Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 398 640
  • 67 065

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Merkitsen tähän viestiin nyt nimimerkin @Johnny B. Goode koska hänen kanssaan oli tästä asiasta tuolla toisaalla pari viikkoa sitten puhetta.

Olin tänään A-klinikkaan yhteydessä ja sovimme nyt sitten niin että kokeilen elämää taas ilman antabusta. A-klinikalla kyllä sanottiin että antabusta voi ottaa vaikka kymmenen vuotta putkeen ettäkö sillä mitään haittavaikutusta olisi.

No, testataan taas sitten elämää ilman antabusta. Ja tietäähän ainakin millä juomisen saa taas kuriin jos tarve niin vaatii. Minulle kun tuo antabus tuntuu syystä ja toisesta auttavan.

Antabusta ehdin siis ottamaan nyt yli kolme vuotta yhteen kyytiin. Minullekin kuitenkin tuli hiljalleen sellainen ajatus että voisiko taas kokeilla olla ilman? Toisaalta, toivottavasti en nyt sitten vaaranna tässä työkuvioita samalla. Mutta tuo antabus on kyllä helpohko ratkaisu ja toimiva ratkaisu laittaa juominen kuriin minulla jos tarve uudelleen niin vaatii.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Voimakas aatos.
Niin. No en VÄLTTÄMÄTTÄ tarkoittanut, että kaupan puolesta tulisi olla koeponnistuspari. Onhan niitä valmiita pariskuntia. Taikka ensitreffit patjalla, voisi olla yksi myyntikikka. No kauppias hoitaa homman, lienee se kolmas vaihtoehto.. iskulausekin on jo keksitty. Olikohan k kaupan hokema?
No ideaa saa käyttää, ei oo pakko. -Samppa Turuust.

Voimakas aatos. Ensitreffit patjalla. Sisältää tuotesijoittelua, seksiä ja väkivaltaa - 18+.

Karhea Dressman-miesääni: "Änsi jaksossa vuodetta kokeilevat Pete ja Esa Suomussalmelta ja Sätkamosta. Elopainoa herroilla on ähteensä kunnioitettavat 268 kilogrammaa. Kästääkö vuode heidän karhumaisen syleilynsä ja miehuullisen lemmen painon? Se sälviää seuraavassa jaksossa."
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Voimakas aatos.


Voimakas aatos. Ensitreffit patjalla. Sisältää tuotesijoittelua, seksiä ja väkivaltaa - 18+.

Karhea Dressman-miesääni: "Änsi jaksossa vuodetta kokeilevat Pete ja Esa Suomussalmelta ja Sätkamosta. Elopainoa herroilla on ähteensä kunnioitettavat 268 kilogrammaa. Kästääkö vuode heidän karhumaisen syleilynsä ja miehuullisen lemmen painon? Se sälviää seuraavassa jaksossa."
"Hmmy! Äi hyööönö.
 

redpecka

Jäsen
Antabusta ehdin siis ottamaan nyt yli kolme vuotta yhteen kyytiin. Minullekin kuitenkin tuli hiljalleen sellainen ajatus että voisiko taas kokeilla olla ilman? Toisaalta, toivottavasti en nyt sitten vaaranna tässä työkuvioita samalla. Mutta tuo antabus on kyllä helpohko ratkaisu ja toimiva ratkaisu laittaa juominen kuriin minulla jos tarve uudelleen niin vaatii.
Tsemppiä kokeiluun. Millanen toi antabus muuten on? Olen kuullut joistain kapseleista ihon alla, vai syödäänlö noita kuten lääkkeitä?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Kyllä mä veikkaan, että jos pystyisi imemään omaa munaansa, niin se tuntuisi enemmän siltä, että sä imisit jonkun munaa, kuin siltä että sun munaa imettäis.
Meillä oli nuoruudessa paikallinen saman ikäinen jannu joka oli hieman erilainen kun me muut (edesmennyt jo vuosia sitten). Hän oli sen verran notkea että pystyi imemään omaa munaansa ja harrasti sitä usein myös julkisissa paikoilla jos sattui sille tuulelle. Harmi etten koskaan kysynyt häneltä kumpi noista oli se päällimäinen tunne.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tsemppiä kokeiluun. Millanen toi antabus muuten on? Olen kuullut joistain kapseleista ihon alla, vai syödäänlö noita kuten lääkkeitä?

No minulla laitettiin poretabletti veteen liukenemaan ja sitten se juotiin. Olen kuullut kyllä kommenttia (täälläkin) ettei se oikein tepsi mutta minulla se mitä ilmeisesti kyllä toimi.

Ja viimeksi kun minulla antabuksetonta elämää kokeiltiin vuonna 2017 parin kuukauden ajan niin ei se kokeilu minusta suoranaista alkoholistia taas tehnyt. Mutta kun parikin kertaa join kännit kokeilun aikana ja menin siellä kuntoutuskeskuksessa keskellä yötä huutamaan yökerhoreissuni jälkeen että hyvä HPK yleisissä tiloissa niin nähtiiin parhaimmaksi ratkaisuksi jatkaa sitä antabus-lääkitystä. Kun oli tulossa vappukin, kesäkin ja terassikelitkin.

Mutta kyllä minä viime kokeilunkin aikana pystyin juomaan pari kaljaa ilman välitöntä retkahtamistakin. Ettei nyt pari tuoppia välttämättä vielä johda tämän kokeilun loppumiseen. Tietenkin se on hyvä mitä vähemmän tai ei lainkaan juo alkoholia.

Ja ainakin pari viikkoa-kuukauden tässä nyt saa odotellakin että tuon antabuksen vaikutusaika loppuu. Etten mä tästä nyt heti voisi baariin lähteäkään vaikka ne auki olisikin.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Tsemppiä kokeiluun. Millanen toi antabus muuten on? Olen kuullut joistain kapseleista ihon alla, vai syödäänlö noita kuten lääkkeitä?

Eikö Nykäs Masa testannu näitä? Kuulemma helvetin paha olo tulee. Mattiin me luotetaan.
 

redpecka

Jäsen
Mutta kyllä minä viime kokeilunkin aikana pystyin juomaan pari kaljaa ilman välitöntä retkahtamistakin. Ettei nyt pari tuoppia välttämättä vielä johda tämän kokeilun loppumiseen. Tietenkin se on hyvä mitä vähemmän tai ei lainkaan juo alkoholia.

Ja ainakin pari viikkoa-kuukauden tässä nyt saa odotellakin että tuon antabuksen vaikutusaika loppuu. Etten mä tästä nyt heti voisi baariin lähteäkään vaikka ne auki olisikin.
Kuulostaa vaaralliselta. No itse tiedät. Tsemiä!
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Eikö Nykäs Masa testannu näitä? Kuulemma helvetin paha olo tulee. Mattiin me luotetaan.
"En kyllä suosittele antabusta kellekkään. Niitten kanssa kun vetää viinaa niin tulee ihan helvetin paha olo."

-Matti
 
K

Kiekkokatsoja

Voimakas aatos.


Voimakas aatos. Ensitreffit patjalla. Sisältää tuotesijoittelua, seksiä ja väkivaltaa - 18+.

Karhea Dressman-miesääni: "Änsi jaksossa vuodetta kokeilevat Pete ja Esa Suomussalmelta ja Sätkamosta. Elopainoa herroilla on ähteensä kunnioitettavat 268 kilogrammaa. Kästääkö vuode heidän karhumaisen syleilynsä ja miehuullisen lemmen painon? Se sälviää seuraavassa jaksossa."
Niin. Idea kuulostaa käyttökelpoiselta. Liikkeemme on tänään laajentanut myyntivalikoimaa. Ehkäpä olisi hyvä olla myös tämänkinkaltaisesta pitäville, omat jutut.
Osan meistä tuo mainos karkoittaisi pois, ja osalle se toisi iloa.
Itse kyllä jättäydyn tuohon oman tarinani ääreen.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Merkitsen tähän viestiin nyt nimimerkin @Johnny B. Goode koska hänen kanssaan oli tästä asiasta tuolla toisaalla pari viikkoa sitten puhetta.

Olin tänään A-klinikkaan yhteydessä ja sovimme nyt sitten niin että kokeilen elämää taas ilman antabusta. A-klinikalla kyllä sanottiin että antabusta voi ottaa vaikka kymmenen vuotta putkeen ettäkö sillä mitään haittavaikutusta olisi.

No, testataan taas sitten elämää ilman antabusta. Ja tietäähän ainakin millä juomisen saa taas kuriin jos tarve niin vaatii. Minulle kun tuo antabus tuntuu syystä ja toisesta auttavan.

Antabusta ehdin siis ottamaan nyt yli kolme vuotta yhteen kyytiin. Minullekin kuitenkin tuli hiljalleen sellainen ajatus että voisiko taas kokeilla olla ilman? Toisaalta, toivottavasti en nyt sitten vaaranna tässä työkuvioita samalla. Mutta tuo antabus on kyllä helpohko ratkaisu ja toimiva ratkaisu laittaa juominen kuriin minulla jos tarve uudelleen niin vaatii.
Näin vanhemman "valtiomiehen" neuvona sanon, että ehdottomasti suosittelen totuttaumista eloon ilman antabusta.
Toki se varmaankin on tietty pelote (minulle se ei aikoinaan auttanut), mutta ei ainoa syy olla ilman viinaa voi olla antabus. Se motivaatio pitää löytyä ihan muista asioista.

Muistan vieläkin sen hetken, kun olin noh, vuosia, ollut enemmän ja vähemmän alkoholisti ja kuukauden Minnesotahoidon puolessa välissä tajusin että tää touhu on selvinpäin ja ilman alkoholin turruttavaa vaikutusta ihan helvetin hienoa. Se ajatus on sitten kantanut viimeiset vuodet.

Kyllä mä osaan tosin jo nykyisin ottaa yhden tai kaksi, mutta sen yli ei parane mennä. Sekin vain sosiaalisesti, himassa mulla ei ole ollut vuosiin mitään alkoholipitoista (pl pari sortumista, mutta niistäkin selvittiin kunnialla).
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kuulostaa vaaralliselta. No itse tiedät. Tsemiä!

Juu, mutta niin se oikeasti meni. Antabus laitettiin minulla edellisen kerran tauolle vuonna 2017. Silloin kokeilu ehti kestämään vain kaksi kuukautta. Ja silloin jatkoin antabuksen käyttöä oliskohan ollut 27.4.2017 ja käytin sitä yhtäkestoisesti nyt eiliseen asti.

Tuon kahden kuukauden aikana ei alkoholin käyttö lähtenyt heti lapasestakaan. Vaikka join parit kännitkin kokeilun aikana, ensimmäiset kännit oli kalsarikännit mutta silloinkin en nyt kovin humalaan itseäni edes juonut. Toisella kerralla kiertelin Hämeenlinnan yökerhoja ja pidin hauskaa. Ei silloinkaan juominen muuten lapasesta lähtenyt, paitsi sitten tuo yöllinen Hyvä HPK-huuto. Tuo huuto kummastuttaa yhä minua sillä edellisiltanahan HPK oli hävinnyt game sevenin puolivälieräsarjassa Jypiä vastaan. No, kännissä järki ei aina ole mukana.

Ehkä ilman tuota huutoa antabuksen käyttöä ei olisi jatkettukaan? Vaan olisin vaan kiltisti nukkunut humalani pois. Noiden känni-iltojen jälkeen pystyin olemaan jatkamatta ryyppäämistä. Ei tullut mitään ryyppyputkia vaan sitten olin muistaakseni aika pitkäänkin juomatta alkoholia.

Ja kyllä silloin join ja pystyin juomaan yhden pari tuoppia olutta vain ilman että olisin heti retkahtanut uudelleen.

En nyt vähättele juomistani ja täytyy muistaa että onnistuin alkoholin vuoksi sotkemaan asiani pahasti. ja sellaista en enää halua. Varsinkaan kun työmaailmassakin näyttää nyt varovaisen hyvältä.

Mutta sellain luottavaisella mielellä uskallan olla tässä tuota seuraavaa kokeilua kohtaan. Kun tuo edellinenkin kokeilu ei todellakaan ollut siis mitään yletöntä ryyppäämistä vaan aika normaalia elämää. Ja se kannattaa muistaa minunkin tosiaan että ei tässä kannata tuota kokeilua aloittaa hirveitä kännijuhlia suunnittelemalla ja tuo eilen otettu antabus vaikuttaa vielä elimistössä ainakin kaksi viikkoa. Joskus kesäkuusta alkaen sitten testataan toden teolla minut alkoholin suhteen.

Ja rehellinen tässä kannattaa pyrkiä olemaan. Niin mahdollisen juomisen tai juomattomuuden kuin pelaamisen tai pelaamattomuudenkin suhteen.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eilen kokeilin syödä iltapalaa parvekkeella. Niin kylmä oli, ettei onnistunut. Siis toukokuu eikä kykene parvekkeella syömään iltapalaa yhdeksän aikaan. Vuosi sitten olin jo sortseissa ja t-paidassa terassilla huhtikuun puolessa välissä. Eivät ole vuodet veljiä keskenään.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Se motivaatio pitää löytyä ihan muista asioista.

Niin, en tiedä onko sillä sitten kuinka paljon vaikutusta mutta onhan tässä nyt elämäkin ihan eri mallilla kuin silloin joskus. Ja elämä on nyt paljon paremmissa kantimissa kuin silloin oikeasti ryyppäsin. Näistäkin asioista sitä voi helposri löytää motivaatiota olla juomatta.

Silloin kun ryyppäsin olin ahdistunut, masentunut, pelkäsinkin kai jonkin verran. Sekä olin työtön.

Nyt olen työelämässä ja tulevaisuuskin taas näyttää hyvältä. Sanoin äsken mahdollisia syitä siihen miksi silloin kun kunnolla join niin join. Mutta nyt ei ole noita syitä olemassa vaan on pikemminkin syitä olla juomatta.

Elämä on nyt ihan erilaista ja sekin voi auttaa juomisen hallinnassa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Eilen kokeilin syödä iltapalaa parvekkeella. Niin kylmä oli, ettei onnistunut. Siis toukokuu eikä kykene parvekkeella syömään iltapalaa yhdeksän aikaan. Vuosi sitten olin jo sortseissa ja t-paidassa terassilla huhtikuun puolessa välissä. Eivät ole vuodet veljiä keskenään.

Tänään on kuitenkin nyt ainakin paljon lämpimämpää ja aurinkoisempaa kuin tasan vuosi sitten. Tällainen keli kun olisi ollut viime vuonnakin kun torilla täällä Hämeenlinnassa kokoonnuttiin.

Mutta ei, viime vuonna hytistiin kylmyydestä torilla. Mutta kyllä siellä silti viihtyi, koska Poika ja torijuhlat.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Nyt olen työelämässä ja tulevaisuuskin taas näyttää hyvältä. Sanoin äsken mahdollisia syitä siihen miksi silloin kun kunnolla join niin join. Mutta nyt ei ole noita syitä olemassa vaan on pikemminkin syitä olla juomatta.

Elämä on nyt ihan erilaista ja sekin voi auttaa juomisen hallinnassa.
tuota juuri tarkoitin. Ei muuta kun tsemppiä. Kyllä sä pärjäät vallan mainiosti.
 
K

Kiekkokatsoja

Sellainen kirja oli, kuin viisikko. Viisikko "jossain" kirjasarja.
Pian on julkaistaan hallitusviisikko telkussa.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tänään on kuitenkin nyt ainakin paljon lämpimämpää ja aurinkoisempaa kuin tasan vuosi sitten. Tällainen keli kun olisi ollut viime vuonnakin kun torilla täällä Hämeenlinnassa kokoonnuttiin.

Mutta ei, viime vuonna hytistiin kylmyydestä torilla. Mutta kyllä siellä silti viihtyi, koska Poika ja torijuhlat.
Oli muuten kylmä yöllä. Vettäkin tuli. Olin kyllä niin humalassa, että juuri ja juuri tiedostin tuon sään. Ehkä tuore mestaruuskin jonkun verran lämmitti. Köh.

Oli jotenkin hölmöä kertoa omasta humalatilastaan heti noiden vilperin viestien jälkeen, mutta ei tässä valehtelemaankaan aleta mestaruusillan kulusta. Oikeasti todella hienoa, että olet pysynyt ilman alkoholia @vilperi
 
Viimeksi muokattu:

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Olin odotellu kuin kuuta nousevaa, että Mr. Robotin 4. kausi tulis HBO Nordiciin...

Nyt huomasin sit että sehän pyörii YLEllä jo kuudennessa jaksossa. Ja vain kolme jaksoa on Areenassa.

VITTU!
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Piti kaivaa vitutusketjusta oma viesti, josta selvisi, että pesukoneeni levisi 1.11. No hyvinhän tässä puoli vuotta pärjännyt pesemällä käsin pyykin, mutta nyt vihdoin ostin uuden. Perjantaina pitäisi tulla.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Piti kaivaa vitutusketjusta oma viesti, josta selvisi, että pesukoneeni levisi 1.11. No hyvinhän tässä puoli vuotta pärjännyt pesemällä käsin pyykin, mutta nyt vihdoin ostin uuden. Perjantaina pitäisi tulla.
Miten ihmeessä? Minulla nousee tatti otsaan pelkästään pyykkien kuivumaanripustamisesta ja tuossa ne taas roikkuvat telineessä varmaan ainakin pari päivää ennenkuin jaksan laittaa kaappeihin. Parasta tässä koronassa on tosin se, että ei ole vähään aikaan tarvinnut yhtäkään kauluspaitaa silittää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös