Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 337 267
  • 66 855
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Minä juon nyt viskiä. Ja heti maanantaista alkaen aion lähteä after-work-kierrokselle tukemaan ravintoloita. Suosittelen kaikille muillekin samaa; yrittäjät ja työntekijät tarvitsevat nyt kaiken mahdollisen tuen.

Ei saa antaa pelolle valtaa!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ja heti maanantaista alkaen aion lähteä after-work-kierrokselle tukemaan ravintoloita. Suosittelen kaikille muillekin samaa;
Mitä tuo meinaa siis? After-work tarkoittaa vissiin usein alkoholin vetämistä ja minä en siihen taivu. Enkä aio maanantaina lähteä kotoani (kaupunkiin 20 kilsaa) mihinkään vaan olen kotonani etätöissä jatkan siitä kotona oloilua johon olen tottunut. Seuraavan viikon tiistaiksi on sovittu ystäväni kanssa lounastapaaminen... Silloin hetken olen tukemassa ravintolaa. Mutta ei kai se paljon paina kun ei alkoholia vedetä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Mitä tuo meinaa siis? After-work tarkoittaa vissiin usein alkoholin vetämistä ja minä en siihen taivu. Enkä aio maanantaina lähteä kotoani (kaupunkiin 20 kilsaa) mihinkään vaan olen kotonani etätöissä jatkan siitä kotona oloilua johon olen tottunut. Seuraavan viikon tiistaiksi on sovittu ystäväni kanssa lounastapaaminen... Silloin hetken olen tukemassa ravintolaa. Mutta ei kai se paljon paina kun ei alkoholia vedetä.
Onneksi Suomessa saa ravintoloista myös alkoholittomia juomia. After work voi olla siis mitä vain, jolla saa rahnaa ravintoloille vastineeksi juomasta ja/tai ruoasta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Pesin hampaita ja ajattelin käydä samalla hakemassa postin kun nyt hereillä olin. Hammasharja suussa sitten postilaatikolle ja siellähän se postimies oli. Siinä sitten harja vaivihkaa toiseen käteen ja samalla sössötin "Joo se on tää tässä" ja Savon Sanomat matkaan. Moro.

Nyt meen nukkumaan.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kun kirjoitat Spotifyyn sanan "hey", niin sieltä tulee Hey Jude. Mikä oikein onkin. Yksi parhaita kappaleita mitä on ikinä tehty. Se Manchesterin parempi puoli marssii joka kerta tämän tahdissa toiselle puoliajalle. Se on jotain ihan järjetöntä. City ja Macca ja Ringo nähty muuten.


 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se Manchesterin parempi puoli marssii joka kerta tämän tahdissa toiselle puoliajalle.
Omituista käytöstä. Luulisi että Manchesterissa ei haluttaisi kuulla mitään Liverpoolin tyyppejä. Vähän kuin Tampereella marssittaisiin kentälle Matin ja Tepon tahtiin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Pesin hampaita ja ajattelin käydä samalla hakemassa postin kun nyt hereillä olin. Hammasharja suussa sitten postilaatikolle ja siellähän se postimies oli. Siinä sitten harja vaivihkaa toiseen käteen ja samalla sössötin "Joo se on tää tässä" ja Savon Sanomat matkaan. Moro.
Nyt kun olen ollut kotona (etätöissä) niin tuntuu että olen ollut järkyttävän usein postihenkilön (yleensä -mies) kanssa yhtäaikaa postilaatikolla. Vaikka tänne ei usein jaeta postia kuin Ma,ke (postiset). Pari kertaa, kun olen nähnyt postiauton lähtevän naapurin laatikolta, olen kipittänyt kuusen taakse piiloon odottamaan että posti on kolahtanut laatikkoon. Se on varmaan nolompaa kuin se että olisin laatikolla odottanut autoa. Kerran sanoin että olen etätöissä ettei vaikuta siltä että olen työtön. Niin kuin sillä olisi jotain väliä...
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Olen käyttänyt viimeiset viisi vuotta pääsääntöisesti englantia työkielenä, tämän myötä olen huomannut että vastaavasti suomen kieli nimenomaan kirjallisessa tuotannossa on heikentynyt selvästi. Joudun nykyään keskittymään viestien kirjoittamiseen paljon enemmän suomeksi kuin aikaisemmin, ja esimerkiksi välimerkkien käyttöön joutuu kiinnittämään paljon enemmän huomiota kuin muutamia vuosia sitten.

Jännää.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Olen käyttänyt viimeiset viisi vuotta pääsääntöisesti englantia työkielenä, tämän myötä olen huomannut että vastaavasti suomen kieli nimenomaan kirjallisessa tuotannossa on heikentynyt selvästi. Joudun nykyään keskittymään viestien kirjoittamiseen paljon enemmän suomeksi kuin aikaisemmin, ja esimerkiksi välimerkkien käyttöön joutuu kiinnittämään paljon enemmän huomiota kuin muutamia vuosia sitten.

Jännää.
Ei kai situation ole viä ihan niin bad kun like, Sara Chafakilla? Se unohti suomen kielen tosin parissa viikossa.

 
Viimeksi muokattu:

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen käyttänyt viimeiset viisi vuotta pääsääntöisesti englantia työkielenä, tämän myötä olen huomannut että vastaavasti suomen kieli nimenomaan kirjallisessa tuotannossa on heikentynyt selvästi. Joudun nykyään keskittymään viestien kirjoittamiseen paljon enemmän suomeksi kuin aikaisemmin, ja esimerkiksi välimerkkien käyttöön joutuu kiinnittämään paljon enemmän huomiota kuin muutamia vuosia sitten.

Jännää.

Sama homma täällä. Viimeiset kymmenen vuotta on ollut englanti käytössä kotona ja työssä koko ajan, ja suomeksi jutellut lähinnä netissä. Ei nyt mitään Chafakeja ole silti käynyt, mutta täytyy myöntää että joskus on sanat vähän haussa ja oma puhe kuulostaa ihan hassulta. Kirjoittaminen on myös kyllä mennyt huonompaan suuntaan. Välimerkit ovat aina olleet vähän hukassa, eikä muutamaan vuoteen tullut kirjoitettua kotimaisella juuri mitään. Tässä oli yksi syy miksi tännekin halusin liittyä ja välillä kokeilla jotain kirjoitella. Pysyy edes jonkinlainen tuntuma.

Mutta mä olen aina sanonut että ei sen niin väliä meneekö vieraan kielen puhuminen kieliopillisesti oikein. Pääasia että tulet ymmärretyksi ja ymmärrät ehkä jopa mitä vastataan. Ei mulle suomen kielestä ikinä kyllä mikään vieras kieli tule. Sen verran aion pitää sitäkin yllä. Ja eihän tätä meidän mongerrusta mikään muu kieli voita. Suomalainen ei voi itseään todella ilmaista muuten kuin suomen kielellä. Ja harvemmin sitä suomalaista todella ymmärtää kukaan muu kuin toinen suomalainen.

Verta pakkiin!
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Hah. Lähes tunnen Sara Chafakin. Jutellut hänen kanssa todella usein ja tiedän hänen perheen. Minun kanssa on aina puhunut virheetöntä suomea. Seuraavaksi liitän tänne taas saman kappaleen kuin viimeksi. Pääsee setämiehet kuolaamaan. Eli Jinjer - Pisces. Mutta odottakaa hetki.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Hah. Lähes tunnen Sara Chafakin. Jutellut hänen kanssa todella usein ja tiedän hänen perheen. Minun kanssa on aina puhunut virheetöntä suomea. Seuraavaksi liitän tänne taas saman kappaleen kuin viimeksi. Pääsee setämiehet kuolaamaan. Eli Jinjer - Pisces. Mutta odottakaa hetki.
Oota, haen nessut ja nivean!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Eilen vedettiin viimeiset perunavaot ja tänään olen jatkanut kasvimaan tekoa. Laitoin lavoihin salaatteja, tilliä ja persiljaa. Tein porkkana- ja punajuuripenkit. Kokeilen myös kasvattaa kasvihuoneen lavan reunassa lehtisalaattia. Kurkut saa sitten mennä salaatin taakse kasvamaan (kunhan hommaan sellaisia). Tilaa riittää kyllä...
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Katrin kulmunit televiissiossa...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kirjoittelin itse asiassa tästä aiheesta jo pari viikkoa sitten kahteenkin kertaan. Ja aihe on nämä työkuvioni jotka alkavat kyllä näyttämään tosi hyvältä. Silloin pari viikkoa sitten kirjoitin että palkallinen jatko työkokeilupaikallani on jo niin varma että vain korona ja mahdolliset lomautukset voivat kaataa nuo suunnitelmat. Ja tänään oli taas puhetta asioista kun keittiön emäntä otti ne puheeksi, vieläkään ei sopimusta allekirjoitettu mutta asiat näyttävät yhä hyviltä. Oikeastaan nyt vielä hitusen vaan paremmilta kai kun olen hyvin jaksanut tehdä noita kahdeksankin tunnin työpäiviä.

Uskon että ensin minut palkattaisiin sinne palkkatukeakin hyödyntäen. Se kun työnantajan on mahdollista hyödyntää minut palkatessani mutta olipahan jo sellaistakin puhetta että siirtyisin kokonaan työkokeilupaikan palkkalistoille, jonain päivänä, ilman palkkatukia. Se oli emännän mukaan meidän yhteinen tavoitekin työkokeilulleni, saada minut palkalliseen työhön. Ja olihan se iso tavoitteeni, mutta vielä paremmaksi muuttui kun työkokeilupaikkakin on ainakin puheiden mukaan tuota tavoitetta toteuttamassa ja jos vain mahdollista vielä siten että se palkallinen työ löytyisi kyseisestä työkokeilupaikasta. Joka on kyllä muutenkin osoittautunut hyväksi paikaksi.

No, vielä saa laittaa jäitä hattuun ja jatkaa ahkeraa työskentelyään. Iso, iso tavoite on lähellä toteutua mutta ei pidä nuolaista vielä sillä tuostakaan koronastakaan ei täysin varma voi vielä olla. Kyllä minä muuten uskon työkokeilupaikkaan ja siihen että puheet varmaan muuten muuttuisi teoiksi jonain päivänä, siinä kesä-heinäkuun vaihteessa? mutta kun on tuo korona ja mahdolliset siitä seuraavat lomautukset...

Pikkuhiljaa tässä alkaa olemaan sellainen fiilis että on osunut jonkinlaiseen kultasuoneen aikoinaan kun meni just tuohon paikkaan työkokeilemaan ja varmaan oma asenne ja työntekokin vaikuttavat jonkin verran asioiden kulkuun. Mutta jäitä hattuun vielä, vaikka se melko vaikeaa välillä onkin. Kun ei malttaisi odottaa että sopimus allekirjoitetaan. Vielä ei ole kuitenkaan varmaa tietoa pestin pituudesta? Voi olla mitä vain lyhyestä pestistä jopa kuulemma vakkarisopimukseen, ei ole tietoa palkasta, mutta en usko että se alle TESin on.

Ja kesälomasta oli ensin puhetta ja se alkaa kuulemma 13.7 ja on ainakin neljän viikon pituinen. Virallinenhan tämä kesäloma ei ole että toivottavasti työvoimatoimisto ei puutu siihen ja tarjoa jotain väliaikaista työtä kesäloman ajaksi.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Omituista käytöstä. Luulisi että Manchesterissa ei haluttaisi kuulla mitään Liverpoolin tyyppejä. Vähän kuin Tampereella marssittaisiin kentälle Matin ja Tepon tahtiin.

Myönnän, että tuo on ristiriitaista, mutta tämä perinne on jatkunut jo vuodesta 1968. Voisi myös kysyä, miksi Liverpool tai Everton eivät ole tehneet näin. Minun mielestäni tämä on Cityltä hyvä ryöstö.

Ja onhan Chelseallakin vastaava Liquidator, joka on soinut muistaakseni vuodesta 1969, eikä sekään nyt varsinaisesti lontoolaista tuotantoa ole.

Jos City tuon joskus vaihtaa, niin ainoa vaihtoehto on Oasis. Ja jos Chelsea omansa vaihtaa, niin Bluria kehiin.
 

Nick Neim

Jäsen
Lähes kolmen viikon loma starttasi juuri nyt. Pari viikkoa jätin syksymmälle, mutta kait tässä jotenkin ajan saa kulumaan. Olutta on, lonkeroa on. Iltaan jäi vielä vähän aurinkoa, on. Sauna, on. Ja kohta vielä lämminkin, on.

Huomenna hifistellään viskillä tai viinillä hieman olotilasta ja mielijohteista riippuen, mutta tänään tissutellaan miedoilla. Nurmikko leikattu, kulkuset tarkenee pihalla jäähdytellessä, ja olutkin maistuu niin perkeleen hyvältä. Nyt ei tartte hetkeen mennä tai meinata. Saa vain olla.

Se o kuulkaas kesä ny.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kerran kesässä pitää käydä kakkospesässä.
Silloin tällöin saa myös juosta laittoman jos palaa välittömästi kotipesään takaisin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Vakiintuukohan suomen kieleen sanonta "kulmunit" kun puhutaan tissieläinten ta-taista eli bozingwoista? "On sillä Hayekin Salmalla vaan messevät kulmunit."
Joskus aikoinaan käytettiin kyseisistä ulokkeista nimitystä ”Mahtavat Ambersonit.” Tämä siis joskus 1989, jolloin Katrilla kai oli vaipat vielä. Janina Frostellilla oli ihan saatanan mahtavat ambersonit.

Ainahan löytyy lempinimet. Allit tulee rouva Paasikivestä ja Manu saa illallisen ja niin edelleen. Näistä uusista ei oikein ole, kun ovat aika huomaamattomia, ei niistä saa edes vittuilua.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jaaha, se on aamu nyt. Miltäs tuo nyt näyttää... Aurinko paistaa ja linnut laulaa. Ulkona kahdekdan astetta lämmintä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös