Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 329 197
  • 66 848

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yhden heinäsirkan sain kuvaan jallitettua... etteivät ole vain sellaisia ruohikossa sirittäviä juttuja joita ei näy (ja toisille ei edes kuulu). Tai oikeastaan tuo hyppäsi minun käsivarrelle (luulin että suuri paarma laskeutui) ja siitä sitten kukkaan. Yleensä noita ei näe...
Todella hienosti käytetty luonnonvaloa hyväksi ja sommittelu sirkan kanssa aivan loistava. Huomio kiinnittyy heti olennaiseen, eikä tarvitse etsiä tai ihmetellä, mitä kuvalla haetaan. Hyvä Iisoppi!
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaveri sai viikko sitten aivoinfarktim. Pääsi onneksi hoitoon nopeasti ja ennuste on hyvä. Kuvittelee sairaalassa elävänsä vuotta 97. No saapahan olla taas hetken reilu parikymppinen.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Eikö netissä ole simulaattoria/generaattoria mitä lie jossa suomalaiseen auton rekisterikilpeen voi syöttää haluamansa kirjaimet ja numerot ja katsoa miltä näyttää?
 

redpecka

Jäsen
Yhden heinäsirkan sain kuvaan jallitettua... etteivät ole vain sellaisia ruohikossa sirittäviä juttuja joita ei näy (ja toisille ei edes kuulu). Tai oikeastaan tuo hyppäsi minun käsivarrelle (luulin että suuri paarma laskeutui) ja siitä sitten kukkaan. Yleensä noita ei näe...
Jatkiksen vuoden luontokuva on tässä. Marimekko vielä pöllii tän.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Johan oli sitten taas päivä. Olin juuri lähdössä sinne kaveritapaamiseen josta kirjoitin eilen, kunnes kuulin autossa että Jope Ruonansuu, yksi suosikkikoomikoistani ja idoleistani on kuollut. Meni aivan pasmat sekaisin ja ajatukset toisaalle. Hetken oli jopa sellainen fiilis että en halua edes humaltua tällaisen tiedon jälkeen.

Tarkoituksena oli juoda ns. normaalikännit ja kuitenkin sitten illan lopulla olo oli kuin olisin ollut elämäni ensimmäistä kertaa humalassa. Ikinä en ole ennen juonut itseäni sellaiseen humalaan että kirjoittamisessa tulee vaikeuksia, vaikka olen juonut useasti paljonkin enemmän kuin tänään. Kertonee tosin siitäkin kuinka harvoin oikeesti vedän kännejä.

Tulipahan naureskeltua ja harhailtua kotimatkalla kuin joku pahainen teini. Nauran jo nyt noille mun viesteille jotka tuli laitettua "jälkinousujen" tjsp. aikana, eikä ole vielä edes aamu. Nukkumaan voisi tietysti olla ihan hyvä päästä mutta sen verta tapahtumarikas päivä oli että tämän viestin ajattelin tulla kirjoittamaan ennen kuin painun levolle.

Huomenna saattaa olla kotipäivä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt kun olen tarpeeksi hehkuttanut kesälomaani niin on syytä huomata sekin että lomanihan on vasta alussa. Reilu viikko sitten lähdin töistä lomille ja nelisen viikkoa on lomaa vielä jäljellä. Ja kaiken kukkuraksi ensimmäinenkään viikko ei ollut ohjelmaltaan aivan sitä mitä sen piti olla vaan viikon sisältö jäi hieman vajavaiseksi.

Ensimmäisen viikon pitikin olla viikko jolloin matkailen Hämeenlinnassa ja sen lähiseuduilla. No, hyvinhän tuo tavoite toteutui mutta oli tarkoitus reissata ensimmäisellä viikolla myös Iittalassa, Riihimäellä ja tehdä Hopealinjan miniristeilyaluksella risteilyreissu Visavuoreen. No nämä kaikkihan jäivät tekemättä tai sitten odottamaan myöhempää ajankohtaa.

Ensimmäisellä viikolla tulikin käytyä siellä Linnajazzeilla, Tiirenkosken tehtaalla, Apparalla, Hauholla, Aulangolla ja Aulangon kylpylässä sekä isäni luona Hattulassa ja tehtyä reissu Forssaan. Onkin osoittautunut siksi että tuossa olikin ihan riittävästi ohjelmaa jo yhdelle viikolle. Ja vaikka moni paikka oli entuudestaan jo varsin tuttu niin silti ne taas sykähdyttivät kauneudellaan kuten Appara, Aulanko ja osin myös Forssa. Monelle täällä nuo nimet eivät tosin sano mitään, kaiketi.

Vaikkei ensimmäinen viikko ollutkaan ennalta laaditun pelikirjan kaltainen täysin niin silti se oli varsin kiva ja toiminnallinen. Sisälsi paljon nättejä maisemia ja paikkoja. Ja sain otettua melko runsaasti tosiaan hyviä kuvia. En nyt mikään ammattilainen ole kuvien otossa mutta silti kun katselen läpi sitä Instagramiinkin lataamaani kuvaparhaimmistoa alkulomasta niin kyllä se kaunista katseltavaa on.

Ja kun loma on vasta alussa ja olen jo nyt näin lumoutunut ja innostunut Suomen luonnosta ja noista upeista maisemista niin en maltakaan odottaa esimerkiksi ensi viikon Naantalin reissua. Kuinka onnessani olen tuolla reissulla kauniiden maisemien vuoksi jos kaikki muut menee edes kohtalaisesti. Naantalissa en mene sinne Muumimaailmaan nyt sitten mutta sen sijaan tulen osallistumaan tunnin mittaiselle opastetulle kävelyreitille Kultarannan puutarhassa ja risteilen pois Naantalista Turkuun höyrylaiva Ukko-Pekan kyydillä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Elämäni erikoisin kesäloma. Ei yhtään huilipäivää vielä. Perjantai oli puolittainen.

Yhdessä kämpässä iso remontti (joka piti olla elokuussa eikä liata omia käsiä) ja toisessa pientä maalausta. Muutto, jonka piti olla elo-syyskuun vaihteessa mutta onkin nyt jo vähän käsillä ja viikon päästä melkein tehty.

Tänään ajellaan toiseen kaupunkiin, entiseen ja tulevaan kotiimme maalaamaan seiniä mukana henkilöautollinen muuttokuormaa. Alla kuutisen tuntia unta.

Jospa se elämä tästä rauhoittuisi vuoden päästä suunniteltuihin uomiinsa.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Kissa. Se syöksyi aamulla nälkäkuoleman partaalla jalkoihin kieppumaan, kun hipsin keittiöön. Ruokin sen ja kehuin, että reippaasti oli jaksanut odottaa ruokaa. Otin tyynyn partsilta, jonne olin viime yönä unettomuuksissani lopuksi nukahtanut ja kömmin miehen viereen petiin.

Mies: Et kissaa ruokkinut?
Sue: Joo, nuku vaan.
Mies: Mä ruokin sen 10 minuuttia sitten.

Tuolla tuo pallomaha sulattelee saalistaan ja hymyilee. Liero.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kuinkas tuo sosiaalinen media ja matkustaminen sopivat samaan lauseeseen? Tai sopivatko ollenkaan? Ei ole varmaan kovinkaan viisasta kertoa matkastaan etukäteen sos.mediassa? Tai oikeastaan taisin tehdä jo siinä virheen kun kirjoitin tänne reissun ajankohdasta.

Olisi kiva vähän fiilistellä reissustaan sos.mediassakin, kertoa kuulumisiaan ja jakaa joitakin kauniita kuvia mutta se ei taida olla järkevää murtovarkausriskien vuoksi? Ja jos ja kun innostun lomareissuni aikana niin sittenhän sitä vallan kiinnostuukin hehkuttamaan hyvää oloaan sos. mediassakin mutta kuinka sitä pystyy hillitsemään itsensä?

Olen kyllä huomannut että jotkut ihmiset kertovat reissuistaan avoimesti reissua ennen tai sen aikana myös sos. mediassakin mutta sitä en tiedä miten heillä on koti turvattu reissun aikana? Minun olisi kai järkevintä kertoa matkastani sos. mediassa vasta reissun jälkeen? Täällä ajattelin kyllä kirjoittelin kuulumisiani myös reissun aikana ja sitä ennen että on jokin paikka mihin jakaa fiiliksiään.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Jekutti tiedotonta ihmistä. Hyvä kissa.

Kyllä muakin jo melkein naurattaa, mutta kun vanha rouva on rakenteeltaan niin siro, ettei sen paranisi liiemmin santsata. Ja kun tuolla ryökäleellä ei steriloinnin jälkeen ole ruoan itsesäätely enää toiminut, niin nämä huijausyritykset ovat arkipäivää. Hyvä tyyppi tuo kyllä on, sosiaalinen ja kulkee hyvin reissussa.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
En epäile. Kissat ovat niin mukavia. Tosiasia tuosta steriloinnista toi mieleen hölmön ajatuksen siitä, päteekö sama jälkivaikutus eli syömishäiriö ihmiseen... sattuuko teikäläisellä olemaan aavistustakaan asiasta?

Ei kyllä mitään käryä, mutta kiinnostava ajatus.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Aivan. Eläinten yleinen sterilointi on meikäläisenkin tiedossa, mutta ihmisistä ei tule mieleen kuin yksi esimerkki, Nikki Sixx. Jätkä on riisuttu aseista. Olisi jännä tietää miksi.
Nyt on varmaan ihan hyvä kertoa, että ihmisen ja esim. kissan sterilisaatiossa on sellainen pieni ero, että ihmisen sterilisaatiossa pistetään putket poikki, eli hakut säilyy, mutta lisääntymiskyky lähtee. Esim. kissan tapauksessa kyseessä on ihan kunnon kuohinta, eli esim. uroksen tapauksessa lähtee pallit ja halut. Luulen, en tiedä, että Nikki Sixx ei ole poistattanut pallejaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ole vaan vapaasti iloinen somessa. Ei ole keneltäkään pois.

Nyt siis kyseenalaistinkin tuon murtovarkausriskin jos huutelee reissustaan somessa. En niinkään sitä mitä muut ovat mieltä hehkutuksistani. Jos jäi siis epäselväksi.

Onnistuin vielä vaihtamaan sähköttömän mökin Naantalissa sähkölliseen ja jääkaapilliseen mökkiin. Kun sellainenkin mökki vapaana oli. Onhan se parempi olla sähköllisessä mökissä niin voi ostaa kerralla ruokaa enemmän kaupasta ja ei tarvitse miettiä niin paljon ruokien säilyvyyttä.

Varmaan minulle parempi näin. Kolmekymppiä tuollaisella mökillä enemmän hintaa on yhteensä, ja sen maksan alueelle saapuessani.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tiesin kyllä että ihmisen sterilisaatiossa jätetään muna ja pallit käyttökuntoisiksi, olisikin hurjaa mikäli revittäisiin irti juurineen kaikkineen. Kiitos joka tapauksessa. Käytösmuutokset taitavat olla siis kissojen ongelma, ei meidän.

Eunukeilta eli kastraateilta on poistettu kiveksetkin, ja mahdollisesti siitinkin. Niistä sai hyviä haareminvartijoita menneinä aikoina. Joissain kulttuureissa myös laulajia. Nykyisin pallien poisto tuntuu operaationa menneen pois muodista. Putkien katkaisu riittää.

Tai niin on siinä se ero, että nykyään saa valita, mitä operaatioita tehdään, noina vanhoina aikoina ei vissiin kyselty halukkuutta vaan pallit vaan napattiin pois niiltä jotka oli eunukeiksi valittu.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Matkalaukku pakattu ja olen valmis lähtemään huomenna reissuun Naantaliin. Hieman mietitytti tuo että mitä astioita sinne pakkaisi mukaan mutta päädyin lopulta ottamaan mukaan kertakäyttömukeja, haarukan, veitsen ja lusikan sekä muovisen syvän lautasen ja pienet kattilan sekä paistinpannun. Naantali Campingissa jossa yövyn kolme yötä niin on yhteiskeittiö kyllä mutta ei mitään astioita.

Eli jotain astioita piti ottaa mukaan täältä, sen mitä jaksaa kantaakin. Hieman aiheutti miettimistä että mitä sinne otan mukaan mutta päädyin sitten noihin astioihin. Syön sellaista ruokaa että astiani sen mahdollistavat. Mietin että pitäisikö ottaa toinen pienempi kattilakin mukaan mutta ainakin vielä päätin jättää sen kotiin.

Monella aiemmalla reissullani olen hyödyntänyt aina paljon eri ravintoloiden tarjontaa mutta nyt tällä kertaa pyrkimys on kova tehdä ruoka itse tai ostaa eineksiä. Kestäähän tämä reissukin nyt vähän pidempään kuin moni aiempi matkani. Ja uskon että noita eineksiä tulen itse asiassa syömään reissun aikana melko paljon eli uskaltaisiko jättää jopa kattilan ja paistinpannunkin pois kassista?

Toisaalta minulla ei ole varmaa tietoa siitä onko tuolla Naantalin leirintäalueella mikroaaltouunia?

No oli miten oli, niin reissuun huomenna. Lähden huomenna Hämeenlinnasta jo heti kymmeneltä aamulla kohti Turkua. Olen Turussa sitten noin 12.20. Ajattelin kierrellä vähän Turussakin sitten ennen kuin lähden Naantaliin.

Odotuksissa on luonnollisesti mukava reissu. Paljon nähtävää ja koettavaa,jälleen upeita maisemia ja paikkoja sekä rentoa olemista myös. Yhdeksi päiväksi ajattelin myös vuokrata polkupyörän että pääsen tutustumaan Naantaliin oikein kunnolla. Sen vuoksi pakkasin mukaani jopa myös pyöräilykypärän.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nyt on jääkaappiin lastattu pari laatikkoa olutta ja siellä se mukavasti viilenee.

Hei Viitamäki, pistäs yks huurteinen.

Tägätään vielä terveiset @Hera80
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vihollisen mailla, eli Lappeenrannassa! Täällä humalassa. Ja ei se paha ole täälläkään.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
On hienoa päästä käymään Naantalissa vihdoin uudelleen. Vuonna 1996 Naantali teki minuun vaikutuksen kauniina kesäkaupunkina jossa saattoi keskellä katukuvaa nähdä myös muumihahmoja. Ne olivat käymässä keskustassa Muumimaailmasta.

Tuon jälkeen ei ole Naantalissa tullut poikettua vaikka tahtoa olisikin ollut. Nyt onkin hienoa vihdoin käydä Naantalissa uudelleen jopa 24 vuoden jälkeen. Odotan kaupungissa tapahtuneen myös muutoksia tuossa ajassa.

On upeaa päästä käymään Kultarannan puutarhassa ja kulkemaan höyrylaivan Ukko-Pekan kyydillä. 24 vuotta sitten jouduimme ihastelemaan tuota puutarhaakin vain porteilta, emme päässeet sinne puutarha-alueelle. Nyt olen kuitenkin hoitanut hommat niin että pääsen tuonne puutarhaan sisällekin.

24 vuotta sitten 11-vuotiaana nassikkana en välttämättä olisi edes ymmärtänyt puutarhan päälle. Nyt asia on varmasti eri lailla. Ja nyt on aikaakin tutustua ihan eri lailla Naantalin kaupunkiin. Jos vuokraan sen pyöränkin niin mahdollisuudet tutustua Naantaliin vain kasvavat entisestään.

Odotan reissultani melko paljon. Toivottavasti en tule pettymään. Usein olen aina kyllä viihtynyt reissuilani.

Naantalista on mieleeni jäänyt myös suuret etanat joita oli siellä kaduilla paljon.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös