Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 545 551
  • 67 943

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Päivällä kävin syömässä sen 30 senttiä maksaneen pyttipannun.

Juttujasi lukeneena annoit 30 senttiä ihan ilolla?

Tai mitä mä pettterin strategisista mitoista mitään tiedä, @Vanha Len ainakin on joskus ilmoittanut oman raajansa mitat jossain ketjussa. Muistaakseni niillä mitoilla melkein saisi pyttipannua. Voin olla myös väärässä.

Mutta nyt menee sellaiseksi huumoriksi, etten itsekään nauraisi näille jutuille, joten poistun takavasemmalle.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Entä jos suomalaiset olisivat älykäs ja viisas kansa?
Eikö muka jo nyt olla? Lähes kaikissa koulutus-ja elinolovertailuissa Suomi on kärkipäätä, tämä johtuu kansan viisaudesta ja työmoraalista ja sun muista asioista.

Viisasta kansaa tässä ollaan.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Eikö muka jo nyt olla? Lähes kaikissa koulutus-ja elinolovertailuissa Suomi on kärkipäätä, tämä johtuu kansan viisaudesta ja työmoraalista ja sun muista asioista.

Viisasta kansaa tässä ollaan.

Tätä ei kyllä aina välillä uskoisi. Toisaalta uskoopa hyvinkin, kun näkee ulkomaan eläjiä.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pukkaa aika kovaa ja voimakasta sekä pahaa matkakuumetta... Katseltiin jo lentolippuja Italiaan ja tarkemmin Milanoon, koska A) siellä asuu meidän tuttu (lähinnä eukon kaveri) ja B) siellä asuu mun serkku eli C) asumiskulut olisi aika varmasti kohtuulliset. Aika halvalla noita pelkkiä yhden suunnan menolippuja saa, joten kuume nousee. Siellä voisi sitten olla reilun viikon tai jotain, miten nyt viihtyy ja kehtaa toisen nurkissa pyöriä. Tämä kaikki siksi, koska fakta on se, että syyskuun jälkeen ei voida avokkaan kanssa mennä kaksistaan esim. ulkomaille lomalle seuraavaan 15:een vuoteen, ainakin. Toki varmasti sitten muksun kanssa reissataan, mutta pointti se, että kaksistaan ei onnistu kohta enää pitkään aikaan. Ja onhan tuo muksun syntyminen kuitenkin se kaikista maailman asioista se paras. Mikään tai kukaan ei mene oman esikoisen edelle. Voisihan sitä toki reissata maailman tappiin saakka avokkaan kanssa (ja se olisi omalla tavallaan siistiä jne), mutta ennemmin oma lapsi ja perus perhe-elämää, kuin huvittelu. Ja ihan kevyesti vielä ennemmin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tuolla avautumis-ketjussa oli puhetta näistä Venäjän peikoista ja tulikin mieleen että onko sellaisia täällä. Oletko Venäjän peikko? Kirjoitatko synkästä talosta käsin (vaikka koneella), joka sijaitsee Pietarissa, kaupungissa, joka on tunnettu myös nimillä Petrograd ja Leningrad? Paljon sulle maksetaan? Mitä työetuuksia on?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tuolla avautumis-ketjussa oli puhetta näistä Venäjän peikoista ja tulikin mieleen että onko sellaisia täällä. Oletko Venäjän peikko?
Kukahan ajatusten Nevajoki on keksinyt alkujaan suomentaa "trolling"-verbin "trollaukseksi" esim. "vetouistelun" sijaan, johon alkuperäinen ilmaisu viittaa?

Olen huolissani peikkojen mustamaalaamisesta ja sotkemisesta kaiken maailman ihmisperseilyihin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kukahan ajatusten Nevajoki on keksinyt alkujaan suomentaa "trolling"-verbin "trollaukseksi" esim. "vetouistelun" sijaan, johon alkuperäinen ilmaisu viittaa?

Olen huolissani peikkojen mustamaalaamisesta ja sotkemisesta kaiken maailman ihmisperseilyihin.

Nämä ovat tosia huolenaiheita. Taas jokin kamala kalastusseura ollut sotkemassa selvää asiaa ja nyt on peikkojen maine pilattu. Luullakseni tässä on jo takana presidentti U.K. Kekkosen kalastusmania ja "Urkin" tapa hoidella idänsuhteitaan. Eikä pidä unohtaa sitä tonttukirjaa, missä Siperian tonttu esitettiin varsin vitussa valossa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kukahan ajatusten Nevajoki on keksinyt alkujaan suomentaa "trolling"-verbin "trollaukseksi" esim. "vetouistelun" sijaan, johon alkuperäinen ilmaisu viittaa?

