Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 347 832
  • 66 869
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Oon täällä sanonu miljoona kertaa että ei kiinnosta finaalit ja kuka voittaa. Mutta itseasiassa nyt oon muuttanu kantaani. Ihan nimimerkki @vilperi n puolesta toivon Kerhon voittavan. Siinä on kaveri joka elää tunteella ja on varmasti hieno mies joka on vilpitön. Tunnustan että itelläkin on ollut kamppailua monen ongelman kanssa ja välillä hänen juttuja lukeneena ittekkin välillä ollut että huhhuh, wtf...? Itellä on myös laitostaustaa, joskin varmaan eri sektorilta. Mutta Vilperi, ole oma itses ja Kerho voittoon!
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Jassoo, sitä pitää näköjään olla terävänä huomenaamuna jos meinaa saada lipun viimeseen finaaliin. Minun tuurilla en tule sitä saamaan, mutta ainahan voi yrittää...
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Jassoo, sitä pitää näköjään olla terävänä huomenaamuna jos meinaa saada lipun viimeseen finaaliin. Minun tuurilla en tule sitä saamaan, mutta ainahan voi yrittää...
Mä varmaan saisin, koska en sinne kuitenkaan pääse, eikä oo muuten rahaakaan. Seuraan otteluketjusta, wau.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Mä varmaan saisin, koska en sinne kuitenkaan pääse, eikä oo muuten rahaakaan. Seuraan otteluketjusta, wau.

Oma varasuunnitelma lauantaille on kävelylenkki ja pelin kuuntelu radion kautta. Varasuunnitelman varasuunnitelma on tehä jotain lihaskuntoharjotteita, mikäli sää on paska pelin aikana.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kuuntelin radiosta lopun. Se on rentouttavaa, kun ei ole merkitystä kumpi voittaa tai kampi. Ja silti vähän toivoo Kerhoa.

Jotain toisten välieriä ei jaksa kuunnella, jos on juuri pudonnut, mutta eihän tämä enää ole pois mistään. Toki vähän pelottaa miten kenties kotijoukkue laittaa luun kurkkuun heti alkuun.

Nopeasti tutkimalla näyttää siltä, että on mahdollisuus olla radion äärellä lauantaina. Vaikka aina leikittelemme pöndeläisillä, niin kyllä me teistä oikeasti tykätään, Nyt vain kannun kimppuun, mutta onhan tuo vuori kiivettävänä.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Kohta kesänakeilla liikenteeseen ja lunta tulee vaakatasossa. Onneks olen ite rattimiehiä eikä aiheuta kuin lisähuolellisuutta, enemmän hirvittää nuo vastapelurit kun sinne ratin taakse mahtuu monenlaista koheloa...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kohta kesänakeilla liikenteeseen ja lunta tulee vaakatasossa. Onneks olen ite rattimiehiä eikä aiheuta kuin lisähuolellisuutta, enemmän hirvittää nuo vastapelurit kun sinne ratin taakse mahtuu monenlaista koheloa...

Ei ole matemaattisesti mahdollista kaikkien olevan rattimiehiä. Silti kaikki kuvittelevat olevansa. Se on se mikä hirvittää riippumatta tai tietämättä oletko juuri sinä.

Oikea rattimies ymmärtäisi jättää menemättä liikenteeseen, jos on jo etukäteen tiedossa nyt ei ole sellaiset varusteet. Aika harvoin kukaan pubiinkaan menee ilman vaatteita tai rahaa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Oikea rattimies ymmärtäisi jättää menemättä liikenteeseen, jos on jo etukäteen tiedossa nyt ei ole sellaiset varusteet. Aika harvoin kukaan pubiinkaan menee ilman vaatteita tai rahaa.
Toim huom. Ilman vaatteita ja rahaa. Muuten toki samaa mieltä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Oon täällä sanonu miljoona kertaa että ei kiinnosta finaalit ja kuka voittaa. Mutta itseasiassa nyt oon muuttanu kantaani. Ihan nimimerkki @vilperi n puolesta toivon Kerhon voittavan. Siinä on kaveri joka elää tunteella ja on varmasti hieno mies joka on vilpitön. Tunnustan että itelläkin on ollut kamppailua monen ongelman kanssa ja välillä hänen juttuja lukeneena ittekkin välillä ollut että huhhuh, wtf...? Itellä on myös laitostaustaa, joskin varmaan eri sektorilta. Mutta Vilperi, ole oma itses ja Kerho voittoon!

No kiitos viestistäsi. Se sai taas varsin tunteikkaaksi ja lämmitti mieltä. Oma itseni totta tosiaan koitan olla ja elää aidolla tunteella mukana kiekkokaudessa. Ja olenkin tunteella elänytkin, ehkä jopa liiankin kovalla tunteella välillä. Tai jääkiekko menee välillä liiankin kovasti tunteisiin ja tappion hetkellä se ei ole välttämättä hyvä asia.

Mutta viestit jotka olen tänne kirjoittanut kevään aikana ja muutenkin niin aidosti olen tosiaan ollut innostunut ja oma itseni ollut. Itse asiassa en pidä lainkaan feikkaamisesta. Kiitos myös @Punamusta jälleen kerran sinunkin viestistäsi.

Säästin kirjoittamisen vasta tähän aamuun ja tähän ketjuun, koska eilen illalla pelin jälkeen olin aivan liian väsynyt kirjoittamaan. HPK taisteli eilen hienon voiton Kärpistä ja siirsi ratkaisun finaalisarjassa siihen legendaariseen game seveniin. Loistavasti on Kerho pistänyt hanttiin täysin suvereenia mestarisuosikkia Kärppiä vastaan ja pakottanut ainakin finaalit etenemään jo tosiaan siihen seitsemänteen peliin.

Ei voi olla enää kuin ylpeä tuosta HPK:sta, kävi nyt sitten siinä seiskapelissä miten vain. Loistavaa!!! Game Seven on tosiasia ja se jos mikä on hienoa. Nyt mestaruus voi olla pienistä asioista kiinni ja ratketa miten vain. Yksittäisessä pelissä myös altavastaajalla on kuulemma paremmat mahdollisuudet voittaa kuin koko sarjassa.

Ja voisiko tässä nyt olla niin että HPK:lla on eilisen voiton myötä pieni henkinen yliote sarjassa ja game sevenissä? Kärpät jäi nollille, Emil Larmilla takana aivan uskomaton peli, Kerho voitti komean taistelun jälkeen... Kärpät on ennakkosuosikki varmaan taas kotihallissaan mutta HPK:lla on hyvät asetelemat myös lähteä huomiseen peliin.

Ja meillä tämän kuntoutuskeskuksen kisakatsomossa herkuteltiin jo eilen itse leivotulla täytekakulla. Kaksi katsomon aktiivista jäsentä olivat päättäneet leipoa kakun varsinkin sen takia kun ovat saaneet katsella tunnuksillani Telian lähetyksiä. Kakku oli todella hyvää, söin sitä lopulta eilisillan aikana peräti kolme palaa. Nämä kaksi jäsentä olivat päättäneet jo nyt tehdä sen kakun koska lauantain game seven ei vielä siinä vaiheessa ollut varma.

Ja minä näin untakin! Tai itse asiassa nousin unissani istumaan sängyn laidalle ja olin katselevinani jo yöllä sitä game seveniä. Jonkin ajan päästä hätkähdin että mitä minä tässä oikein istun ja menin takaisin makuuasentoon. Näin viime yönä paljon muitakin jääkiekkounia. Yhdessä äiti-vainaa toi Hämeen Sanomia minulle ja lehdessähän luki isolla kuinka HPK oli edennyt finaaleihin. Päättelin tuon tarkoittavan sitten tätä viimeistä finaaliottelua, että sinne on edetty.

Lisäys: Harmittaa vain että Kauhajoen Karhubasketin välieräpelit menevät päällekkäin näiden liigafinaalien kanssa ja niitä ei näe. Eilen pelit olivat päällekkäin ja niin muistaakseni lauantainakin. No onneksi Kauhajoki oli kuitenkin ainakin ylivoimainen ensimmäisessä välieräottelussa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onneks olen ite rattimiehiä eikä aiheuta kuin lisähuolellisuutta, enemmän hirvittää nuo vastapelurit kun sinne ratin taakse mahtuu monenlaista koheloa...
Tiedän. Vituttaa olla niitä harvoja rattimiehiä liikenteessä. Nauran jokaiselle, joka kolaroi tänään jossakin päin Suomea, koska liukkaus "yllätti".

Kaikki kun olisi meidän kaltaisi rattimiehiä, niin liikenne olisi sujuvaa, eikä kenenkään tarvitsisi hermostua.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Eipä tänne nyt paljon sitä lunta ehtinyt kertyä. Vähän on valkoista lähinnnä nurmisilla kohdilla, kadut ja tiet on ihan sulia. Mutta kylmähän se on. Aamulla oli pari astetta pakkasta ja minä olin jo pakannut lämpimämmät takit talviteloille ja piti laittaa oikein villatakkia takin alle että tarkenee ja vetää hanskat käteen. Että oikein hyvää kevättä vaan...

@Iisoppi ei hän ole mitään muuta tehnyt, ilta meni pitkäksi. Sitä sattuu. Ois toki voinut ilmoittaa.
Kyllähän hän ilmoitti yhdentoista jälkeen että mentiinkin parille... (Oho, en olisi arvannut). Ja kun laitoin viestiä että voin hakea jos tarttee niin vastasi että katotaan nyt... Ja se tarkoittaa hänen "kielellään" lähinnä että "ei"... Mutta hän ei pysty sitä suoraan sanomaan kun ei halua loukata... Mies on vähän sellainen että aina osaa suoraan kieltäytyä kun on vähän sellainen "kiltti tapaus"... En osaa paremmin selittää. Ja minä en ota tätä palstaa kovin vakavasti eikä minua haittaa jos parisuhteellani vitsaillaan... Tai minulla tai miehelläni tai meidän tylsällä elämällä...
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Jotkut ei juuri lainkaan käy täällä Kierrätyskeskuksessa, Jatkoajaksi kutsutun mustan aukon (Anus mundi) ytimessä. Se on outoa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kävin Alkossa äsken monen vuoden "tauon" jälkeen. Tai siis en muista koska viimeksi olisin käynyt Alkossa.

Tarkoituksenani ei edelleenkään ole ottaa alkoholia vaan ostin alkoholitonta kuoharia. Ja toivon nyt pääseväni niitä pulloja availemaan ja sisältöjä nauttimaan HPK:n seurahistorian toisen miesten mestaruuden kunniaksi. No heti huomennahan tuon näkee että kuinka käy, sen enempää ei tarvitse odotella.

Sitten kävin paikallisesta leipomosta ostamassa parit leivokset. Huomenna siis aion juhlia, kävi pelissä kuinka vain. Sen verran hieno kausi ja kevät ollut että eiköhän se nyt yhdet juhlat ansaitse.

Hienointahan tietenkin olisi päästä juhlimaan Kerhon mestaruuden kunniaksi. Ja lähellähän se kulta onkin, nyt molemmilla finalisteilla. Vain yhden ainoan voiton päässä.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Jotkut ei juuri lainkaan käy täällä Kierrätyskeskuksessa, Jatkoajaksi kutsutun mustan aukon (Anus mundi) ytimessä. Se on outoa.
Minä näitä ketjuja vielä jonkin verran lueskelen ja tuntuu että täällä "käy" jotain kuusi nimimerkkiä ja aiheet kiertää aikalailla samaa kehää oli ketju mikä tahansa. Ei silleen tule oloa, että haluaisi ringin ulkopuolelta huudella omia juttujaan. Voi olla että muilla on samaa hommaa tai voi olla ettei ole. Mä kirjoittelen lähinnä vapaan vänkäysketjuihin eikä sekään kovin hedelmällistä ole.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Minä näitä ketjuja vielä jonkin verran lueskelen ja tuntuu että täällä "käy" jotain kuusi nimimerkkiä ja aiheet kiertää aikalailla samaa kehää oli ketju mikä tahansa. Ei silleen tule oloa, että haluaisi ringin ulkopuolelta huudella omia juttujaan. Voi olla että muilla on samaa hommaa tai voi olla ettei ole. Mä kirjoittelen lähinnä vapaan vänkäysketjuihin eikä sekään kovin hedelmällistä ole.

Ei kyllä varmana ole kuutta nimimerkkiä. Neljä enintään.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Itsehän olen tunnettu skitsofreenikko. Minä olen kolme.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Yhtä asiakokonaisutta radiopään ajattelussa en ymmärrä. Miten hänellä on kovin vähän vanhempien ihmisten, taikka suomalaisten pitkien perinteiden kunnioitusta. Mutta se kuuluisikin muihin ketjuihin.

Vastataan täällä, jos kerran sopii muihin ketjuihin.

Minulla on valtavasti kunnioitusta vanhempia ihmisiä ja pitkiä perinteitä kohtaan. Mutta minulla ei ole kunnioitusta, jos näitä käytetään aseina yhteiskunnan muuttumista vastaan ja tuomitaan ne, jotka eivät ajattele samalla tavoin kuin vanhemmat sukupolvet. Ei se niin voi mennä, että lankapuhelinverkko, Suomen markka, nimilaki ja omakotitalojen lämmitystapa pitää säilyttää muuttumattomana vain, koska näin on aina ollut. Näen siinä suurta ristiriitaa. että vanhemmat sukupolvet ovat halunneet lapsilleen itseään paremman koulutuksen, ja kun sen koulutuksen myötä halutaan tehdä tieteeseen perustuvia muutoksia, ne tuomitaan, koska ei niin ole ennenkään tehty. Omat kokemukseni osoittavat, että suurimmat valittajat ovat suuriin ikäluokkiin kuuluvia, kun taas heitä vanhempi sota-ajan henkiökohtaisesti kokenut sukupolvi ymmärtää, että maailmaa voidaan aina kehittää paremmaksi, eikä nykytilanne ole itseisarvo.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Toi siideri on kyllä mysteeri. No saapahan vitamiinia. Ei tarvii hedelmiä ostella. Myydäänkö niitä edes normaaleille. Pitääkö olla tukkukortti tai hygieniapassi. Marimekon jokapoika vai tasaraita. Lautapelit ja Game of thrones. Tyttöystävä kaupan päälle. Ja se punttisali.
Höpöhöpö niissä mitään vitamiineja ole, etkä tekstien mukaan tarvitsekaan.
Alanmiesten vanha resepti: kalorit kaljasta ja vitamiinit auringosta pätee kaiketi edelleen?
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Voi luoja mitä rinkirunkkaamista Game of Thrones - ketjussa. Maanantaista alkaen varmaan 400 viestiä, joista suurin osa 4-5 kirjoittajan välistä kikkelimiekkailua. Melkein pitäisi jättää jo lukematta, tai sitten kaivaa ne kuuluisat popparit esiin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Brestillä ei ole ilmeisestikään kuin naisten käsipallojoukkue. Eli turha odotella teksti-tv:llä näkyväksi eurocup-matsia Cocks vs Brest.
 

Nick Neim

Jäsen
Voi luoja mitä rinkirunkkaamista Game of Thrones - ketjussa. Maanantaista alkaen varmaan 400 viestiä, joista suurin osa 4-5 kirjoittajan välistä kikkelimiekkailua. Melkein pitäisi jättää jo lukematta, tai sitten kaivaa ne kuuluisat popparit esiin.
Myönnetään, allekirjoittaneella ainakin on mopo lähtenyt keulimaan pahasti tuon aiheen osalta. Tosin meikäläinenkin on tykittänyt "ainoastaan" 4 viestiä päivässä ja noin 5% kaikista ketjuun maanantain jälkeen kirjoitetuista viesteistä, vaikka varmaan tuohon 4-5 kirjoittajan joukkoosi kuulunkin. Hyvänä terapianahan tuota on voinut pitää, kun on saanut purkaa paineita ja pettymyksiä pois, vaikka raskaalta se varmasti ulkopuolisen silmiin näyttääkin. Pikkuhiljaa jo onneksi helpottaa.

Onhan nuo viestimäärät (380 viestiä tjsp maanantaista) aivan älyttömiä lukuja yhden saatanan tv-sarjan osalta. Siinä jollekin "kevyttä" iltalukemista, jos aikoo jakson katsoa vasta viikonloppuna.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt kun tää tubettaminen on pinnalla, niin voisit yhden päivän ajan kuvata sun touhuja kameralla ja ladata youtubeen. On taas sellaista settiä, että tämän lainauksenkin olisin halunnut nähdä videolla.
Kuvia mä jonkin verran räpsin. Joku varmaan sanois että paljonkin. Joskus harvoin videoitakin. Ei pärstiä aina viitsi ja silleen. Eikä noi nettijutut ole ihan mun juttu.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kävin tutustumassa. Pidin performanssistasi. Omistani olen kakkua kärsinyt eli en halua rohkaista liikaa uusiin performansseihin. Ainakin kannustan tekemään niitä sellaisina ajankohtina, jolloin kakku ei rasita liikaa. Esimerkiksi, jos tänään saisin kakkua, kirpaisisi se huomenna aivan liikaa. Siksi olen pyrkinyt olemaan kokonaan pois palstalta. Suurena performanssitaiteilijana toki tiedät, että inspiraation iskiessä taideteos on tehtävä per heti.
Penguins tippui, mikä aika vaan on sopiva. Ja kuten itsekin sanoit, se ei katso aikaa eikä paikkaa kun inspiraatio, tai inspis, kuten me suuret taiteilijat sanomme, iskee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös