Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 354 057
  • 66 885

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joo niitä mistä lähtee näkö. Sen kun juo niin sen jälkeen on kaikki tyypit hämäriä. Ja kaikki pullot pimeitä.

En ole ainakaan huomannut viime aikoina näitä tapauksia missä taas 32 sokeutunut ja 17 sairaalassa. Onkohan maailma muuttunut valoisammaksi.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ostatteks te kans hämärätyypeiltä pimeäpulloja?

Olihan se hienoa silloin joskus aikanaan ostaa pirtua kun pääsi koittamaan palaako hyvin vai ei. Nuoruuden innolla sitten jalat alta mutta ei onneks tainnut kellekään muuta mainittavaa tapahtua.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuotanoin niin. Ostin sen PS4:n, Pro version ja samalla siihen NHL 19 pelin. Käynnistän konsolin, kirjaudun vanhoilla PS3:n ajoilla olevilla tunnareilla PS-networkkiin ja ei mitään, homma tuntuu toimivan. Laitan Änärin sisään ja herjaa "tuntematon levy". Olin että aha, otin sen pois ja vähän pyyhkäisin ja kokeilin uudestaan. Ei toimi. Katsoin googlesta ohjeita niin järjestelmäpäivitys voisi auttaa. Katsoin onko päivityksiä ja olihan niitä.

Päivitin konsolin mutta en poistanut levyä. Nyt se ei ilmoita mitään siitä että siellä mitään levyä olisi sisällä eikä sitä kaiketi pysty poistamaan mitään nappia painamalla? Mitä vittua? En saa siis levyä pois eikä tuo muutenkaan tunnu löytävän sitä. Vitun vitun vittu ei jaksaisi. Konsoli on vaakatasossa, pitäisikö olla pystyssä?

Oli käytetty versio tuosta Pro versiosta.

EDIT:

No jahas, käynnistin pari kertaa uudestaan ja laitoin konsolin tosiaan pystyasentoon. Nyt löytyi levy.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Tuotanoin niin. Ostin sen PS4:n, Pro version ja samalla siihen NHL 19 pelin. Käynnistän konsolin, kirjaudun vanhoilla PS3:n ajoilla olevilla tunnareilla PS-networkkiin ja ei mitään, homma tuntuu toimivan. Laitan Änärin sisään ja herjaa "tuntematon levy". Olin että aha, otin sen pois ja vähän pyyhkäisin ja kokeilin uudestaan. Ei toimi. Katsoin googlesta ohjeita niin järjestelmäpäivitys voisi auttaa. Katsoin onko päivityksiä ja olihan niitä.

Päivitin konsolin mutta en poistanut levyä. Nyt se ei ilmoita mitään siitä että siellä mitään levyä olisi sisällä eikä sitä kaiketi pysty poistamaan mitään nappia painamalla? Mitä vittua? En saa siis levyä pois eikä tuo muutenkaan tunnu löytävän sitä. Vitun vitun vittu ei jaksaisi. Konsoli on vaakatasossa, pitäisikö olla pystyssä?

Oli käytetty versio tuosta Pro versiosta.

EDIT:

No jahas, käynnistin pari kertaa uudestaan ja laitoin konsolin tosiaan pystyasentoon. Nyt löytyi levy.
Tällä hetkellä myös tuo PS Network on alhaalla, voipi vaikuttaa. Ei päässyt ainakaan äsken pelaamaan 1v1.

Edit; Toimiikin taas. Ja levyn kanssahan sinulla olikin ongelmia eikä päivitysten.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tällä hetkellä myös tuo PS Network on alhaalla, voipi vaikuttaa. Ei päässyt ainakaan äsken pelaamaan 1v1.

Edit; Toimiikin taas. Ja levyn kanssahan sinulla olikin ongelmia eikä päivitysten.
Joo ja sitten tuo lopulta tunnisti sen levyn kun sammutti laitteen ja pistin sen pystyasentoon. Mutta pitäisikö tuo olla vaakatasossa vai pysty?
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Joo ja sitten tuo lopulta tunnisti sen levyn kun sammutti laitteen ja pistin sen pystyasentoon. Mutta pitäisikö tuo olla vaakatasossa vai pysty?
Itellä vaakatasossa aina, ei oo tommosta ropleemaa ollu. Ei sillä merkitystä pitäisi olla. Erikoinen homma
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itellä vaakatasossa aina, ei oo tommosta ropleemaa ollu. Ei sillä merkitystä pitäisi olla. Erikoinen homma
Saattoihan tuo tosin olla ihan sattumaakin. Mutta eiköhän se siitä nyt jatkossa toimi. Kohtahan tuon näkee kun pistin äsken konsolin kiinni kun saunon tässä välissä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Vittu kun päässä huippaa... On jotenkin kevytpäinen olo. Hyvätapaista asentohuimausta tämä varmaan on. Pitää käydä nukkumaan kun ei voi lukeakaan kun kirjaimet hyppii silmissä. Kun silmät sulkee niin tuntui kun olisi jossain aallokossa huojumassa... No kummallinen fiilis todella... No ei tämä varmaan kuolemaksi ole?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kävin äsken Kallion Kuudes linjalla (noin ko. ravintolan nimi ilmeisesti taivutetaan) Ylva Harun keikalla. Upea artisti, upea keikka ja upeat puitteet: keikkapaikan interiööri teki vaikutuksen tunnelmallisuudellaan ja aitoudellaan. Hyvin lämminhenkinen tilaisuus.

Samalla huomasin taas, että Kallio on kyllä sympaattista seutua. Rosoista, jopa rujoa, mutta silti viehättävää. Ja mikä määrä historiaa kaupunginosalla on takanaan! En ehkä tahtoisi asua täällä, mutta vierailukohteena tämä on kiva, tietyllä tavalla kotoisa; Helsinkiä persoonallisimmillaan.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kävin äsken Kallion Kuudes linjalla (noin ko. ravintolan nimi ilmeisesti taivutetaan) Ylva Harun keikalla. Upea artisti, upea keikka ja upeat puitteet: keikkapaikan interiööri teki vaikutuksen tunnelmallisuudellaan ja aitoudellaan. Hyvin lämminhenkinen tilaisuus...
Esiintyikö yksin vai bändin kera? Olen nähnyt kyseisen artistin kahdesti, ensimmäinen keikka oli akustinen soolokeikka, mutta toisella oli täysimittainen bändi taustalla. Hyvä se akustinen settikin oli, mutta bändikeikka nosti hienon albumin musiikin kertaheitolla toiseen potenssiin.

Kuudes linja on ihan kiva mesta. Tosin hieman ristiriitaiset tunteet siitä paikasta sikäli, että ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa kerta (festareiden aikataulupäällekkäisyydet poislukien), kun olen kävellyt keikalta kesken pois, tapahtui siellä muutama vuosi sitten. Bassot oli niin järjettömällä tasolla, että rupesi tulemaan kirjaimellisesti paha olo. Tosin, kun pääasiassa olin siellä silloin lämppärin takia, se ei niin kamalasti haitannut. Vaikka jo lämppärin aikana ne bassotasot häiritsi pahasti.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Esiintyikö yksin vai bändin kera? Olen nähnyt kyseisen artistin kahdesti, ensimmäinen keikka oli akustinen soolokeikka, mutta toisella oli täysimittainen bändi taustalla. Hyvä se akustinen settikin oli, mutta bändikeikka nosti hienon albumin musiikin kertaheitolla toiseen potenssiin.
Bändin kanssa tällä kertaa. Itse olen kanssa nähnyt Ylva Harun aiemmin kahdesti: Oulussa klubikeikalla ja Korjaamolla Jennie Abrahamssonin lämppärinä viime syksynä. Kieltämättä soinnissa on eroa, vaikka tykkään kyllä soolostakin erittäin paljon: siinä tunnelma on hyvällä tavalla raaempi ja askeettisempi. Bändin toinen kitaristi oli muuten liikenteessä erityisen hyvällä fiiliksellä illan keikalla: soolot lähtivät todella tyylikkäästi ja meiningissä oli muutenkin show-otetta.
Kuudes linja on ihan kiva mesta. Tosin hieman ristiriitaiset tunteet siitä paikasta sikäli, että ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa kerta (festareiden aikataulupäällekkäisyydet poislukien), kun olen kävellyt keikalta kesken pois, tapahtui siellä muutama vuosi sitten. Bassot oli niin järjettömällä tasolla, että rupesi tulemaan kirjaimellisesti paha olo. Tosin, kun pääasiassa olin siellä silloin lämppärin takia, se ei niin kamalasti haitannut. Vaikka jo lämppärin aikana ne bassotasot häiritsi pahasti.
Ymmärrän hyvin: paikkahan on varsinaisen salin puolelta hyvinkin naftin kokoinen. Ne baaripuolen hehkulamppulyhdyt ja sohvapöydät kynttilöin on kyllä mainittava ihan erikseen: upean näköiset.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Moto

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Oishan se hienoa kattoa toi Titanic leffa aina vaan uudestaan ja sitten se yhtäkkiä jäiskin pinnalle lopussa
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt jännittää ekstra paljon tuo tänään edessä oleva finaalipeli. Nyt kun olisi hyvä mahdollisuus pistää finaalisarja jo katkolle. Voitto kotihallissa niin HPK olisi jo voiton päässä mestaruudesta. Tajuatteko, HPK olisi silloin jo voiton päässä mestaruudesta! Tuota tilannetta ei ole täällä koettu kuin viimeksi keväällä 2006 että finaalisarja on katkolla HPK:lle.

Mutta sitten se vastakohta, se ikävä vastakohta. Jos HPK tänään häviäisi olisi sarja taas tasatilanteessa ja seuraava peli Oulussa. Jos Kärpät nyt tänään voittaisi niin Kärpillä olisi sen jälkeen hyvä mahdollisuus pistääkin itselleen sarja katkolle.

Tai mistä näistä tietää. Vähän pahoin pelkään että se tappioton vire kotihallissa on päätyttävä sekä Kärpillä että valitettavasti myös HPK:lla joskus. Kärpillä se päättyi jo, ja ettei tänään olisi vaan sitten vuoro HPK:n hävitä ensimmäisen kerran näissä pleijareissa kotonaan?

No ei tietenkään ole, kunhan peloittelin. Tänään tosiaan olisi toivottavaa että koko kotiyleisö syttyisi ennen näkemättömään kannustukseen ja otettaisiin jälleen kerran kotivoitto ja pistettäisiin finaalisarja jo katkolle. Mutta ei sekään nyt vielä maailman loppu olisi jos tänään tulisi häviö.

Mutta olisihan se hienoa mikäli tänään tulisi Kerholle voitto ja finaalisarja olisi sen jälkeen katkolla hämeenlinnalaisille. Tämä että olemme kuitenkin jo kahden voiton päässä mestaruudesta pistää nyt sitten jännittämään tosiaan ekstra paljon. Vielä ei saisi leijuakaan ja vielä pitäisi pistää jäitä rutosti sinne hattuun, ei tule sitten pahimmassa tapauksessa kovia pettymyksiä.

Mutta jotenkin niin vaikeaa pistää nyt niitä jäitäkin sinne hattuun, finaalisarja on kuitenkin mennyt hyvin Kerholta, olemme kahden voiton päässä mestaruudesta ja olemme esittäneet todella hyvää jääkiekkoa Kärppiä vastaan.

Mutta olen joutunut niin monta kertaa pettymään jääkiekon seuraamisessa että olisi ihan järkevää pistää vielä niitä jäitä hattuun. Ei tulisi sitten liian kovia ja rajuja pettymyksiäkään. En nyt ala listaamaan tähän niitä kaikkia hemmetin pettymyksiä ja kääntämään siten veistä omassa haavassani, mutta kyllähän niitä piisaa. Omat suosikkijoukkueeni jääkiekossa sellaisia olleet sitten kuitenkin (Leijonat ja HPK) että isompi menestys ollut lähinnä harvinaisuus mutta isommatkin pettymykset sitten taas liiankin tuttuja.

Ja sitten toisaalta taas se 3-1-tilannekaan finaalisarjassa ei olisi vielä varma mestaruus tietenkään silloinkaan, vaan vaatisi vielä sen yhden voiton. Olen jopa törmännyt HPK-leirissä sellaiseen hajatelmaan että kunpa mestaruus ratkeisi kotihallissa ja finaalisarja menisi poikki Kerhon hyväksi voitoin 4-2.

Olisihan se tietenkin hienoa mikäli HPK ratkaisisi mestaruuden itselleen ensikerran historiansa aikana kotihallissa, mutta sittenkin olen sitä mieltä että sarja poikki niin pian kuin vain mahdollista. Kärpät kuitenkin pahimmillaan voi olla sen verran kova vastus että parempi saada sitten 3-1-tilanteessa sarja vain poikki niin pian kuin vain onnistuu sarjan katkaisu ja mestaruuden varmistus. Tapahtui tämä sitten vaikka siellä Oulussa.

Ja sarjan poikki pistäminen voi olla aina haastavaa, joten olisi hyvä jos tuo hoituisi mahdollisimman nopeasti sitten kun sen aika HPK:lla on, jos on. Ja urheiluhistoria on nykyään melkein täynnä tilanteita joissa on noustu mahdottomastakin tuntuneesta tappiotilanteesta voittoon.

Esimerkiksi vuonna 2017 KalPa johti finaalisarjaa Tapparaa vastaan jo voitoin 2-0, mutta Tappara rynni tasoihin ja ohi finaalisarjassa vieden lopulta mestaruuden voitoin 2-4. KalPallakin oli tuolloin mahdollisuus vielä yhdellä voitolla pistää sarja katkolle itselleen mutta sitä ei enää tullutkaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hyvää ja aurunkoista huomenta! Ulkona reilu 12 astetta lämmintä ja aurinkoista. Pyykit roikkuu jo narulla liehuen vienossa tuulessa. Haravoin reilun puoli tuntia pihaa ja sain aikaiseksi useamman mukavan kokoisen kasan roskaa. Keltaiset krookukset loistaa kiven juurella ja vierellä narsissit ja tulppaanit nostelee päätään. Ruohosipuli alkaa olla jo syötävän kokoista, timjami vaikuttaa talvehtineen ja sitruunamelissakin versoo mutta rakuuna ei ole vielä noussut. Nyt minulla on kahvi tippumassa ja voin ottaa sitten aamupalaa kun aamu-ulkoilu on jo herättänyt ruokahalun. Katsotaan mitä päivä tuo tullessaan...
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kävin äsken Kallion Kuudes linjalla (noin ko. ravintolan nimi ilmeisesti taivutetaan)
Ei kai? Oishan se aika oudon kuuloista, jos Fredikin olisi aikoinaan levylle laulanut, että "mä Kolmas linjaa takaisin, kuljen kerran..."
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Hyvää ja aurunkoista huomenta! Ulkona reilu 12 astetta lämmintä ja aurinkoista. Pyykit roikkuu jo narulla liehuen vienossa tuulessa. Haravoin reilun puoli tuntia pihaa ja sain aikaiseksi useamman mukavan kokoisen kasan roskaa. Keltaiset krookukset loistaa kiven juurella ja vierellä narsissit ja tulppaanit nostelee päätään. Ruohosipuli alkaa olla jo syötävän kokoista, timjami vaikuttaa talvehtineen ja sitruunamelissakin versoo mutta rakuuna ei ole vielä noussut. Nyt minulla on kahvi tippumassa ja voin ottaa sitten aamupalaa kun aamu-ulkoilu on jo herättänyt ruokahalun. Katsotaan mitä päivä tuo tullessaan...
Tuollainen aktiivisuus on kerrassaan hirviömäistä. Mitä kamaa sie vedät? Mulle samaa!

Mie istun takapihalla sikari suussa ja kaljatölkki kädessä. Katson vessaremontin jälkeensä jättämää romukasaa, ruskeaa raiskiota siinä missä ennen oli nurmikko eikä tuo aurinkokaan paljoa innosta. Kevät on aina vituttanut vuodenaikana, voi kun sen yli voisi hypätä suoraan kesään ja joku Taika-Jim taikoisi nuo koiranpaskat teiden varsilta helevettiin.

Synkkää aamua kaikille.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Muun muassa Hesari on jostain syystä luopunut jo aikoja sitten sitaattimerkkien käytöstä otsikoissaan. Paitsi että käytäntö on ollut alusta asti omituinen (ilmeisesti jälleen brittilehdistöstä ja ruotsista kopioitu), se johtaa myös tahattomiin tai tietoisiin ongelmatilanteisiin, kun itse lainaus ja siteerattava taho jäävät selvästi määrittelemättä esim. seuraavassa otsikossa (HS 27.4.2019).

Väitöskirjan tekijää kohdellaan arvaamattomasti: Elin kuukausia tyhjän päällä

Tuosta voisi tehdä Fingerpori-tyylisen jutun, jossa esim. Vileniuksen "elin olisi kuukausia tyhjän päällä".
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Muun muassa Hesari on jostain syystä luopunut jo aikoja sitten sitaattimerkkien käytöstä otsikoissaan. Paitsi että käytäntö on ollut alusta asti omituinen (ilmeisesti jälleen brittilehdistöstä ja ruotsista kopioitu), se johtaa myös tahattomiin tai tietoisiin ongelmatilanteisiin, kun itse lainaus ja siteerattava taho jäävät selvästi määrittelemättä esim. seuraavassa otsikossa (HS 27.4.2019).

Väitöskirjan tekijää kohdellaan arvaamattomasti: Elin kuukausia tyhjän päällä

Tuosta voisi tehdä Fingerpori-tyylisen jutun, jossa esim. Vileniuksen "elin olisi kuukausia tyhjän päällä".
Mie pistin Jarlalle vasta ehdotuksen, jossa Vilenius vaali-iltana näkee jossain ilmoituksen, jossa lukee että tervetuloa, tulosilta. Asko käy, ja tulee pettyneenä pois. Ei siellä mitään siltaa ollut.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuli tuosta Milloin heität kondomin pois-ketjusta mieleeni muisto kouluajoilta Silloin 14-15 kesäisinä saimme jonkun seksin opetuslehden koteihimme ja välissä oli ilmainen kondomi. Muistan kun kaverit koulussa puhuivat että säästivät tietenkin kortsun. Minä olin ainoa joka ei kortsua säästänyt vaan olihan se heti testattava runkatessa miltä se kortsu tuntuu ja miltä siihen laukeaminen tuntuu. Tämän takia heitin sitten kondomin käytettynä pois.

Koulussa en tietenkään tuota kehdannut sanoa vaan sanoin vain että heitin saamani kortsun roskiin. Sain sitten kuulla teostani kuittailua ja näin jälkeenpäin ajatellen olisi varmaan ollut ihan hyvä kertoa mitä sille kondomille oikeasti tapahtui.

Kävin tänään torilla ensimmäisen kerran tänä vuonna kahveilla. Torilla oli ihan kivasti porukkaa, etenkin huomioiden että kello oli tuolloin vasta 10. Torille mennessäni ihailin kuinka Hämeenlinnan kaupunkikin oli laittanut ison finaalilakanan Raatihuoneen seinälle. On tämä kevät ollut hienoa aikaa.

Ja äsken sain siivottuakin. Vähän ärräpäitä lenteli siivotessa mutta sain kuin sainkin asuntoni lopulta puhdistetuksi ja se on hyvä juttu.
 
Moi vilperi. Pahoittelut mutta tänään oli mentävä ihan kertoimen mukaan. Eli Kärpät Moneyline isommalla panoksella ja lisäksi suora voitto hieman pienemmällä panoksella.. Harmittaa kun nyt on pelattava nöyremmin ja erittäin paljon pienemmällä, mutta niin sitä sanotaan että "pelaa vastuullisesti".
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tuollainen aktiivisuus on kerrassaan hirviömäistä. Mitä kamaa sie vedät? Mulle samaa!
Selektiivistä serotoniinin takaisinoton estäjää... Mies kyllä välillä epäilee että olen maanis-depressiivinen kun mielialani, vireystasoni ja aikaansaavuuteni menee usein ylä- ja alamäkeä. Että ei kuulemma aina tiedä kotiin tullessa makaako sohvan nurkassa alakuloinen Iisoppi tuijottamassa telkkaria vaiko onko vastassa innostunut Iisoppi joka on leiponut, siivonnut ja laittanut ruokaa ja on juuri lähdössä lenkille. On hyviä päiviä ja huonoja päiviä ja usein vaan siltä väliltä... Se on elämää!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös