossa puolentoista viikon loman aikana ehtikin unohtamaan miten puuduttavia nuo Teams-palaverit ovat. Tänään aamuysistä puoli neljään jatkuvia turhia paltsuja ja huomenna sama homma. Perjantaille ei onneksi toistaiseksi ole merkitty kun kaksi. Olisi kyllä oikeasti töitäkin tehtävänä, mutta jäänee ensi viikkoon suurelta osin kun siellä on vielä kalenteri ihastuttavan tyhjä toistaiseksi.
Pitääpä etsiä semmoinen duuni jossa ei ole teams palavereita niin saa jotain aikaiseksikin.

Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa
Söisittekö 3.4 vanhaksi menneitä nakkeja? Avaamaton pakkaus, muovin läpi näyttää ihan ok. Ärsyttää kun jäänyt jääkaapin perukoille toi.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Söisittekö 3.4 vanhaksi menneitä nakkeja?
Varmaan söisin koska kypsä niinkin jalostettu lihatuote kuin nakki, ei ihan heti pilaannu. Aina pitää muistaa aistinvarainen arviointi; haju, maku ja ulkonäkö. Sillä pääsee pitkälle...

4

444

Söisittekö 3.4 vanhaksi menneitä nakkeja? Avaamaton pakkaus, muovin läpi näyttää ihan ok. Ärsyttää kun jäänyt jääkaapin perukoille toi.
Avaa ja haista. Tunnistat kyllä pilaantuneen lihan hajun, vaikket koskaan olisi sellaista haistanutkaan. Imelä ja hieman luotaan työntävä haju. Ja jos ei haise pahalta, haukkaa pieni pala. Jos ei maistu pahalta, syö loputkin.
Todennäköisesti ei mene pilalle vielä muutamaan päivään edes tästä päivästä eteenpäin.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Tuli säästöpankin luottokorttilasku. Lyhennyssumma on normaalisti 30e, nyt oli 60e koska "sisältää erääntynyttä saldoa, maksettava viipymättä". Ei ole yhtään avointa laskua ja tarkistin vielä kaikki laskut jonkun puolen vuoden ajalta niin ei ole mitään epäselvää. Myös verkkopankissa näyttää että seuraavan laskun summa olisi 30e ja lisäksi verkkopankin luottokortin saldo on kasvanut siihen summaan mikä se pitäisikin olla kun olin tuon edellisen laskun maksanut.

Lyhyesti, mitä helvettiä?

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Lasku on ehtinyt muodostua ennen edellistä 30e suoritusta ja verkkopankissa näkyy reaaliaikainen tilanne?
Tätä itsekin epäilisin koska olihan nuo arkipyhät tuossa välissä, mutta toisaalta maksoin laskun kyllä eräpäivänä ja eräpäivä oli kuitenkin ennen pyhiä. Verkkopankissakin näkyy että lasku on kirjautunut 1.4.2021 ja tuon uuden laskun päiväys on 7.4. eli siis tänään. Omapostiin siis tuli tuo lasku.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy