Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 352 212
  • 66 881

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
En tie muijastas, mutta kuka helvetti jättää vastaamatta kakkonen :/
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En tie muijastas, mutta kuka helvetti jättää vastaamatta kakkonen :/
Heh niin. No mua tuossa mielessä kakkonen ei ole koskaan kiinnostanut ;) toki tuotakin funtsin sen pienen hetken, mutta aavistelin kyseessä olevan jotain sellaista mistä mulla ei ole mitään käryä. Ja niin se myös olikin :)
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Se perkele meni ja otti ja varasi ja samontein myös maksoi matkan Kanariansaarille! Viikko siellä marraskuun viimeisellä viikolla. Gran Canaria. Voihan elämäni syksy. Mä pääsen lentokoneeseen ekaa kertaa elämässäni, josta jokainen voi päätellä etten ole koskaan käynyt kovinkaan kaukana Suomesta. Tallinna on kauimpana missä on tullut käytyä. On tää jotain niin huikeaa ja käsittämätöntä huh huh. On mulla nainen, ei voi muuta sanoa!

Hieno homma. On sinulla kyllä nainen, totta tosiaan. Tuosta kannattaa pitää kiinni. Sitten ei kun pohtimaan reissua etukäteen, varautumaan siihen ja miettimään mitä kaikkea haluaisi paikan päällä nähdä, kokea ja syödä. Matkaanlähtö ja sen valmistelu on hienoa aikaa sekin, vaikka tietysti ei kannatakaan ladata liian tiukkaa ohjelmaa ja odotuksia vaan ottaa vain rennosti ja nauttia. Marraskuun pimeydessä sekin tekee terää, että pääset auringon lämpöön ja valoon.

Olihan sinulla passi olemassa? Jos ei, niin kannattaa pistää hakuprosessi vireille, tuossa kestää yllättävän kauan. Toki matkaasi on vielä vajaat pari kuukautta, joten ei tässä mitään kiirettä ole, mutta ainakin kesäaikaan tuntuu kestävän kauan ennen kuin saa varattua ajan poliisilaitokselle passinhakua varten. Syksyllä jonot ovat toki varmaan paljon lyhyemmät.

Ja muista olennainen: Kanarian saarilta ei poistuta ennen kuin on maistanut ryppyperunoita mojo-kastikkeella!
http://en.wikipedia.org/wiki/Canarian_wrinkly_potatoes
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitos Musta Nuoli vinkistä. Tuota täytyy maistella. Passi ei ole voimassa, täytyy siis se uusia. Kannattaisiko käydä lekurissa ottamassa rokotteita? Jäykkäkouristusrokote ei välttämättä ole mulla enää voimassa niin se ainakin?

Mulla on muuten mennyt passi vanhaksi 06/2009 niin Kelpaako tuo enää siihen, että voin todistaa henkilöllisyyteni kun vissiin ajokortti ei siihen kelpaa? Ja muita kuvallisia henkkareita mulla ei ole.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Kiitos Musta Nuoli vinkistä. Tuota täytyy maistella. Passi ei ole voimassa, täytyy siis se uusia. Kannattaisiko käydä lekurissa ottamassa rokotteita? Jäykkäkouristusrokote ei välttämättä ole mulla enää voimassa niin se ainakin?

Mulla on muuten mennyt passi vanhaksi 06/2009 niin Kelpaako tuo enää siihen, että voin todistaa henkilöllisyyteni kun vissiin ajokortti ei siihen kelpaa? Ja muita kuvallisia henkkareita mulla ei ole.

Ota ajokortti ja/tai vanha passi mukaan kyttikselle kuitenkin. Se kyttiksen toimistosetä/täti kyselee sulta hassunhauskoja kysymyksiä kuten vanhempien ja sisarusten nimiä, entisiä osotteita jne. ja näin varmentuu sun henkilöllisyydestä. Sitten se laittaa siihen passitilaukseen tiedon että saat luvan todistaa henkilöllisyytesi noutaessa jollain muulla välineellä jonka hän siihen kirjaa (joko ajokorttisi tai vanha passisi).
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Mulla on muuten mennyt passi vanhaksi 06/2009 niin Kelpaako tuo enää siihen, että voin todistaa henkilöllisyyteni kun vissiin ajokortti ei siihen kelpaa? Ja muita kuvallisia henkkareita mulla ei ole.

Ota ajokortti ja/tai vanha passi mukaan kyttikselle kuitenkin. Se kyttiksen toimistosetä/täti kyselee sulta hassunhauskoja kysymyksiä kuten vanhempien ja sisarusten nimiä, entisiä osotteita jne. ja näin varmentuu sun henkilöllisyydestä. Sitten se laittaa siihen passitilaukseen tiedon että saat luvan todistaa henkilöllisyytesi noutaessa jollain muulla välineellä jonka hän siihen kirjaa (joko ajokorttisi tai vanha passisi).

Ja jos olet armeijan käynyt ja vielä reserviin kuulut, niin sotilaspassi mukaan.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kiitos Musta Nuoli vinkistä. Tuota täytyy maistella. Passi ei ole voimassa, täytyy siis se uusia. Kannattaisiko käydä lekurissa ottamassa rokotteita? Jäykkäkouristusrokote ei välttämättä ole mulla enää voimassa niin se ainakin?

Jäykkäkouristusrokote kannattaa ainakin uusia, jos on mennyt kovin kauan sitten vanhaksi. Muuten ei välttämättä mitään erityisiä tarvitse, jos aikanaan olet saanut perusrokotusohjelman mukaiset rokotukset, niitähän ei monia tarvitse ottaa kuin kerran. Ei tule ainakaan mieleen mitään muita perusrokotuksia, kenties joku terveysalan asiantuntija osaa sanoa tarvitseeko ottaa vielä jotain muuta?
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joskus vanhoina hyvinä aikoina, kun Jörn Donner oli nuori ja Rooman Valtakunta voi paksusti, käytettiin rangaistustoimina muun muassa ristiinaulitsemista. Olisikohan ne rötöstelleet heebot pysyneet tee-kirjaimillaan tai risteillään paremmin, jos heidän kiinnittämiseen olisikin käytetty hamppuköyden tai naulojen sijasta sitä harmaata ilmastointiteippiä (eng. Duct tape)?

Toivottavasti se hieno yleiskäyttöinen teippi pitäisi, silä olisihan se aika nolostuttavaa teloituksen toimeenpanijalle, jos kohde tai kohteet kesken kaiken mötkähtäisivät alas orreltaan.
Puhumattakaan siitä kuinka ikäviä pysyviä vammoja itse rangaistut olisivat saaneet pudottuaan metrien korkeudesta.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Jäykkäkouristusrokote kannattaa ainakin uusia, jos on mennyt kovin kauan sitten vanhaksi. Muuten ei välttämättä mitään erityisiä tarvitse, jos aikanaan olet saanut perusrokotusohjelman mukaiset rokotukset, niitähän ei monia tarvitse ottaa kuin kerran. Ei tule ainakaan mieleen mitään muita perusrokotuksia, kenties joku terveysalan asiantuntija osaa sanoa tarvitseeko ottaa vielä jotain muuta?

Seuraavalta sivulta matkailija saa ainakin jotain infoa: http://rokote.fi/?gclid=CL3ZvdajjsECFQTncgodPTwAyw

Mutta oman ymmärrykseni mukaan Kanarialle matkustava harvoin ottaa mitään ylimääräisiä rokotteita, kotimaan rokotesuoja (jos on kunnossa), on yleensä kattava. Joissain tapauksissa hepatiitti-rokotteet kannattaa ottaa, mutta enpä nyt ehkäpä yhden Kanarian reissun tähden niitä lähtisi ottamaan. Jos matka suuntautuisi jonnekin muualle, vaikkapa Ukrainaan, tilanne olisi aivan toinen.

vlad.
 

Masentaja

Jäsen
Hepatiittirokotteet kannattaa ehdottomasti ottaa, vaikka ei kävis kuin Lielahdesta Pispalan mäellä. Ja suoraan A+B-rokote.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen tässä katsonut 4Pro-kanavia liigakierroksen alusta asti. Hieman on jäänyt epäselväksi, koska se Klubin matsi alkaa. Kertoisiko joku vielä 5000. kerran, niin voisi jäädä jo mieleen.
 

Bacon

Jäsen
PatrickKane95 aiheutti Salatut Elämät-ketjuun yhdellä viestillä todennäköisesti enemmän draamaa kuin mitä kyseisessä ohjelmassa on viiteen vuoteen ollut. En seuraa salkkareita niin paha mennä varmaksi sanomaan, mutta tuota ketjua on välillä hauska käydä lukemassa.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kiitos Musta Nuoli vinkistä. Tuota täytyy maistella. Passi ei ole voimassa, täytyy siis se uusia. Kannattaisiko käydä lekurissa ottamassa rokotteita? Jäykkäkouristusrokote ei välttämättä ole mulla enää voimassa niin se ainakin?

Mulla on muuten mennyt passi vanhaksi 06/2009 niin Kelpaako tuo enää siihen, että voin todistaa henkilöllisyyteni kun vissiin ajokortti ei siihen kelpaa? Ja muita kuvallisia henkkareita mulla ei ole.
Ajokortti riittää. Vanhaa passia ei tarvitse olla mukana ellei se ole edelleen voimassa. Kävin tänään juuri uusimassa passin, kun oli päässyt vanhentumaan.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Minä kävin kesällä, enkä ottanut vanhaa passia mukaani. Ajokortti oli. Todensivat henkilöllisyyteni kyselemällä sukulaisista ja entisistä asuinpaikoista, koska ajokortti ei ole virallinen henkilöllisyystodistus. Virkailija sanoi, että vanha passi olisi ollut hyvä olla mukana. En tiedä, olisiko kyselyprosessin välttänyt sen kanssa. Kehotan kuitenkin ottamaan sen mukaan, jos se on tallessa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Meikäläinen haki kesällä pikapassin Lapin poliisilaitokselta. Ei ollut vanhaa passia mukana, joten kyselytekniikalla ja ajokortilla todennettiin henkilöllisyys. Sitten, koska vielä tuolla hetkellä olin alaikäinen, eikä paikalla ollut kuin toinen huoltaja, niin toisen huoltajan piti sitten käydä Tampereella allekirjoittamassa lupa tuohon passiin. Huvittavinta asiassa on se, että Tampereelta ilmoittivat Ivaloon suostumuksesta faksilla seuraavana päivänä. Sitten kävin itse Tampereella noutamassa passin ja sen jälkeen alkoi pikaviisumin hankintaprosessi. Ja lopulta visan sitten juuri ajoissa ehdin saamaan.

Eli kyllä Suomessa byrokratiasta huolimatta saa ainakin joitain asioita hoidettua ihan järkevästi.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Kuinkakohan moni olisi puolitoista vuotta sitten uskonut, että vuonna 2015 Veikkausliigassa pelataan pääkaupungin paikallispelejä, mutta SM-liigassa ei.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tällä hetkellä kuumottaa aika vitusti Liigapörssin suhteen. Olin työpaikan kimpassa ykkösenä 102 pisteen erolla seuraavana olevaan, ja kimpan voittaja kuittaa 220 euroa itselleen. Noh, eikö sillä kakkosena olevalla ole Janne Keränen (2+0, voittomaali), Valtteri Kemiläinen (1+3), Dave Spina (0+4) ja Samu Perhonen (yli 40 torjuntaa). Noh, itsellä toki tehoille pääsi peräti Johan Larsson maagisin tehoin 1+0, ja kai se Saroskin jonkun pisteen nappasi muutamalla torjunnallaan. Noin muutoin kyllä jännittää, vaikka eipä se kakkosena oleva taida siltikään sieltä ohi tulla... kai?

EDIT:

No huh, 14 pisteen erolla voitin tuon kimpan kuitenkin. Meinasi mennä jännäksi.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pari vuotta sitten, kun joku olisi sanonut että vuonna 2014 tulen näkemään reilun kuukauden sisään Kate Bushin livenä ja HIFK:n nousun Veikkausliigaan, olisin varmaan nauranut päin naamaa. Elämä ei aina mene, kuten ennakkoon odottaa. Mitäs seuraavaksi? Suomi voittaa Euroviisut? Eikun se meni jo. Futiksen maailman- tai euroopanmestariksi sitten?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Aivan mahtavaa, myös YouTube voi toimia. Rupesin hakemaan erästä äskettäistä urheilutapahtumaa, kun halusin nähdä mitä siinä todella tapahtui maalitilanteessa. Ajattelin löytäväni jotain paskaa jollain helvetin paskalla räppiteknomusiikilla höystettynä. Löysin mitä halusin, mutta toisaalta ei mitään selostustakaan, pelkkää mutea vaan. Jäi mietittymään mistähän alkuperäinen lähde oli, mutta onneksi näin rauhassa. Se on tärkeintä.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Intiaanit kanootissa, homot kaapissa, hei, tai pukukopissa, YLE teemailta, kiusasit, sori, saat anteeks, kulli kyrpä, ja maailma eli onnellisena elämänsä loppuun asti.

Kiitos.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Muistaakseni täällä oli ketju "jos olisin diktaattori" tms. Koska en löytänyt tätä, kirjoitan asiani tänne. Jos minusta tulisi diktaattori, antaisin porttikiellon kaikille miehille, jotka ottavat paidan pois jääkiekko-ottelussa.
 
Se aika vuodesta, että sosiaalisen median lisäksi unetkin alkaa olla stressitekijä (eikä varsinaista tulkintaa tarvita;). V-ttu joo. Pitäiskö haalia vielä lisää töitä, ettei jää aikaa tämmöseen.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä tapahtuu jos täällä mainitsee sanan #viski? Tuleeko tuomio AVIlta viikon sissään jotta syyllinen roviolle?

Ota riskin ja mainitsen #viski vaikka protestina
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös