Niin mutsiskin sanoi viime viikolla mun päällä.Hahaa. Hyvä vitsi. Sillä oli silloin ja on vieläkin vähän kovemmat standardit.
Nyt lapset on aika mennä nukkumaan, että jaksaa nousta työn ääreen. Hyvää yötä. Pusi pusi.
Niin mutsiskin sanoi viime viikolla mun päällä.Hahaa. Hyvä vitsi. Sillä oli silloin ja on vieläkin vähän kovemmat standardit.
Joo, lukion toisen luokan luokkaretkellä tultiin laivalla Turkuun takaisin Tukholmasta. Olin pari viikkoa päälle 18-vuotias. Rahat alkoi loppua ja päihtymys oli suuri, mutta hallittu. Laitoin loput kolikot RAY:n pokeripeliin. Tuplasin sen pikkuvoiton päissäni loppuun asti, 5 x peräkkäin siis oikein, otin rahat ja sehän oli sitten menoa. Muistan ekat noin kolme tuoppia. Seuraava muistikuva on, kun olen bussissa, nukkunut vissiin tuntikausia ja maantiellä näkyy kyltti nimeltä Kalajoki. Rapiat 500 km Turustahan se on.Enpä olisi uskonut vielä 12 tuntia sitten, että selviäisin elävänä sieltä paatilta kotiin, mutta täällä ollaan. Kaiken kaikkiaan varsin mukava reissu.
Mä nokitan! Vedin itse ensimmäiset kännit vasta 20-vuotiaana.Tasan 17 vuotta aikaa siitä kun olin elämäni ensimmäisen kerran kännissä. Tämä tapahtui siskon häissä ja juoma mitä lähinnä join oli siskon miehen valmistama kotiviini.
Melko vanhaksi vartuin ennen kuin ensimmäiset kännini join eli olin 17-vuotias tapahtumahetkellä, paria kuukautta vajaa täysi-ikäisyydestä.
Siinä oli ihan kelpoa laulusanojen aihiota, pientä viilausta vaan, niin paranee. Kotiteollisuuden Minä olen -kappale on sanoiltaan paikoin samantyyppinen.uusimman runon aihe runoketjussa on otettu juurikin näistä yöllisistä keskusteluista, joihin ovat liittyneet alkoholi ja sen seuraukset. Muokkasin vain vähän aihetta erilaisemmaksi, niin että se liittyy omiin tuntemuksiini juhlimisesta, siihen miten olen siitä epävarma luultavasti kesken juhlimisenkin. Oli hauskaa kirjoittaa sitä.
Teillä siis pensaat heiluu. Päivällä marjanpoimintaa, ja illalla luontohetkiä miehen kanssa. Ja tää nyt oli muka vitsi..Haluatteko kuulla mitä tylsää Iisoppi aikoo tänään tehdä? Ei ette halua... No kerron silti. Marjoja ajattelin keräillä ja keitellä niistä mehua. Merimiespataa olisi tarkoitus laittaa uuniin niin on ruokaa valmiina kun mies tulee kotiin. Sitä odotellessa nyt aluksi katselen aamu-tv:tä. Sitten kun tuosta aurinko ja lämpötila (nyt 8,8 °C) nousee niin voi lähteä puskaan viinimarjan keruuseen.
Missä kohti piti nauraa? Marjojen kerääminen on vakavaa puuhaa.Ja tää nyt oli muka vitsi..
Paneeks joku peiton alla?Peiton heiluttelu onkin sitten vähemmän vakavaa puuhaa...
Jaa a. Kesällä onnekkaimmat voi harrastaa luontoretkiä. Olen siis onneton.Paneeks joku peiton alla?
En ole varma mutta kyllä varmaan. En tiedä onko tuota asiaa tutkittu kuten on tutkimuksia lempiasennoista. Joidenkin tutkimusten mukaan ihmisten lempiasento on lähetyssaarnaaja.Paneeks joku peiton alla?
Luulen että tutkimuksesta on puuttunut kokonaan se kaikista yleisin vaihtoehto. Oma käsi.Joidenkin tutkimusten mukaan ihmisten lempiasento on lähetyssaarnaaja.
Mun on piilotettu pastori.Joidenkin tutkimusten mukaan ihmisten lempiasento on lähetyssaarnaaja.
Luulen että tutkimuksesta on puuttunut kokonaan se kaikista yleisin vaihtoehto. Oma käsi.
Luulen myös, että mun juttujen taso, laskee viesti kerrallaan heikommaksi.
Niin.Jos et ole varovainen niin kohta sinun pääsi alkaa muuttaa muotoaan. Olen nimittäin pannut [en lähetyssaarnaaja-asennossa, mutta en missään pastori ja kuoripoika -meiningeissäkään] merkille että kirjoitat lyhyitä lauseita.
Niin.
Tuollaisissa jutuissa olisi tärkeää, että ei jotakuta sanallisesti loukkaisi, tai häiritsisi. Tuo raja voi olla hiuksenhieno, että kummalle puolelle kirjoitus osuu. Itse haen kirjoituksissani, toisinaan tuota rajaa, ja yritän jäädä sen paremmalle puolelle. Mutta toisinaan valitettavasti ylitän tuon rajan. Siitä pahoittelut niille, joita se asia koskee.Sorrun monesti nauramaan kaksimielisille jutuille, koska nauran muutenkin paljon ja helposti. Pyrin olemaan kuitenkin jotenkuten vakava oikeasti surkeaa läppää lukiessa.
Tuollaisissa jutuissa olisi tärkeää, että ei jotakuta sanallisesti loukkaisi, tai häiritsisi. Tuo raja voi olla hiuksenhieno, että kummalle puolelle kirjoitus osuu. Itse haen kirjoituksissani, toisinaan tuota rajaa, ja yritän jäädä sen paremmalle puolelle. Mutta toisinaan valitettavasti ylitän tuon rajan. Siitä pahoittelut niille, joita se asia koskee.
Juurikin näin.On tämä nykyään hankalaa.