Olen huolissani peikkojen mustamaalaamisesta ja sotkemisesta kaiken maailman ihmisperseilyihin.

Onko mielestäsi uistelija peikko? Jos tämä trollaus on kerran peräisin englanninkielisiltä foorumeilta, niin miksi sitten englanniksi trollaajasta käytetään nimitystä "troll" (peikko), eikä nimitystä "angler" (kalastaja)? Alkuperäisen ilmauksen pitäisikin oikeastaan viitata peikkoiluun. Olemma varmaan samaa mieltä siitä, että trollaus on huomattavasti paremmin nettimaailmaan sopiva sana.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Nämä ovat tosia huolenaiheita. Taas jokin kamala kalastusseura ollut sotkemassa selvää asiaa ja nyt on peikkojen maine pilattu. Luullakseni tässä on jo takana presidentti U.K. Kekkosen kalastusmania ja "Urkin" tapa hoidella idänsuhteitaan. Eikä pidä unohtaa sitä tonttukirjaa, missä Siperian tonttu esitettiin varsin vitussa valossa.
Onko mielestäsi uistelija peikko? Jos tämä trollaus on kerran peräisin englanninkielisiltä foorumeilta, niin miksi sitten englanniksi trollaajasta käytetään nimitystä "troll" (peikko), eikä nimitystä "angler" (kalastaja)? Alkuperäisen ilmauksen pitäisikin oikeastaan viitata peikkoiluun. Olemma varmaan samaa mieltä siitä, että trollaus on huomattavasti paremmin nettimaailmaan sopiva sana.
Voin olla väärässäkin, mutta olen ymmärtänyt, että sanatarkasti "troolaus" olisi trollausta suomeksi.

Kuinka paljon hienommalta kuulostaisikaan, jos ylen muovisen Pietarin trollitehtaan sijasta puhuttaisiin vaikkapa Nevajoen troolareista (vrt. Volgan lautturit) tai Leningradin laahusnuotanvetäjistä? Nehän kun harjoittavat lähtökohtaisesti myös "sensitiivistä vedenalaista toimintaa".
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Voin olla väärässäkin, mutta olen ymmärtänyt, että sanatarkasti "troolaus" olisi trollausta suomeksi.

Kuinka paljon hienommalta kuulostaisikaan, jos ylen muovisen Pietarin trollitehtaan sijasta puhuttaisiin vaikkapa Nevajoen troolareista tai Leningradin laahusnuotanvetäjistä? Nehän kun harjoittavat lähtökohtaisesti myös "sensitiivistä vedenalaista toimintaa".

Nevajoella saatettaisiin puhua kulkuttajista. Kulkutus sopisi paremmin tuohon trollaukseen liitettäväksi, siinähän hakataan sauvoilla joenpohjaa, ja kalat säikähtävät ja uivat sitten veneiden välissä vedettävään verkkoon.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tässä menee sekaisin kaksi asiaa: ensinnäkin on trollaus, kun kalastajat lähtevät aamulla ruosteisine "laivoineen" "kalastamaan" eli juomaan niemen taakse EU-tukiaisiaan ja toiseksi on troolaus, kun peikot vittuilevat meille ihmisille Pietarista. Ensimmäisessä tapauksessa trollataan että on se EU ihan paska ja toisessa troolataan kaikkea tyhmää kommenttia meistä tuolta Nevajoen soisilta rantamilta.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Nevajoella saatettaisiin puhua kulkuttajista. Kulkutus sopisi paremmin tuohon trollaukseen liitettäväksi, siinähän hakataan sauvoilla joenpohjaa, ja kalat säikähtävät ja uivat sitten veneiden välissä vedettävään verkkoon.
Loistava haku!

Miten olisi siis Orwell-henkinen Kremlin kulkutuskollegio?
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Täytyy odotella vielä yli puoli tuntia, että pääsee jutustelemaan yöketjuun nimimerkin @SeQuins ja muiden mahdollisten valveillaolijoiden kanssa. On toki riski, että puolen yön aikoihin ei ketään ole hereillä, mutta uhkapeli on uhkapeliä.

Ajan voi toki hyödyntää lukemalla vaikka pääsykokeisiin.

Odottavan aika on pitkä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Täytyy odotella vielä yli puoli tuntia, että pääsee jutustelemaan yöketjuun nimimerkin @SeQuins ja muiden mahdollisten valveillaolijoiden kanssa. On toki riski, että puolen yön aikoihin ei ketään ole hereillä, mutta uhkapeli on uhkapeliä.

Ajan voi toki hyödyntää lukemalla vaikka pääsykokeisiin.

Odottavan aika on pitkä.

Kyllä mä taidan vielä silloin olla. Herätys 5.30, mutta ei vaan väsytä tippaakaan. Asiaa pahentaa se, etten juo kahvia. Eli tuskainen päivä luvassa. Tai no, ei välttämättä. Joskus on oikein pirteä olo, vaikkei olisi valvonutkaan.

E: No justiinsa... Tarkoitan "vaikkei olisi nukkunutkaan."
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Loistava haku!

Miten olisi siis Orwell-henkinen Kremlin kulkutuskollegio?

Aika timanttinen nimitys. Tuossa on leikittelevän värikkäästi kuvattu harmautta ja jylhyyttä. Armoton kulkutuskollegio, suoraan Kremlin kovasta ytimestä.

Kerran olen kulkuttajia nähnyt. Voin kertoa, etteivät olleet luvan kanssa liikkeellä. Ja tapahtui muuten Venäjällä, Muurmanskin suunnalla. Kommandopipot ja kaikki. Suuttuivat, kun kaveri huusi:"Ruski Baruski!"
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Journalistiikkaa ja suomen kieltä, mutta tahto on tosiaan eri asia kuin pääsy. Olisihan se kiva, kun pääsisi.

Onko herralla nimeltä @Virveliä kainaloon jotain ehdotonta aihetta, josta pitäisi päästä turisemaan? Ja miksikäs noin aikainen herätys, jos saa tiedustella?

Mulla ei ole mitään ehtoja mistään aiheesta. Petteri Sihvosta mukaillen, ei ole suosikkiaihetta, antaa keskustelun näyttää. Herätyksen syy on sellainen, että sain pariksi viikoksi jotain raksahommia. En tiedä palkkaa, en firmaa, enkä työnkuvaa. Paikan tiedän, ja ajan.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Suomen kieli on aineena upea! Ja meneehän se journalistiikkakin!

Mä luulen että sä pääset. Oon varma.

Kyllä @Jaws pääsee. Itsestäni en ole ihan varma. Tai no, aika varma olen, että kutosvaihtoehtoon pääsen, mutta en tiedä haluanko. No, kai mä sinne rakennustekniikkaan pääsen, huomenillalla alan tosissaan kertaamaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kyllä @Jaws pääsee. Itsestäni en ole ihan varma. Tai no, aika varma olen, että kutosvaihtoehtoon pääsen, mutta en tiedä haluanko. No, kai mä sinne rakennustekniikkaan pääsen, huomenillalla alan tosissaan kertaamaan.

Kunhan ei kakkosvaihtoehtoon, se on tärkeintä, ellei nyt väkisellä halua mutta liukaste on hyvä muistaa. Vähän nolottaa nyt mutta lähetän vastauksen.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kunhan ei kakkosvaihtoehtoon, se on tärkeintä, ellei nyt väkisellä halua mutta liukaste on hyvä muistaa. Vähän nolottaa nyt mutta lähetän vastauksen.

Joo ei Leprassa kuivana selviä.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Mä luulen että sä pääset. Oon varma.

Kiitokset luotosta, mutta eipä jinxata vielä! Viime vuonna homma kaatui lukumotivaation puutteeseen. Alkavat MM-kisat ovat omiaan häiritsemään herkeämätöntä keskittymistä. Journalistiikka on ensisijainen tavoite, suomen kieli on hyvä varavaihtoehto.

Se on kohdallani vähän niin, että tahtovat muut asiat kiinnostaa lukemisen sijaan. Vähän kuin nuorilla lupaavilla lätkänpelaajilla: Jääkiekko ja naiset vievät huomion koulumaailmasta.

Jaa sieltä tuli virvelipoikakin jinxaamaan mun mahdollisuudet. Äh, no hyvä että ainakin muilla on luottoa allekirjoittaneen kykyihin. Itse olen skeptinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös