Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 341 061
  • 66 861

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Aah, ihanan rauhallista ja rentouttavaa. Ei aina tarvitse olla toimintaa, kiirettä ja säpinää vaan joskus on hyvä ottaa rauhallisemminkin. Tämä joulu on just hyvää rauhoittumisen aikaa, varsinkin nyt yksinäisenä jouluna.

Joulukuussa olen ensin valmistellut joulua, työtä on riittänyt niin töissä kuin vapaa-ajallakin. Mutta nyt, kun enää ei ole tekemättä kuin glögikastike piparijäädykkeen kera nautittavaksi niin on ihanaa vaan rentoutua ja ottaa iisimmin pitkästä aikaa. Nauttia koristeidenkin luomasta tunnelmasta ja välillä nousta ylös syömään herkkuja. Nautin tästäkin joulusta kyllä vaikka nyt toki niitä oleellisia asioita puuttuukin joulun vietosta.

No, tiskivuori tuossa odottelisi tiskaajaa. Kai sen kimppuun tässä kohta laahustan. Ja voisin keittää kaffeetkin.

Kaikesta jouluun liittyvästä en tykkää sitten kyllä minäkään. Siitä kovasta rummutuksesta mikä seuraa siitä kun joulu on loppumassa, se ahdistaa. Mitens ne kinkun sulattajaiset? Mä jo tapanina keräsin joulun pois... Entäs ne lanttulaatikonkin jämät, miten ne voi hyödyntää? Kohta sos. media pursuaa tällaisia viestejä taas kuitenkin ja silloin minua vuorostaan masentaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Lukon kannattaminen on suuressa kuvassa ollut pelkkää Via Dolorosaa, mistä nimimerkkini on juuret saanutkin.
Pakko muuten sanoa että teikäläisen takia olen sillä tavalla Lukon kelkassa että jos Kärpät ei voita mestaruutta, niin Lukko saa minun puolestani voittaa sen.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pakko muuten sanoa että teikäläisen takia olen sillä tavalla Lukon kelkassa että jos Kärpät ei voita mestaruutta, niin Lukko saa minun puolestani voittaa sen.

Tämä lämmittää kyllä sydäntäni valtavasti!

Minähän olen luvannut, että kun/jos Lukko mestaruuden joskus voittaa, niin kirjoittelu palstalle loppuu silloin. Pelkästään tämän kauniin viestin tähden minä ehdottomasti tulen muistamaan sinua pakollisessa testamentissa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Pakko muuten sanoa että teikäläisen takia olen sillä tavalla Lukon kelkassa että jos Kärpät ei voita mestaruutta, niin Lukko saa minun puolestani voittaa sen.

Tämä lämmittää kyllä sydäntäni valtavasti!

Minähän olen luvannut, että kun/jos Lukko mestaruuden joskus voittaa, niin kirjoittelu palstalle loppuu silloin. Pelkästään tämän kauniin viestin tähden minä ehdottomasti tulen muistamaan sinua pakollisessa testamentissa.

Ihan paska visa.

Minä lopetan palstalle kirjoittelun jos Hyvinkään Jää-Ahmat voittaa miesten liigamestaruuden.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Oma surkein liigamuisto liittyy niin ikään Lukkoon. Kyseessä oli kevään 2014 puolivälieräsarja Lukon ja Bluesin välillä ja Game 4 Espoossa. Sarjahan oli Bluesin eduksi tuossa vaiheessa voitoin 2-1 ja tuossa pelissä olisi ollut mahdollisuus ottaa tukeva niskalenkki raumalaisista ja kolme ottelupalloa sarjan katkaisuun.
No, ottelu oli melkoista ilotulitusta puolin ja toisin, Blues hallitsi peliä sekä pelitapahtumia mutta Lukko tuntui iskevän aina varkain jokaisesta paikastaan maalin. Ennen viimeistä erää tilanne oli 3-3. Kolmannen erän puolenvälin kohdalla Lukkofanien suosikki Tommi Huhtala räjäytti Barona Areenan karmeaan huutoon ja silloin oli tunne että tämä homma hoidetaan. Eipä tietenkään. Muistan sen vieläkin, kellossa 2:20 ja Lukko ottaa maalivahdin pois. Aloitusvoitto 100-0, puolustaja lämää viivasta, kiekko jonkun perseen kautta tolppaan ja siitä tietenkin suoraan ainoan vapaan pelaajan Vahalahden lapaan ja tyhjiin. Olo oli musertava.

Jatkoille mentiin ja istuin penkissä koko tauon jatkoerää odotellen, ahdisti ihan helvetisti. Silti oli helvetin paha tunne tulevasta. Muistan sen että Bluesilla oli vielä alivoima kestettävänä jatkoerän alussa ja se onnistui nippa nappa. Kunnes Lukon joku jämähyökkääjä vetää siniviivalta toivotaan toivotaan lämärin kohti maalia, kiekko osuu kenenkäs muunkaan kuin Olli Malmivaaran luistimeen ja kimpoaa siitä karmealla propelliroikulla maaliin ohi hämmentyneen Niemisen. Tuijotin vain epäuskoisena raumalaisten juhlintaa jäällä ja mielessä oli ajatus että tämä on jotain huonoa pilaa. Samalla tajusin että Bluesin välieräsauma oli ja meni. Taitaa olla ainoa kerta, kun poistuin hallista kirjaimellisesti silmät kyynelissä. Ja niinhän siinä kävi, yhden pelin Blues vielä hoiti mutta kesälomille tuosta sarjasta lähdettiin. Jossiteltavaa jäi myös ja meni pitkään ennen kuin pystyin edes katsomaan maalikoosteen tuosta ko. pelistä. Toki välierissä olisi tullut Kärpät vastaan ja finaalipaikka olisi ollut melkoista utopiaa, mutta tuon kauden Blues olisi ollut mitaliainesta. Ehkä se olisi ollut Blues joka Lukon sijasta ne pronssit olisi SaiPan nenän edestä vienyt tuona keväänä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Funtsiikohan joku ettei itsellä muka olis kertaakaan ollut se korona. No jossain Saimaan saaressa pikkuinen torppa.
Mä oon luullut että pelkästään nynnyt funtsii jotain koronaa. Onks susta sit tullu joku nynny? No kerran meinasin itekin Hesassa. Oho tossa on avattu kalja.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tämän jälkeen Kärpätkin lopetti sitten pelleilyn ja porilainen imuri vaihdettiin Veini Vehviläiseen ja loppu onkin tuolta keväältä kultaista historiaa.

Millä helvetillä te saitte Veiningin näyttämään maalivahdilta? Kukkonen katsoi silmiin ja totesi nuoren miehen olevan kultaa?

Nyt taidetaan olla kaudessa 17-18. Olipa kerran kun JYP johti puolivälierien viidettä peliä 5-0 kotonaan... Ja jääköön tuo siihen.

Veininkiä vähemmän kaipaan Jyväskylässä Jussi Olki-vitun-nuoraa. Klassinen yksittäisten pelien sankari ja pidempien sarjojen omien murhaaja. Toki kehuja myös valmennusta myöten koko porukalle. Tuossa kohtaa loppui seuran huumori ja tekosyyt Marko Virtasenkin kohdalla.
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Voi Per**** pitikö tästä nyt muistuttaa. Mulla ei edes ole viinaa. Olutta vain. Hyvää joulua vaan, saatanan Azevedo.

Ei sota yhtä miestä kaipaa... Ja puhun nyt Erik Karlssonista. Ei väännellä veistä väärällä tavalla.

Oli melkoinen vierailu ja aika kiva debyytti Kerhoa vastaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Millä helvetillä te saitte Veiningin näyttämään maalivahdilta? Kukkonen katsoi silmiin ja totesi nuoren miehen olevan kultaa?
Nooh, eipä tuo eka kerta olen kun Ari Hillin koulussa toisen hylkiö on Kärpissä ihan kuningas. Niklas Bäckström sanoo moi.
 

Hexa

Jäsen
Nooh, eipä tuo eka kerta olen kun Ari Hillin koulussa toisen hylkiö on Kärpissä ihan kuningas. Niklas Bäckström sanoo moi.
Potentiaalihan oli siellä koko ajan olemassa. Olihan veiniläinen myös jo Sportissa lainapestillä melko kova. Myöskään Kärppien puolustus ei ainakaan heikentänyt mahdollisuuksia läpimurrolle.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Potentiaalihan oli siellä koko ajan olemassa. Olihan veiniläinen myös jo Sportissa lainapestillä melko kova. Myöskään Kärppien puolustus ei ainakaan heikentänyt mahdollisuuksia läpimurrolle.

Itse vedän Veinin kohdalla synkän huumorin kautta kun sössittiin mestaruuteen riittävä veskari muualle. Jotenkin JYPissä ei vain osattu käsitellä Veiniä ja tarinoita piisaa.

"Veininkiä" -meininkiä taisi olla organisaatiossakin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hexa

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko kukaan nähnyt semmosta lyhytelokuvaa/filmin pätkää, jossa kaksi bändikaveria ottaa kaljaa ja toinen alkaa miettimään ääneen? Siitä sitten siirrytään kohtaukseen, jossa taustalla soi jouluisesti Ave maria. Jos joku muistaa, millä nimellä sen löytää youtubesta, niin vaikka yv:llä laittaisi näin joulurauhan aikaan nimen. Taloyhtiömme kiittää etukäteen.
Kaveri a mate.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
En oo ollut kännissä yli olympiadiin ja viimeisen kuukauden aikana ollut 2-3 krt niin että on tehnyt mieli juoda kun on vituttanut jonkin verran. No en oo vittuillakseni juonut. Aattelin kertoa. Vaikkei ketään kiinnostakaan. Vittu että ootte.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kännissä on hauskaa kunnes alkaa laskuhumala ja masennus sekä henkinen kriisi iskevät päälle. Tänään ei riipaista humalaa mutta vähän jotain väkevää on särpittävä. Jääkiekkoakin pelataan tulevana yönä, Suomi-Saksa.

Tuossapa boldaamanani syy miksen juo. Ei vittu kestä. Pää.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
En oo ollut kännissä yli olympiadiin ja viimeisen kuukauden aikana ollut 2-3 krt niin että on tehnyt mieli juoda kun on vituttanut jonkin verran. No en oo vittuillakseni juonut. Aattelin kertoa. Vaikkei ketään kiinnostakaan. Vittu että ootte.
Toisaalla oot kertonu olevas kännissä viimeaikoina. Melkeenpä huolettanut. Taidat omata savolaista sukujuurta. Otappa siis sustakin selvää. Ite vedän ainakin loppukauden selvää.

Vittu kiinnosti.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Laskuhumala on syvältä. Ilo ja energia vaihtuvat apatiaan sekä hiljaiseen itsepohdiskeluun. Rappio pyörii päässä ja vituttaa, ahdistaa. Ei ole kivaa.

Onneksi kännissä on myös tuo hauskempi puoli.
Tuossapa ehkä sitten se syy miksi kannattaa sitä alkoholia välttää jos se tosiaan tuollaisen olotilan aiheuttaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Toisaalla oot kertonu olevas kännissä viimeaikoina. Melkeenpä huolettanut. Taidat omata savolaista sukujuurta. Otappa siis sustakin selvää. Ite vedän ainakin loppukauden selvää.

Vittu kiinnosti.


Oon ihan hirveessä kännissä. Paska visa. Kello on 17.59! ja visa!!!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös