Johnny B. Goode
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Tappara, Setämiehet
Setämies...?Vittu, ukki ei ikinä. Mä olen se hassu ikäihminen. 47v. (Huomaa oikeinkirvoitus).
Setämies...?Vittu, ukki ei ikinä. Mä olen se hassu ikäihminen. 47v. (Huomaa oikeinkirvoitus).
Ainiin, tähänkin aamuun vois herätä. Kahvia, muttei tupakkaa,. @Iisoppi n tapaan pyykin laitan pyörimään. Jälkikasvu on edelleen Tampereella. 3.4. minusta tulee (lasketun ajan mukaan) isojoku. Vittu, ukki ei ikinä. Mä olen se hassu ikäihminen. 47v. (Huomaa oikeinkirvoitus).
Setämies...?
Nämä karanteenitoimet ovat valitettavasti erittäin näennäisiä ja kosmeettisia, eikä koronaviruksen leviämistä voi tosiasiassa ihmisvoimin estää, kuten tavanomaiset, vuosittaiset influenssakaudet osoittavat.Joillakin suomalaisilla taitaa venähtää Teneriffan loma.
Koronaviruksen vuoksi, on hotelli laitettu eristykseen.
Hyvä vai huono asia, loman pidentyminen?
Varmaankin huono. "Hotellikuolemaa".
Kuka maksaa, jos tulee töistä poissaoloa??
Perskeles. Mitä enemmän asiaa mietin, sitä enemmän lemmikin hankkiminen kiinnostaa. Ilman suurempia järjestelyitä saisin asutettua tarantulan. Semmoista mulla ei ole ennen ollutkaan. Ainoa miinus, että sille pitäisi olla elävää ravintoa Eikä esimerkiksi jauhomatojen kasvatus hirveästi kiinnosta. Pienellä sumplaamisella saisin varmaankin tarpeeksi tilaa kuningaspytonin terraariolle. Tuosta kun vaan ruuvaisin telkkarin telineeseen seinälle niin vapautuisi tasolta tila terraariolle. Kuningasboa olisi ehkäpä se mieluisin hankinta, mutta kun kasvavat mokamat niin isoiksi, ettei tähän kaksioon mahdu tarpeeksi isoa terraariota. Pitänee vielä miettiä ja suunnitella.
Kysy jos @Vanha Len myis sulle sen vanhat verkkarit?Pienellä sumplaamisella saisin varmaankin tarpeeksi tilaa kuningaspytonin terraariolle.
Puoli vuotta sinä käyt. Se riittää miehistymiseen. Nynnyt käy enempi.Kesällä menen puoleksi vuodeksi tai vuodeksi armeijaan
Voin tosin viettää osan ajasta metsässäkin, että saan raikasta ilmaa ja kohenevan kunnon.
Armeijassa sinä itse voit vaikuttaa toki mihin haluat. Itse kuitenkin päätät että oletko siellä puoli vuotta vai enemmän. Sitä ne ei päätä puolestasi eivätkä montaa muutakaan asiaa, niinkuin tuntuu olevan uskomus.Riippuu kaiketi siitäkin minne minut halutaan. Palstaveli @nummenkallio ehdotti kirjurin hommia ja se kuulostaa oikein hyvältä. Voin tosin viettää osan ajasta metsässäkin, että saan raikasta ilmaa ja kohenevan kunnon. Olen joka tapauksessa erittäin onnellinen, jos pääsen jo vielä tämän vuoden aikana pois. Ei siksi etteikö siellä tulisi olemaan semimukavaa, vaan jotta voin kasvattaa lettini takaisin mahdollisimman pian. Pulisongit ja kaiken. Onneksi ei ole pakko vetää sentään aivan siiliksi asti.
tella munkkeja kohtuudella ja hernekeittoa sitten korkeintaan kaksi lautasellista päivällisellä. Kun on kesäkin sopivasti intin alkaessa, aika menee mukavasti ulkona talsiessa. Hyvin tulee päättymään.
Kuningaspytoni nyt on sen verran pieni, jotain puolitoistametriä, ettei se varmaankaan kissaa söisi. Ravinto on kokoluokkaa hiiri. Kuningasboa on jo astetta isompi, 2-3 metriä. Käärmehän on kuitenkin enimmäkseen lukkojen takana terraariossa, mutta en tiedä mitä kissan ja boan kohtaamisessa tapahtuisi. Ei varmaankaan kannata kokeilla.Nooh mutta katos se boa kasvaa isommaksi, ja kun siltä rupeaa elintila loppumaan, se syö sut. Sitten on taas tilaa.
Mulla ei käärmestä ole koskaan ollut, mutta oishan sellainen aika erilainen kotieläin. Ei vaan uskalla ottaa kun ois tuo kissakin vielä talossa. Se on sellanen jätkä tuo katti, että se menisi varmaan suosista boan kitaan kunhan vaan sais vähän tutkia uusia mestoja.
Kirjuri on komppanian Vääpelin huo... sihteeri. Varmaan tosiaan lepposin pesti mitä voi saada. Lomalappuja ja matkalitteroita ne ainakin aikanaan kirjotteli, paskan puhumisen ja tupakan polttelun ohessa.Tosin niitä paikkoja ei taida olla kuin se yksi per komppania. Riippuu varmaan aika paljon vääpelistä kuinka lunkia on, mutta eiköhän ne pääsääntösesti aika lepposia veljiä ole. Näin muistelen siis omalta inttiajalta joka päättyi siis vasta äskettäin, vajaat 20v. sitten. Mutta ainakin sillon 20 vuotta sitten tuntu että siälä oli sama meininki mitä siitä 50 vuotta sitten...Kirjurin homma kävisi kyllä, mitä siihen sitten kuuluukaan. Kirjoittamista varmaankin.
Samalta aikakaudelta samanmoinen mutu vääpeleistä. Ainakin ne yksiköt missä olin. Alokasaikana oli...joo ei mielikuvia. Ja jälkimmäinen imi taustalla hymyään kun kapteeni asensi esitutkinnan yhteydessä natsat kauluksiini, kun en itse sitäkään osannut. Lepposimpia varmaan niitten sotilasmestareitten kaa. Noilta puuttunee joku egoilun tarve.Riippuu varmaan aika paljon vääpelistä kuinka lunkia on, mutta eiköhän ne pääsääntösesti aika lepposia veljiä ole. Näin muistelen siis omalta inttiajalta joka päättyi siis vasta äskettäin, vajaat 20v. sitten. Mutta ainakin sillon 20 vuotta sitten tuntu että siälä oli sama meininki mitä siitä 50 vuotta sitten...
Juu, alokasajan loppusuoralla on komppanian päällikön haastattelu jossa sitten setvitään miten ja missä tehtävässä jatketaan. Tosiaan en tiedä mikä on tänäpäivänä käytäntö, mutta oman mutun mukaan siinä firmassa ei muutamassa kymmenessä vuodessa ei kerkiä mikään muuttumaan... Paitsi tietysti tämä nykyhengen mukainen hevonvitun korrekteilu takuulla iskenyt myös inttiin. Taitaa olla esimiehet ja varusmiehet korvattu vastaavilla henkilöillä ynnä muuta paskaa.Ei hitto, ne varmaan kyselevät sitten jotta miksi haluan kirjuriksi...
Ai sattana, sotilasmestarit todellakin oli aivan huikeita jamppoja. Muistan Sotilasmestari Saarnikosken aina. Eläkeikää lähestyvä, ylipainoinen, punakka juoppo joka ei ressannut sitten niin mistään mitään. Jos sille veti lippaan niin suurinpiirten nauro että mitä sää siinä huidot, sano morjes vaan niinku muukkin ihmiset. Ei tainnu olla koskaan duunissa täysin selvinpäin. Hieno mies.Lepposimpia varmaan niitten sotilasmestareitten kaa.
Niinpä ja aina harmaat päällä. Mikähän noittenkin todellinen virka lie. Ei ees hajua missä ovat asteikolla, mutta pitkän tien ovat käyneet natsoillaan. Skappareitten eliittiä.Ai sattana, sotilasmestarit todellakin oli aivan huikeita jamppoja. Muistan Sotilasmestari Saarnikosken aina. Eläkeikää lähestyvä, ylipainoinen, punakka juoppo joka ei ressannut sitten niin mistään mitään. Jos sille veti lippaan niin suurinpiirten nauro että mitä sää siinä huidot, sano morjes vaan niinku muukkin ihmiset. Ei tainnu olla koskaan duunissa täysin selvinpäin. Hieno mies.
Tuntuu että joku eläkevirka. Sitten kun on tarpeeks palvelusvuosia takana ja on näyttänyt että tulee aina olemaan todellinen SA-int elinkautinen, niin sotilasmestarin natsat kaulaan kun tehään tilaa nuoremmille oikeisiin hommiin. Arvoasteikollahan sotilasmestari on korkein aliupseeri. Siitä ylöspäin tulee sitten jo upseerismies, eli vänrikki. Jotka muuten ovat skappareista ylivoimaisesti mulkuimpia.Niinpä ja aina harmaat päällä. Mikähän noittenkin todellinen virka lie. Ei ees hajua missä ovat asteikolla, mutta pitkän tien ovat käyneet natsoillaan. Skappareitten eliittiä.
Kirjuri on komppanian Vääpelin huo... sihteeri. Varmaan tosiaan lepposin pesti mitä voi saada. Lomalappuja ja matkalitteroita ne ainakin aikanaan kirjotteli, paskan puhumisen ja tupakan polttelun ohessa.
Ei oo enää hetkeen tarvinnu tietää ni eipä tienny. Nyt taas hetken muistaa, kiitos. Ylikessut menee kyllä muistoissain tolle mulkkulistalle ja samalle viivalle vänrikin kaa.Tuntuu että joku eläkevirka. Sitten kun on tarpeeks palvelusvuosia takana ja on näyttänyt että tulee aina olemaan todellinen SA-int elinkautinen, niin sotilasmestarin natsat kaulaan kun tehään tilaa nuoremmille oikeisiin hommiin. Arvoasteikollahan sotilasmestari on korkein aliupseeri. Siitä ylöspäin tulee sitten jo upseerismies, eli vänrikki. Jotka muuten ovat skappareista ylivoimaisesti mulkuimpia.
Asia hoitui jouhevasti kuten pitääkin ja olen nyttemmin gloryhuntteri ja näen illasta Jokerien pelin.