Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 277 360
  • 66 548
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Huh. Jos sitä vielä baariin lähtisi, vaikka ei pitänyt.
Tuu elävänä silti kotiin jos vaa sopii. Tää palsta tarvitsee sinun kirjotuksia paljon enemmän kuin TPS on ikinä tarvinnut Kalle Kaskista.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jaa, oot siis joku raittiusmies.

Tänään bongasin Alangon keikan tutusta kapakastasi, jonne postisi joskus tuli. Tiedä vaikka olen silloin siellä.
Kerran olin kuuntelemassa jotain raittiusluentoa, juolahduksesta. Outo oli se kuivanmaan kapteeni, viinasta vaan puhui.

Saatanpa minäkin olla.
 

Glove

Jäsen
Minä taidan tehdä sohvalle tyynyistä ja peitoista pesän, johon asetun katsomaan Schindlerin listaa. Muistaakseni se on ihan hyvä elokuva, mutta siitä on varmaan 20 vuotta kun katsoin sen edellisen kerran.
Taisi olla huono leffa kun nukahdin sohvalle joskus Krakowan geton tyhjentämisen jälkeen. Pitää kokeilla joku ilta uudestaan jos vaikka tulisi joku parempi leffa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Facen kommenttiosiossa joku moitti Schindlerin Listaa tekotaiteelliseksi. Siitä esimerkkinä oli kuulemma se kuuluisa pikkutytön punainen hame, tai kolttu muuten mustavalkoisessa elokuvassa. Omasta mielestäni ja tämä on toki vain yksi mielipide muiden joukossa, Spielberg mestariohjaajana ja uransa henkilökohtaisimman aiheen äärellä tuskin on sortunut "vitsi ku olis makeeta"-tyylisiin ratkaisuihin, vaan kyllä hän on sillä halunnut sanoa jotain. Ja sen voisi luulla välittyvän myös kotisohville. Noh, mitä tekotaiteellisuus sitten on? Onko se taitelijan oman erinomaisuuden osoittamista paikoissa, jossa briljeeraukselle ei kenties ole tarvetta? Tai onko se teoksen tietoista hukuttamista teho- ja tyylikeinojen mereen, kun taiteessa vain kuuluu tehdä niin ja yleisö on tyhmä ja kakkapää, jos ei sitä ymmärrä? Vai onko kyseessä nokkela termi, millä alentaa ja haukkua jotain sellaista, mikä menee omien mieltymysten suhteen täydellisesti ohisektoriin?

Tästä päästäänkin kätevästi näiden äärimmäistä realismia tavoittelevien ohjaajien työtapoihin. Missä määrin sen, että pistää näyttelijänsä ja muun työryhmän äärirajoille on loogista odottaa näkyvän lopputuloksessa. Tuntemattoman kuvauksissa miehistöä esittävät yöpyivät teltoissa ja upseeristo taas mukavammin ja tämän olisi pitänyt näyttelijöissä johtaa luontaiseen inhoon upseereita kohtaan. Näin maallikkona tuntuu hieman hassulta se ajatus, että ammattinäyttelijät, jotka on valittu tekemään suurelokuvaa jotenkin kadehtisivat kollegoitaan, jotka yöpyy Vaakunassa, kun heidän pitää nukkua teltoissa. Toisaalta ei ole yksi, eikä kaksi työmaata, missä yhteisiin tavoitteisiin sitoutuneet työntekijät alkavat kyräillä, jos kokevat, että jotain suositaan enemmän.
 
Viimeksi muokattu:

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Facen kommenttiosiossa joku moitti Schindlerin Listaa tekotaiteelliseksi. Siitä esimerkkinä oli kuulemma se kuuluisa pikkutytön punainen hame, tai kolttu muuten mustavalkoisessa elokuvassa.

Ottamatta sen kummemmin kantaa tähän yhteen yksityiskohtaan, niin toisinaan ihmisillä on tapana tuomita "tekotaiteelliseksi" asioita joita he eivät oikein ymmärrä tai josta he eivät pidä.
 

Glove

Jäsen
Lunta sataa. Kesärenkaat alla. Kohta pitäisi lähteä liikenteeseen. Toivottavasti ei tarvi sanoa missään kohti hups oho. Toki tuo sulaa melkein samaa tahtia kuin sataakin ja tienpinta näyttää vain märältä.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Olin sitten tilannut pikku pierussa eilen varmuuden vuoksi 3 pitzaa. Ja samoilla täytteillä. Nyt alkaa jo vähän tökkimään.

Ei aina oikein tuo ajatus kulje.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään käytiin sitten metsästämässä karpaloita. En tiedä miten muualla päin on mutta täällä päin ei ole kovin hyvä karpalovuosi. Mutta ihan yhteisen ulkoilun kannalta käytiin vähän suolla kävelemässä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minulla alkaa jännitys kohoamaan vähitellen huippuunsa. Huomenna nimittäin se sitten alkaa eli työkokeilu. Tänään olen vietellyt toistaiseksi viimeistä vapaapäivääni, seuraavasta vapaapäivästä ei ole vielä tietoa.

Juu, vähän tässä jännittää. Saa nähdä miten työt tuolla uudessa paikassa alkavat sujumaan. Mutta kaiketi tämä jännitys on ihan tervettäkin. Kunhan saa yölläkin sitten nukuttua ettei mene ensimmäinen työpäivä sen vuoksi plörinäksi.

Viimeinen vapaapäivä on sen sijaan kulunut ihan kivoissa merkeissä. Huomenna tarjoan isälleni ja siskolleni perheineen sekä synttäri-, tupari- että kiitoskahvit ja tänään olenkin sitten leiponut.

Tein ensin täytekakun. Mielestäni onnistuin täytekakun teossa ainakin ulkonäöllisesti hyvin. Tuo auttaa paljon kun on iso ja hyvä kakkulautanen niin mahtuu hyvin pursottaakin kakun. Minulla on aiemmin ollut niin pirun pieni lautanen vain että hyvä jos itse kakku on siihen edes mahtunut. Ei ole oikein reunoja pystynyt koristelemaan. Nyt on sitten vihdoin onneksi toisin. Saa reunoihinkin pursotuksen.

Sitten äsken vielä tein mamman marjapiiraan. Kai se sentään on tuttu piirakka täällä väelle? No siihen tulee niitä kesällä poimimiani punaherukoita ja kermaviiliä muun muassa.

Sellainen vapaapäivä ollut. Aamulla olin biljardia pelaamassa ja sitten olen urakoinut leivontapuuhissa. Nyt otan hieman iisimmin jo ja katselen Jokereiden KHL-peliä. Partakin pitäisi vielä höylätä pois että on huomenna siistissä kunnossa! Nyt alan taas parrankin höyläämään kerran viikossa.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Partakin pitäisi vielä höylätä pois että on huomenna siistissä kunnossa! Nyt alan taas parrankin höyläämään kerran viikossa.
Tietysti jokaisen henkilökohtainen valinta, mutta muista olla oma itsesi, parralla tai ilman. Kukaan tuota ei silti pakota höyläämään.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Tietysti jokaisen henkilökohtainen valinta, mutta muista olla oma itsesi, parralla tai ilman. Kukaan tuota ei silti pakota höyläämään.
Tämä. Mä oon varmaan jonku vuoden nyt kasvattanut partaa ja toki trimmailen sitä aktiivisesti, mutta tällä tyylillä mennään niin kauan kuin se tuntuu omimmalle.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Suoraan sanoen ottaa aivoon tällaiset asiakkaat, jollaiseen tänään törmäsin. Ulkomaalaistaustainen rouva väittää mulle jääräpäisesti antaneensa 11 euroa ja 45 senttiä, vaan enpä tiennyt nähneeni ensimmäistäkään euron kolikkoa. Tiesin sisimmässäni koko ajan, että nainen a) muisti väärin b) puhui paskaa. En vaan jaksanut kasvattaa ehdoin tahdoin takana olevaa jonoa yhden itsepäisen maahanmuuttajanaisen takia, niin annoin hänelle lopulta tuon pyytämänsä ylimääräisen euron. Ja ylläri pylläri, tilitys sitten paljasti että olin antanut yhdelle asiakkaalle liikaa rahaa. Asiakas ei ole valitettavasti aina oikeassa, jotkut saattaa olla vaan puhtaasti kujalla.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Onk tää ny ihan ok, kun aiemmin viikonloppuna flunssan takia ryyppäämisestä ei tullut mitään, niin ryyppään tänään, kun on ens viikolla syysloma? Kuuntelen muuten samalla YUP:ta, se on ainakin ok.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Onk tää ny ihan ok, kun aiemmin viikonloppuna flunssan takia ryyppäämisestä ei tullut mitään, niin ryyppään tänään, kun on ens viikolla syysloma? Kuuntelen muuten samalla YUP:ta, se on ainakin ok.
Juu ei sitä kipeenä kannata pulloon tarttua, jos tavoitteena on parantua pian. Mul ei todennäkösesti oo alkuviikosta lainkaan duunia tiedossa ni tuli ostettua tänään kotiin lähtiessäni pari Somersbyta tän illan jefun riemujuhlaan, ku ei sitä aina pelkkää olutta jaksa juua. Sipsejä löytyikin jo entuudestaan. Jutin sanoin nyt naatitaan!
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Juu ei sitä kipeenä kannata pulloon tarttua, jos tavoitteena on parantua pian. Mul ei todennäkösesti oo alkuviikosta duunia ni tuli ostettua kotiin kähtiessäni pari Somersbyta tän illan jefun riemujuhlaan. Sipsejä löytyikin jo entuudestaan. Jutin sanoin nyt naatitaan!
Mitäs jefua tänään? Mulle vähän vieras laji.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Mitäs jefua tänään? Mulle vähän vieras laji.
Viaplayn lähetyksistä tuo Chiefs-Texans ainakin kiinnostaisi nähdä. Tosin voi myös olla, et päädyn jälleen seuraamaan pelejä Red Zonen kautta (jota siis myös pystyy katsomaan Viaplaysta). Kattoos ny mitä mä päädyn tekemään.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tietysti jokaisen henkilökohtainen valinta, mutta muista olla oma itsesi, parralla tai ilman. Kukaan tuota ei silti pakota höyläämään.

No jotenkin miellän niin että ei mieluusti keittiöalalla ja suurkeittiössä partaa. Ja kun ei tämä minun partani ollut mitenkään erityisesti kasvatettu vaan se oli vain kasvanut kun en ole jaksanut höylätäkään sitä. Niin samapa tuo, kun ei tosiaan ollut mikään olennainen osa imagoani. Ehkä ennen kaikkea vain yksi merkki laiskuudestani...

Kun en ole töissä ollut niin olen vain antanut parran kasvaa pitkänkin aikaa ennen kuin olen jaksanut höylätä sen pois. Ja onhan se minulla aina kasvanutkin.

Nyt kuitenkin muuttuu taas ääni kellossa ja alan höyläämään parran pois kerran viikossa.

Mitenkäs muuten pakolliset siivoukset ja pyykin pesut? Hoitavatko työläiset ne arkisin vai vapaillaan. Itse yritän pyrkiä siihen että nämä hoidetaan työpäivien jälkeen. Ei tarvitse vapaitaan kuluttaa näihin.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mitenkäs muuten pakolliset siivoukset ja pyykin pesut? Hoitavatko työläiset ne arkisin vai vapaillaan. Itse yritän pyrkiä siihen että nämä hoidetaan työpäivien jälkeen. Ei tarvitse vapaitaan kuluttaa näihin.
En ole koskaan muuten kiinnittänyt huomiota tuohon, että miten ne hoidan. Mutta nyt, kun asiaa kysyt niin vastaan, että hoidan ne silloin, kun on tarve. Ei mun ns. vapaapäivä mene pyykinpesusta tai siivoamisesta pilalle.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
En ole koskaan muuten kiinnittänyt huomiota tuohon, että miten ne hoidan. Mutta nyt, kun asiaa kysyt niin vastaan, että hoidan ne silloin, kun on tarve. Ei mun ns. vapaapäivä mene pyykinpesusta tai siivoamisesta pilalle.

Mites on purukumin kanssa? Jauhatko sitä kotona paikallaan vai pysähdytkö kesken kävelyn jauhamistöihin? Mullahan on niin, että pysähdyn kymmenen metrin välein jauhamaan kahdeksi sekunniksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös