Mä kerron nyt salaisuuden, äitini on tuolla terveyspuolella hommissa ja oli saanut jostain sitten lahjaksi sellaisen valkoisen avaimenperän siis sellanen perus avainlenkki ja sen päässä muovinen about 5cm läpimitaltaan oleva pallo. Tämä siis joltain näistä lobbareista jotka käy sairaaloissa milloin missäkin osastolla esittelemässä tuotteitaan että jos vaikka ne osaston vastaavat sitten niitä tilailisi. No mä tolleen nuorena kollina katoin vaan että onpa kiva avaimenperä kun sen eteisen laatikosta yhytin. Siinä oli sitten joku logo kyljessä ja no mistä mä mitään tiedän, mutta oli aika mukava avaimenperäksi. Ei painanut paljoa, mutta toisaalta siihen aikaan avaimia ei ollut paljoa joten oli sille tilausta. Minä mitään lupaakaan kysynyt, kun kerran avainlaatikossa se vapaana oli, eikä asiaa edes tiedusteltu että mihin hävinnyt.
No jonkun aikaa se mulla killutteli mukana kunnes äitini sen jossain bongasi ja totesi että tiedänkös että minkä firman logo ja mikä tuo pallo itseasiassa on. Tähän luonnollisesti siis vastasin että en tiedä. Oli juurikin tuollaisen geishakuulien tekijän pallurainen, mihin porattu reikä ja siihen laitettu sitten muovitapilla kiinni se avainlenkki. Nauratti, naurattaa edelleen, tosin sillon mä sitten kävin hakemassa vaan puukon ja raaputin sen logon pois. Sittemmin se muovitappi löystyi ja tuo kova muovinen pallo oli liukas liikkeissään, joten se johonkin historiaan hävisi. Tälleen jälkikäteen vähän harmittaa että tämä avaimenperä ei enää kulje mukanani.
Mutta väitän että on muuten tollaset geishakuulat kulkeneet mukanani ja olleet hypisteltävinä varmaan enemmän kuin aika monella muulla omistajalla.