Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 327 284
  • 66 843

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Yllättävän hyvinhän täällä vihulaisen mailla viihtyy. Vanhemmilla mukava keskusta-asunto, ja ravitsemusliikkeet lähellä. Ja mikä tärkeintä, vanhemmat matkoilla. Toivotaan seniorinummiksille mahdollisimman paljon reissuja, koska onhan täällä nyt paljon kivempaa kuin jossain Malminkartanossa. Eiköhän tänäänkin tie vie Pikku Peteen.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Paljonko maksatte, jos en tägää tähän viestiin yhtään nimimerkkiä aiheuttaakseni heille olemassaolollani kainalopieruja, nuhaa, hengenahdistusta ja klamydiaa? No, paljonko? Laitan tilinumeron yyveellä.

En mitään.

Nyt kun olen harjannut Jatkoaikaa aika lailla päästäkseni taas karttaruudukolle, voisin maksaa sinulle, että olisit hiljaa.

Onpa, onpa täällä nyt menneet hommat höpöksi, on. Hmmh...! Aivan häneksi mennyttä kuppikuntalaisuutta, sedittelyä, sisällissotaa, sisäinen hajaannus.

Nyt miehekkäämpää toimintaa saatana.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Käytiin tossa koirien kaa heittää pieni metsälenkki ja hiki tuli. Ilma seisoo ihan paikallaan. Se on illalla uintireissu edessä. Ja koirat tykkää.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Hämmästelen jälleen pankkien palvelualttiutta. Tai lähinnä sen puutetta.

Lisäksi ihmettelen miten voi virkatodistuksen toimittaminen kestää 4-6 viikkoa?
 

abianos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset
En mitään.

Nyt kun olen harjannut Jatkoaikaa aika lailla päästäkseni taas karttaruudukolle, voisin maksaa sinulle, että olisit hiljaa.

Onpa, onpa täällä nyt menneet hommat höpöksi, on. Hmmh...! Aivan häneksi mennyttä kuppikuntalaisuutta, sedittelyä, sisällissotaa, sisäinen hajaannus.

Nyt miehekkäämpää toimintaa saatana.
Olet ihan oikeassa tässä ja lupaan ja vannon, etten tämän enempää aiheuta kenellekään täällä harmia. Pysykää te muut asiallisina ja kunnioittakaa toisianne! Minä olen nyt hiljaa.
 

Glove

Jäsen
Hämmästelen jälleen pankkien palvelualttiutta. Tai lähinnä sen puutetta.

Lisäksi ihmettelen miten voi virkatodistuksen toimittaminen kestää 4-6 viikkoa?
Maistraatti lupaa käsittelyaikoja asiasta riippuen 2 kuukaudesta eteenpäin. En tiedä onko siellä liian vähän väkeä töissä vai mikä maksaa? LIikaa kahvitaukoja?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Maistraatti lupaa käsittelyaikoja asiasta riippuen 2 kuukaudesta eteenpäin. En tiedä onko siellä liian vähän väkeä töissä vai mikä maksaa? LIikaa kahvitaukoja?
Uusi tietojärjestelmä. Yllätys.

Eihän siinä muuten mitään, mutten faijan asioita pysty käytännössä mitään hoitamaan ilman virkatodistusta. Pankki sen verran joustaa (?), että hautausluvalla pystyn maksamaan laskuja vanhanaikaisesti maksukuorilla. Mutta mikään muu ei onnistu.

Sitten kun onnistuivat vielä ryssimään kuolintodistuksenkin. Siinä oli ihan jonkun muun hetu. Että näin.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan

Glove

Jäsen
Uusi tietojärjestelmä. Yllätys.

Eihän siinä muuten mitään, mutten faijan asioita pysty käytännössä mitään hoitamaan ilman virkatodistusta. Pankki sen verran joustaa (?), että hautausluvalla pystyn maksamaan laskuja vanhanaikaisesti maksukuorilla. Mutta mikään muu ei onnistu.

Sitten kun onnistuivat vielä ryssimään kuolintodistuksenkin. Siinä oli ihan jonkun muun hetu. Että näin.
Jep, minä tätä samaa ruljanssia käyn läpi. Sen verran ollaan edellä, että meillä on jäljellä enää perinnönjako. Mutta sekään ei onnistu ilman maistraatin lupaa kun kuolinpesässä on yksi alaikäinen osakkaana.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Laitetaanpas jotain kuulumisia tänne Naantalin reissultani. Tänään olen ensinnäkin saanut paljon kanniskella painavia kasseja, ensin reissukassia ja sitten kauppakasseja. Tänään olen myös haahuillut etsiessäni ensin Turun matkailuneuvontaa, sitten T82 linja-autopysäkkiä Turussa ja viimeiseksi myös Naantalin leirintäaluetta.

Mutta jälleen olen todistanut senkin todeksi että kysyvä ei tieltä eksy ja olen kysellyt vastaantulijoilta jonnin verran opastusta. Vastaantulijat ovat myös hienosti auttaneet. Myös kännykän karttapalvelusta on ollut iso hyöty tänään.

Kaikkiin kohteisiin lopulta löysinkin tieni. Ja nyt sitä ollaan täällä Naantalissa ja Naantalin leirintäalueella. Paljoa en ole ehtinyt vielä tutustumaan paikkoihin mutta sen perusteella mitä olen jo nähnyt niin minulla on melko isot odotukset reissun seuraavien päivien suhteen. Tässä on potentiaalia nousta hienoksi reissuksi.

Vanhaa kaupunkia tuossa jonkin verran olen jo nähnyt ja käynyt syömässä siellä ravintolassa nimeltä Snickersi? Tai jokin sellainen se nimi oli. Olen nyt kännykän varassa niin en jaksa tarkistaa. Söin siellä joka tapauksessa pitsan.

Pitsa oli erikoinen jo muodoltaan sillä se oli lankun muotoinen. En ole koskaan syönyt tuon mallista pitsaa ja no, en tuon täytteistäkään pitsaa. Pitsassa oli täytteenä kylmäsavulohta, tilliä, sitruunaa, merileväkaviaaria ja creme fraichea. Mielenkiintoisen erilainen pitsa siis oli tämä ja onhan uusia ruokatuttavuuksia aina kiva testailla. Tämä oli kyllä myös hyvää maultaan.

Reissun seuraavat kaksi päivää tulevat siitä varmasti olemaan kivoja että nyt ei mene aikaa matkusteluun, tieltä eksymisiin ja sun muuhun. Vaan nyt voi jatkossa täysillä panostaa maisemien ja paikkojen tutkailuun. Kaupassakaan ei tarvitse kaiketi enää tällä reissulla käydä.

Kell on ollut tänään täällä täydellinen kesäkeli. Oikeasti, aurinko on paistanut hienosti. Ja väkeä olikin tänään niin Turussa kuin Naantalissa paljon liikkeellä. Toivottavasti korona pysyy kuitenkin kaukana ja keli edes siedettävänä.

Nyt näistä asetelmista on hyvä jatkaa!
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tein tänään Iltalehden nettisivuilla testin "Mikä salkkarihahmo olet?" ja tulos oli Kari Taalasmaa. Alkaa tuo kylmän huurteisen nauttiminen tuoda tulosta.

Hei Viitamäki, pistäs yks bisse.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Päivystän Pikku Petessä Leprassa. Saa tulla hakkaamaan olalle.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Lähes täysi-ikäinen poikani soitti ja kysyi, että saako olla yhden mimmin luona yötä. No, kuhan käyttää kumea.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ensimmäisen kesäkurpitsan otin eilen irti. Ajattelin huomenna hauduttaa sitä pannulla osterikastikkeen kanssa... hyvää tulee. Muutenkin alkaa olla jo maalla jotain otettavaa. Perunat on kasvaneet hyvin ja ovat olleet jo reilun viikon syötävissä. Viime viikolla laitoin jo satsit pinaattia pakastimeen. Ja tällä viikolla sinne menee tilliä. Ekat kurkut ja tomaatit alkaa olla kasvihuoneella valmiita. Omaa salaattia on syöty pari viikkoa.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ensimmäisen kesäkurpitsan otin eilen irti. Ajattelin huomenna hauduttaa sitä pannulla osterikastikkeen kanssa... hyvää tulee. Muutenkin alkaa olla jo maalla jotain otettavaa. Perunat on kasvaneet hyvin ja ovat olleet jo reilun viikon syötävissä. Viime viikolla laitoin jo satsit pinaattia pakastimeen. Ja tällä viikolla sinne menee tilliä. Ekat kurkut ja tomaatit alkaa olla kasvihuoneella valmiita. Omaa salaattia on syöty pari viikkoa.
Ollappa oma piha ja kasvimaa.

Paljonko osterikastiketta laitat ja kauanko hauduttat?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Paljonko osterikastiketta laitat ja kauanko hauduttat?
Kastiketta menee sopivasti... En mittaa vaan kaadan pullosta "pari pulppausta" mutta luulen että se on reilu ruokalusikka (maistelu sen ratkaisee). Ja kyllä siinä pitää laittaa myös vähän vettä. Haudutus siinä 10-15 minuuttia kypsymisen mukaan. Meillä tykätään syödä tuo melko pehmeänä.
 

julle-jr

Jäsen
Laitetaanpas jotain kuulumisia tänne Naantalin reissultani. Tänään olen ensinnäkin saanut paljon kanniskella painavia kasseja, ensin reissukassia ja sitten kauppakasseja. Tänään olen myös haahuillut etsiessäni ensin Turun matkailuneuvontaa, sitten T82 linja-autopysäkkiä Turussa ja viimeiseksi myös Naantalin leirintäaluetta.

Mutta jälleen olen todistanut senkin todeksi että kysyvä ei tieltä eksy ja olen kysellyt vastaantulijoilta jonnin verran opastusta. Vastaantulijat ovat myös hienosti auttaneet. Myös kännykän karttapalvelusta on ollut iso hyöty tänään.

Kaikkiin kohteisiin lopulta löysinkin tieni. Ja nyt sitä ollaan täällä Naantalissa ja Naantalin leirintäalueella. Paljoa en ole ehtinyt vielä tutustumaan paikkoihin mutta sen perusteella mitä olen jo nähnyt niin minulla on melko isot odotukset reissun seuraavien päivien suhteen. Tässä on potentiaalia nousta hienoksi reissuksi.

Vanhaa kaupunkia tuossa jonkin verran olen jo nähnyt ja käynyt syömässä siellä ravintolassa nimeltä Snickersi? Tai jokin sellainen se nimi oli. Olen nyt kännykän varassa niin en jaksa tarkistaa. Söin siellä joka tapauksessa pitsan.

Pitsa oli erikoinen jo muodoltaan sillä se oli lankun muotoinen. En ole koskaan syönyt tuon mallista pitsaa ja no, en tuon täytteistäkään pitsaa. Pitsassa oli täytteenä kylmäsavulohta, tilliä, sitruunaa, merileväkaviaaria ja creme fraichea. Mielenkiintoisen erilainen pitsa siis oli tämä ja onhan uusia ruokatuttavuuksia aina kiva testailla. Tämä oli kyllä myös hyvää maultaan.

Reissun seuraavat kaksi päivää tulevat siitä varmasti olemaan kivoja että nyt ei mene aikaa matkusteluun, tieltä eksymisiin ja sun muuhun. Vaan nyt voi jatkossa täysillä panostaa maisemien ja paikkojen tutkailuun. Kaupassakaan ei tarvitse kaiketi enää tällä reissulla käydä.

Kell on ollut tänään täällä täydellinen kesäkeli. Oikeasti, aurinko on paistanut hienosti. Ja väkeä olikin tänään niin Turussa kuin Naantalissa paljon liikkeellä. Toivottavasti korona pysyy kuitenkin kaukana ja keli edes siedettävänä.

Nyt näistä asetelmista on hyvä jatkaa!
Se ravintola on Snickari.

Toivotan sulle hyviä hetkiä Naantalissa. Naantali on nykyään mun kotikaupunki ja todellakin olen tänne myös kotiutunut. Silloin tällöin on ikävä synnyinkaupunkiin Helsinkiin (jonne itse asiassa huomenna menenkin), mutta kun täällä on nyt koti ja molemmat lapsetkin ovat täällä syntyneet, niin eipä ole harkinnassa muuttaa pois. Tämä on paras paikka ainakin meille just nyt.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Pitikin eksyä Youtuupiin kattomaan kaikenlaisia änärivideoita Selänteestä rookieukkojen hattutemppuihin, Liigan maaleista ja taklauksista parhaisiin sportsmanshippeihin ja torjuntoihin. Kyllä voi mies kaivata jääkiekkoa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Se ravintola on Snickari.

Toivotan sulle hyviä hetkiä Naantalissa. Naantali on nykyään mun kotikaupunki ja todellakin olen tänne myös kotiutunut. Silloin tällöin on ikävä synnyinkaupunkiin Helsinkiin (jonne itse asiassa huomenna menenkin), mutta kun täällä on nyt koti ja molemmat lapsetkin ovat täällä syntyneet, niin eipä ole harkinnassa muuttaa pois. Tämä on paras paikka ainakin meille just nyt.

Seison korjattuna. Niinhän sen ravintolan nimi tosiaan Snickari olikin. Siinä onkin ihan kivan kuuloinen nimi, muistin sen edes sinnepäin sillä nimihän muistuttaa läheisesti suklaapatukka Snickersiä. Ja on ihan viihtyisän oloinenkin ravintola ja mielenkiintoinen menu. Sekä terassi hieno ja on kaunis näköala.

Ja minä sain viime yönä nukuttua! Jes! Aiemmilla reissuillani on tuo nukkuminen tuottanut ongelmia mutta nyt näemmä ei. Oikein hyvä juttu, jaksaa touhuta pitkän päivän täällä Naantalissa. On vain ikävää keliä luvannut näemmä ainakin täksi päivää, sadetta ja valitettavasti myös ukkosta. Sadekaan ei vielä niin haittaisi kun on sateenvarjo mutta tuo ukkonen...

Ja olipas mielenkiintoista kuulla että tämä Naantalikin on jonkun jatkoaikalaisen kotikaupunki. Kesäisin ainakin hieno paikka, en sitten tiedä millaista täällä on muina aikoina asua.

Nyt tästä aloitan päivän aamupalan syömisellä. Sitten suunnistan johonkin aamukahveille, valitettavasti kun täällä mökissä tai alueen keittiössäkään ei ole kai keitintä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös