Äsken tein iltalenkin kävellen. Reilut puoli tuntia tuli liikuttua ja sen aikana juoksinkin jonkin matkaa. Siitä heräsi haaveet että olisi kiva jos joskus vielä jaksaisi vähintään hölkätäkin lenkkinsä. Muutama vuosi sitten harrastin hölkkäämistä oikein ja nautin siitä. Oli kiva viedä itsensä "äärirajoille" ja hengästyä oikein kunnolla.
Silloin joskus olinkin jopa muistaakseni parikymmentä kiloa laihempi ja olin paremmassa kunnossa. Mutta kai sitä nytkin olisi mahdollista saada itsensä takaisin hyvään kuntoon. Pitäisi aloittaa varovaisesti ja vähitellen hölkkääminen ja lisätä sitten esimerkiksi hölkättävän matkan pituutta lenkki lenkiltä.
Vaikka olenkin melko tanakassa kunnossa nykyään niin kyllä minä silti liikuntaa harrastan tai ainakin pyrin harrastamaan aktiivisesti. Aktiivinen liikunnan harrastus tarkoittaa minulla sellaista 4-5 kertaa liikuntaa viikossa ja joka kerralla liikkuu vähintään sen puoli tuntia. Tällä viikolla ylsin tuohon 5 liikuntakertaan viikossa ja joukossa oli myös se melkein 20 kilometrin pyörälenkki.
Huomista odottelen tässä jännitykselläkin. Silloin heti aamusta olen siihen työvalmentajaani yhteydessä ja toivon että siitä lähtee ne työkokeiluasiat rullaamaan eteenpäin vauhdilla. Olisihan se hienoa päästä ainakin työkokeiluun taas jonnekin, se oli kuitenkin jo ihan erilaista tietenkin olla työkokeilussa kuin olla kotona. Päivissä oli ihan eri lailla sisältöä ja oli tietty rytmi päivissä. Oli toisaalta henkisesti helpohkoa olla työkokeilussa, kun ei stressannut sitä mitä sitä päivillään tekee.
En tiedä saako tässä ihan heti untakaan. Tekisi mieli pelata tuota NHL19-peliä mutta kello on jo aika paljon. Tuo NHL19-pelikin koukuttaa nyt ihan eri lailla kun tiputin pelitasoni ammattilaistasolle. Kun ei ole liian vaikeaa pelaaminen niin pääsee peliin paremmin sisälle ja tulee mielekkyyttä enemmän pelata kun pärjää edes tuolla tasolla.
Voisihan sitä myös kysellä vinkkejä ja neuvoja tuon pelin pelaamiseen mutta enpä tiedä. Jännä opetella itse kaikki kikat ja temput sekä pelattavaa ja opittavaa on siten paljon. Kun täytyy itse oppia kantapäänkin kautta pelaamaan.
Jostain asioista luonnollisesti olen eritoten kiinnostunut tuossa NHL19-pelissä kuten siitä että paljonko ne pelaajien arvot vaikuttavat siihen pelaamiseen? Vai onko niin että ne joka tapauksessa tehoilisivat paljon jotka pelaa kärkiketjuissa ja kellottaa paljon peliaikaa ja vastuuta? Tai eiköhän niillä arvoilla jonkinlainen merkitys ole mutta olisi kiva tietää minkälaisesta merkityksestä puhutaan?
Tai entä kuinka paljon pelaamiseen vaikuttaa ne eri pelaajien asenteet? Ja keskustelut pelaajien kanssa? Tuntuu että kun valitsin Teuvo Teräväisellekin oikeat sanat yhdessä kohtaa niin jätkä teki viisi maalia kolmeen peliin ja oli muutenkin vähän aikaa ihan liekeissä. Tuo NHL19-peliä käsittelevä ketjukin on tällä palstalla jo sen verran iso että sieltä tietyn tiedon etsiminen voi olla hankalaa.
Kesä se on loppusuorallaan. Usein aina elokuukin on ollut vielä kesää mutta nyt on ollut niin syksyisen koleaa jo. Mutta ei siinä, kyllä minä tykkään varsinkin alkusyksystäkin. Ilmat ovat viileämpiä, luonnossa on kivasti väriä ja eri urheilusarjat palaavat tauoiltaan.