Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 666 247
  • 67 929
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
(Väkisin toki miettii että kuka islantialainen ensimmäisenä keksi kokeilla että josko siitä saisi syötävää kusessa marinoiden ja mädättämällä.)

Juu, näitä oon paljon itekki pohtinu. Kenelle esimerkiksi tuli ensimmäisenä mieleen että jos kaveri ottaa osumaa meduusalta, niin kusenpa sen päälle. On se varmaan ollu huuli pyäreenä kun on todettu että vittu, sehän toimii. Tai että löytää viidakosta vinkeen värisen sammakon niin tulee pakkotarve vähän lipoo sen selkämystä. Sillai paijailevasti vaan, ei zoofiilillä tavalla. Ja sitten hokaakin että ka käkriäinen! Tästähän tulee hyvät tilat!

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Leevi & The Leavings - Melkein Vieraissa

Tää on miun mielestä yksi parhaiten kirjoitetuista kotimaisista biiseistä ikinä.

@Iisoppi
Göstalla pysyi kyllä kynä hallussa. Mielenkiintoista muuten Leevin biiseissä parikin asiaa, ensinnäkin etenkin näistä hieman (joskaan ei paljoa) harvemmin kuulluista biiseistä ei yleensä nimestä muista mikä biisi on kyseessä, toisekseen näistä tulee aina jonkunlainen nostalgiaolo ja vieläpä johonkin aikaan tai tilanteeseen jossa en usko koskaan olleeni edes.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Leevi & The Leavings - Melkein Vieraissa

Tää on miun mielestä yksi parhaiten kirjoitetuista kotimaisista biiseistä ikinä.

@Iisoppi
Leevi & the Leavins on kyllä yksi lempibändeistäni. Biisien vihjailevuus ja kaksimielisyydet kukkuttelee mukavasti aivoja... Onhan minulla tuo levykin (Bulebule) jolta tuo em. biisi on... Muistan tuon kansikuvan. Eipä ole taas tullut vähän aikaan kuunneltua Leevejä että thänks @heavylutaa18! Laitetaan taas soimaan vaikka kokoelma levy torstai.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Äsken kuulin uutisissa että joku 94-vuotias entinen SS-mies on oikeudessa syytettynä osallisuudesta Stutthofin keskitysleirin joukkomurhiin vuosina 1942-44. Mies ei varsinaisesti ollut mikään teurastaja vaan toimi ainoastaan vartijana, ja väitää että ei tiennyt mitään mitä siellä tehtiin. Tuo nyt on todennäköisesti paskapuhetta, mutta vartijan roolissa tuskin oli itse mikään pääpiru näiden toimien takana.

Uutisessa mainittiin että korkean iän ja valitusoikeuden vuoksi mies tuskin joutuu koskaan vankilaan, joten kysymys kuuluu että onko näitä tällaisia oikeudenkänytejä mitään järkeä edes pitää? Joo on tehnyt rikoksia ja hirveitä asioita, mutta jos nyt ihan maalaisjärjellä mietitään niin kuka tästä enää hyötyy? Syytetyllä itsellään on tuskin mitään muuta vaihtoehtoa ollut kuin olla tuolla hommissa (luulisin) ja tähän saakka on saanut elää ilman mitään syytteitä niin onkohan tämä nyt hieman turhaa enää tässä vaiheessa?

Samalla voi miettiä sitä, että toisen maailmansodan pahimman osapuolen eli miljoonien kuolemasta ja puolen Euroopan orjuuttamisesta vastuussa olevan Neuvostoliiton sotasyyllisiä ei ole tuomittu ainuttakaan, ei sodan jälkeisinä lähivuosina eikä edelleenkään. Päin vastoin Venäjällä on jo julistettu sankareiksi ja ties miksi pyhimyksiksi nuo Vapauden päivän sankarit.

Sitäkin voi miettiä, että Nürnbergin oikeudenkäynnissä olivat tuomioita jakamassa neuvostoliittolaiset sotarikolliset. Muun muassa neukkujen pääsyyttäjä Nürnbergin oikeudenkäynneissä eli Roman Rudenko toimi Sachsenhausenin keskitysleirin johtajana. Neukuthan "vapauttivat" kyseisen keskitysleirin 1945 ja jatkoivat siellä seuraavat viisi vuotta ikiomaa leiritoimintaansa. 60 000 neukkujen vangista yli 12 000 kuoli. Osa vangeista oli vieläpä samoja vankeja kuin mitä natsiaikoina, eli "vapautus" merkitsi vankeuden jatkumista mutta eriväristen tyrannien toimesta.

Eipä näitäkään osallisia kukaan tuomitse, mutta toki täytyy oikeuteen väkisin raahata satavuotiaita papparaisia, jotka olivat aikoinaan puolipakolla jossain leirillä vartijana tai kengänkiillottajana. Olivathan he NATSEJA, ja nehän pitää kaikki tuomita koska toisessa maailmansodassa vain natsit olivat pahoja, kaikki muut poliittiset ideologiat ja osapuolet olivat järjettömän hyviä ja vailla vääryyttä.

(Rudenko-linkki vie enkkuwikiin.)

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Noiden nahasta saa myös pätevää hiekkapaperia, eli monikäyttöisiä otuksia olevat. Ja ihan syötäviäkin kunhan on ensin lihakimpale uitettu kusessa ja haudattu mätänemään rantahiekkaan muutamaksi vuodeksi.
Ei sitä vuosikausia piilossa pidetä. Maiston kerran Norjassa ureahaita. Ihan ok maku, jos ei piittaa hajusta, joka muistutti svenskien hapansilakkaa.

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ei sitä vuosikausia piilossa pidetä. Maiston kerran Norjassa ureahaita. Ihan ok maku, jos ei piittaa hajusta, joka muistutti svenskien hapansilakkaa.
Jees, muistelin että mädätysaika olisi ollut pidempi, olisihan tuon äkkiä tarkastanut toki. Noita mätäkalajuttuja on kyllä ollut yllättävän pitkäänkin, roomalaiset tykkäsivät jo käyttää elintarvikkeena (muistelisin että melko yleisenä, taas olisi helppo tarkastaa mutten jaksa ruveta lunttaamaan vaikka nopeammin olisi käynyt kuin tämän selitystekstin kirjoittaminen) kalakastiketta joka oli perkuujätteitä ja muuta kalaperäistä materiaalia mädätettynä tynnyrissä ja roimasti suolattuna ja eiköhän tuollaisen syöminen ole lähtenyt alkujaan ihan tarpeesta, kun on oikeasti nälkä ja tarjolla on vaan sitä tynnyrin pohjalle unohtunutta silakkaa (tai todennäköisemmin jotain Välimeren otusta).

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyseleppä joidenkin yhdistysten keittiöiltä. Ne palkkaavat usein hyvin suorituneita työkokeilijoita sen jakson jälkeen palkkatuella. Ei sekään isoa rahaa ole, mutta jotain kuitenkin ja ihan palkkatyötä, sekä askel eteenpäin.

Erään yhdistyksen keittiöllä olinkin töissä aikoinaan muutaman vuoden. Tuonnekin sitä voisi kysyä uudelleenkin nyt töihin ja ensin siis työkokeiluun, mutta enpä tiedä. Mielummin sitä lähtee tällä kertaa hakemaan uusia kokemuksia ja uusia tuulia.

Noilta muiden yhdistyksien keittiöiltä sitä voisi toki kysellä työkokeilumahdollisuutta ja sen jälkeistä mahdollisuutta palkalliseen työllistymiseen.

Kyllä nuo eri keittiöt näemmä ihan mielellään siihen työkokeiluun ottaisi mutta kun kaikki paikat ovat toistaiseksi olleet sellaisia ettei niissä ole sitä jatkotyöllistymismahdollisuutta. Tosin ei tässä nyt kovin moneen paikkaan vielä ole yhteydessä tullut oltuakaan, mutta kuitenkin.

Tietäisi vaan senkin että millä hakusanoilla sitä parhaiten löytäisi esimerkiksi erilaiset Hämeenlinnassa sijaitsevat suurkeittiöt netistä? Vai pitäisikö sitä vaan tietää missä kaikkialla suurkeittiöitä Hämeenlinnassa sijaitsee?

Varmaan mielummin suuntaudun työkokeiluun suurkeittiöihin ja lounasravintoloihin. A la carte ravintoloista kun minulla ei paljoa työkokemusta ole.

Onpa muuten kiva juttu kun minäkin olen saanut nimeämisiä tuossa Vuoden jatkoaikalainen-äänestyksen esikarsinnassa. Kummasti piristää mieltä.

Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Mietin pitäisikö tehdä ilmoitus rakennustyömaan vastaavalle työnjohtajalle vai kenelle kannattaisi tehdä vai tehdäkö lainkaan? Olin menossa lapseni kanssa suojatien yli (lapsi rattaissa) ja odotin, että rekka menee ensin. Rekka pysähtyi suojatien taakse ja kun lähdin vaunujen kanssa suojatielle, niin rekka lähtikin peruuttamaan viereiselle työmaalle. Muutamalla ripeällä askeleella selvittiin pois alta.

Rekkamies avasi kuitenkin ikkunan ja huuteli perään, että oot vitun rohkea, kun menet peruuttavan rekan takaa. Kävin hoitamassa asiani ja huomasin saman rekan olevan vielä työmaalla. Firman nimi luki isolla ja netistä katsoin puhelinnumeron. Puheluun vastasi sama kaveri, jolle koitin sanoa, että hän ei voi ajella miten tykkää ja vastuu on jalankulkijoilla ja sen päälle vielä vittuilla päälle. Kaveri oli tosi ymmärtäväinen ammattimies ja pyysi tulemaan käymään, niin voi vetää turpaan. On kyllä hienoja ihmisiä olemassa.

Työmaa sijaitsee terveyskeskuksen vieressä, johon oltiin itsekin menossa. Eli tuossa kulkee paljon lapsia ja vanhuksia, niin ei voi olla niin, että työmaaliikenne hoidetaan tuollaisella asenteella.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mietin pitäisikö tehdä ilmoitus rakennustyömaan vastaavalle työnjohtajalle vai kenelle kannattaisi tehdä vai tehdäkö lainkaan?

Mahdollisimman ylös ilmoitus. Firman pomolle vaan sähköpostia ja muille merkkihenkilöille. Toki myös rakennustyömaan vastaavalle. Tuommoiset mulkut tarvitsevat opetuksen. Häviävä rotu, onneksi.

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei muuta kuin puhelua työmaan vastaavalle ja sähköpostilla viestinä sama asia. Vastaanottajaksi vastaavan lisäksi niin ylhäältä organisaatiosta henkilöitä, kuin löydät yhteystietoja.
Saadaan yhteystietoja; no, mitä vikaa on ristin polttamisella kuormakuskin takapihalla?

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jämähti snadisti pikaliimaa keittiön laattalattialle.

Yritin poistaa sitä jollain Softcaren liimanpoistajalla, ei auttanut. Ostin litran tärpättiä, ei auttanut.

Millä aineella pikaliima lähtee irti?

Suosikkijoukkue
Mietin pitäisikö tehdä ilmoitus rakennustyömaan vastaavalle työnjohtajalle vai kenelle kannattaisi tehdä vai tehdäkö lainkaan? Olin menossa lapseni kanssa suojatien yli (lapsi rattaissa) ja odotin, että rekka menee ensin. Rekka pysähtyi suojatien taakse ja kun lähdin vaunujen kanssa suojatielle, niin rekka lähtikin peruuttamaan viereiselle työmaalle. Muutamalla ripeällä askeleella selvittiin pois alta.

Rekkamies avasi kuitenkin ikkunan ja huuteli perään, että oot vitun rohkea, kun menet peruuttavan rekan takaa. Kävin hoitamassa asiani ja huomasin saman rekan olevan vielä työmaalla. Firman nimi luki isolla ja netistä katsoin puhelinnumeron. Puheluun vastasi sama kaveri, jolle koitin sanoa, että hän ei voi ajella miten tykkää ja vastuu on jalankulkijoilla ja sen päälle vielä vittuilla päälle. Kaveri oli tosi ymmärtäväinen ammattimies ja pyysi tulemaan käymään, niin voi vetää turpaan. On kyllä hienoja ihmisiä olemassa.

Työmaa sijaitsee terveyskeskuksen vieressä, johon oltiin itsekin menossa. Eli tuossa kulkee paljon lapsia ja vanhuksia, niin ei voi olla niin, että työmaaliikenne hoidetaan tuollaisella asenteella.
@Turha Kaukalo @Sir Markku Viesti lähti asiasta pääurakoitsijan toimitusjohtajalle, ja siinä kerroin myös kuskin nimen. Kesti noin vartin niin toimari vastasi pahoittelut ja vievänsä asian eteenpäin. Toimarilta todella hienoa toimintaa. Tuo kuski vaan vaikutti sellaiselta kaverilta, että nyt saan odotella häntä oveni taakse räyhäämään.

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mullaki jämähti liimat joskus keittiön tasolle, kokeilin liuottaa sitä kaikinlaisilla saatanallisilla myrkyillä mut mikään ei toiminu. Olin jo kaivamassa Hiltin piikkausmyllyä naftaliinista, kun akka raaputteli sillä välin liimat pois jääskrapalla.

Case closed.

Mä nappasin alakerrasta silitysraudan ja lämpö täysille. Sitten t-paita väliin ja annoin lattialaatan riittävästi lämmetä ja sitten se liima sen verran pehmeni että sain sen kerättyä siihen samaan t-paitaan. Ei tuo nyt ihan helppo homma ollut mutta tulipa tehtyä.

Suosikkijoukkue
Mitä tämä kuski kuljetti? Ihan uteliaisuudesta kyselen, kun joskus on tullut maanrakentajien kanssa oltua tekemisissä ja heistä moni menee täysin kuvaukseesi.

Tuo toimari on aina hyvä. Itse töissä pitää saada joku asia tapahtumaan ja yleensä sen asian tapahtumaan laittaja on jossain toisessa firmassa töissä. Aina, kun on vaikeuksia saada asioita tapahtumaan, niin sähköpostia johon kopiona tai piilokopiona toimari tms. Yleensä alkaa tapahtumaan ja juuri noin vartissa. Oikein, jos mulkku on se, kuka on vastuussa, niin piilokopiona toimari, niin efforti on hieman isompinja yllättävämpi mulkun suuntaan.
Jotain teräspalkkeja näytti kuskaavan.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tuossa on kaikenmoisia kivoja nappuloita tuossa kirjoitusruudun yläosasa. En ole kaikkia kokeillut ja osa niistä on täysiä arvoituksia minulle. En voi sanoa etten niitä tarvi kun tiedä mitä ne on... No nyt vaihtui ainakin fontti... Ei jatkoon! No joo, niillä mennään mitä tajutaan ja tajuan tarvitsevani.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jotain teräspalkkeja näytti kuskaavan.

Varmaan kaverilla miellyttävä työpäivä tänään.

Diggaan myös @Sir Markku -nimimerkin piilokopioehdotuksesta.

Joskus vuosi takaperin soitin perjantaina kylppärin hanasta, että sehän tippuu ja jo vähän liikaa, joten voisiko isännöitsijäyhtymän edustaja tulla vähän katsomaan. Ilmoitin myös, että hana on tippunut (vai oliko se hana, en minä muista) jo pari päivää ja jantteri rupesi avautumaan virtuaalisen langan toisessa päässä, että et sitten tajunnut ennemmin soittaa, nyt on perjantai-iltapäivä. En sanonut, että olin saanut juuri tietooni kyseisen ongelmakohdan, koska en tahtonut nolata ääliötä, etenkään, koska ei se olisi edes tajunnut hävetä. No, se tuli kuitenkin hoitamaan asian ns. häntä koipien välissä.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mikäköhän siinä on että olen alkanut aamuvirkuksi viime aikoina. Tulee herättyä nykyään kovin aikaisin, tänäänkin heräsin jo puoli kuudelta. Joskus kyllä niin kuin eilenkin heräsin puoli kuudelta NHL-pelin vuoksi mutta usein olen herännyt aikaisin ihan muuten vain. Olen vain siinä aamuvarhaisella säpsähtänyt hereille ja en olekaan enää saanut unta.

Aika usein joulukuussa joulun lähestyessä olen ruvennut heräilemään aikaisin. En ole kai lapsenmielisenä enää malttanut nukkua pitempään, mutta vielä ei ole edes se joulu niin lähellä että sen vuoksi pitäisi heräillä aikaisin.

Joskus se rasittaa minua että herään niin aikaisin. Yöunet jäävät välillä vähiin. No nyt menin eilen kyllä jo siinä iltakasin aikaan maatekin että ehdin viime yönä nukkumaan ihan riittävän pitkät yöunet.

Tänään olisi vuoden ensimmäiset pikkujoulutkin. Ne olisi tuolla työtoiminnassa illalla. Mutta enpä tiedä menenkö sinne. Kyllähän aina ilmaiset kahvitukset kiinnostavat ja kun itse olen ollut tekemässä sitä suolaista piirakkaakin mitä siellä tarjotaan mutta kun niissä pikkujouluissa esiintyy sellainen bändi mitä inhoan. Varmaan tuon bändin takia jätän menemättä paikalle, ei kiinnosta olla kuuntelemassa tuota noiden musiikkia.

Olen tässä jo seitsemän vuoden ajan myös pitänyt yhtä blogia. Kirjoittelen sinne toisinaan tekstejä. Joskus on vaikea keksiä kyllä kirjoitettavaa. Innokkaana kirjoittajana tekisi mieli kirjoitella mutta kun ei ole mitään hyvää aihetta mistä kirjoittaa. Tuo on aika usein ongelmana ollut.

Nyt olen kirjoitellut aika paljon jääkiekosta tuonne blogiini. Katselemieni jääkiekkopelien määrä on tällä kaudella kuitenkin selvästi enemmän kuin mitä se on ollut ehkä koskaan niin luulisi että siitä riittäisi kirjoitettavaakin. Vasta tässä kuitenkin lähinnä opetellaan lisää analysoimaan jääkiekkoa, mutta luulisi että pelejä katsellessakin sitä oppii enemmän ymmärtämään lajin päälle.

Suosikkijoukkue
@Turha Kaukalo @Sir Markku Sieltä tuli heti aamulla viestiä työmaan vastaavalta ja kunnon valitteluineen. Kertou, että heidän työmaalleen ei edes tarvitse peruuttaa ja on teroitettu, että jokaisen vähänkin riskisiirtoon pyydetään apumies varmistamaan. Oli otettu yhteyttä toimittajaan, jonka toimitus oli kyseessä. Paska valuu mukavan nopeasti alaspäin ja tälläisissä tapauksissa olen siitä todella tyytyväinen. Ei ihme, että onnettomuuksia tapahtuu, kun osaa ei vaan tunnu kiinnostavan. Tuokin kuski taitaa olla itse yrittäjä, niin luulisi pelaavan varman päälle.

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Pitäisiköhän lähteä Tukholmaan vahtimaan, että paikalliset osaa käyttäytyä? Katsokaas kun Nordea on nyt suomalainen pankki ja silloin se tietysti lausutaan juuri kuten kirjoitetaan. Jos joku pälli svenssoni puhuu "nuurdeasta", niin hampaat kurkkuun vaan. Ei ne muuten opi tavoille.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
@Turha Kaukalo @Sir Markku Sieltä tuli heti aamulla viestiä työmaan vastaavalta ja kunnon valitteluineen. Kertou, että heidän työmaalleen ei edes tarvitse peruuttaa ja on teroitettu, että jokaisen vähänkin riskisiirtoon pyydetään apumies varmistamaan. Oli otettu yhteyttä toimittajaan, jonka toimitus oli kyseessä. Paska valuu mukavan nopeasti alaspäin ja tälläisissä tapauksissa olen siitä todella tyytyväinen. Ei ihme, että onnettomuuksia tapahtuu, kun osaa ei vaan tunnu kiinnostavan. Tuokin kuski taitaa olla itse yrittäjä, niin luulisi pelaavan varman päälle.

Nämä ison auton kuljettajat ovat jännää porukkaa. Mistä tuli mieleeni, kun tutkailen yllekirjoittaneen suosikkeja josko Pori on Suomen Baltimore (vai Philly)? Suomalainen versio The Wiresta pitäisi tehdä ja joku Pori tai Vantaa sopisi hyvin, Kerava. Olen ajatellut hakea operaatiopäällikkö William Rawlsin roolia.

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nämä ison auton kuljettajat ovat jännää porukkaa.
On todellakin. Olin eräs kerta työmatkalla ajamassa Ylivieskasta Vaasaan. Tein silloin nopean ohuituksen ja pistin Mondeon tyhjän puurekan eteen, koska vastaan tuli pitkä jono. Rekkakuski raivostui ja ajoi sitten pitkään parin metrin päässä minun takapuskurista. Ajattelin, että perunat perunoina ja aina pitkän letkan tullessa vastaan hiljensin nopeuden suunnilleen kuuteenkymppiin. Ei päässyt ohi ja joutui ryömimään.

Itseppäs aloitti, The Molopää! (Lue: Hänen eukko sai illalla selkäänsä)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy