Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 319 499
  • 66 806

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ostatteks te kans nisteiltä elintarvikkeita puoleen hintaan?

Voi kuule kysy vaan ja niinhän sä just kysyitkin. Yhteen aikaan elämäni polulla tunsin parikin nistiä keiden kautta ostin esim. elektroniikkaa ja jopa huonekaluja, kun kävivät niitä tarpeen tullen ritsaamassa.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joo ja kun halvalla saa niin on mukava laittaa tilaus vaikka 10 autoradiosta vetämään. Ei sillä että niitä niin monta tarvisi, mutta on kiva seurailla miten nopeasti se pystyy tavaran toimittamaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hälytys ohi. Jopo löytyi. Ei ollut pyöräkellarissa, ei pizzapaikan edessä, ei Ylä-Malmin torilla eikä hevosenkengässä. Baarien edestä kanssa kiersin ja jorpakot katsoin, mutta ei. Kotimatkalla olikin pizzapaikan edessä, mistä jo kerran ohi menin. Pari muuta mustaa Jopoa katsoin kanssa tuolla.

Hitto mietin jo että pitääkö ottaa seuraava pyörä rivistä. Joku päivä kyllä ulkoilutan tota armeijan vihreää.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Käväsin hammaslääkärissä poistattamassa viisauden(heh)hampaan. No elähän huoli siinä sitten tunti äherrettiin näiden parin mamman kans ja ei lähde millään pois. Tämä toinen ihana daami sitten totesi toiselle että käyppäs hakemassa se Juhani kun sillä on kokemusta näistä enemmän. Meni sitten about pari minuuttia kun Juhani kävelee sisään teurastajanpuku päällä todeten "kahtotaampas". Juhani otti isommat kanget ja se oli 30 sec vaikka vähän meinas kirpaista. Juhani totesi sitten siinä näille nuorimmille poraajille että ei siinä kannata alkaa kumartelemaan.

Haluan siis lähettää kukkia Juhanille. Toki myös näille ihanille daameille hyvästä yrityksestä.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hauki on kala... Kaksi möllikkää oli katiskassa. Nyt ne pitäisi sitten pitäisi perätä. Ei ollenkaan niin lämmin kuin eilen, on vain vajaa viisi astetta. Ajattelin odotella vähän päivemälle perkaamisen kanssa jos vaikka lämpiäisi ilma. Ettei sormet ihan kylmään kangistu kun niiden kanssa märän ja limasen kalan kanssa puljaa. Muutama ahvenkin oli mutta ne sai jatkaa matkaa kun olivat melko pieniä. Saalisämpäri muuten vuoti ja nyt on autossa lievä vedenpaisumus. Ei tietenkään ihme että ämpäri on hapertunut, onhan se viettänyt jo monta kesää veneellä ja talvet nukkunut veneen alla. Ei se muovi ihan loputtomiin kestä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Mä olin eilen Sirkan luona saunomassa, syömässä, juomassa ja naidakin olisi pitänyt, mutta johonkin oli raja vedettävä. No, vähäsen jotain sinne päin, mutta silti. Tänään sitten kimppakivaa Serlan keltaisen kanssa.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olipas jotenkin hämmentävää kuulla, että koulussa pelataan vieläkin Kuka pelkää mustaa miestä. Nopealla googlettamisella ainakin vuonna 2017 tästä on noussut kohu Sveitsissä ja Suomessakin nimeä on vaihdettu joissain kouluissa. Eipä tuon pelaaminen ainakaan itsestäni tehnyt kovin rasistista ihmistä. Sitä luulisi helposti, että Suomessa tuommoisen nimen käyttäminen lopetettaisiin ensimmäisenä, mutta ei näköjään sitten.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Olipas jotenkin hämmentävää kuulla, että koulussa pelataan vieläkin Kuka pelkää mustaa miestä. Nopealla googlettamisella ainakin vuonna 2017 tästä on noussut kohu Sveitsissä ja Suomessakin nimeä on vaihdettu joissain kouluissa. Eipä tuon pelaaminen ainakaan itsestäni tehnyt kovin rasistista ihmistä. Sitä luulisi helposti, että Suomessa tuommoisen nimen käyttäminen lopetettaisiin ensimmäisenä, mutta ei näköjään sitten.

Tuossahan on ongelmana sekin, että eihän kyseistä henkilöä voi olettaa mieheksi.

Olisiko PC versio siis: kuka pelkää suuremman määrän melaniinia omaavaa miesoletettua?
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuli mieleen ala-asteajat tämän vuosikymmenen avauspuoliskolta, kun liikuntasalissa joskus ravattiin mustaa miestä peläten. On siitäkin kulunut jo vuosi jos toinenkin... enkä minäkään ole rasisti, koska oli pelättävä mustaa jätkää. Hauskaa se juokseminen oli. Vähemmän hauskaa on ollut piip-testeissä ja pesäpallossa.
Itse pääsin ala-asteelta 2012(kai). Mihinköhän nämä 7 vuotta on mennyt. Aika juoksee nopeaa...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miksi aina joskus litran tuoppia tilatessa tarjoilijat tuntuvat vähän naureskelevan tietääköhän tuo ulkomaalainen mitä tilasi.

Kannattaako niitä olla tarjolla, jos ei saa tilata.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hauki on kala... Kaksi möllikkää oli katiskassa. Nyt ne pitäisi sitten pitäisi perätä. Ei ollenkaan niin lämmin kuin eilen, on vain vajaa viisi astetta. Ajattelin odotella vähän päivemälle perkaamisen kanssa jos vaikka lämpiäisi ilma. Ettei sormet ihan kylmään kangistu kun niiden kanssa märän ja limasen kalan kanssa puljaa. Muutama ahvenkin oli mutta ne sai jatkaa matkaa kun olivat melko pieniä. Saalisämpäri muuten vuoti ja nyt on autossa lievä vedenpaisumus. Ei tietenkään ihme että ämpäri on hapertunut, onhan se viettänyt jo monta kesää veneellä ja talvet nukkunut veneen alla. Ei se muovi ihan loputtomiin kestä.

Kuulemma kaksitoista olutta auttaa. Älä käytä teevee-ohjlemien esittelemää eli mainostamaa kuusi ja puoli metristä hömppäveistä. Käyttämällä kolmetuumaista todella terävää veistä pääsee tulokseen. Vaikkakin mainitsemasi keväthauen saisit heittää naapurin seinään. Riippuen tietenkin heittokädestäsi. Keväthauessa ei tietenkään ole juurikaan rasvaa, joten sen leikkaaminen on melkoisen tuskaisaa. Eikä se näin taida jäädä kiinni edes naapurin seinään?

Hauki on petokalana parempi vasta muiden kalojen kutuaikojen takana, joten aikaa vielä menee kesäkuulle. Ei se välttämättä silloinkaan toimi, vaan vaatii kaveriksi jotain muuta. Tulee käytettyä lohta, lähinnä värin vuoksi. Näppärän pienikokoisella ja terävällä veitsellä voi myös veistää vaikkapa keväisen kukkopillin tahi kuohita tomppelimiehensä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Katselen tässä Valioliigan otteluita ja juon kahvia. Ulkonakin olisi ihan kiva ilma mutta ajattelin pyhittää tämän pyhäpäivän urheilun seuraamiselle. Sieltä tulee ensin tosiaan Valioliiga-otteluita jostain 13.55 lähtien kestäen aina jopa 20.30 saakka. Sieltä tulee tuolla aikavälillä kolme Valioliiga-matsia ja ajattelin ainakin vilkuilla niitä kaikkia. Suurinta osaa kyllä katselenkin oikein, pelkän vilkuilun sijaan. Joskus saatan olla tietokoneella näpertelemässä ohessa muutakin.

Illalla sitten noiden Valioliiga-matsien jälkeen katselen sen nuorten MM-finaalin ja sen jälkeen jos vain jaksan valvoa niin voisi katsella NHL-kiekkoilua. Useasti en ole jaksanut kyllä valvoa enää kello 21-22 jälkeen vaan olen joutunut jättämään katselemisen kesken ja menemään maate. Minusta on ärsyttävästi tullut aamuvirkku ja iltatorkku tässä viime kuukausina. Eli menen ajoissa maate ja herään myös ajoissa, todella harvoin olen viime kuukausina nukkunut pitempään kuin kello seitsemään aamulla.

Hiukan tässä alkaa kuitenkin olemaan jo haikeakin fiilis, kun tietää ettei enää kovin pitkää aikaa ole kun tulee kesä. Se tarkoittaa samalla sitä että kiinnostavat urheilut jäävät tauolle ja tulee kesätauko. Pitäisi kai oppia seuraamaan superpesistä, yleisurheilua ja kotimaista Veikkausliigaakin niin olisi myös kesällä urheilua mitä seurata.

Enää reilut kaksi päivää muuten ja voin kertoa olleeni pelaamatta rahapelejä koko huhtikuun ajan. Itse asiassa olen ollut pelaamatta rahapelejä jo maaliskuun puolivälistä alkaen ja nyt tosiaan huhtikuustakin on hyvää vauhtia tulossa pelaamaton kuukausi.

Tämä olisi iso asia minulle, koska pidin jopa haastavampana olla pelaamatta pidempää aikaa kuin olla juomatta. Juomatta nyt tuntuu että voin olla hyvinkin kuukauden ajan antabuksenkin avulla mutta pelaamisen lopettaminen kuukaudeksikin tuntui aluksi haastavalta. Mutta aivan kuin tähänkin nyt olisi syntymässä sitten positiivinenkin kierre, koko ajan kun tulee lisää aikaa mitä olen ollut pelaamatta niin eri pelien vastustaminen helpottuu. Vastustuskyky vahvenee kun näkee että pystyyhän sitä olla pelaamatta. Perkele, minusta onkin siihen!

Ajattelin olla nyt pelaamatta sitten siihen saakka kun tulee seuraava liian ylivoimainen mielihalu mennä pelaamaan. Toivottavasti tuollaista mielihalua nyt ei tulisi pitkiin, pitkiin aikoihin. Mutta en nyt ihan huvikseni ajatellut mennä lopettamaan tätä pelaamattomuutta.

Huomenna sitten pitäisi viedä taas asioitaankin eteenpäin. En muita kuvioitani avaa nyt tässä tällä kertaa, mutta onkohan tuolla palkkatuella helpompaa saada töitä kuin siten että työnantaja joutuisi maksamaan koko palkan? Palkkatuki tarkoittaa ainakin minun tapauksessani sitä että työkkäri? maksaa 50 prosenttia tulevasta palkastani.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Mietin että mihin ketjuun kuuluisi mutta laitetaan tänne:

Eli onpa vaan hyvä ettei JYPillä pelit jatkuneet keväällä näin pitkään kun Hippoksen edusta on ollut jo jonkun päivän aika hyvin täyteen ahdettuna Suomen tivolin toimesta. Ainakin kuvittelisi että tivolin aikataulut on suunniteltu ennen JYPin tippumista jatkopeleistä ja tuonne ei kyllä kovin montaa autoa saisi parkkeerattua jos hallilla olisi jotain tapahtumaa nyt.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ja meikällä se kuusivuotinen saaga sai päätöksensä 2014. Se oli kyllä vekkulia aikaa, useita hyviä muistoja.
Jotenkin jännä ajatella ettet ollut edes syntynyt kun minä valmistuin ja siirryin työelämään. Mutta joo, ala-asteella oli kyllä veikeätä porukkaa... Pienessä kyläkoulussa vedettiin vähän omalla tyylillä. Kivaa oli, iso piha, lähimetsät oli meidän leikkipaikkoja. Joskus jopa unohdettiin tulla tunneille kun järjestäjä ei soittanut kelloa... Kun mentiin yläasteelle niin porukka ei ollut uskoa meidän juttuja kun olivat olleet isoissa kouluissa asfalttipihoineen. Voi niitä aikoja...
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Meni tuollainen rullaverhon muovikiinnike paskaksi. Myydäänkö tollasia kiinnikkeitä jossain Prismassa tai Kodin Terrassa tai vastaavissa ja onko nuo sellaisia yleispäteviä juttuja että niitä löytää helposti? @Iisoppi on kätevä emäntä niin hän varmaan ainakin tietää nää jutut, toki muutkin voi kertoa.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Meni tuollainen rullaverhon muovikiinnike paskaksi. Myydäänkö tollasia kiinnikkeitä jossain Prismassa tai Kodin Terrassa tai vastaavissa ja onko nuo sellaisia yleispäteviä juttuja että niitä löytää helposti? @Iisoppi on kätevä emäntä niin hän varmaan ainakin tietää nää jutut, toki muutkin voi kertoa.
Itse lähtisin Jyskistä etsimään. En tiedä saako niitä erikseen vai pitääkö ostaa kokonaan uusi rullaverho.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Olen samasta aiheesta ennenkin kirjoittanut, mutta laitetaanpa taas kun tuli mieleen. Neloselta tulee siis Tämä ensimmäinen uusista Star wars leffoista The force awakens ja on tämä kyllä niin hölmö leffa ettei oikein mitään rotia. Hetken aikaa tätä olen vilkuillut mutta tuskin jaksaa taaskaan kovin pitkälle (ainakaan kohtauksiin joissa Angst Vader ulisee miten iskä on ihan tyhmä eikä tajuu ja vaari oli kovin jätkä) mutta on tässä aika pirusti ehtinyt jo tulla idioottimaisia kohtauksia tämän viiden minuutin aikana mitä olen katsonut. Siis että on se tasavalta minkä ilmeisesti rebelit palauttivat kun paha keisari heitettiin reaktiokuiluun jedin paluussa, nyt n. 30 vuotta myöhemmin on sitten kuitenkin ilmestynyt joku avaruusnatsiregime joka on rakentanut planeetan kokoisen death starin ja kasanneet toki miljoonien ukkojen armeijankin kaikessa hiljaisuudessa (ilmeisesti, luulisi ainakin että joku virallisempi taho olisi ottanut kantaa avaruusnatsien touhuille). Avaruusnatsit tuhoavat tasavallan sillä mörköpyssyllään, paikallisen Goebbelssin puheessa yksi syy tähän on että tasavalta suojelee kapinallisia. Kysymys toki herää että mitä kapinallisia kun se pahan keisarin imperiumi tuhottiin silloin aikoja sitten. Ehkä noihin hölmöyksiin tulisi selitystä jos jaksaisi hukata aikaa katsoakseen muutkin uudemmat leffat, mutta tämän jälkeisistä olen nähnyt ainoastaan osittain rogue onen, eikä siitäkään noussut kyllä juurikaan mielenkiinto leffasarjaa kohtaan.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuo näyttäisi kyllä ehkä joltain yleiskiinnikkeeltä ja kaverini epäili vastaavaa. Mutta tiedä sitten.

Eksääoohei säilyny miljoonalaatikkoon semmosta vanhaa kiinnikettä? Oisko ollu tarpeellinen häh?!

Jos viittisin niin voisin kaivaa semmosen kaapista ja laittaa kuvan mutta tyydyn vain toteamaan niitä saatavan kyllä varaosina kaupoista. Muistaakseni ihan jopa Tokmannilta oon joskus semmosen bongannut.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
@Roger Moore , en todellakaan osaa sanoa mutta luulen ettei niitä saa mistään erikseen. Mutta ainahan niitä voi kysellä... Jos löytyy joku verhoihin erikoistunut liike (kuten Lahdessa esim. Kaihdinkeskus) niin niiltä voisi löytyä eniten tietoa asiasta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
@Roger Moore , en todellakaan osaa sanoa mutta luulen ettei niitä saa mistään erikseen. Mutta ainahan niitä voi kysellä... Jos löytyy joku verhoihin erikoistunut liike (kuten Lahdessa esim. Kaihdinkeskus) niin niiltä voisi löytyä eniten tietoa asiasta.
Jännä jos ei saa, koska nuo on tosiaan tuollaiset melko simppelit muoviläpyskät. Eivät näköjään olleet mitenkään erityisen kestävää sorttia joten ihme jos varaosia ei löydy.

Eksääoohei säilyny miljoonalaatikkoon semmosta vanhaa kiinnikettä? Oisko ollu tarpeellinen häh?!

Jos viittisin niin voisin kaivaa semmosen kaapista ja laittaa kuvan mutta tyydyn vain toteamaan niitä saatavan kyllä varaosina kaupoista. Muistaakseni ihan jopa Tokmannilta oon joskus semmosen bongannut.
Täytyy toivoa että tämä pitää kutinsa.

Verhot on muuten hommattu Jyskistä joten varmaan sieltä pitää käydä katselemassa. Nyt otin tilapäisratkaisuna makkariin olkkarista toisen tuollaisen Vallilan metsäverhon, sen saa juuri peittämään tuon ikkunan hyvin niin ei loista valo sisään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös