Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 314 067
  • 66 796
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Mitä tämä kuski kuljetti? Ihan uteliaisuudesta kyselen, kun joskus on tullut maanrakentajien kanssa oltua tekemisissä ja heistä moni menee täysin kuvaukseesi.

Tuo toimari on aina hyvä. Itse töissä pitää saada joku asia tapahtumaan ja yleensä sen asian tapahtumaan laittaja on jossain toisessa firmassa töissä. Aina, kun on vaikeuksia saada asioita tapahtumaan, niin sähköpostia johon kopiona tai piilokopiona toimari tms. Yleensä alkaa tapahtumaan ja juuri noin vartissa. Oikein, jos mulkku on se, kuka on vastuussa, niin piilokopiona toimari, niin efforti on hieman isompinja yllättävämpi mulkun suuntaan.
Jotain teräspalkkeja näytti kuskaavan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tuossa on kaikenmoisia kivoja nappuloita tuossa kirjoitusruudun yläosasa. En ole kaikkia kokeillut ja osa niistä on täysiä arvoituksia minulle. En voi sanoa etten niitä tarvi kun tiedä mitä ne on... No nyt vaihtui ainakin fontti... Ei jatkoon! No joo, niillä mennään mitä tajutaan ja tajuan tarvitsevani.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Jotain teräspalkkeja näytti kuskaavan.

Varmaan kaverilla miellyttävä työpäivä tänään.

Diggaan myös @Sir Markku -nimimerkin piilokopioehdotuksesta.

Joskus vuosi takaperin soitin perjantaina kylppärin hanasta, että sehän tippuu ja jo vähän liikaa, joten voisiko isännöitsijäyhtymän edustaja tulla vähän katsomaan. Ilmoitin myös, että hana on tippunut (vai oliko se hana, en minä muista) jo pari päivää ja jantteri rupesi avautumaan virtuaalisen langan toisessa päässä, että et sitten tajunnut ennemmin soittaa, nyt on perjantai-iltapäivä. En sanonut, että olin saanut juuri tietooni kyseisen ongelmakohdan, koska en tahtonut nolata ääliötä, etenkään, koska ei se olisi edes tajunnut hävetä. No, se tuli kuitenkin hoitamaan asian ns. häntä koipien välissä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mikäköhän siinä on että olen alkanut aamuvirkuksi viime aikoina. Tulee herättyä nykyään kovin aikaisin, tänäänkin heräsin jo puoli kuudelta. Joskus kyllä niin kuin eilenkin heräsin puoli kuudelta NHL-pelin vuoksi mutta usein olen herännyt aikaisin ihan muuten vain. Olen vain siinä aamuvarhaisella säpsähtänyt hereille ja en olekaan enää saanut unta.

Aika usein joulukuussa joulun lähestyessä olen ruvennut heräilemään aikaisin. En ole kai lapsenmielisenä enää malttanut nukkua pitempään, mutta vielä ei ole edes se joulu niin lähellä että sen vuoksi pitäisi heräillä aikaisin.

Joskus se rasittaa minua että herään niin aikaisin. Yöunet jäävät välillä vähiin. No nyt menin eilen kyllä jo siinä iltakasin aikaan maatekin että ehdin viime yönä nukkumaan ihan riittävän pitkät yöunet.

Tänään olisi vuoden ensimmäiset pikkujoulutkin. Ne olisi tuolla työtoiminnassa illalla. Mutta enpä tiedä menenkö sinne. Kyllähän aina ilmaiset kahvitukset kiinnostavat ja kun itse olen ollut tekemässä sitä suolaista piirakkaakin mitä siellä tarjotaan mutta kun niissä pikkujouluissa esiintyy sellainen bändi mitä inhoan. Varmaan tuon bändin takia jätän menemättä paikalle, ei kiinnosta olla kuuntelemassa tuota noiden musiikkia.

Olen tässä jo seitsemän vuoden ajan myös pitänyt yhtä blogia. Kirjoittelen sinne toisinaan tekstejä. Joskus on vaikea keksiä kyllä kirjoitettavaa. Innokkaana kirjoittajana tekisi mieli kirjoitella mutta kun ei ole mitään hyvää aihetta mistä kirjoittaa. Tuo on aika usein ongelmana ollut.

Nyt olen kirjoitellut aika paljon jääkiekosta tuonne blogiini. Katselemieni jääkiekkopelien määrä on tällä kaudella kuitenkin selvästi enemmän kuin mitä se on ollut ehkä koskaan niin luulisi että siitä riittäisi kirjoitettavaakin. Vasta tässä kuitenkin lähinnä opetellaan lisää analysoimaan jääkiekkoa, mutta luulisi että pelejä katsellessakin sitä oppii enemmän ymmärtämään lajin päälle.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
@Turha Kaukalo @Sir Markku Sieltä tuli heti aamulla viestiä työmaan vastaavalta ja kunnon valitteluineen. Kertou, että heidän työmaalleen ei edes tarvitse peruuttaa ja on teroitettu, että jokaisen vähänkin riskisiirtoon pyydetään apumies varmistamaan. Oli otettu yhteyttä toimittajaan, jonka toimitus oli kyseessä. Paska valuu mukavan nopeasti alaspäin ja tälläisissä tapauksissa olen siitä todella tyytyväinen. Ei ihme, että onnettomuuksia tapahtuu, kun osaa ei vaan tunnu kiinnostavan. Tuokin kuski taitaa olla itse yrittäjä, niin luulisi pelaavan varman päälle.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Pitäisiköhän lähteä Tukholmaan vahtimaan, että paikalliset osaa käyttäytyä? Katsokaas kun Nordea on nyt suomalainen pankki ja silloin se tietysti lausutaan juuri kuten kirjoitetaan. Jos joku pälli svenssoni puhuu "nuurdeasta", niin hampaat kurkkuun vaan. Ei ne muuten opi tavoille.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
@Turha Kaukalo @Sir Markku Sieltä tuli heti aamulla viestiä työmaan vastaavalta ja kunnon valitteluineen. Kertou, että heidän työmaalleen ei edes tarvitse peruuttaa ja on teroitettu, että jokaisen vähänkin riskisiirtoon pyydetään apumies varmistamaan. Oli otettu yhteyttä toimittajaan, jonka toimitus oli kyseessä. Paska valuu mukavan nopeasti alaspäin ja tälläisissä tapauksissa olen siitä todella tyytyväinen. Ei ihme, että onnettomuuksia tapahtuu, kun osaa ei vaan tunnu kiinnostavan. Tuokin kuski taitaa olla itse yrittäjä, niin luulisi pelaavan varman päälle.

Nämä ison auton kuljettajat ovat jännää porukkaa. Mistä tuli mieleeni, kun tutkailen yllekirjoittaneen suosikkeja josko Pori on Suomen Baltimore (vai Philly)? Suomalainen versio The Wiresta pitäisi tehdä ja joku Pori tai Vantaa sopisi hyvin, Kerava. Olen ajatellut hakea operaatiopäällikkö William Rawlsin roolia.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nämä ison auton kuljettajat ovat jännää porukkaa.
On todellakin. Olin eräs kerta työmatkalla ajamassa Ylivieskasta Vaasaan. Tein silloin nopean ohuituksen ja pistin Mondeon tyhjän puurekan eteen, koska vastaan tuli pitkä jono. Rekkakuski raivostui ja ajoi sitten pitkään parin metrin päässä minun takapuskurista. Ajattelin, että perunat perunoina ja aina pitkän letkan tullessa vastaan hiljensin nopeuden suunnilleen kuuteenkymppiin. Ei päässyt ohi ja joutui ryömimään.

Itseppäs aloitti, The Molopää! (Lue: Hänen eukko sai illalla selkäänsä)
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
@Milles Mortenson @Turha Kaukalo @Sir Markku

Odottelen vesi kielellä milloin joku kirjoittaa jatkoajan vitutusketjuun että "rekkaa ajaessani joku mikkihiiri syöksyi eteen ja teki valituksen..." ja lopulta oli saanut kenkää. Kaipaisin tällaista draamaa tänne.

Mutta siis ehdottoman oikein toimittu Millesiltä, suojatien kunnioittamista saisi harjoitella kyllä ihan jokainen autoilija, oli sitten rekkaa ammatikseen ajava tai sitten ihan normaali yksityisautoilija.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toivottavasti Millesille vittuillut rekkakuski on jo työtön. Vituttaa tollaset apinat. Rekkakuski on Suomen Wiressä ehdottomasti Brandon Wright, eli Omarin poikakaveri joka päätyi auton konepellille Barksdalen ja Stringer Bellin toimesta.

Jos mä oon Bubbles niin @Turha Kaukalo oot sit Frank Sobotka etkä mikään Rawls.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole aikuisiällä mitään näyteltyjä sarjoja viitsinyt seurata. Miks katselis jotain, mitä muut ei oikeasti tee vaan näyttelee tekevänsä. Menee rinkiin ja tekee itse tai katsoo livenä kun muut tekee.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tein vähän castingia:

@FASlapsi on Bubbles
@Käyttäjänimetön Bunk
@NDT665 on ilmetty Jay Landsman (eli alaiseni, kuten myös Bunk)
@Iisoppi on Kima Greggs
Jaa, olen siis musta lesbo (tai ainakin se lesbous varmaan jää Suomen versioon) mutta vissiin ihan pätevä työssäni. Ja onhan minulla hyvä vasikka, FASlapsi. No joo ekan kauden katsoin mutta ei lähtenyt oikein käyntiin minulle. Oli kai liian realistinen. Ja paljon mitään en muista ko. sarjasta...
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Nämä ison auton kuljettajat ovat jännää porukkaa. Mistä tuli mieleeni, kun tutkailen yllekirjoittaneen suosikkeja josko Pori on Suomen Baltimore (vai Philly)? Suomalainen versio The Wiresta pitäisi tehdä ja joku Pori tai Vantaa sopisi hyvin, Kerava. Olen ajatellut hakea operaatiopäällikkö William Rawlsin roolia.
No kyllähän Suomen Wiren paikkakunta ainakin noista vaihtoehdoista olisi Pori, koska sieltä löytyy satama ja vittumainen ay-liikemafia.

Edit. Toisaalta Porin poliisi ei osoittanut Auer-jutussa mitään Wireen oikeuttavaa poliisityötä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Jos olisi vuoden ärsyttävin jatkoaikalainen -äänestys, niin salaa seuraisin kyseistä ketjua.

En kannusta olemaan perustamatta sellaista ketjua - enkä perustamaan. Ennemminkin päinvastoin.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos olisi vuoden ärsyttävin jatkoaikalainen -äänestys, niin salaa seuraisin kyseistä ketjua.

En kannusta olemaan perustamatta sellaista ketjua - enkä perustamaan. Ennemminkin päinvastoin.

Siitä vaan seuraamaan. Voi käydä kyl vähän tylsäksi, mut ei sitä tiiä jos Modet vaikka avais ton ketjun joskus vielä.

Ärsyttävin jatkoaikalainen?

Aika erikoiselta nimimerkiltä kyllä lähteny noin pikkumainen ketju avaukseen, ei ois uskonu. No ehkä toi oli jotain nuoruuden kerkkopäisyyttä jota nyt häpeillään.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
YleX videot | YleX Aamu - Naurumaraton 40h

Älytöntä touhua. Pojat vetäneet suoraa radiolähetystä aamu seiskasta lähtien ja jatkavat putkeen huomiseen klo 23 asti. 40h suoraa lähetystä. Ennätys taitaa olla jopa 55h entisiltä YleX juontajilta Ileltä ja Matilta.
Mutta Ile ja Matti teki tuon kerran.

Poijaat kun valvoo tuon toistamiseen niin ovat 2x valvoneet. Viimevuonna vaan 36h. Tää on kyllä kivaa seurattavaa kun juo vähän olutta ja nauttii poikien läpänheitosta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tekisi mieleni nostaa ylös se Hyvää joulua-ketjukin tuon vastapainoksi kun Pahaa joulua-ketjukin on nostettu taas esille. Mutta kun nopealla vilkaisulla tuohon ketjuun ei ole koskaan kirjoitettu vielä tässä vaiheessa vuotta niin en sitä tee. Jotain jouluhajatelmia kirjoittelen sen sijaan tähän ketjuun.

Minä kun olen jouluihminen. En tietenkään tyrkytä joulua sellaisille ihmisille jotka eivät siitä tykkää mutta itse tykkään viettää joulua. Toisaalta odotan samanlaista asennetta muiltakin, myös niiltä joulun inhoajilta. Toivottavasti he eivät yritä latistaa meidän jouluihmisten tunnelmaa.

Eikä tässä nyt ole enää kuin vajaa kuukausi siihen kun se ihana jouluhössötys taas alkaa. Alkaa joululeipomiset (joulukuussa tulee leivottua reilusti enemmän kuin muuna vuonna yhteensä) ja joululahjojen hankkimiset. Toisaalta sitä tykkää melkein joulun valmistelusta yhtä paljon kuin itse joulustakin.

Tosin isä jo sanoi että niitä pipareita ei sitten pidä leipoa tänä vuonna yhtä paljon kuin viime vuonna. Ettei tarvitse niitä juhannuksena sentään enää syödä. Tämä käy vallan mainiosti itselleni, pienempi leipomismäärä saattaa näkyä myös kukkarossa. Tai mistä sitä tietää kuinka paljon siinä säästää kun ei tee pipareita yhtä paljoa kuin viime vuonna. Kun sitä leipoo vähänkin määrän jotain niin pitää kuitenkin ostaa kokonainen jauhopussi, kokonainen siirappipurkki sun muuta. Ei ole kai ostettavissa oikein pienempiä määriä raaka-aineita vaan pitää ostaa kerralla sen verran että niistä melkein leipoisi sitten enemmänkin.

Loppuillan ajattelin tänään kuluttaa siihen että ostan nettikaupoista kotiini lisää joulukoristeita. Tästä se joulun valmistelu ja odotus vähitellen alkaa. Toki laitan koristeet paikoilleen vasta joulukuun alussa, en vielä tässä vaiheessa. Mielummin joulukoristeet paikoilleen myöhemmin ja ottaakin ne vasta sitten Nuutinpäivänä pois. Kun viime vuonna hämmästelin sitä että jotkut ihmiset otti jo Tapaninpäivänä pois joulukoristeet. Ja nämä ihmiset eivät kaiketi olleet mitään joulun inhoajia vaan kuuluivat esimerkiksi Facebookissakin joulun fanittajien ryhmään.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tämä käy vallan mainiosti itselleni, pienempi leipomismäärä saattaa näkyä myös kukkarossa. Tai mistä sitä tietää kuinka paljon siinä säästää kun ei tee pipareita yhtä paljoa kuin viime vuonna. Kun sitä leipoo vähänkin määrän jotain niin pitää kuitenkin ostaa kokonainen jauhopussi, kokonainen siirappipurkki sun muuta.

Tiedät varmasti tasan tarkkaan mitä leivot etkä kaipaa neuvoja mutta annan pienen vinkin mihin saat sitä siirappia yms. aineita menemään mitä jää yli pipareista. Eli Minna Canthin maustekakku, hurjan hyvää mielestäni. Siirappi myös säilyy joulusta jouluun kun sen säilyttää huoneenlämmössä (jääkaapissa se voi kiteytyä).

Pehmeä maustekakku Minna Canthin tapaan (linkki K-kaupan reseptisivuille)
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tiedät varmasti tasan tarkkaan mitä leivot etkä kaipaa neuvoja mutta annan pienen vinkin mihin saat sitä siirappia yms. aineita menemään mitä jää yli pipareista. Eli Minna Canthin maustekakku, hurjan hyvää mielestäni. Siirappi myös säilyy joulusta jouluun kun sen säilyttää huoneenlämmössä (jääkaapissa se voi kiteytyä).

Pehmeä maustekakku Minna Canthin tapaan (linkki K-kaupan reseptisivuille)

Onhan minulla nuo vanhat tutut leivonnaiset mitä leivon joka jouluksi. Mutta ajattelin justiin että voisihan sitä leipoa jotain uuttakin tänä jouluna. Että sen verran voi vinkkejä toki antaakin jostain mielenkiintoisista ja hyvistä sekä erilaisista leivonnaisista.

Leivonnaisten määrää tulen pudottamaan mutta erilaisia leivonnaisia voi silti olla vaikka enemmänkin kuin viime jouluna. Kunhan yhtä laatua ei leivo kovin suuria määriä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös