Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 598 171
  • 68 332

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Osu twitterissä silmään keskustelu päivältä. Vissiin 25-v., avoimesti mielenterveysongelmistaan kirjotellut, kuitenkin jossain määrin elämässään aktiivinen nuori nainen kirjoittanut "viimeisen twiittinsä" klo 14. jälkeen. Kertoen mitä ainetta hakee, mistä hakee, mikä biisi jää soimaan taustalle.
Usein tällaiset "teen nyt itsemurhan ja kerron sen teille"-tyypit huutaa apua ja toivovat että joku tulee ja pelastaa ajoissa. Oikeasti todella vakavasti itsemurhahakuiset tekee tekonsa hiljaa ja jättävät muille löydettäväksi totuuden. Eli jos uhkailee itsemurhalla niin huutaa apua ja hiljaiset on niitä itsensä tappajia jotka ei enää halua apua. Eikä tämä nyt ole mikään absoluuttinen totuus vaan erään psykiatrin yleistä jutustelua joka jäi mieleeni jostain illanistujaisista. Hän oli kuitenkin neljäkymmentä vuotta tehnyt töitä mielenterveysongelmien parissa. Toivoi auttaneensa montaa jotka eivät uskoneet selviävänsä. Pahimpia ovat hiljaiset...

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Usein tällaiset "teen nyt itsemurhan ja kerron sen teille"-tyypit huutaa apua ja toivovat että joku tulee ja pelastaa ajoissa. Oikeasti todella vakavasti itsemurhahakuiset tekee tekonsa hiljaa ja jättävät muille löydettäväksi totuuden. Eli jos uhkailee itsemurhalla niin huutaa apua ja hiljaiset on niitä itsensä tappajia jotka ei enää halua apua. Eikä tämä nyt ole mikään absoluuttinen totuus vaan erään psykiatrin yleistä jutustelua joka jäi mieleeni jostain illanistujaisista. Hän oli kuitenkin neljäkymmentä vuotta tehnyt töitä mielenterveysongelmien parissa. Toivoi auttaneensa montaa jotka eivät uskoneet selviävänsä. Pahimpia ovat hiljaiset...

Voi hyvinkin olla näin.

Täähän oli ilmeisesti kesästä asti jatkunut mieskirjailijan sepitys, jota jotkut ovat jo matkan varrella epäilleet fuulaksi, mutta aiheen arkaluontoisuus huomioiden ei oo tohjettu julki sanoa. Monet ottaneet kyllä tarinan tosissaan ja suoranaisesti kiitosta ei satele. Vaikkei kaveri taida henkisesti ihan 100-0 matkassa ollakaan.

Jatkokeskustelussa vilahtaa sekin, että tutkimusten mukaan itsemurha-uutisointi lisää niiden määrää, varsinkin jos tekotavoista kerrotaan yksityiskohtaisesti. Kai siinä päätöksensä rajoilla vaappuva voi nähdä toisen, julkiseksi nostetun teon lähempänä, helpompana, vapauttavana.

Yks aktiivinen twitteristi käväs kesällä ihan oikeasti metron alla ja on ollut uutisissakin syksyn aikana.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Onhan tää nykyaikainen tiedonvälitys omanlaisensa maailma. Eikä kaikkea kannata purematta niellä.

Osu twitterissä silmään keskustelu päivältä. Vissiin 25-v., avoimesti mielenterveysongelmistaan kirjotellut, kuitenkin jossain määrin elämässään aktiivinen nuori nainen kirjoittanut "viimeisen twiittinsä" klo 14. jälkeen. Kertoen mitä ainetta hakee, mistä hakee, mikä biisi jää soimaan taustalle.

Kolme tuntia myöhemmin tuttava twiittaa naisen tehneen täsmälleen kertomansa mukaan, olevan kriittisessä tilassa. Ja tunti tästä, menehtyneen.

Tuleehan tuosta vähän hassu olo.
Jos en aivan väärässä oo niin tää tarina on lopulta paljastunut valeuutisiksi kun joku psykiatri on feikannut koko homman...

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Petelius pyytelee anteeksi saamelaisilta. Eikö täältä Jatkoajasta voisi samalla poistaa tai lukita naisasiat-ketjun kun modejen mielestä seksuaalisuus on kiellettyä.

Hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Olet lapseton? Sittenhän sinä olet turha ihminen! Meillä on lapsi niin muillakin pitää olla. Jos on enemmän ku yks ni on raivohullu himouskovainen! Ja jos ei oo poikalasta niin on viallinen luuseri.

Myös jos ei ole Mensa-kerhossa ja kolminkertainen Vuoden Jatkoaikalainen, on ihmissaastaa.

Minä olen Manse-kerhossa, sika.

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minä olen Manse-kerhossa, sika.

Tampere on perseestä. Ja ihan sekasin nyt lainailet näitä juttuja ketjusta toiseen, ootko humalassa vai huumeissa vai molemmissa, niinku kaikki lapsettomat aina tietääkseni on?

Ylläolevat tekstit olivat vitsejä. Oikeasti en pidä lapsettomia ihmisiä huumeissa ja humalassa olevina, en edes nimimerkkiä Turha Kaukalo. Älkää antako penaltia.

Tampere on kyl perseestä.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tampere on perseestä. Ja ihan sekasin nyt lainailet näitä juttuja ketjusta toiseen, ootko humalassa vai huumeissa vai molemmissa, niinku kaikki lapsettomat aina tietääkseni on?

Ylläolevat tekstit olivat vitsejä. Oikeasti en pidä lapsettomia ihmisiä huumeissa ja humalassa olevina, en edes nimimerkkiä Turha Kaukalo. Älkää antako penaltia.

Vai en oo kännissä ja huumeissa. Raportoin. Ignoroin. Lähetän yksityisviestin. Tykkään. Laitan pojat asialle.

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Mulla ei ole lapsia, ja aika usein olen humalassa tai pöllyssä. Joskus yhtäaikaa. Paitsi töissä, koska olen oravanpyörässä.

Tampereelle menen kesäkuussa ja sitten se vasta perseestä onkin!

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pizza uuniin ja sen jälkeen hiljalleen hipsimään hallia kohti. Viikon hienoin päivä, perjantai! On pizzaa ja on hokia. Saa nähdä onko alkoholia. Riippuu fiiliksestä. Työporukan kestit ois. Ne kyrpänaamat tuppaantuu peliin myös, joten saa nähdä kestänkö selvinpäin.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ei ole. Jäi niin helvetin hyvä fiilis pelistä, et nyt otetaan iisisti ja aamulla lähdetään treenaamaan.
Tän matsin kesti hyvin ilman alkoholia, tuostahan suorastaan nautti. Ei sillä, en mä muutenkaan käytä.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Uskooko täällä joku johonkin tähtimerkkeihin tai sattumaan tai vastaavaan?
Minä en usko edes onneen, en hyvään enkä huonoon. Onnea ei ole, on vain satunnaisia tapahtumia, joita yksilö pitää hyvänä tai huonona onnena riippuen siitä, oliko halunnut kyseisen asian tapahtuvan vaiko ei.

Eilen oli muistaakseni alueuutisissa että pysyvän lumipeitteen tuleminen näille leveysasteille on muutamassa vuosikymmenessä siirtynyt kuukauden eteenpäin. Ei ollut mitenkään harvinaista minun lapsuudessa että tähän aikaan oli kunnolla lunta. Nykyään tuntuu että marraskuu on varma lumeton kuukausi ja joukukuulla tai jopa vasta tammikuulla tulee pysyvä lumipeite.
Ei meillä päin ole pysyvää lumipeitettä ollut ikinä. Lähes aina on juhannukseen mennessä viimeisetkin sulaneet pois.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minä en usko edes onneen, en hyvään enkä huonoon. Onnea ei ole, on vain satunnaisia tapahtumia, joita yksilö pitää hyvänä tai huonona onnena riippuen siitä, oliko halunnut kyseisen asian tapahtuvan vaiko ei.
JAAHA. Tuntemattoman sotilaan Lahtinen siinä. Arvailen henkilöllisyyttä siis.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
JAAHA. Tuntemattoman sotilaan Lahtinen siinä. Arvailen henkilöllisyyttä siis.
Jaa sielläkin sanotaan noin? En ole kyllä tiennyt. Pakko tunnustaa, että jaksoin lukea Tuntematonta noin 20 sivua ja siihen jäi. Leffankin aikana yleensä aina nukahdan jo ensimmäisen puolituntisen aikana. Olen nähnyt Ladvin Einen tulkinnan alun varmaan viisitoista kertaa mutta loppua en ikinä. Seitsemää veljestäkään en ole lukenut kokonaan ikinä. Lienen huono suomalainen.

Eikun en olekaan! Kalevalan olen lukenut! Ja Leinon runoja, ja kuunnellut kun Turhapuro ylitulkitsee niitä. Olen siis ehkä sittenkin ainakin semihyvä suomalainen.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Jaa sielläkin sanotaan noin? En ole kyllä tiennyt. Pakko tunnustaa, että jaksoin lukea Tuntematonta noin 20 sivua ja siihen jäi. Leffankin aikana yleensä aina nukahdan jo ensimmäisen puolituntisen aikana. Olen nähnyt Ladvin Einen tulkinnan alun varmaan viisitoista kertaa mutta loppua en ikinä. Seitsemää veljestäkään en ole lukenut kokonaan ikinä. Lienen huono suomalainen.

Eikun en olekaan! Kalevalan olen lukenut! Ja Leinon runoja, ja kuunnellut kun Turhapuro ylitulkitsee niitä. Olen siis ehkä sittenkin ainakin semihyvä suomalainen.
Ei sanota. Mutta Lahtisen luonne ilmenee. Hän ei usko humpuukiin.

En ole lukenut Seitsemää veljestä minäkään.

Laineen versio nyt on mitä on. Ei siitä tarttekaan tykätä.

Vaan Linnan kirjat imaisevat mukaansa. Kuten Pää... No ok, palataan asiaan!

(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

jiihoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Osaako joku palstalaisista avustaa ja kertoa, mikä biisi soi Miko Leppilammen autossa kahdenkymmenen minuutin kohdalla ohjelmassa Maria Veitola yökylässä? Jakso löytyy katsomosta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy