Katselen tässä Valioliigan otteluita ja juon kahvia. Ulkonakin olisi ihan kiva ilma mutta ajattelin pyhittää tämän pyhäpäivän urheilun seuraamiselle. Sieltä tulee ensin tosiaan Valioliiga-otteluita jostain 13.55 lähtien kestäen aina jopa 20.30 saakka. Sieltä tulee tuolla aikavälillä kolme Valioliiga-matsia ja ajattelin ainakin vilkuilla niitä kaikkia. Suurinta osaa kyllä katselenkin oikein, pelkän vilkuilun sijaan. Joskus saatan olla tietokoneella näpertelemässä ohessa muutakin.
Illalla sitten noiden Valioliiga-matsien jälkeen katselen sen nuorten MM-finaalin ja sen jälkeen jos vain jaksan valvoa niin voisi katsella NHL-kiekkoilua. Useasti en ole jaksanut kyllä valvoa enää kello 21-22 jälkeen vaan olen joutunut jättämään katselemisen kesken ja menemään maate. Minusta on ärsyttävästi tullut aamuvirkku ja iltatorkku tässä viime kuukausina. Eli menen ajoissa maate ja herään myös ajoissa, todella harvoin olen viime kuukausina nukkunut pitempään kuin kello seitsemään aamulla.
Hiukan tässä alkaa kuitenkin olemaan jo haikeakin fiilis, kun tietää ettei enää kovin pitkää aikaa ole kun tulee kesä. Se tarkoittaa samalla sitä että kiinnostavat urheilut jäävät tauolle ja tulee kesätauko. Pitäisi kai oppia seuraamaan superpesistä, yleisurheilua ja kotimaista Veikkausliigaakin niin olisi myös kesällä urheilua mitä seurata.
Enää reilut kaksi päivää muuten ja voin kertoa olleeni pelaamatta rahapelejä koko huhtikuun ajan. Itse asiassa olen ollut pelaamatta rahapelejä jo maaliskuun puolivälistä alkaen ja nyt tosiaan huhtikuustakin on hyvää vauhtia tulossa pelaamaton kuukausi.
Tämä olisi iso asia minulle, koska pidin jopa haastavampana olla pelaamatta pidempää aikaa kuin olla juomatta. Juomatta nyt tuntuu että voin olla hyvinkin kuukauden ajan antabuksenkin avulla mutta pelaamisen lopettaminen kuukaudeksikin tuntui aluksi haastavalta. Mutta aivan kuin tähänkin nyt olisi syntymässä sitten positiivinenkin kierre, koko ajan kun tulee lisää aikaa mitä olen ollut pelaamatta niin eri pelien vastustaminen helpottuu. Vastustuskyky vahvenee kun näkee että pystyyhän sitä olla pelaamatta. Perkele, minusta onkin siihen!
Ajattelin olla nyt pelaamatta sitten siihen saakka kun tulee seuraava liian ylivoimainen mielihalu mennä pelaamaan. Toivottavasti tuollaista mielihalua nyt ei tulisi pitkiin, pitkiin aikoihin. Mutta en nyt ihan huvikseni ajatellut mennä lopettamaan tätä pelaamattomuutta.
Huomenna sitten pitäisi viedä taas asioitaankin eteenpäin. En muita kuvioitani avaa nyt tässä tällä kertaa, mutta onkohan tuolla palkkatuella helpompaa saada töitä kuin siten että työnantaja joutuisi maksamaan koko palkan? Palkkatuki tarkoittaa ainakin minun tapauksessani sitä että työkkäri? maksaa 50 prosenttia tulevasta palkastani.