Se on taas jo torstai! Jippiaijei! Ja tiedättehän mikä päivä huomenna on, no sehän on se armas perjantaimme! Jee! Niin kuin jo viime viikonloppuna kirjoitin niin viikonloput saa kerta toisensa jälkeen mielen innokkaaksi ja iloiseksi. Mutta pari viime viikkoa osoitti sen että olen haavoittumillani käyttämään kyllä reilummin alkoholiakin nimenomaan viikonloppuisin ja silloin kun aloitan vapaat. Sitä innostuu liikaa kai niistä vapaista, mutta pitää keksiä muita keinoja purkaa sitä innostumista ja hyvää mieltä kuin mitä se ryyppääminen oli. Toinen mikä on viime aikoina minulla lisääntynyt kyllä myös viikonloppuisin on roskaruoan syöminen. Mutta kummastakin tavasta, sekä alkoholin nauttimisesta että roskaruoan syömisestä viikonloppuisin pitää opetella eroon.
Mitä muita keinoja sitä voisi sitten olla purkaa sitä hyvää mieltä ja innostumista viikonlopun alkaessa? Musiikki, ruoan laitto, leipominen, lenkkeily nyt tulevat äkkiseltään ainakin mieleeni. Huomenna voisinkin leipoa mamman marjapiiraan. Pitkästä, pitkästä aikaa.
No joo, töissä olen saattanut tehdä yhden isohkon virheen. No onneksi tuo virhe on lähinnä minulta itseltäni vain pois mutta edellisessä työvuorolistassa oli työvuoroksini merkitty kellon aika 8.30-13.30 ja olin tästä huolimatta jokaisena työpäivänä töissä aikavälillä 7.00-15.00. Tähän löytyy jonkin sortin selitys sillä tätä edeltävässä työvuorolistassa oli työvuoroksini merkitty myös aikaväli 8.30-13.30 ja silloin ihmettelin tätä ja kysyin keittiön silloiselta emännältä että meneekö tämä oikeasti näin vai onko tässä jokin virhe? Sain vastauksen että siinä on virhe ja ole töissä vain normaalisti silloin vielä 8.00-14.00. No minähän luulin että se sama virhe sitten toistui tässä seuraavassakin työvuorolistassa. Näin ei välttämättä kuitenkaan ollut vaan asiaa nyt sitten selvitellään...
Muutenhan minulla on taas pyyhkinyt töissä hyvin. On ilmennyt taas lisää merkkejä siitäkin että on minulla hyvä työkokeilupaikka muuten. Minua varten (ihan oikeasti, ei vitsi) keittiölle hommattiin vasenkätisen sakset, sain tiistaina ahkeran miehen etuutena lähteä tunnin aikaisemmin töistä ja keskiviikkona lyhyellä varoitusajalla järjestyi aamusta vapaata töistä niin että pääsin käymään A-klinikalla. Kaikki omalta osaltaan taas rakentaa minun mielessäni ainakin työkokeilupaikastani hyvää mielikuvaa. Vaikka tuo työvuorolistan kanssa mahdollinen sekoilu nyt onkin, mutta minun vikanihan se myös on ollut. Olen kyllä tottunut lukemaan aiemmissa työpaikoissani jo työvuorolistoja mutta nyt tosiaan tuon edellisen listan virhe hämäsi tuossa. Mahdollisesti. Voihan se toki vielä olla niinkin että tässä kyseisessä listassa tosiaan se virhe yhä toistui.
Pari kertaa olen tällä viikolla käynyt myös jäätelöllä eri ravintoloiden terasseilla. Kyllähän ne jäätelöannoksetkin sen verta enemmän maksaa ravintoloissa kuin kaupasta ostettuna että ei tuostakaan viitsi tapaa tehdä. Silloin tällöin kuitenkin ihan ok.