Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 692 767
  • 68 095

butler

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Niin ideahan tuli alunperin tästä.

Ei siinäkään kauaa mennyt, kun modet tulivat pykälästä huomauttamaan tämän viestin jälkeen. Huumorintaju kun noilla on nollan luokkaa. Palstan suurin rikos kun tuntuu olevan nimimerkin yhdistäminen edes vitsillä johonkin tosielämän ihmiseen.
Ihan aiheesta tulivat kommentoimaan. @McTorso on onneksi paksunahkaista tyyppiä ja tuskin otti pahakseen kommentistani.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mäkihypyn SM-kisoissa hyppäs äsken ihan kelvollisesti 12v. jannu. Ja Maailmancupia kiertää 47v. Kasai ihan mukiinmenevästi. Aikamoista.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kohta lähtee boja, kohta lähtee. Viimeks kun alustin näin niin rävähti kuukauden bännit. Modet sovelsi NYPD:läistä ennakoivaa kiinniottoa. Eli en uskalla luvata että koko ilta tulee hei. Mutta pitäkää vittu päät ylhäällä hei.
Bii mai qest. Mutta älä tuu puun takaa.

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vatkaan yleensä vain iltaisin ja öisin, piparia taas ei ole saatavilla kuin punaisesta metallirasiasta. Onneks on kännykkä. En voisi elää ilman sitä. Tärkeä esine, hengentärkeä. Käteni jatke sen perinteisemmän jatkeen lisäksi.

Joskus mietin kyllä, että räplään tätä kapistusta liikaa, mutta on se oikeasti kasvanut kiinni käteen. Tosin meidän koulussa ei ole oppilasta, jolle ei olisi kasvanut. Käykääpä täällä joskus käytävällä kävelemässä ja tiirailemassa oppilaita, niin 65 oppilaalla 70:stä on katse kiinni ruudussa. Loput viisi ovat satunnainen tyttölauma tai meikäläisen poikalauma, jossa höpötellään vapaa-ajansuunnitelmista, peleistä, kaverisuhteista tai koulutehtävistä.

Aika kivaa meillä on koulussa armon vuonna 2019. Minulle riittää ensi jaksossa kirjaimellisesti pelkkä läppärin tuominen kouluun. On vain muutama kurssi eikä kirjoja tarvitse ostaa paperisena, koska osassa kursseja ei edes tarvita uutta kirjaa, tai vaikka tarvittaisiinkin, se on kuitenkin Otavan sähköinen opus. Opettajat eivät lyö meitä karttakepeillä käsille, tosin karttakeppejä tai itse karttojakaan ei oikein tarvita enää, joka luokassa kun hommat hoidetaan tietokoneilla sähköisesti. Meidän lukiossamme taitaa olla vain pari opettajaa, jotka käyttävät vielä liitutaulua, hekin tosin enimmäkseen sähköistä materiaalia. Ai niin, liitutaulu. Eipä ole enää koulumuodissa. Mikä sääli.

Harvemmin meille suututaankaan mistään. Tai jos kerrankin suututaan, kaikilla, myös minulla, valahtaa paskat housuun, luokan kovimmillakin kundeilla. On todella rentoa ja vaivatonta olla abiturientti. Osalle oppilaista ei ole vieläkään mennyt perille lakin ja takin ottaminen pois sisätiloissa, vaikka siitä sanotaan joka kerta. Meikäkin ihmettelee. Mähän en edes osaisi kävellä sisään luokkaan mun harmaa Ässä-pipo päässä. En tietenkään.

Tällaista meillä opiskelijoilla nykyisin. Saatte parin vuoden kuluttua päivitykseni yliopistomeiningistä, jahka olen suorittanut lukion loppuun, käynyt intin ja päässyt sisään opiskelemaan. Varmaan aika puisia luentoja tiedossa, paitsi jos on kyse populaarikulttuurin historiasta.

Täällä se on pidettävä ylhäällä, jottei kukaan hyppää yllättäen niskaan. Raaka meininki, mutta loppukädessä olemme kaikki herrasmiehiä, jotka kättelevät matsin jälkeen. Ainakin finaaleissa. Ainakin joskus.
Nyt se runkkaaminen loppuu. Lähet pelin jälkeen kylille, bongaat hehkeän porilaiskissan, ja ajelet aamuun saakka. Niin kuin Stig laulaa Orbisonin tahtiin. Sen jälkeen ei tarvi te omalla vehkeellä räpläillä. Onhan se ny saatana, että mies parhaassa iässä leikkii ite. Baareihin mars mars.

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joskus mietin kyllä, että räplään tätä kapistusta liikaa, mutta on se oikeasti kasvanut kiinni käteen. Tosin meidän koulussa ei ole oppilasta, jolle ei olisi kasvanut. Käykääpä täällä joskus käytävällä kävelemässä ja tiirailemassa oppilaita, niin 65 oppilaalla 70:stä on katse kiinni ruudussa. Loput viisi ovat satunnainen tyttölauma tai meikäläisen poikalauma, jossa höpötellään vapaa-ajansuunnitelmista, peleistä, kaverisuhteista tai koulutehtävistä.
Vähän veikkaan, että kierrätyskeskuksen vakkariporukan kouluvierailu olisi sen sortin tarkkisluokan luokkaretki, että olisimme pääuutislähetyksen pääutinen.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tuli tuosta paskojen valahtamisesta housuihin mieleeni, että viime aikoina on tullut pohdittua sitä, miten sitä alkaa enempi vaan muistuttaa isäänsä.

1990-luvun alkupuoliskolla isäni käveli yksin baarista tullessaan kännissä aamuöisellä Tallinnan kadulla. Joku tyyppi tuli takaviistosta, osoitti aseella ja sanoi että rahat tai henki.

Isäni ei edes pysähtynyt, huitaisi vaan kädellä taaksepäin ja sanoi että painu vittuun. Sinne jäi tyyppi, eikä minusta ei tullut puoliorpoa.

Nykyään huomaan, että olen muuttunut samanlaiseksi. Uskon, että tekisin vastaavassa tilanteessa samoin. Tuolloin nuorempana tuo kuulosti kovin hurjalta, pelotti melkein kun vain kuuli tapahtuman, saati jos itse olisi sen kokenut.

Varmaan tämä sama muutos tapahtuu monille muillekin. Luulisin.

Voisinkin kysyä palstan setämiehiltä, että onko käynyt samoin, siis enää ei jaksa pelätä paljon mitään?

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaupan Liekkisiivet ovat miljoona kertaa parempia kuin minkään ravintolan siivet. Oikeastaan ravintoloiden siivet ovat aivan paskoja poikkeuksetta minun mielestäni. Liekkisiivet on parhaita. 35 min 250 asteessa ja eikun huiviin.

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuli tuosta paskojen valahtamisesta housuihin mieleeni, että viime aikoina on tullut pohdittua sitä, miten sitä alkaa enempi vaan muistuttaa isäänsä.

1990-luvun alkupuoliskolla isäni käveli yksin baarista tullessaan kännissä aamuöisellä Tallinnan kadulla. Joku tyyppi tuli takaviistosta, osoitti aseella ja sanoi että rahat tai henki.

Isäni ei edes pysähtynyt, huitaisi vaan kädellä taaksepäin ja sanoi että painu vittuun. Sinne jäi tyyppi, eikä minusta ei tullut puoliorpoa.

Nykyään huomaan, että olen muuttunut samanlaiseksi. Uskon, että tekisin vastaavassa tilanteessa samoin. Tuolloin nuorempana tuo kuulosti kovin hurjalta, pelotti melkein kun vain kuuli tapahtuman, saati jos itse olisi sen kokenut.

Varmaan tämä sama muutos tapahtuu monille muillekin. Luulisin.

Voisinkin kysyä palstan setämiehiltä, että onko käynyt samoin, siis enää ei jaksa pelätä paljon mitään?

Eipä se oma henki ole enää vuosiin ollut kauhean tärkeä tai pelkäämisen arvoinen, ainoastaan toivoisi lapsien saavan isällisen lapsuuden.

Tappaa eivät uskalla ja tiineeksi eivät saa vai miten se menikään.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
@Käyttäjänimetön
No ei setämiehenä, mutta joskus 18v kloppina olin Myllypurossa kiskalla kesäduunissa ja siellä ko kiska mun ollessa vuorossa yritettiin ryöstää.
Joku nukkavieru käväsi muutamaan kertaan kyselemässä onko puhelinta (elettiin siis lankapuhelinten aikaa, mulla ei ollut tuolloin kännykkää). Olihan puhelin, mutten sitä siihen halunnut norkoilemaan niin sanoin ettei ole.

Jonkun ajan ja muutaman yrityksen jälkeen "herrasmies" tuli sitten aseen kanssa sanelemaan että mun pitäisi muka antaa sille kassasta rahat. No, mitään pelkäämättömänä nuorena kloppina tarrasin aseeseen ja nappasin sen itselleni. Ei tullut sen jälkeen kyselemään kassaa tahi puhelinta.

Sitä en muista mitä ko aseelle tein, tyhjä se oli joka tapauksessa. Toki tämän havainnon tein jälkikäteen. Poliisille en asiasta kertonut, kun tein hommaa osittain pimeästi. Lama-aikana kun ei ollut vara kesäduunista olla kranttu ja työllistäjä oli parhaan kaverini sukulainen.

Housuihini en paskonut, nykyisin saattaisin.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
@vetti Noin kai se monilla menee, että nuorempana, siinä parinkympin tienoilla, saattaa olla hurjempi. Lapsena vielä olisi pelottanut erinäiset tilanteet. Ehkä olen siis henkisesti kasvanut 12-vuotiaasta noin 18-20-vuotiaaksi.

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Tuli tuosta paskojen valahtamisesta housuihin
Oli ehkä vuosi 1989, kun olin Saimaalla ongella mökkinaapureiden pari vuotta vanhemman pojan kanssa. Oltiin oltu ehkä 20 minuuttia hyvillä apajilla. Luulin että on tulossa pieru, mutta tulikin aivan järjettömän kokoinen varsipieru jota ei pystynyt pysäyttämään. Siinä sitten 20 cm pitkä pökäle housuissa ehdottamaan Pekalle että eiköhän tämä ala jo riittämään. Nykyään voi olla vaan kateellinen tuollaisista pökäleistä.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket

Tästä minulla tuli taas mieleen että minullahan on ongelmana välillä ollut se että paskat valahtaa housuun. Ehkä siellä on taustalla jotain hermoilua, pelkoa välillä ollut mutta sitten on ollut sitäkin että vessaan ei ole vain yksinkertaisesti ehtinyt ja ei ole ollut metsääkään lähellä minne olisi voinut mennä kyykkypaskalle.

Onhan tämä aina erittäin noloa ja uskaliasta kirjoittaa tännekin tästä asiasta. Etenkin kun tämäkin palsta on mielestäni menettänyt hiukan sitä luotettavuuttaan ja kaverillista henkeä. Sekä kuittia tulee välillä.

Mutta nythän siitä paksusuolen tähystyksestä löytyi jotain. Kenties pari kasvainta tai jotain muuta. Muutaman viikon päästä olen taas viisaampi. Jos sieltä nyt löytyy jotain (toivottavasti ei kuitenkaan vakavaa) niin siinä mielessä olen helpottunut että jos löytyy jokin syy noille vaivoilleni eikä kyse ole vain nolosta ja typerästä ongelmastani. Olen usein lähinnä vain syyttänyt itseäni tuosta "ongelmasta" mutta olisi se ehkä jopa nyt sitten helpottavaakin jos sieltä oikeasti löytyy joku selittävä syy tälle kaikelle? Ja mikä parasta, asia saadaan kuntoon.

Minä nyt en itse ole erikoistunut mihinkään lääketieteeseen sen enempää ja en lähde spekuloimaan asioilla ennen kuin on lääkärin kertomaa tutkimustulosta ja tietoa. Minä liitän kasvaimet herkästi syöpään liittyväksi esiasteeksi ja sitä kysyin lääkäriltä ensimmäisenä kun sain kuulla että minulla on kasvaimia, että voiko minulla olla syöpä? Sitä vaaraa nyt ei tosiaan onneksi kai kuitenkaan ole.

Muuten en tiedä mitä nuo mahdolliset kasvaimet suolistossa voivat tarkoittaa? Voiko kyseessä olla samanlaisia divertikkeleitä joita ainakin äiti-vainaallani oli ja mahdollisesti myös veli-vainaalla?

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tuli muuten tästä mieleen, että paras kaverini on kova kitaristi, muttei ole ikinä soittanut missään bändissä. Toinen kaveri puolestaan soittaa koskettimia ja joskus kokeilivat yhdessä, muttei siitä vielä silloin ainakaan mitään tullut. Tuossahan olisi jo kolme ja minä voin kyllä komppikitaristin hommat hoitaa (eiköhän tuo vielä suju vaikken ole pitkään aikaan soitellut, kun möin kitarankin jo vuosia sitten pois). Laulajaksi sitten vaikka siskoni (musiikkiluokat ja -opistot käynyt), vaikkei hän ole tainnut ikinä heviä laulaa, mutta musiikkimaku on kuitenkin siihen suuntaan. Toki lankomies on myös kova kitaristi. Ja tämä kaikki Vantaalla, joten tänne vaan!
Bändin nimeksi Vandaals.

Suosikkijoukkue
Itä- ja Pohjois-Suomen alasarjajoukkueet
Tuli muuten tästä mieleen, että paras kaverini on kova kitaristi, muttei ole ikinä soittanut missään bändissä. Toinen kaveri puolestaan soittaa koskettimia ja joskus kokeilivat yhdessä, muttei siitä vielä silloin ainakaan mitään tullut.
Pari instrumenttia lisäksi tekisi varmaan hyvää, kuten yllä on jo ehdoteltukin. Tahtoo muuten mennä munien puhalteluksi.

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
NHL-pelit käynnissä, eikä kukaan tee otteluseurantaketjua. Oon tässä nyt pari tuntia ootellu.

Kuka tulee apuun?

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tänä iltana meillä on kuusijuhla, i kväll har vi en sexfestival.
Ja vesi alkaa porista. Vattnet börjar från brörneborg. Pääkin on pyörällä, huvud på cyckeln.

Onhan näitä.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ja vesi alkaa porista. Vattnet börjar från brörneborg. Pääkin on pyörällä, huvud på cyckeln.

Onhan näitä.
Vi reknar Finska biljett, laskemme Suomen lipun. Ja det smör börja till hamnet.

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ei mun faijasta ole teille hyötyä. Interwebbi on sille ihan tuntematon juttu.

Ja toisille huumori. Varsinkin vähemmistöjen positio.

Vaikka yksilö oletkin, mutta pakko udella. Loukkaannutko enemmistön heittämistä homovitseistä? Ja tähän lisään että vitsin on oltava hyvä. Kuten nyt yleensäkin. Ihan sama mihin läppä kohdistetaan.

Kysyin vain siksi kun silmäilin tuon erään ketjun vatvontaa.

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja toisille huumori. Varsinkin vähemmistöjen positio.

Vaikka yksilö oletkin, mutta pakko udella. Loukkaannutko enemmistön heittämistä homovitseistä? Ja tähän lisään että vitsin on oltava hyvä. Kuten nyt yleensäkin. Ihan sama mihin läppä kohdistetaan.

Kysyin vain siksi kun silmäilin tuon erään ketjun vatvontaa.
Minä olen saanut kuvan, että vetti on todella terveellä tavalla ottanut nuo kuittailut. Heittää jopa herjaa, mitä ei kaikki osaa. Siinä on mies isolla Iillä. Ei nillitä, vaan pelaa samoilla säännöillä. Virtuaalihattua sinne vetin suuntaan. Vaan mitäpä mieltä on?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy