Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 334 172
  • 66 850
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tori on jo aika tyhjä, mutta tunnelma on omalta osaltani edelleen muikea. On tää vaan komeaa!
KALE voisi jyrähtää Faselille, että MM-kisojen finaali pelattaisiin jatkossa lauantaisin. Ihan oikeasti.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Jos katsoin Touko Aalllon twiitin innoittamana oikein, keskustan paikkamääräisesti ja prosentuaalisesti suurimmat vaalitappiot ovat tulleet eduskuntavaaleissa

1995,
2011 ja
2019.
 

tombz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps,Nhl,Tuto,Turkulainen juniorijääkiekko
Turun keskustassa täysi kaaos eikä autolla pääse oikein mihinkään kuin kaikilla on liput ikkunoista ulkona ja tööttäyskonsertti raikaa!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olin liian väsynyt eilen kirjoittaakseni mitään pitkää tekstiä. Mutta nyt olen nukkunut taas muutaman hassun tunnin ja pistetäänpäs tekstiä tännekin tästä suloisesta keväästä.

Tämä kevät on ollut eittämättä yksi elämäni ainakin upeimmista jos ei sitten upein. Tässä vetää mielen ihan sanattomaksi, nöyräksi ja kiitolliseksi. Kiitolliseksi siitä että tällaista on saanut kokea. Minulla on nykyään kolme suosikkijoukkuetta urheilussa ja niistä jokainen päätti tämän kauden, tämän kevään mestaruusjuhliin!

Mutta en minä silti gloryhunttaaja ole. Sellaisen kuvan saisi varmaan nyt herkästi. "Jätkä on valinnut suosikkijoukkueensa sen mukaan onko niillä mahdollisuus menestyä!" Nyt täytyy muistaa, että kannattamiseni on alkanut paljon aiemmin kuin vasta tällä kaudella ja kestänyt läpi vaikeidenkin aikojen.

Näille suosikkijoukkueilleni ei todellakaan näin kova menestys ole itsestään selvyys vaan vaatii kovan työn. Vain Kauhajoen Karhu Basketin kahden peräkkäisen Suomen mestaruuden turvin voi nostaa jo kestomenestyjän asemaan. Mutta sinne nousu on tältäkin joukkueelta vaatinut lujaa duunia, vielä kymmenen vuotta sitten seura pelasi divarissa. Nyt se on kaksinkertainen Suomen mestari ja nuo mestaruudet ovat tulleet peräkkäin vuosina 2018 ja 2019.

Miten tänne on tultu? Miten tultiin tilanteeseen että mestaruusjuhlat olivat peräti jokaisella kolmella suosikkijengilläni mahdolliset? No tiettyjä samoja elementtejä voi nostaa esille puhuttaessa jokaisen joukkueen mestaruudesta.

Jokainen näistä kolmesta suosikkijoukkueestani (HPK, Karhu Basket ja Leijonat) tekivät kovan työn saavuttaakseen tänä keväänä mestaruuden. Jokainen näistä seuroista oli tänä keväänä omissa lajeissaan JOUKKUE, isolla kirjoitettuna. Yhtenäinen, samaan hiileen puhaltanut joukkue.

Minun juhlani alkoivat tänä keväänä jo HPK:n voitettua puolivälierissä TPS:n voitoin 4-1. Sen piti olla tänä keväänä jo kovin mahdollinen saavutus. Tepsin jälkeen tuli vastaan joukkueet joiden piti olla liian kovat palat HPK:lle. Välierissä vastaan asettui Tappara ja finaaleissa Kärpät. Mutta niin vain HPK ensin kellisti välierissä Tapparan ja eteni finaaleihin ja sitten nurin meni lopulta hienon taistelun jälkeen myös Kärpät.

Nälkä kasvoi kyllä tälläkin fanilla koko ajan syödessä. Koko ajan kipinä ja toivo siitä että jotain suurta on vielä tällä kaudella mahdollista saavuttaa kasvoi suuremmaksi ja suuremmaksi ja lopulta sitten HPK meni päätyyn asti!

Ja Suomen tarina jääkiekon MM-kisoissa oli lähes samanlainen kuin HPK:lla. Vastaan asettui kovia vastuksia puolivälierästä alkaen. Ensin Ruotsi, sitten Venäjä ja lopuksi Kanada. Näiden kaikkien piti olla liian kovia vastuksia meidän Leijonille, mutta mitä vielä! Suomi kellisti näistä jokaisen vastuksen ja marssi mestaruuteen! Maailman mestaruuteen!

Suomi näytti mitä saavutetaan kun joukkue on yhtenäinen, tekee kovasti töitä ja on päämäärätietoinen. Upeaa Leijonat!

Kauhajoen Karhubasketin tarina Suomen mestaruuteen olikin sitten hieman erilaisempi, Joukkue oli aika ylivoimainen koriskentillä tänä keväänä. Ensin Karhu Basket löi puolivälierissä Helsinki Seagullsin voitoin 3-0, sitten välierävaiheessa kaatui KTP Basket, nyt voitoin 4-0 ja finaaleissa Karhu Basket löi Kouvot voitoin 4-1. Eli Kauhajoen Karhu Basket pelasi tänä keväänä playoffseissa yhteensä 12 ottelua ja voitti niistä yhtä vaille jokaisen, komea temppu!

Häviäminen on inhottavaa ja paljon olenkin saanut kokea vuosien varrella etenkin katkeraa kalkkia kannustaessani etenkin HPK:ta ja Leijonia. Tänä keväänäkään ei pitänyt mitään voittoja tulla, mutta mitä vielä! Kolme suosikkijoukkuetta, kolme mestaruutta! Se on komea saldo. Se on kullan tuoksuinen saldo!

Suosikkijoukkueeni ja niiden kultainen sijoitus:
  • HPK: Suomen mestaruus miesten jääkiekossa
  • Kauhajoen Karhu Basket: Suomen mestaruus miesten koripallossa
  • Leijonat: Maailman mestaruus miesten jääkiekossa
Onnittelut HPK:lle, Kauhajoen Karhu Basketille ja Leijonille mestaruuksista! Te olette kultajuhlat ansainneet. Kiitos ikimuistoisesta keväästä!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minä lähden nyt töihin. Hyvää maailman mestaruuden jälkeistä päivää kaikille! Ei minulla muuta... Moro!
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Katsoikohan sashabarkovit, rasseristolaiset yms miten mielenkiinnolla eilen peliä, vai noinkohan virittelivät vaan golfbägiä. Äkkiseltään luulisi että ois kiva olla osa tuommoista mestaruustarinaa, mutta toisaalta kyllähän lomailukin on ihan jees.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
KALE voisi jyrähtää Faselille, että MM-kisojen finaali pelattaisiin jatkossa lauantaisin. Ihan oikeasti.

Tämä ei oikeasti ole mikään pieni asia. Ei kaiken tarvitse ole kyse alkoholista, mutta monet haluaisivat lauantaifinaalin. Ihan voisi ajatella, vaikka kisaturistejakin. Ehtisivät matkustaa sunnuntaina kotiin ja mennä maanantaina sinne tehtaalle.

Pelaajille on aivan sama milloin pelataan, niin miksi ei voisi ajatella muita. Tai edes lapsia. Se on totta, että nykynuoret ovat muutenkin hereillä tuohon aikaan, mutta kenties tänään on vielä väsyneempää porukkaa siellä.

Minä lähden nyt töihin. Hyvää maailman mestaruuden jälkeistä päivää kaikille! Ei minulla muuta... Moro!

Minunkin on pakko mennä iltapäivällä käymään, mutta siihen asti notkun Skype for Busineksessa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Jahas, Suomi voitti kiekkokisat. Vaan onko kansakunnan suosikkiryssä, Dimitri, jo kuullut asiasta youtubessa...?
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huh huh. Vieläkin vaikea käsittää, mitä tuli voitettua eilen ja millä tavalla. Sitä ollaan niinkuin maailmanmestareita! Tämä luo tietenkin myös paineita siihen suuntaan, errä auto pitäisi vaihtaa uudempaan ja vaimo nuorempaan. Sitä kun on nyt uudet standardit, maailmanmestaruus standardit. Ja vyölaukun vois brodeerata samalla kun käy ostamassa uuden mm-lippiksen.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Huh huh. Vieläkin vaikea käsittää, mitä tuli voitettua eilen ja millä tavalla. Sitä ollaan niinkuin maailmanmestareita! Tämä luo tietenkin myös paineita siihen suuntaan, errä auto pitäisi vaihtaa uudempaan ja vaimo nuorempaan. Sitä kun on nyt uudet standardit, maailmanmestaruus standardit. Ja vyölaukun vois brodeerata samalla kun käy ostamassa uuden mm-lippiksen.


Joo, ei tämä helppoa ole. Mutta yritetään!

Sitä tässä mietin, että kumman panen (heh) soimaan Use Your Illusion I:n vai II:n.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Miksei Leijonien paluulentoa saata muutama Stuka. Se se vasta olisi komeeta! Ja jos joku väittää, että olen natsi, niin usutan saksanpaimenkoirani hänen kimppuunsa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miksei Leijonien paluulentoa saata muutama Stuka. Se se vasta olisi komeeta! Ja jos joku väittää, että olen natsi, niin usutan saksanpaimenkoirani hänen kimppuunsa.

Tässähän olisi nyt ollut loistava pr-tilaisuus jollekin hävittäjähankinnoista kilpailevalle tahoille järjestää omat koneet saattamaan. Kyllä olisi kaupat varmistuneet sillä konstilla.

Paitsi että joku tällainen olisi pitänyt etsiä jostain ja saada ilmaan:
Morane-Saulnier M.S.406 – Wikipedia
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Miksei Leijonien paluulentoa saata muutama Stuka. Se se vasta olisi komeeta! Ja jos joku väittää, että olen natsi, niin usutan saksanpaimenkoirani hänen kimppuunsa.

Ja perässä tulisi V-2.

"A screaming comes across the sky. It has happened before, but there is nothing to compare it to now." - Thomas Pynchon, Gravity's Rainbow.
 
K

Kiekkokatsoja

Taitaa leijonien kotimatka mennä iltaan asti.
Matkatavara ongelmia.
Olisko osa niin päissään, että tavarat hukassa? Vaiko joku mennyt sammuneena jääkiekkolaukussa ruumaan?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Olivat päässeet liikkeelle.
Pari kassia oli hukassa. Olikohan ne juuri samat kassit, jotka Mörkö teki eilen Kanadan maaliin?
Längistä kassi, ja ylämummo kassi.
Vai ihan vain Mörkö ja Mörön kassit?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös