Action Bronson
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Suomen suurin ja kaunein
Jotenkin tuntuu, että olettamasi vihollinen ei ole ihan käsityksesi kaltainen. Hän nimittäin voi olla oikeistolainen, vasemmistolainen, vegaani, lakto-ovo vegetaristi, sekasyöppö, lihava tai laiha. Itse olen toistakymmentä vuotta ollut pääsääntöisesti kasvislinjalla, mutta en mitenkään ehdottomasti sillä silloin tällöin kalat ja äyriäiset löytävät lautaselleni. Lapsetkin saavat vapaasti päättää mitä tahtovat syödä (lähes aina kasvisvaihtoehto) enkä minä tiedä vaikka joskus vielä söisin itsekin lihaa. Silti vaikea nähdä mitään järjellisiä argumentteja siihen etteikö koulussa voisi olla viikottain yksi kasvisruokapäivä. Se tuskin loukkaa kenenkään vakaamusta.
Huvittaa kun nuorempana työskenteli ÄIÄvoittoisemmalla alalla. Siinä lounaalla sitten ÄIÄ jonka ruokaympyrä oli 80% lihakastiketta ja 3 perunaa muistutteli, että meidän kasvissyöjien pitää syödä monipuolisesti. Nyökyttelin ymmärtäväisesti sillä pitäähän se paikkansa. Lähtökohtaisesti silti uskallan väittää, että kasvissyöjien ruokaympyrä on huomattavasti tuon ÄIÄn ympyrää monipuolisempi.
Huvittaa kun nuorempana työskenteli ÄIÄvoittoisemmalla alalla. Siinä lounaalla sitten ÄIÄ jonka ruokaympyrä oli 80% lihakastiketta ja 3 perunaa muistutteli, että meidän kasvissyöjien pitää syödä monipuolisesti. Nyökyttelin ymmärtäväisesti sillä pitäähän se paikkansa. Lähtökohtaisesti silti uskallan väittää, että kasvissyöjien ruokaympyrä on huomattavasti tuon ÄIÄn ympyrää monipuolisempi.