Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 593 080
  • 68 303

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Miettikää, nykyajan kakarat ei muista eikä tule koskaan tietämään puhelinluetteloa. Sitä, joka ennen jaettiin kotiin, myöhemmällä iällä haettiin jakopisteista, jos halusi itselleen tämän. Nykyjonnet luulee puhelinluetteloksi OnePlussansa yhteystieto-osiota.
Käytin taannoin puhuessani lapsilleni termiä ”sellainen puhelinluettelon paksuinen”. Nää katto minua että häh.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miettikää, nykyajan kakarat ei muista eikä tule koskaan tietämään puhelinluetteloa. Sitä, joka ennen jaettiin kotiin, myöhemmällä iällä haettiin jakopisteista, jos halusi itselleen tämän. Nykyjonnet luulee puhelinluetteloksi OnePlussansa yhteystieto-osiota.
Köyhänä opiskelijana ei ollut varaa hankkia puhelinliittymää, mutta koska puhelinluettelossa oli mm. karttasivut ja muutakin hyödyllistä tietoa, kävin HPY:ltä kyselemässä saisinko sieltä puhelinluettelon. No, olisi saanut kun olisi maksanut muutaman satasen (mk). Jäi hankkimatta.

Joitakin vuosia tämän jälkeen, noita puhelinluetteloita tungettiin väkisin postiluukusta kahden eri firman toimesta.

Joo, jonnet ei muista.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Köyhänä opiskelijana ei ollut varaa hankkia puhelinliittymää, mutta koska puhelinluettelossa oli mm. karttasivut ja muutakin hyödyllistä tietoa, kävin HPY:ltä kyselemässä saisinko sieltä puhelinluettelon. No, olisi saanut kun olisi maksanut muutaman satasen (mk). Jäi hankkimatta.

Joitakin vuosia tämän jälkeen, noita puhelinluetteloita tungettiin väkisin postiluukusta kahden eri firman toimesta.

Joo, jonnet ei muista.

Boldaus oma.

Kartat oli huikeat juu, aikaa ennen Internetiä. Etukuponkeja tuli joskus käytettyä myös.

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Eivätkä saa nauttia lankapuhelimista eivätkä puhelinkopeista.
Aina kun kuulen Queenin Radio Ga Ga.n, niin muistuu kun poljin Helkamallani kylille pussikaljoille, ja juuri tuo soi korvalappustereoistani, kun samalla polkiessani alotin sätkän käärimisen Aroma topasta, kohdalla puhelinkioskin.

Ihmeellinen muistikuva, mutta hyvä että on ees se.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Uimaseuran nimeksi kävisi Kyröskosken Pärske. Lyhennetään vähän samaan tyyliin kuin Kalevan Pallo.
Käyn torstaisin tuossa lähiravintolassa Baaripähkinässä (meidän joukkue johtaa tietysti ylivoimaisesti), niin yhden koukkueen nimi on tuo mainitsemasi Kyröskosken Pärske. Toinen ravintola jossa kävin samaisessa visassa on Ruoholahden kanaalin vieressä ja yhden joukkueen nimi on sopivasti Kanaalin Arvoitus.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Varhainen lintu madon nappaa? Vai miten sitä sanotaankaan. Tänään heräsin nimittäin taas jo kuudelta mutta menin kyllä todella ajoissa maatekin eli kello ei tainnut vielä olla edes iltakahdeksaa kun kävin eilen jo sänkyyni. Vapaitahan tässä silti viettelen mutta miksi sekoittaa hyvää arkirytmiä vapaillakaan? Ja sitten kärsiä sunnuntaina siitä kun rytmit on sekaisin.

No, eilen oli ihan kiva vapaapäivä. Ohjelmaan kuului lenkkeilyä tunnin verran, kaupoilla käymistä, saunomista ja suoratoisto-ohjelmia sekä melkein peräti kolmen tunnin päiväunet! Voisi jopa sanoa että nukuin tapojeni mukaan pe-la välisen yön huonosti ja se sitten näkyi siinä että nukuin noinkin pitkät päiväunet.

Shoppailua siis harrastin eilen. Olin kätevästi tilannut jo etukäteen Class Ohlsonilta netin kautta tuotteet ja sitten hain ne vain kaupan kassalta. Näin ei tarvinnut itse kaupassa paljoa pyöriä ja aikaa kuluttaa. Kätevä palvelu tuo siis, etenkin näin korona-aikana.

Ostin eilen uudet kuullokkeet kun vanhoista oli taas käytön myötä johto vähän vioittunut. Ostin tällä kertaa langattomat kuullokkeet, musiikkia tuntuu toistavan ihan hyvin mutta akun kestosta en vielä tiedä. Toivon toki että olivat hyvä ja kestävä ostos.

Langallisten kuullokkeiden kanssa meni välillä hermot kun se johto sotkeutui välillä johonkin ja jäi kiinni. Joskus jopa luulin että tuli vaaratilannekin kun johto jäi johonkin kiinni ja ei heti huomannut sitä. No, nyt on sitten kokeilussa langattomat kuullokkeet.

Ja S-marketin kassalla kävi hieman nolosti kun olin ostamassa muita tuotteita niin korttini ei kelvannutkaan. No, onneksi nykyään pystyy hyvin nopeasti tarkastamaan vaikkapa kuinka paljon sitä rahaa siellä käyttötilillä onkaan ja sen myös tein ja sain huomata että eihän sitä rahaa ollutkaan tarpeeksi kaikkien ostosten tekemiseen. Jätin sitten partahöylän ostamatta ja korttikin kelpasi taas maksuvälineenä.

Mutta ei tarvitse huolestua silti. Kyllä minulla hyvin rahaa on vaikka noin kävikin. Ne rahat ovat vaan taas siellä välitystilillä suurin osa.

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Vittulan väki millainen painajaispotpuri viime yö unineen oli. Vieläkin muistan että viisi erilaista final destination leffaa tuli koettua.

Yhdessä olin viimeisen kolmikon joukossa ja joku saatanan teräshäkki päässä. No se räjähti kun ei päästy jostain mökistä ulos ajoissa. Sitten yhdessä tiedettiin että kuolema jahtaa ja yritin epätoivoisesti kertoa muille että olemme unessa ja voimme omata supervoimia. Ei onnistunut ja lopulta kuoleman sijaan yksi meistä oli murhaaja. Itse sain kokea kun palleihin viritettiin jokin ruuvipenkkivariaatio ja tappaja sitten nyyttieni räjähtäessä viilsi kurkkuni.

Jokaisen kuoleman jälkeen unessa herääminen tapahtui Jyväskylän Väinönkadulla olevan oudon baarin edestä. Viimeisen herätyksen jälkeen minua lähestyi outo tyyppi ja olin jo taktiikkaa luomassa, mutta sitten heräsin oikeasti.

Huh. Ei uusintaa toivottavasti ihan heti.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy