Veli
@Roger Moore En ole mikään kiinteistöekspertti, mutta elämänkokemusta on jo vähän ja väitän ainakin vähän omaavani ymmärrystä fysikaalisista ilmiöistä ja omaavani pienesti loogillista päättelykykyä.
Kuulostaa siltä, että muutama vesipisara on ihan kondenssivettä tai jotain muuta isoista lämpötilaeroista johtuvaa kosteutta. Keskiviikkona kun olet liesituuletinta käyttänyt, on sinne putkeen mennyt sisältä lämmintä ilmaa. Ja sisällä ollutta kosteutta myöskin. Ja ehkä sitä pääsee sinne ilman käyttöäkin vähäsen. Ulkona kun on kylmä ja lämpötilaero on suuri, niin sinne hormiin kehittyy vähän kosteutta, ehkä jopa pientä jäätä tai huurretta. Aika lailla sama ilmiö kuin siellä saunan venttiilin kannessa.
Tänään kun aloit käyttämään liesituuletinta, pääsi sinne putkeen lämmintä ilmaa ja sinne kertynyt huurre tai jopa pieni jäämäärä suli ja painovoiman vaikutuksesta tippui sitten muutamana vesipisarana alas.
Itse en olisi mitenkään huolissani, jos liesituuletin toimii ja vettä tuli vain muutama pisara. Jos ihan lorottamalla alkaa tulla tai tuuletin alkaa temppuilemaan, niin sitten vähän eri asia.
diskleimeri: Koska en ole kiinteistöalan ammattilainen, niin mitään, mitä minä näistä kiinteistöihin liittyvistä asioista kommentoin, ei saa eikä voi käyttää minua vastaan, mikäli ne ovatkin ihan pielessä ja aiheutuu lopulta jotain isompaa harmillisuutta.