Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 323 283
  • 66 831
K

Kiekkokatsoja

Arkiseksi muuttui.
Sillä tarkoitan ruokaani, joka on sunnuntaina perus arkiruokaa. Makkarakeittoa. No toki sitä hieman tuunasin.
 
K

Kiekkokatsoja

Kerro nyt sekin miten tuunasit? Voi sitten muutkin tehdä Kiekkokatsojan makkarasoppaa.
No tuota. Tälläkertaa se meni makkarakeiton ja makkarapadan välimaastoon.
Perunasta tykkään, mutta jätin sen minimiin. Juureksia on reilummin. Tomaattimurskaa heitin mukaan. Mukana myös tuoreyrttejä. Ja lisäsin tuollaista chilipitoista maustejuttua, niin sihen tuli hieman potkua.
Lopputuloksena kevyt ruoka, ja tomaatista makua mukana.
Jauhelihasta saa paremman, mutta tälläkertaa näin.
Perusruokia hyvä tuunata, makunsa mukaan.
Lisäys. Näkkäri riittää keittomaisten ruokien lisäksi + juoma.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kohtuullisen erikoisen jutun tarjosi NHL19 peli taas äsken.

Pelasin Islandersia vastaan, viimeinen minuutti ja ylivoimalla olen ja Isles johtaa 2-1. Tekevät purkukiekon ja pelikello käytännössä nollassa, kiekko keskialueella ja 1,9 sekuntia näyttää olevan jäljellä kun painan pauselle ja "Lopeta peli" eli loput pelistä simuloidaan, säästän tällä aina hermojani ja aikaani kun quittaan mahdollisimman nopeasti pelin.

Mutta mitäs mitäs, pelin jälkeen päävalikossa on "RKH 3-2" tuon pelin kohdalla eli Kasperi Kapanen oli vielä iskenyt pelin tasoihin. Nopeaa toimintaa. Ei sentään voitoksi kääntynyt, mutta olihan tuo aika huvittava käänne kokonaisuutena.

Itse asiassa joskus vähän vastaava kävi rankkarikisassa, viimeisellä vetäjällä ammun kiekon Lundqvistin patjoihin ja samalla tavalla pauselle ja lopeta peli. Vihellystä ei ollut ehtinyt kuulua eli tavallaan "tilanne oli vielä päällä", päävalikossa nimittäin näytti sitten RKV eli rankkarikisan voitto. Noh, joskus näinkin...

Vähän ihmeellisiä bugeja kieltämättä tuollaiset. Harvoin noita kyllä käy.
 
Viimeksi muokattu:

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Kyllä mä niin tykkään kun kaikki viestimet jauhaa, että joku rusinapäitten rämälämä -juhla on nyt päällänsä ja finaali häämöttää.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No niin, Lapin tulvaseuranta pikku hiljaa "tulille". Menee kuin jäitä poltellessa.

Kaikki hukkuu siellä,
Ja kevät on.
Vie sinne mun kaiho-o-o pohjaton

Uhreja toistaiseksi: -
Tosin Jounin ajoporo on kateissa, oisko tulva vienyt?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jos uni ei tänäkään iltana heti tapaa, saatan palata Kiian (Kristiina) ja Thomasin rakkaustarinaan. Jonka sivuhenkilöinä on Kiian äiti Annika miehensä Karin kanssa. Ja Kiian "isä" Asko ja hänen puolisonsa Pekka. Oikeasti kukaan ei tiedä Kiian isää koska se oli vain joku joka kävi kylillä ja hävisi maailmalle. Koska Kiia syntyi avioliitossa hän on Askon lapsi. Eikä pidä unohtaa Kiian katkeraa (puoli)siskoa Susannea joka haluaa sotkea kaiken ja joka on oikeasti (siis biologisesti) Askon lapsi.Tämä on vain tarina jota olen vuosia pyöritellyt päässäni. Omat Salatut elämäni. Tarina jolla ehkä on alku mutta ei loppua. Koska pyöritän samoja juttuja päässäni eri näkökulmista ja eri loppuratkaisuilla... Tämä vain on pään sisäistä leikkiä jossa ihmisten roolit saattaa vaihtua, tarinat muuttuu. Joskus mukaan hyppää uusia ihmisiä, tarinat kehittyy. Teemat pysyy samoina...
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Kyllä mä niin tykkään kun kaikki viestimet jauhaa, että joku rusinapäitten rämälämä -juhla on nyt päällänsä ja finaali häämöttää.
Onneksi tykkään elää uutispimennossa joten en edes tiedä mistä juhlasta puhut.
 

redpecka

Jäsen
Muslimien viettämä Ramadan kyseessä.
Nyt voi sitten taas ihan päivänkin valossa vetää spadduu ja dokata.

Mulle marokkolaisnuoret sanoivat että hienoo, ai sä kunnioitat meidän tapoja ja olet polttamatta? Sanoin etten kehtaa blaadaa kadulla kun kukaan muukaan ei niin tee, mutta poltan toki pensionaatissani. Olivat pettyneitä, huomasin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minulle tuottaa vaikeuksia lähteä katselemaan jotain kokonaan uutta sarjaa tai leffaa suoratoistopalvelimesta. Olen kai liian ennakkoluuloinen? Minulla on oikeastaan vain kaksi sarjaa joita olen katsellut enemmänkin nyt tässä viime aikoina ja nekin olivat tavallaan tuttuja ja turvallisia valintoja.

Frendit on sarja johon olen kyllä tällä hetkellä täysin koukussa. Olen siinä edennyt jo vitostuotantokauden ensimmäisiin osiin. Siinä on hulvattoman hauska sarja ja sarjan huumori uppoaa kyllä minuun. Mutta Frenditkin oli toisaalta turvallinen valinta katsottavaksi sarjaksi koska sitä aikoinaan katseli Suomessakin niin monet ihmiset ja moni tykkäsi sarjasta. Osasi jo ounastella että tässä saattaa olla hyvä sarja vaikka minä tätä nyt vasta ensimmäistä kertaa katselenkin.

Se että olen nyt löytänyt Frendit niin on yksi parhaimmista jutuista mitä tämä korona on tuonut tullessaan. Paras on tietenkin se että pelikoneet ovat kiinni ja koska minulla on asennettu pelinesto-ohjelma nettiinkin niin eihän minulla ole edes mahdollisuutta pelata rahapelejä tällä hetkellä ja se se on iso onni.

Toinen sarja mitä katselin oli Pako ja sen vitostuotantokausi. Mutta nyt tuo tuotantokausi on katseltu jo. Täytyy sanoa että vitostuotantokauden juoni oli vähän liian vaikeasti ymmärrettävä näin tyhmälle ihmisille mutta oli tuo vitostuotantokausi sitten kuitenkin jopa parempi kuin muutama Paon edellinen tuotantokausi. Siinä oli ihan eri lailla toimintaa ja nyt siinä ei ollut niin väkisin jatketun makua. Vaikka kyllä minua ärsytti kun ne Paon melkein kaikki päähenkilöt selvisivät kaikesta. Mutta Pakokin oli tuttu ja turvallinen valinta katseltavaksi ohjelmaksi koska olin sitä katsellut ennenkin.

Nyt kun olen huomannutkin sen että en katsele niin paljoa noita suoratoisto-ohjelmia niin olen tarttunut ongelmaan myös näkyvällä tavalla. Minulla oli toukokuussa jopa peräti neljä eri suoratoistopalvelua käytössä yhtä aikaa mutta nyt kesäkuuksi karsin tuota listaa olennaisesti. Eihän niitä todellakaan tarvitse sitten kerralla olla niin montaa palvelua käytössä? Vaan niitä voi tarvittaessa vaikka vaihdella? Netflixin käyttäjänä jatkan kesäkuussakin, mutta Cmoren ja Viaplayn irtisanon. Telia+Viasatin urheilu, nyt viihdekanavat käyttäjänä minun on kai pakko jatkaa koska sopimus on määräaikainen ja voimassa ensi vuoden maaliskuuhun asti?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos mulla olisi ketjunkatkaisutyökalu, antaisin sille nimeksi Antabus. Joo, puhun fillareista.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt minulla on oma pikku iisoppi (ks. liite). Täytyy katsoa mihin sen nyt laittaa kun se on kuitenkin on monivuotinen ja kasvaa jonkin kokoiseksi.
 

Liitteet

  • IMG_20200525_082719~2.jpg
    IMG_20200525_082719~2.jpg
    876,4 KB · kertaa luettu: 173
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Lord Satanachian kanssa olis mielenkiintoista ottaa pirtua ja jutella jeesuksesta.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Koko päivän kytännyt, että milloin S-ryhmän ylijäämäpalautukset tulee, mutta eivätpä vaan ole maksaneet. Mitähän tämä tälläinen nyt on olevinaan.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Jaa. Tänään tasan 40 vuotta sitten olen muuttanut Suomeen. Otetaan sille vähäsen Absolut Vodkaa. Kippis.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Jaa. Tänään tasan 40 vuotta sitten olen muuttanut Suomeen. Otetaan sille vähäsen Absolut Vodkaa. Kippis.
Kippis. Juon vihreätä teetä.

Ostettiin tänään mutsille auto. Kyllähän nyt 81v uuden (uudehkon) auton tarvitsee.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No todellakin tarvii. Tosin itse vein auton mummoltani, kun oli tuon ikäinen. Alzheimerin tauti.
Muokkaus. Olihan mummo silloin jo 84

Mitä? Onko sun Sunny pöllitty mummolta? Ihme kriminaali.

Oli mielenkiintoinen päivä duunissa. Yleensä ei paljon tule suomalaisten kanssa oltua tekemisissä, mutta nyt setvittiin eräs juttu ihan meikäläisten kesken. Totta kai kotimaisella keskusteltiin ja onhan se nyt paljon helpompaa kun mäkin ymmärrän jotain mitä toiset sanoo. Tulee välillä meinaan tuolta Aasian suunnalta varsinkin sellaista tekstiä että alan oikeasti epäilemään omaa kykyäni ymmärtää englantia. Ja sen kyllä tietää että jos suomalainen jotain lupaa, se yleensä pitää.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ekaluokkalaisen tyttäreni kaveri on tulossa tänne yökylään lauantaina. Kävivät tunti sitten tuossa ovella sanomassa moi, kun tytär ilmeisesti halusi näyttää kaverilleen missä minä asun.

Toisipa tytär 10v päästäkin tänne kavereitaan yökylään.
Tyttäresi ja kaverinsa ovat 10 vuoden päästä noin 17- tai 18-vuotiaita. Sinä silloin mitä, jo yli 40? Kuinka innolla ajattelisit sitä, että joku ikäisesi setämies kuolaisi ja fantasioisi tyttäresi perään?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös