Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 335 249
  • 66 850

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
@vilperi allekirjoittaneella Formuloiden vuoksi tilauksessa Cmore ja jos en ihan väärässä ole niin tosiaan korottivat hintaa tuonne 29,95€/kk. Itse sain vanhalla hinnalla, eli 25€ kun tilasin vuodeksi eteenpäin. Onhan se iso hinta tuosta paketista, mutta toisaalta voisi rahat huonompaankin kuluttaa. Mitään muuta ei sieltä tule Formuloiden ja mahdollisen lätkän lisäksi katsottua, kun tarjontakin on surkeaa sisältäen vain jotain golfia tai tennistä. Nyt näkee Skoda cupin sitten toukokuussa samalla hintaa, niin joku voisi tuota jopa sanoa rahan arvoiseksi hetkellisesti... Eihän maikkari voi mitään erillisiä F1 tai mm-kisapakettejakaan myydä, koska silloin kukaan ei noita golfeja ostaisi.
 

teppana

Jäsen
En ihan ymmärrä mitä tarkoitat vai vittuiletko vai mitä mutta kyllähän tuo onnistuu uunissa kuivattamalla vaikka talvella. Jos ajoin miinaan ni olkoot sitten niin.

Beef Jerky kotona (youtube)

En siis yhtään veetuile vaan ihan oikeasti ajattelin että riiputat könttiä lihaa esim. talon vintillä. Lapissa on ihan yleistä että kuivalihaa tehdään itse esim. porosta. Siten, että iso köntti lihaa laitetaan roikkumaan ja kuivumaan pitkäksi aikaa.

https://yle.fi/uutiset/3-5070598

Linkki vie ylen juttuun kuivalihasta ja miten sitä perinteisesti valmistetaan. Kevät on otollisin aika tehdä kuivalihaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
@vilperi allekirjoittaneella Formuloiden vuoksi tilauksessa Cmore ja jos en ihan väärässä ole niin tosiaan korottivat hintaa tuonne 29,95€/kk. Itse sain vanhalla hinnalla, eli 25€ kun tilasin vuodeksi eteenpäin. Onhan se iso hinta tuosta paketista, mutta toisaalta voisi rahat huonompaankin kuluttaa. Mitään muuta ei sieltä tule Formuloiden ja mahdollisen lätkän lisäksi katsottua, kun tarjontakin on surkeaa sisältäen vain jotain golfia tai tennistä. Nyt näkee Skoda cupin sitten toukokuussa samalla hintaa, niin joku voisi tuota jopa sanoa rahan arvoiseksi hetkellisesti..
C More Total on 29,95/kk, mutta sen pelkän urheilupaketin saa 24,95/kk hintaan.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
C More Total on 29,95/kk, mutta sen pelkän urheilupaketin saa 24,95/kk hintaan.
Selvä homma. Telian kautta tilattuna C more Sport on kuitenkin tuo 29,95€, mutta hyvä jos tuollaisia hintoja ei joka paikassa tarvitse sietää.
Nyt kun asian tarkistin niin näköjään Telialla on tarjous, jossa saisi C More Totalin samaan hintaan kuin urheilunkin heiltä, eli 29,95.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
En siis yhtään veetuile vaan ihan oikeasti ajattelin että riiputat könttiä lihaa esim. talon vintillä. Lapissa on ihan yleistä että kuivalihaa tehdään itse esim. porosta. Siten, että iso köntti lihaa laitetaan roikkumaan ja kuivumaan pitkäksi aikaa.

https://yle.fi/uutiset/3-5070598

Linkki vie ylen juttuun kuivalihasta ja miten sitä perinteisesti valmistetaan. Kevät on otollisin aika tehdä kuivalihaa.
On liha parasta riippuneena.

https://www.youtube.com/watch?v=6TdL7JucPeo
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Selvä homma. Telian kautta tilattuna C more Sport on kuitenkin tuo 29,95€, mutta hyvä jos tuollaisia hintoja ei joka paikassa tarvitse sietää.
Joo siis tosiaan jos paketin tilaa joltain operaattorilta niin hinta on 29,95/kk ja Total on sen 34,95/kk. Mutta jos tilaa sieltä C More.fi -palvelusta niin hinta on tuon 25/30 euroa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään minä näin västäräkin, ensimmäisen tänä keväänä... ja sehän kertoo lorun mukaan että kesään on enää vähäsen. Käytiin viemässä peräkärryllinen risuja Kujalan jäteasemalle. Siellä kyllä riitti vilskettä kun autoja kuormineen tuli ja meni. Ihmiset oli varmaan viikonloppuna tehneet pihatöitä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmaan viis kertaa piti lähtiessä katsoo ettei levyt oo päällä. Normaalisti ei kertaakaan. Ja miks ne ei krapulaisille tee yksinkertaisempia pankkiautomaatteja ja niitä kauppojen hedelmävaakoja. Joutuu samoja käyttämään. Ei ole helppoa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jos tästä nyt yöt vähän alkaisi lämmetä ja päivät myös niin voisi kouluttaa samettiruusut. Ne kun pitäisi saada kasvihuoneeseen (sisällä ei oikein ole tilaa niille) eikä ne saisi saada kylmää. No täytyy kuitenkin vetää roikka kasvihuoneeseen että voi laittaa lämmitystä jos pakkanen uhkaa tulla yöllä. Asterit jo koulutin ja ne on minulla sisällä... mutta nekin saisi mennä kasvihuoneelle kunhan vähän lämpenisi. Basilika on itänyt huonosti ja pitää varmaan kylvää uusi ruukullinen tässä lähipäivinä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Varmaan viis kertaa piti lähtiessä katsoo ettei levyt oo päällä. Normaalisti ei kertaakaan. Ja miks ne ei krapulaisille tee yksinkertaisempia pankkiautomaatteja ja niitä kauppojen hedelmävaakoja. Joutuu samoja käyttämään. Ei ole helppoa.
Siis syötkö jotain hedelmiä?! Ei kai kaljaa ainakaan edes Helsingissä myydä hanasta ja määrä sitten punnitaan hedelmävaa'alla?

Ihme nynnyilyä taas siellä.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Ai että, vanha kunnon Harjakainen pubin pelikoneesta auki ja bonuspyörä antaa 26e kertoimella neljä. Harmi kun en osaa näitä ylimääräisiä säästää vaan otin toisen tuopin ja hain kaupasta sen verran mitä luulen kehtaavani tänään juoda kun aamusella töihin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kylläpä graavilohileipä onkin hyvää. Näillä voisi vaikka korvata ruokailun. Reissumiestä, salaatinlehti ja paksusti graavattualohta ja ääntä kohden.... Haloo, täällä suu... tänne päin!
 

Glove

Jäsen
Graavilohelle iso plussa. Varsinkin jos on sen itse graavannut, koska silloin se on parempaa kuin kaupan tekeleet. Jos olis varaa niin en söis muuta ku lohta ja sisäfilettä, ihan selkee karppiruokavalio.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Joo graavilohi on leivän päällä hyvää.

Sitten itse asiaan. 3-vuotias siskopuoleni on oppinut uuden ja jännittävän sanan päiväkodissa. Sanahan onkin niin jännä kuin pippeli. Kutsuu ihmisiä pippeleiksi ja hokee sitä muuten vaan aina välillä. Huvittavaa ja vaivaannuttavaa samaan aikaan.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
En ymmärrä tota pettämishommaa, en kertakaikkiaan. On alakouluikäiset lapset, on talot ja lainat. Jotenkin niin helvetin vaikea käsittää miksi uhrata se kaikki yhden illan takia? Ei se vieras mulkku voi olla niin erikoista että se olis ton kaiken arvoista. Kyllä se varmasti vaatii tietynlaisen luonteen että pystyy sen tekemään. Jos joskus itse vielä kumppanin löydän ja jos joskus jopa lapsia siunaantuisi en kyllä moiseen pystyisi. Tässä kun kuuntelee kaveria joka on aika rikki ton homman takia. En tietenkään tiedä mitä kaikkea siellä on taustalla eikä se minulle kuulukkaan mutta ei vittu riitä käsitys.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tässä kun kuuntelee kaveria joka on aika rikki ton homman takia. En tietenkään tiedä mitä kaikkea siellä on taustalla eikä se minulle kuulukkaan mutta ei vittu riitä käsitys.

Kaveri kävi pari vuotta terapiassa, kun juurikin oli nuo mainitsemasi asiat. Tuskinpa siihen tarvitsee taustalla mitään sen kummempaa olla. Ei ainakaan aina.

Tietysti ehkä vähän eri, kun akka muutti naapurin ukon kanssa kimppaan ja sitä oli jatkunut jo pitkään.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Varsinkin jos on sen itse graavannut, koska silloin se on parempaa kuin kaupan tekeleet.
En nyt väitä etteikö näin olisi Sinun kohdallasi, mutta tästä tuli mieleen yksi ihmetyksen aihe. n.99% ihmisistä on sitä mieltä että kaikki mitä ikinä einehtiikään on aina parempaa kun itse tekee. Miksi niin moni on joko työtön tai duunissa josta ei tykkää jos kaikki ovat niin vitun hyviä kokkeja. Ainakin parempia kun ammattilaiset. Miksi eivät hakeudu alalle tai pistä firmaa/ravintolaa pystyyn tms.? Kyllä ainakin itse olen sitä mieltä että ammattimies tekee noin 100% varmuudella parempaa evästä kun minä. Ja oman kokemuksen mukaan myös n.99% varmuudella parempaa kun nämä kotikokit. Jumankauta, nykyään jo koneetkin ovat niin kehittyneitä että kyykyttävät näitä arjen Miseliinikokkeja 100-0. Perkeles.
 

Glove

Jäsen
En nyt väitä etteikö näin olisi Sinun kohdallasi, mutta tästä tuli mieleen yksi ihmetyksen aihe. n.99% ihmisistä on sitä mieltä että kaikki mitä ikinä einehtiikään on aina parempaa kun itse tekee. Miksi niin moni on joko työtön tai duunissa josta ei tykkää jos kaikki ovat niin vitun hyviä kokkeja. Ainakin parempia kun ammattilaiset. Miksi eivät hakeudu alalle tai pistä firmaa/ravintolaa pystyyn tms.? Kyllä ainakin itse olen sitä mieltä että ammattimies tekee noin 100% varmuudella parempaa evästä kun minä. Ja oman kokemuksen mukaan myös n.99% varmuudella parempaa kun nämä kotikokit. Jumankauta, nykyään jo koneetkin ovat niin kehittyneitä että kyykyttävät näitä arjen Miseliinikokkeja 100-0. Perkeles.

Pitäsköhän alkaa kokiksi? Yhden ruokalajin ravintola, tarjolla ainoastaan graavilohta.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tein äsken keittiössä vahingossa saippuakuplia astianpesuainepullolla. Melkoinen megaparty tähän tiistai-iltaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös