Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 336 267
  • 66 851

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office

Elä kuin suomalainen:
-Saunassa hikoilu
-Metsässä kävely
-Avantouinti
-Marjojen poimiminen
-Taianomaisten revontulien ihastelu
-Oma tila

Saunassa viimeksi jouluna, metsässä kävelin syksyllä, avannossa viimeksi 5 vuotta sitten, marjoja poimin n.20 vuotta sitten, revontulia en ole ikinä nähnyt. Kertausharjoituksissa olin rovaniemellä pari vuotta sitten ja parinakin iltana telttaan päästyäni ja kun sain oikaistua itseni niin teltan ulkopuolella puheltiin että kylläpäs on kauniit revontulet. En jaksanut raahata itseäni ulos katsomaan.
Mitä ikinä omalla tilalla tässä kohtaa tarkoitetaankaan sitä löytyy.

Pitäisikö itsekkin elää niinkuin suomalainen?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ei perkule. Toi astianpesukonekin vittuilee. Ja vissiin en elä kuten suomalainen. No, kävin mä marraskuussa suppismetsällä, huonolla menestyksellä. Viimeiset meni eilen pannulle. Marjatkin kävin poimimassa torilta. Sekin vielä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tajusin että jos minulta poistuisi tuo antabus-lääkitys ja sitten kun se olisi taas mahdollista niin joisin vaikka kännit. Niin en voisi kirjoittaa varmaan siltikään mitään hauskaa minnekään. Niin kuin ennen kirjoittelin ja se oli aika iso osa kuitenkin sitä ryyppäämistä.

En voisi nyt ainakaan kirjoittaa Facebookkiin mitään humalassa. Siellä kun etenkin on niitä tuttujani jotka tietää taustani. Ja arvaisi kirjoituksista että olen alkanut taas juomaan. En voisi samasta syystä varmaan kirjoittaa tännekään vaikka kalsarikänniketjuun.

En voisi myöskään käydä vaikka humaltumassa Kerhon vieraspelireissuilla koska sielläkin on niitä tuttuja kuitenkin. Jos joisin niin voisin lähinnä juoda vain kotonani kirjoittamatta mitään kuitenkaan minnekään ja soittamatta promillepuheluita. Ja voisin juoda myös kyllä baarisa, yökerhoissa mutta pitäisi toivoa ettei siellä olisi tuttujani.

Koska hauskuushan siitä lähtisi jos joku hyvä tuttu sattuisi näkemään minut ryyppäämässä. Tai lukisi kännisiä viestejäni. Se menisi vain huolehtimiseksi?

No joo, en tiedä miksi tällaista nyt ajattelen? Ehkä ajattelen niin että kun huomenna A-klinikalla puhutaan maksa-arvotesteistä ja saan lähetteen niihin niin ehkä luulen että yksi mahdollisuus on myös se että antabus-lääkitys joudutaan maksa-arvojen takia ainakin tauottamaan?

No toivottavasti ei nyt kuitenkaan. En nyt ottaisi riskiä alkaa juopottelemaan taas kun työtkin ovat sujuneet hyvin. Ettei menisi työkuviot piloille alkoholin vuoksi?

Ja nyt kun olen tottunut siihen ettei alkoholi tai rahapelit vie minkäänlaista lovea rahoistani. Niin se on hyvä olla. Antabus-lääkeputilo maksaa kuitenkin vain sen 32 euroa suunnilleen ja sillä pärjää ainakin jotain puoli vuotta niin sehän on paljon vähemmän kuin mitä siihen alkoholiin voisi rahaa kulua.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tajusin että jos minulta poistuisi tuo antabus-lääkitys ja sitten kun se olisi taas mahdollista niin joisin vaikka kännit. Niin en voisi kirjoittaa varmaan siltikään mitään hauskaa minnekään. Niin kuin ennen kirjoittelin ja se oli aika iso osa kuitenkin sitä ryyppäämistä.

En voisi nyt ainakaan kirjoittaa Facebookkiin mitään humalassa. Siellä kun etenkin on niitä tuttujani jotka tietää taustani. Ja arvaisi kirjoituksista että olen alkanut taas juomaan. En voisi samasta syystä varmaan kirjoittaa tännekään vaikka kalsarikänniketjuun.

En voisi myöskään käydä vaikka humaltumassa Kerhon vieraspelireissuilla koska sielläkin on niitä tuttuja kuitenkin. Jos joisin niin voisin lähinnä juoda vain kotonani kirjoittamatta mitään kuitenkaan minnekään ja soittamatta promillepuheluita. Ja voisin juoda myös kyllä baarisa, yökerhoissa mutta pitäisi toivoa ettei siellä olisi tuttujani.
Ymmärrän pointtisi, mutta ei siitä kannata huolta pitää, mitä muut sinusta saattaisi ajatella.

Ei, en kannusta ryyppäämään, mutta tuo nyt pätee lähinnä kaikkeen asiaan elämässä.
 

abianos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset
Pojat, on hyvästien aika! Mun piti jättää testamentti, jossa kiittäisin ja kumartaisin, ja ennen kaikkea olisin halunnut antaa jokaiselle tärkeäksi kokemalleni palstalaiselle päättötodistuksen saatesanoineen, mut vittu ei jaksa.

Aloin vuoden alussa opiskella kirjastoalalle, mut kelatkaas mitä! Vittuuuuu, meitsi pääskin ammattikorkeeseen ja ens kuussa alkaa opinnot! Woop woop, motherfuckers!!!!!! Meitsi asunu kadulla, dokannu, perseilly, menettänyt kaiken, vittu epäonnistunut aivan kaikessa, perseeseen lapsena nussittu pelle, on nyt matkalla kohti unelmiensa ammattia. Eikä tässä vielä kaikki! Olen kirjoitellut elämäni aikana paljon, ja tästä saan kiittää palstaa ja teitä. Te opetitte mut kirjoittamaan! Mut siis, mun eräitä novelleja oltais julkaistu erään pienen, mutta suht tunnetun kustantajan toimesta, mutta kieltäydyin, sillä ei kiinnosta vittuakaan olla mikään kirjailija, vaan haluan julkaista tasan yhden tarinan, tasan yhden romaanin - ja tälle näytettiin vihreää valoa, kunhan hoidan kaikki kustannukset ENNEN painoon menoa itse. Teoksen nimi tulee olemaan Keisaripingviini, joten kun sellaisen teoksen löydätte jonkun vuoden päästä, niin vittu ostatte, capish? Kelaatte "Se oli kunnon poika se Abianos, meidän poikahan se!", ja kehuskelette kaikille miten tunsitte mut ennen kuin olin julkkis ja kova panemaan ja maailman rikkain mies. Näin teette, mutta julkisuuteen en tule! Ja tämä on vissi, sillä minulla on suojelija. Sellainen henkilö, joka on mediapiireissä sen verran isolla pallilla, että hänen avullaan ei ainakaan peruslehdistössä + Seiskat yms. meikäläisestä kuulla yhtään mitään. Taidan kirjankin julkaista salanimellä Tulevat On. Ahahaha. Vierelläni on myös aivan tajuttoman uskomaton nainen. Pari kertaa ollaan otettu jäähyä toisistamme, mutta vittu. Jos jokainen saisi kokea edes päivän tätä rakkauden ilotulitusta, niin maailmassa ei olisi enää yhtään jatkoaikalaista, vaan kaikki olisivat kauniita ja ystävällisiä toisilleen! Tämä nainen on aivan valtavan iso, mutta nöyrä persoona, valtava meri, josta nousee aina aivan uudenlaista kalaa, ja jonka syvyys hämmentää joka päivä uudestaan, hän ruoskii rakkaudenruoskalla mua koko ajan eteenpäin kohti asioita, joista en koskaan uskaltanut unelmoidakaan. Hänen ansiostaan en enää koskaan nää toista naista millään tavoin seksuaalisesti olentona, hänen ansiostaan olen nyt ammattikorkeassa, hänen ansiostaan tulen julkaisemaan kirjan, ja hänen ansiostaan olen taas löytänyt sen ihan vitun täysille vetävän kaverin itsestäni, jolle mikään ei ole mahdotonta. Tää nainen on jotain, joka ei voi olla totta, joten oikeasti olen varmaan mielisairas ja juttelen joka paikassa yksinäni ja siksi ihmiset hymyilevät, kun katsovat että onpas söpö hullu tossa yksin höpisemässä!

Se on adios sanoi Abianos! Koittakaa ihan oikeesti vittu olla hyviä toisillenne, apinatalon asukkaat! Ei ole vaikeaa, ellet oo vitun vammanen yksilö. Siitä tulikin mieleeni vielä yksi juttu! Jokaiselle teistä, jonka herkkää sielua palstalla oloni on ahdistanut, kismittänyt, aiheuttanut närää, saanut aikaan sen vähän märemmän pierun, aiheuttanut avioeron ja Pertsalle peräpukamat, kaikille teille: OLEN SYVÄSTI PAHOILLANI! OSTIN MIEHUUTENNE HAUDALLE KUKKIA! LÄHETÄN NE TEILLE KUVAN MUODOSSA TÄMÄN VIESTIN LIITTEENÄ! EIVÄTKÖ OLEKIN KAUNIITA? Anteeks kaikesta! Ihan oikeesti hei! Noi kukat on juuri teille!! Vittu, meitsi on raju!

Take care! Love, peace n unity!
 

Liitteet

  • _20191110_213228.JPG
    _20191110_213228.JPG
    262,1 KB · kertaa luettu: 357

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joku yrittäjä taas valittaa lehdessä kun ei löydy työvoimaa, vaikka maksaa ihan työehtosopimuksen mukaista liksaa. No katoin ton tes:in ja tuntiliksa 10e. Mene itse herra yrittäjä sillä liksalla duuniin ja maksa työmatkat, autot, kämpät, skumpat, jumpat, zumbat.

Tuon on pakko olla jostain täältä maakunnasta. Ei silti, ei täälläkään kovin kauaa pysy työntekijä talossa tuollaisella liksalla, jos kädessä pysyy muutakin kuin puhelin. Vaikka puhuttaisiin ihan märkäkorvasta tyyliin suoraan amiksesta tai intistä.

Työvoimasta sen verran, että ammattilaisista on ollut pulaa jo vuosikaudet. Nyt alkaa olemaan vaikeaa löytää edes kunnon aihioita. Tyyppejä joilla on motivaatiota, jonkinlainen kyky oppia uutta ja edes auttavat sosiaaliset taidot ja Suomen kielen taito.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä taas oon ihmetellyt miksi niin moni haluaa jotain isoa palkkaa? Onko niin moni muka oikeasti ahne. Ei kait tällä rahalla keksi mitään ostettavaa. Tulee vaan dorka fiilis kun aikaa ja elämää menee hukkaan. Jossain vapaaehtoistyössä ei niinkään tunnu.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Vähän sekaiset tuntemukset johtuen vanhempien erosta. Oon siis alaikäinen joten asun vielä vanhempien luona. Osasin kyllä odottaa eron tulevan, mutta silti.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän sekaiset tuntemukset johtuen vanhempien erosta. Oon siis alaikäinen joten asun vielä vanhempien luona. Osasin kyllä odottaa eron tulevan, mutta silti.

Tuokin on läpi käyty menneisyydessä, ja kyllähän siinä vähän sekavat on olot hetken aikaa. Vaikka kuinka olisi merkit jo ilmassa, ei sitä silti kuitenkaan osaa valmistautua. Tsemppiä ja pidä mielessä että sun vika se ei ollut.
 
Koko teksi...

Take care! Love, peace n unity!
Hieno homma. Kerran vaan ollaan tavattu ja jo sillon sulla oli korkki kiinni. Sympaattinen kuva jäi äijästä. Olen iloinen puolestasi.
Sää oot vielä niin nuori että ehdit tehdä vaikka mitä. Anna palaa Frank!
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Tuokin on läpi käyty menneisyydessä, ja kyllähän siinä vähän sekavat on olot hetken aikaa. Vaikka kuinka olisi merkit jo ilmassa, ei sitä silti kuitenkaan osaa valmistautua. Tsemppiä ja pidä mielessä että sun vika se ei ollut.
Joo vaan ku yks näistä syistä järkytti aika paljon, kun ei osannut mitään sellaista odottaa. Huomenna pääse onneksi tästä keskustelemaan vanhemman kanssa. Kiitos tsempeistä ja tiedän, että syy ei ole minussa.
 

julle-jr

Jäsen
Mä taas oon ihmetellyt miksi niin moni haluaa jotain isoa palkkaa? Onko niin moni muka oikeasti ahne. Ei kait tällä rahalla keksi mitään ostettavaa. Tulee vaan dorka fiilis kun aikaa ja elämää menee hukkaan. Jossain vapaaehtoistyössä ei niinkään tunnu.
Kyllähän esimerkiksi kalastukseen voi laittaa aina vaan lisää rahaa. Kalareissut jonnekin kauemmas maksavat, vene maksaa, välineet maksaa, ylimääräinen loma saattaa maksaa, jne.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vähän sekaiset tuntemukset johtuen vanhempien erosta. Oon siis alaikäinen joten asun vielä vanhempien luona. Osasin kyllä odottaa eron tulevan, mutta silti.

Onhan se kumma paikka, itsekin tuon koin alaikäisenä aikoinaan. Kyllähän se vitutti ja harmittikin aika paljon että miksi näin nyt piti käydä, mutta lopulta se olikin hyvä juttu kaikille osapuolille. Ei sitä ees tajunnu ennen miten kiree ja nihkee meininki himassa oli jo pitkään ollut, ennen kuin se sitten eron myötä loppui.

Toivottavasti ero sujuu sovussa eikä mee miksikään likaiseksi vittupäätouhuksi missä lapsia värvätään kilpaa omalle puolelle ja toista vastaan, semmosiakin erot joskus kun vissiin ovat.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Hieno homma. Kerran vaan ollaan tavattu ja jo sillon sulla oli korkki kiinni. Sympaattinen kuva jäi äijästä. Olen iloinen puolestasi.
Sää oot vielä niin nuori että ehdit tehdä vaikka mitä. Anna palaa Frank!
Tulet kyllä tapaamaan vielä uudestaan. Raahan hänet vaikka väkisin mukaan johonkin miittiin... Toki tulee varmaan raahamattakin. Vaikka ei tänne jatkossa ilmeisesti kirjoitakaan niin erittäin sydämellinen, sosiaalinen ja ihmisläheinen ihminen, jota ei todellakaan pelota tavata uusia ihmisiä.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Onkohan mun näkö huonontunut, vaiko heränneet jostain horroksesta, vai onko nykyään yhtäkkiä pirun paljon enemmän kauniita naisia kauniine perseineen ympäri Itä-Helsinkiä? Pitänee jatkossa kulkea silmät kiinni ihan vain varmuudeksi.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Onkohan sun näkö huonontunut, vaiko heränneet jostain horroksesta, vai onko nykyään yhtäkkiä pirun paljon enemmän kauniita naisia kauniine perseineen ympäri Itä-Helsinkiä? Pitänee jatkossa kulkea silmät kiinni ihan vain varmuudeksi.
Olen myös pistänyt merkille viimevuosina positiivisen tuloskehityksen seutuni tissieläinten persvärkeissä. Olen tästä suuntauksesta erittäin mielissäni. Muhkumpaan suuntaan on kehitys vienyt naispyllyjä, mikä on erittäin giggity. Oon aina tykännyt arsenaaleista joissa on hyvin tarttumapintaa. En nyt tarkoita mitään Jamaika-tyylin gettoblasteria johon voi asettaa tuopin päälle kun mimmi seisoo selkä suorana, mutta ymmärtänette pointin. Lisäksi tykkään kun näitä myös verhotaan nykyään mukavan piukkoihin kankaisiin ja näkyvästi. Jotkut asiat on sittenkin nykyään paremmin. Nyt pitää lopettaa, muuan tube rupee kutsuun jos tätä tarinointia viälä jatkan...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen myös pistänyt merkille viimevuosina positiivisen tuloskehityksen seutuni tissieläinten persvärkeissä. Olen tästä suuntauksesta erittäin mielissäni. Muhkumpaan suuntaan on kehitys vienyt naispyllyjä, mikä on erittäin giggity. Oon aina tykännyt arsenaaleista joissa on hyvin tarttumapintaa. En nyt tarkoita mitään Jamaika-tyylin gettoblasteria johon voi asettaa tuopin päälle kun mimmi seisoo selkä suorana, mutta ymmärtänette pointin. Lisäksi tykkään kun näitä myös verhotaan nykyään mukavan piukkoihin kankaisiin ja näkyvästi. Jotkut asiat on sittenkin nykyään paremmin. Nyt pitää lopettaa, muuan tube rupee kutsuun jos tätä tarinointia viälä jatkan...
Joo just peppuseuranta toi mut nytkin tähän baariin. Ei se vika katseen uhri kyllä tänne tullut, mut mä keksin, vaikka repussa Lidliä.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Siis oikeasti. Ennen vanhaan Kelan virkailijat, museotätit, ym. ym. oli kuivia ja nuivia tätejä tai lihavoituneita yli iloisia homoja (ei mitään homo ja vastaan), vaan nyt ne näyttävät olevan oikeita playboyn keskiaukeaman tyttöjä. Jos en olisi nyt käynyt Ateneumissa tyttäreni kanssa, olisin takuulla kierrellyt kauemman siellä, ja ihan vahingossa just siellä päin, missä minuakin vilkuileva museon työntekijä pyöri milloinkin. Käykääpä vilkaisemassa. Huh.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Siis oikeasti. Ennen vanhaan Kelan virkailijat, museotätit, ym. ym. oli kuivia ja nuivia tätejä tai lihavoituneita yli iloisia homoja (ei mitään homo ja vastaan), vaan nyt ne näyttävät olevan oikeita playboyn keskiaukeaman tyttöjä. Jos en olisi nyt käynyt Ateneumissa tyttäreni kanssa, olisin takuulla kierrellyt kauemman siellä, ja ihan vahingossa just siellä päin, missä minuakin vilkuileva museon työntekijä pyöri milloinkin. Käykääpä vilkaisemassa. Huh.
Miätin tässä että mitäköhän olsin aatellu 10v. sitten jos olisin lähettäny ittelleni tulevaisuudesta tekstarin että "se on muuten semmonen homma että panisin kovasti mielelläni Suomen pääministeriä, sisäministeriä ja erityisesti valtionvarainministeriä!"
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hävettääks teitäkin välillä vähän kun nauratte jossain yleisellä paikalla yksin? Se vaan tulee niin sisältä eikä pysty estämään. Siis kun on muutaman kaljan ottanut ja se mahtava fiilis.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ennen vanhaan Kelan virkailijat, museotätit, ym. ym. oli kuivia ja nuivia tätejä tai lihavoituneita yli iloisia homoja (ei mitään homo ja vastaan), vaan nyt ne näyttävät olevan oikeita playboyn keskiaukeaman tyttöjä.
Jos tämä on joku valtiovallan juoni että syrjäytymisuhan alla olevat (nuoret) miehet saataisiin kulttuurin ja palveluiden ääreen.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Jos tämä on joku valtiovallan juoni että syrjäytymisuhan alla olevat (nuoret) miehet saataisiin kulttuurin ja palveluiden ääreen.
Siitä pitäisi mainostaa jossain. Mielellään jossain miesten valtaamassa keskustelupalstalla, jonkun mukahassun tuurijuoppomukapanomiehen toimesta. Ei ne miehet muuten noihin mestoihin mene.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Miätin tässä että mitäköhän olsin aatellu 10v. sitten jos olisin lähettäny ittelleni tulevaisuudesta tekstarin että "se on muuten semmonen homma että panisin kovasti mielelläni Suomen pääministeriä, sisäministeriä ja erityisesti valtionvarainministeriä!"
Ja opetusministeri vielä listaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös