Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 332 985
  • 66 849

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Harmittelut altistumisesta. Se ei tosin liene yllättänyt meitä kumpaakaan, kun tiedossa on, että matkustat työsi puolesta jonninkin verran. Mutta ethän sä nyt kauppaan voi lähteä altistuneena altistamaan muita. Edes yöllä.
No en mä tästä mihinkään lähde. Katsotaan kun safka loppuu. Mutsi toki lupas jo tuoda oven taakse.
Mut ei tullut yllätyksenä, tosin tällä kertaa se altistus tuli Tukholmasta konttorille. Tää nyt on altistuksen altistus, kun kollegan vaimolla on tartunta.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Nyt jo ahdistaa kun pitäisi lähteä kauppareissulle tässä illan päätteeksi. Ei yhtään jaksaisi mitään hysteriaa tuolla kaupungilla liikkuessa... No ehkä yllätyn positiivisesti ja meno on suht normaalia.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Onhan tämä nyt kaiken lisäksi todella absurdi tilanne, että Jokerit on se viimeinen suomalaisjengi jonka pelit jatkuvat...
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokohan ne hamstraajat menivät maanalaisiin bunkkereihinsa, kun äsken ainakaan Niittykummun Lidlissä meno ei poikennut juurikaan normaalista perjantaista. Mitä nyt maitohylly oli typötyhjä ja leipähylly paistopistettä lukuunottamatta normaalia tyhjempi.

Mutta mikä tärkeintä, nyt on salkullinen olutta. Penkkiurheilu- ja livemusiikkipuutteesta kärsivän, lihaa syövän heteromiehen tärkein survival pack viikonlopun yli.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jaa-a, mitähän tässä pitäisi tuumiskella? Sen verran ajatukset ja mielenkiinnot olleet viime päivinä tuossa koronassa ettei ole oikein irronnut mitään pidempää tekstiä tännekään. Mutta jos jotain positiivista tiedotusta ja asiaa tähän väliin niin nykyistä työkokeilupestiäni on melkein tasan kuukausi vielä jäljellä. Siitä huolimatta tai ehkä justiin sen takia tänään sitten sovimme jo jatkosta.

Taas sovimme jatkosta siten että minun ei oikeastaan tarvinnut edes itse tehdä asioiden eteen mitään. Vaan pomo tai keittiössä kun ollaan niin emäntä sanoi yllättäen kesken työpäivän että mennään Vilperi (nimi muutettu nimimerkin mukaiseksi) käymään tuolla toimistolla sopimassa sinunkin jatkosta niin saan tehtyä työvuorolistat. Kävimme toimistolla ja sovimme että olen vielä uudet kolme kuukautta työkokeilussa tuolla paikassa. Tämä seuraava kolmen kuukauden pesti alkaisi huhtikuun puolivälistä.

Nyt he olisivat olleet jo valmiit maksamaan minulle rahaakin oikein työnteosta, mutta asiaan pitäisi paremmin perehtyä. Joskus siellä on kai käynyt jopa niin että palkkatuella oleva on saanut vähemmän rahaa käteen kuin työtön tai työkokeilija. Minä en suorilta osaa todellakaan sanoa mikä olisi viisain ratkaisu minun kannalta siis vaan asioista pitäisi ottaa selvää.

No joka tapauksessa sovimme tänään, että olen kolme seuraavaa kuukauttakin työkokeilussa tuolla vielä eli olen kaikkiaan työkokeilussa heinäkuun puoliväliin saakka. Sitten minulla olisi kaiketi kuukauden kesäloma, jonka jälkeen aloittaisin tuolla kai sitten työt sillä palkkatuella. Nämä työkuviot saivat kyllä tänään hymyn huulille vaikka muuten tässä kai aika huolestunut pitää ollakin tuon koronan vuoksi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minuun tämä korona on nyt vaikuttanut niin että jumppani (ryhmäliikuntatunti n. 15 osallistujaa) on nyt tältä kaudelta loppu. Raksamessuille meinasin tänään mennä kun oli vapaapäivä ja minulla oli sinne lippukin (saatu ei ostettu) mutta ne oli peruttu (oikeasti siirretty syksyyn). Ja yhdet juhlat (yksityistilaisuus jossa vieraita 40-50), jotka olisivat olleet huomenna, on peruttu.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jumalauta. Kerho lähtee ensi kauteen hallitsevana Suomenmestarina. Sunnuntaina lähden laivalle jos vielä saa mennä ja ostan paljon alkoholia. Taidan laittaa livestriimin jonnekin, maksullisen tietysti, kun vedän pitkän rännin.

Hauskaa reissua! Iltapäivälehtien kuvista päätellen siellä laivalla ei ole kovin paljon muita, joten voit ostaa kaupan tyhjäksi viinasta.

Myy ennemmin tuo laivamatkasi iltapäivälehdille. Ota kuvia tyhjästä laivasta ja anna puhelinhaastattelu. Saat aika hyvät rahat vaivaan nähden. Kyllä paskalehtiä kiinnostaa edelleen tyhjät laivat.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Kaupoissa ei ollut normaalia perjantai-iltaa enempää ryysistä mutta kyllä oli hamstraajat jo iskeneet aiemmin; pasta, jauheliha ja leipäosastot oli käytännössä tyhjiä. Paskapaperista ne perhepakkaukset vai mitä ovatkaan oli loppu mutta normaalikokoisia pakkauksia oli hyvin jäljellä.

Ei vaan oikein jaksa käsittää tällaista vaikka tilanne toki on mikä on.
 

Outsider

Jäsen
Talvisodan päättymisen muistopäivä ja uutiset 90-luvun laman uusinnasta. Vaikka uutisoinnit esim. Italian sairaaloiden katastrofaalisesta tilanteesta on tietysti kauhea asia, niin jotenkin tässä alkaa itsessä heräämään varmaan jotain talvisodan henkeä, kun lomautusvaroitus töistä herätti lähinnä ajatuksia miten saadaan homma toimimaan, vaikka se ei millään tapaa kuulukaan omaan toimenkuvaan ja toisaalta näin 90-luvulla lapsuuden eläneelle monet nostalgiset asiat tuntuvat siltä, että niitä ei normaali tilanteessa nähtäisi enää ikinä. Leikit ja pelit, "herkuttelut" jne.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Perkeleen vessapaperin hamstraajat. Yhdellä vastaantulijalla oli yli kymmenen pakettia kaljakärryssä ja itse saan metsästää sitä kissojen ja koirien kanssa, kun kotona on enää puolikas rulla jäljellä. Kahden kaupan jälkeen tulos on nolla rullaa.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ekaa kertaa kolmeen kuukauteen rahaa käytössä muuhunkin kuin ruokaan ja kaljaan, niin alle tunti ja meni noin 400€. Minun ja pojan vaatteet alkoi olla finito. Koko talvi kumpikin ilman talvikenkiä ja lopputalven poika meni mun ikivanhoilla kengillä. Oma luuri veti viimeisiä ym. Yhden hankinnan tein, joka ei ollut välttämättömyys, semmonen aktiivisuusranneke. Saas nähä, opinnot käyttämään, ainakaan en näe tekstejä lukea.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
On surullista tämä korona-huomio Suomessa, fokuksen vääristyminen.

Nimittäin, maailmassa on satoja miljardeja sotapakolaisia keskitysleiri-olosuhteissa ja myös aivan Euroopan rajalla Syyrian sotaa pakenemaan joutuneet elävät ilman vessapaperia, epätoivoisina.

Jotain suhteellisuuden tajua hysterisoitumiseen toivon.

Mutta txt-tv 235, voi kuinka sitä kaipaan. Maailma on vinksallaan pahasti jo nytten.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Kaupoissa ei ollut normaalia perjantai-iltaa enempää ryysistä mutta kyllä oli hamstraajat jo iskeneet aiemmin; pasta, jauheliha ja leipäosastot oli käytännössä tyhjiä.

Gourmet-jengi aikoo elää jauhelihapastalla ja makaronilaatikolla kriisin yli. Mielikuvitusta ei paljoa raaskita käyttää kun haalitaan kärryä täyteen. Täälläkin cittarissa kaikki öljyyn ja veteen pakatut tonnikalat oli rohmuttu mutta niihin curry- yms. maustettuihin versioihin ei oltu edes koskettu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös