Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 330 663
  • 66 849

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Palovaroittimiin pitäisi laittaa kello, ettei ne keskellä yötä ala vinkumaan uutta patteria. Kai ne sen muutaman tunnin voi odottaa ja virtaa riittä sen aikaa?
Palovaroittimiin pitäisi vaihtaa patteri aina 112-päivänä (11.2.) sanovatten (pelastustoimesta tms). En tiedä poistaisiko se kokonaan ongelmaa yöllisistä piippausista jotka häiritsee asukkaan yöunta. Tai päivällisistä piippauksista jotka huolettaa naapureita ja vaatii pelastuslaitoksen paikalla käyntiä. Ja joo, ei meillä mitään pattereita palovaroittimeen vaihdeta 112-päivänä kun ne toimii monta vuotta yhdellä paristolla. Ihme kun mies ei ole alkanut tuota (kerran vuodessa pariston vaihto) ajaa kun se on niin jämpti ja turvallisuushakuinen monessa asiassa.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Tai ottaa pariston kokonaan pois hälyttimestä niin ei suotta vingu koko ajan uutta.

No tämä on hyvä kyllä. Voi myöskin kääntää väärinpäin pariston. Pariston toimivuutta voi sitten testailla aika ajoin irroittamalla sen kokonaan ja testaamalla se yleismittarilla. Tärkeää että siinä varoittimessa on toimiva paristo.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Mun mielestä on todella outoa ettei Tukes tai muut tahot (edes maahantuojat) jaa tietoa palovarottimien käyttöiästä joka on 10v. Järkevää olisi että saatavilla ei olisi muita kuin "ikiparistolla" varustettuja malleja, joihin ei ole paristoa mahdollista vaihtaa.
Valitettavasti 230V-kanta yleistyy todella hitaasti...
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Kävin hämmentelemässä tekeytymässä olevaa nokkoskäytettä, ja ai saamari että haisee pahalta. Aina tuo haju jaksaa yllättää. Tietämättömille voin kertoa, että tuota sotkua käytetään lannoitteena puutarhan kasveille.
 
Viimeksi muokattu:

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Minulla on varmaankin ainakin yhtä kokoa liian pienet työkengät koska tuntuu että ne hieman puristavat. Jalat edelleen kipeytyvät kenkiä jaloissa pitäessä. Ei enää niin paljoa kuin viime kevään työharjoittelussa mutta kyllä silti yhä. Pitäisi ostaa uudet, ainakin numeroa isommat työkengät mutta kun ne maksavat ainakin 50 euroa niin ei rohkene vielä ostaakaan.

Jos uusien kenkien ostaminen ei ratkaisekaan ongelmaa niin tuntuu kuin olisi maksanut viisikymppiä turhaan. Ja 50 euroa on ainakin vielä tällä hetkellä aika iso menoerä minulle. Ja kun vielä ei ole täysin varmaa tuo palkallinen jatkokaan tuolla nykyisessä työkokeilupaikassa. Lupaankin sitten ostaa uudet työkengät kun mahdollisesti aloitan palkalliset työt. Tämän puolitoista kuukautta mitä työkokeilua on jäljellä, niin sinnittelen vielä nykyisillä kengillä.
Kyllähän se on niin, että seisomatyössä kunnon jalkineet ovat se kaikkein tärkein varuste. Suosittelen lämpimästi, että ostat sitten työsopimuksen saatuasi laadukkaat popot. Pidemmän päälle huonot kengät aiheuttavat kaikenlaista vaivaa. Rahalla saa myöskin paljon kestävämmät, joten halvemmissa jalkineissa säästökin on aika kyseenalaista.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Viikonlopun alku on aina vaan sellainen asia joka jaksaa mieltä innostuttaa ja saa mielen iloiseksi. Kerta toisensa jälkeen. Vaikka se viikonloppu sitten melko lyhyt onkin ja sunnuntaina kiroaa kuinka se on taas nopeasti ohi. Hetken onni, hetken huuma. Sitä se viikonloppu kuitenkin parhaimmillaan on.

Läheskään aina ei ole ollut näin. On ollut aikoja kun olen ollut työttömänä tai kuntoutujana ja viikonloput eivät ole tuntuneet mitenkään erikoisilta. Ne ovat olleet vain päiviä muiden joukossa. Ihmetyttikin välillä jotkut toiset kuntoutujat joille viikonloppu tuntui jotenkin erityiseltä vaikka arkiviikot olivat myös heillä melko tyhjiä.

Tai sitten on ollut aikoja kun olen ollut vuorotyöläinen. Silloin tein paljon viikonloppuisinkin töitä ja vapaa viikonloppu oli varsin harvinainen herkku. Tosin silloin oppi arvostamaan myös arkivapaita. Jos ei ollut mitään erityistä menoa ja tekemistä viikonloppuna niin samahan se minulle oli silloin milloin olin vapaalla. Viikonloppuna vai arkena.

Ja oikeastaan sama se nytkin olisi sillä nyt ei pääse mihinkään koronan takia. Mutta viikonloput maistuvat hyviltä niiden nykyään tuomien kahden vapaapäivän vuoksi. Nyt kun nuo vapaat ovat juuri viikonloppuisin niin ovat viikonloput tällä hetkellä suuressa arvossa. Ja aina sitä jaksaa perjantaina olla työstä pois lähtiessä yhtä innostunut ja iloinen. Jes, viikonloppu alkaa! Oikeastaan tuo tunne ja fiilis oli yksi asiakin mitä kaipasin työmaailmasta.
Itsekin olen suurimman osan urastani tehnyt vuorotöitä. Ravintola alalla kun työskentelen, niin ilta/ viikonloppu painotteistahan tämä työn teko on osaltani ollut. Nyt kun olen ollut lounas paikassa töissä, niin arvostan erittäin suuresti vapaa iltoja, sekä viikonloppuja. Simply great sanoisin.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hommasin just kauhian läjän päihteitä ja ajattelin katella vähän Counter-Strikea. Kalsaroinniksi menee, mutta ei täällä kyllä ole yhtään mitään tekemistä kun mikään ei ole auki eikä kaupungistakaan saa poistua.

Ensi viikolla systeemit vähän helpottaa, ja terassillekin pääsee. Ei kyllä hirveästi houkuta minkäännäköiset ihmismassat, joten voipi olla että käyn vilkaisemassa onko terassilla joku synkkä reunapöytä vapaana, kiskaisen pari stobea ja hipsin himaan.

Mutta nyt auki narahtaapi Stalinskayan perunavesi!
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Satuin yle 2 kanavalle ja sieltä tulee Olohuone ohjelma. Teflon Brothers on siinä esiintymässä ja tämä näiden live-veto kuulosta kyllä huonolta karaokelta. Pyhimyksen ole nähnyt joskus livenä ja mielestäni se oli erittäin hyvä. En tiedä sitten missä mättää.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Satuin yle 2 kanavalle ja sieltä tulee Olohuone ohjelma. Teflon Brothers on siinä esiintymässä ja tämä näiden live-veto kuulosta kyllä huonolta karaokelta. Pyhimyksen ole nähnyt joskus livenä ja mielestäni se oli erittäin hyvä. En tiedä sitten missä mättää.
Varsinkin räppäreiden ääniä miksataan studiossa hemmetin paljon. Kuka vaan meistäkin vois räbäillä, kun ei tarvii välittää siitä äänestä niinkään.

Yksi syy, miksi en arvosta playback-artisteja yhtään. Asiakkaiden aliarvioimista ja päälle kusemista. Jos pitää vetää playbackkina, nii kannattas myös miettii, et oonkohän mä hyvä tässä hommassa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kävin Veikkaus-tilillä pitkästä aikaa ja sinne oli pamahtanut Kenosta vajaa 5 donaa viikkoja sitten. Oishan tuo kiva, jos olisivat vaikka ilmottanu voittoviestillä. No enivei, ilonen yllätys. Nyt vaan iski epätietoisuus, et mihin nuo fyffet laittas haisemaan. Säästämään en pysty. Menoja ei nyt oo, joten pitäsköhän tilata vaikka viinaa koko rahalla.

Ootteko muuten ikinä kokeillu pitserioiden kärsivällisyyttä, kun niitä extroja saa laittaa siinä tilausvaiheessa? Joskus kännissä laitoin pizzan extratäytteeks 50 kananmunaa. Tuli härskin näkönen pitsa. Ne oli paistanu jokaisen munan ja pistäny päällekkäin pitsan päälle. Kyllähän sitä söi. En tosin laskenu, et oliko just 50 munaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt vaan iski epätietoisuus, et mihin nuo fyffet laittas haisemaan. Säästämään en pysty.
Säästäminen kannattaa (aina). Minäkin pystyin aikoinaan reilun vuoden ryyppäämään säästöilläni eikä kaikki edes mennyt. Toisaalta jos olisi ollut vähemmän säästöjä niin ehkä olisin raitistunut aiemmin. Tiedä häntä nyt sitten.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksi ei pysty säästämään? Itselläni olisi juurikin päinvastoin, jos tulisi muutama tonni niin en ostaisi mitään ellei olisi aivan pakko.
En vaan pysty. Aivoissa on joku mekanismi ollut siinä asennossa aina, että rahaa ei säästetä. Raha on hankittu käyttämistä varten ja haudassa siitä et hyödy mitään.

Kerran yritin säästää, mut parin viikon jälkeen oli pakko siirtää rahat säästötililtä veks ja käydä ostamassa kaikkea turhaa mistä en todellakaan hyötynyt mitään.

Kai tällekkin on joku lääketieteellinen nimitys olemassa siinä missä pihille ja näillekkin on.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kävin Veikkaus-tilillä pitkästä aikaa ja sinne oli pamahtanut Kenosta vajaa 5 donaa viikkoja sitten. Oishan tuo kiva, jos olisivat vaikka ilmottanu voittoviestillä. No enivei, ilonen yllätys. Nyt vaan iski epätietoisuus, et mihin nuo fyffet laittas haisemaan. Säästämään en pysty. Menoja ei nyt oo, joten pitäsköhän tilata vaikka viinaa koko rahalla.
Osta moottoripyörä. Sitä voi sitten rassailla paremman tekemisen puutteessa.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Hienon puheen piti Punamusta lukionsa ylioppilasjuhlassa. Veikkaan että oli ainakin tänä keväänä ainoa ylioppilaan koulussa pitämä puhe, jossa kiitettiin normaalien opettajien ja oppilaiden lisäksi Mötley Crüeta.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Osta moottoripyörä. Sitä voi sitten rassailla paremman tekemisen puutteessa.
Ei oo korttia, mut taitoa löytyy. Eikai viidellä tonnilla vielä saa kun Honda Monkeyn. Siinäpä se onkin. Honda Monkey. Pillumagneetti. Mitäs mä sillä sit niinku teen? Rassaan vaan? Ei niillä ajaa kannata. Tuuli käy, eikä voi ees spadduu vetää ajaessa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hienon puheen piti Punamusta lukionsa ylioppilasjuhlassa. Veikkaan että oli ainakin tänä keväänä ainoa ylioppilaan koulussa pitämä puhe, jossa kiitettiin normaalien opettajien ja oppilaiden lisäksi Mötley Crüeta.
Kai kuvasit puheen ja linkität tänne?

Hera80
-valkolakki kateissa-
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kai kuvasit puheen ja linkität tänne?

Hera80
-valkolakki kateissa-
Sain itse linkin (kun eihän tuolla itse koululla ollut paikalla muita ylioppilaita eikä muutama opettajaa lukuun ottamatta ketään muutakaan) enkä tietenkään jaa, kun tuo juhlalinkin jako on kai vain tänään rajatun ajan sallittua oppilaiden jakaa läheisilleen.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ei oo korttia, mut taitoa löytyy. Eikai viidellä tonnilla vielä saa kun Honda Monkeyn. Siinäpä se onkin. Honda Monkey. Pillumagneetti. Mitäs mä sillä sit niinku teen? Rassaan vaan? Ei niillä ajaa kannata. Tuuli käy, eikä voi ees spadduu vetää ajaessa.
Hanki moottoripyöräkortti. Sitten seuraavan kerran kun saat ylimääräisen rahasumman voit hankkia moottoripyörän.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen ajatellut hankkia moottoripyöräkortin ja vieläpä sen pyöränkin. Mun ongelma vaan on se, ettei mulla sellasiin varaa ole. Sämppärihän nyt vois sitten ratkaista tämänkin ongelman. Takaan että niitä rahoja et näe enää ikinä!
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Suomalaiset elokuvat on ihan paskoja. Nykyisin varsinkin. Eikö tästä vitun maasta löydy ketään tekijämiestä elokuviin? Pitää tehdä vaan jotain näennäistä komedia-draamapaskaa. Missä kunnon äksönit, ammuskelut, naiset ja jännitys?

Sämppärihän nyt vois sitten ratkaista tämänkin ongelman. Takaan että niitä rahoja et näe enää ikinä!
En mä niitä muutenkaan näe enää kun laitan ne kiertoon. Mulle taitaa riittää ihan veneily. Siinäkin tuulee välillä liikaa.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Hienon puheen piti Punamusta lukionsa ylioppilasjuhlassa. Veikkaan että oli ainakin tänä keväänä ainoa ylioppilaan koulussa pitämä puhe, jossa kiitettiin normaalien opettajien ja oppilaiden lisäksi Mötley Crüeta.
Itsekin kävin puheen katsomassa, ja olipa hieno puhe kertakaikkiaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös