Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 314 382
  • 66 797

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olin kyllä törkeä tänään töissä. Syötiin kahvitauolla sitä paistamaani ahvenanmaan pannukakkua ja siinä kun työkaverit kehuivat pannukakkua erittäin hyvän makuiseksi niin suomalaisittain tyypillisesti minun olisi kaiketi pitänyt vaatimattomasti väittää vastaan että en minä nyt tiedä onko tämä niin hyvää...

Mutta kun se olisi ollut niin räikeää huijausta jo, sillä tuo pannari on suurta herkkuani. Minäpä sanoinkin että täytyy kyllä itsekin sanoa että tämä on vaan niin hyvää. Ja minä otin vielä sitä töissäkin jo kaksi palaa. Toisen paistamaani normiversiota ja toisen gluteenitonta pannukakkua.

Tämä on oikeastaan monet vuodet ollut sama juttu. Paistan ja syön sitä ahvenanmaan pannukakkua juhannuksena ja siihen vielä olennaisesti liittyy se että kerron siitä vuolaasti sosiaalisessa mediassa. Tänä vuonna tavoitteenani oli olla sos. mediassa vähemmän innokkaampi asiasta mutta reisille se yritys meni.

No, 1990-luvun loppupuolella Ahvenanmaan Eckerössä sen nimisellä leirintäalueella kuin Alebo Camping tuota ahvenanmaalaista pannukakkua ensimmäisen kerran maistoin ja olihan se rakkautta ensi puraisulla. Olen kyllä joskus kuullut kommentteja tyyliin että se on pahaa, liian makeaa...

Mutta minä tykkään kyllä erittäin paljon ahvenanmaalaisesta pannukakusta. Ja sitten joskus vuosina 2005-2007 tein ensimmäistä kertaa tuota juhannuksena ja silloin jo ajattelin että tästä voisi tulla perinne. Ja kun tarpeeksi usein on tätä pannukakkua juhannuksena tuon jälkeen tehnyt niin perinteeltähän se on alkanut tuntumaan.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Ukon ilma on erittäin hienoa, mutta vittu että hermostuttaa olla ulkona kun ukkostaa. Pari kertaa iskenyt salama lähelle kun ollu ovi auki ja korvat tietenkin räjähtänyt. Kuulostaa varmasti huvittavalta, mutta en voi asialle mitään.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Siinä ole mitään kummallista että ukkosen jyrinä vavisuttaa. Sama homma meikälläkin. Ihan luonnollista. Ukkonen saa pienen ihmisen tuntemaan itsensä pieneksi ja piskuiseksi.
En siis itse varsinaisesti pelkää ukkosta, vaan sitä kun säikähdän niin kovasti kun se jyrähtää niin kovaa. Yleensäkki kovat äkkinäiset äänet saa mut hermoilemaan
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Eihän tuossa @vilperi ole mitään törkeää. Jos ja kun se oli hyvää, niin se sitten oli hyvää. Mitäpä sitä muuksi väittämään.

Ja totta, tuo ahvenanmaalainen pannari on hyvää. Pannarista en yleensä niin välitä, niin tuo on sellaista mitä syö helposti useammankin palan.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Tämäkin. Äkkiäänet säikäyttävät. Eläimetkään eivät pidä.
Joo meidän toinen koira aina ukonilman aikaan aivan paniikissa. Sama uutena vuotena. Pelttorit päässä tänäänkin. Ihmettelen vain, kun toinen koira ei reagoi millään tavallaa koviin ääniin. Tuntuu vain ihmettelevän toisen paniikkia.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Eihän tuossa @vilperi ole mitään törkeää. Jos ja kun se oli hyvää, niin se sitten oli hyvää. Mitäpä sitä muuksi väittämään.

Ja totta, tuo ahvenanmaalainen pannari on hyvää. Pannarista en yleensä niin välitä, niin tuo on sellaista mitä syö helposti useammankin palan.

No tuo oli lähinnä läpällä heitetty. Siis tuo että olin mokomas törkeä... Kun eihän meillä suomalaisilla ole tapana ihan noin kai tuumailla omista tekeleistään vaan se on lähinnä sitä vaatimatonta vastaan hankaamista tyyliin että en mä nyt tiedä, tää on vaan tällasta, no onhan tää ihan ok...

Mutta kun mielestäni tuollainen olisi tuntunut niin läpinäkyvältä kun puhutaan minulle niin suuresta herkusta. Ja onhan tämä pannukakku hyvää, ja se on hyvää varsinkin saaristomaisemissa. Menee toki näin manner-Suomessakin.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Joo meidän toinen koira aina ukonilman aikaan aivan paniikissa. Sama uutena vuotena. Pelttorit päässä tänäänkin. Ihmettelen vain, kun toinen koira ei reagoi millään tavallaa koviin ääniin. Tuntuu vain ihmettelevän toisen paniikkia.
Avena Sativaa oon antanu koiralle uudenvuoden paukkeeseen. Eihän se täysin vie pelkoa pois, mutta rauhottaa suuresti olemustansa. Kannattaa kokeilla eikä oo kallistakaan.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Saatana oon muuten kostee keli pihalla.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Joo meidän toinen koira aina ukonilman aikaan aivan paniikissa. Sama uutena vuotena. Pelttorit päässä tänäänkin. Ihmettelen vain, kun toinen koira ei reagoi millään tavallaa koviin ääniin. Tuntuu vain ihmettelevän toisen paniikkia.

Onko samaa rotua? Metsästykseen alun alkaen jalostetut koirat esimerkiksi eivät yleensä juuri paukkeista välitä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Syön kohta parsakaaliwingsejä. Ovat hyvejä.
 
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, ManU, BM, RM, PuhtiPois
Joo siis, Annamari Korte oli kysytty Farmi Suomeen mutta kohteliaasti kieltäytyi, mitä en ihmettele..
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistä.lähtien parsakaalilla on ollut siivet? Oon aina luullu, että parsakaali on kasvis, mutta se onkin lintu. Aina oppii uutta.
Ja ajattele, aneriikkalaiset syövät buffalo wingsejä!
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Olisipa baarit auki. Suunnatonta vittuilua tämmöinen ihmisille näin juhannuksen aikaan, joilla ei ole mökkiä, omaa pihaa tai mahdollisuutta toisten vastaaviin, niin ei pääse edes baariiin. Istutaan sitten yksin kotona ja fiilistellään niin maan perkeleesti.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Olisipa baarit auki. Suunnatonta vittuilua tämmöinen ihmisille näin juhannuksen aikaan, joilla ei ole mökkiä, omaa pihaa tai mahdollisuutta toisten vastaaviin, niin ei pääse edes baariiin. Istutaan sitten yksin kotona ja fiilistellään niin maan perkeleesti.

Mietimmä maailmanmenoa, tarkkailemme itseämme. Näköjään luen Jatkoaikaakin.
Ei stana, otan talvitakkini ja menen puis..
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Mietimmä maailmanmenoa, tarkkailemme itseämme. Näköjään luen Jatkoaikaakin.
Ei stana, otan talvitakkini ja menen puis..
Minäpä pelasin pasianssia sen jälkeen kun olin katsonut poke...monia. Olen istunut tässä kohtiin sohvaa nyt noin yhdeksän tuntia, välillä nousten vessaan tai jääkaapille. Meno on melkoista. Huomenna mene kyllä jonnekin, ehkä Tallinnan risteilylle, siellä on kaiketi baarit normaalisti auki?
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Onko samaa rotua? Metsästykseen alun alkaen jalostetut koirat esimerkiksi eivät yleensä juuri paukkeista välitä.
Ovat ja vielä samat koiravanhemmat, tosin eri pentueesta. Sekarotuisia, havannaa ja cottonia, eli pienikokoisia. Nuorempi siis pelkää ääniä, mutta sinällään tämä ei ole outoa, koska ovat muutenkin niin erilaisia. Vanhempi ei tykkää muista ku tutista ja tykkää leikkiä koirien kanssa, mutta nuorempi tykkää kaikista ihmisistä, mutta ei yhtään koirista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös