Heh. Kannastasi en tiedä yleisesti ottaen mitään, jollet sitä sitten joskus selvennä tarkemmin.
No se löytyy esim tuolta huuhkajien ketjusta. Ei se mikään salaisuus kuitenkaan ole, kaikki joilla rahkeet riittää taloudellisesti niin mahdollisimman korkeelle tasolle, jos haluaa ylös niin sitten lisää duunia ja wälkomma vaan, jos taas ei homma toimi niin alhaalta saa ottaa lisää vauhtia. Kaikki rajoitukset on lähinnä saatanasta, varsinkin kilpaurheilussa, jos on varaa pyörittää miljoonabisnestä niin keltäs se on pois että antaa kaverien koittaa. Se että alasarjoissa kitkuttaa joitain entisiä konkurssipesiä ja ne sitten harrastajia vetä käkättimeen, koska systeemi ja taas ne joiden resurssit riittäisi pelaamaan ylempänä ei välttämättä sinne pääse, kun joku pomppu, ylärima tms. tai kilpailu vaan on liian kova ja paikkoja on liian vähän, on vaan tuhlausta. Kaikkia palvelisi eniten se että mahdollisimman moni pelaa mahdollisimman korkealla tasolla. Ei ne ihmiset sinne oikeasti lähde loka-marraskuussa vesisateessa "koska nousu", ne lähtee koska viihde, tekemistä, oman kylän pojjaat vs. naapurit jne. Urheilu on korvannut entisaikojen sotimisen ja se mihinkään ole muuttunut. On aina hienoa laittaa pataan naapuripitäjän porukkaa, eikä se "taso" ole mikään juttu. Pääasia on se kamppailu, voitto. Voidaan hävitä sota ja olla silti voittajia, elää ja hengittää sitä fiilistä, niin kentällä kuin katsomoissa.
Aika paljon on tullut kiekkoakin katteltua ja minä esimerkiksi olen ollut paikalla kun SuomU ottaa verisesti mittaa StU:sta, joka kausi muutaman kerran, 3 divaria ja todellisia kamppailuja, joskus ulkojäillä joskus hallissa. Ei siellä kukaan haaveile Liigasta, kun ei se ole realiteetti. Siellä laitetaan naapuripitäjää nippuun ja se on se juttu, varsinkin katsojille, joita on paikalla toista-kolmatta sataa. Olen ollut paikalla kun HauSi vääntää verisesti samassa sarjassa, olen ollut lukemattomissa 2-5 divarin otteluissa (siitä ylöspäin vasta taustaa löytyykin). Enkä koskaan ole kuullut kenenkään sanovan että tulisi paikalle, koska karsinnat, Mestis, Liiga tms. muuta vastaavaa. Kyllä sinne hallille mennään ihan muista syistä. Pelaajille se on se nakkikannu, ihan sama vaika se olisi jonkun harrastesarjan sellainen, ammattilaiset toki pelaa siitä että joskus pelaisivat henk. koht. kovemmissa sarjoissa, mutta kyllä niitäkin aika helevatasti nappaa voittaa se kyseinen sarja. Kuten katsojiakin. Ne on ne oikeat tunteet jotka saa sinne hallille lähtemään sillon marraskuussa räntäsateessa. Ei se että keväällä muutama paskoo hunajaa kun joku nousee ja toiset itkee kun putoaa, vaan se että miten se oma kylä sillä kaudella tappelee illasta toiseen.