Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 384 538
  • 66 969

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Minulla juohtuu aina mieleeni nimistä TuTo tai TUTO Hockey tutti. Eipä ole ihmekään. Semmoinen tuttia lutkuttava ääni muodostuu aivorasiaani.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tuuto! Tuuto!

Näin äännetään TuTo täkäläisittäin. Seuran nimi ei onneksi ole kuitenkaan TuuTo Hokkey ooyy.

Jos suomea kirjoitettaisiin niin kuin tosiaan lausuttaisiin, tästä saataisiin uusia virallisia eri kiekkoseuroillekin.

Hoopeekoo
Teepeeäs
Iiäfkoo
Pluus
Pelikaans

Jotkut sentään kirjoitettaisiin kuten nytkin. Jyp, jyp, jyp. Tuo muistuttaa hieman sorsan tai muun uunilinnun soidinhuutoa,

Olisi myös kiintoisaa joskus nähdä ottelu Jokerit-Jukurit, tai pikemminkin kuulla kyseinen ottelu ja fanien päällekkäin menevät kannustushuudot.

Jo-ku-rit, Ju-ke-rit!

Halvat ovat hupini taas tänäänkin.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jyp, jyp, jyp. Tuo muistuttaa hieman sorsan tai muun uunilinnun soidinhuutoa

Ei kuulosta yhtään uuni- eli pajulinnun soidinhuudolta tuo pölijä. Uunilinnun soidinhuuto on kuin peipon laulu mutta mollissa. Jyp, jyp, jyp -huutoa muistuttaa enemmän esimerkiksi sirittäjän lauluääni.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Näin unta SaiPasta. Olin menossa vaatekauppaan, ja siellä oli myyjällä SaiPan pelipaita päällä. Oli vielä semmoinen mainokseton versio.

Sama tapahtui kun olin kävelemässä kiireeisenä jossain ihmisjoukossa. Vastaan tuli kokoajan keltaisia SaiPan kannattajia. Ei herranjumala... Uskon vakaasti, että SaiPa voittaa mestaruuden tänä keväänä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Arhinmäkeä ei muikeiden ministerihommien jälkeen napostele rivikansanedustajan duuni, olisi nyt kenties tarjolla kovan luokan jopi kansainvälisillä työmarkkinoilla.

Paavon CV:stä löytyvän "pronssi-Sotshin" myötä maine on jo kasvanut mm. Puolassa sellaisiin sfääreihin, että luulisi kohta Obamaakin kiinnostavan, koska varmasti Barackin lähipiirissä olisi käyttöä suomea puhuvalle kosmopoliitille, joka kykenee ministerinäkin salaisen agentin kaltaiseen toimintaan.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Kova tuuli on kyllä vittumainen sääilmiö. Ihan menee sinne samaan kategoriaan näiden lumen, pakkasen, vesisateen, helteen ym. kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tuuto! Tuuto!

Näin äännetään TuTo täkäläisittäin. Seuran nimi ei onneksi ole kuitenkaan TuuTo Hokkey ooyy.

Jos suomea kirjoitettaisiin niin kuin tosiaan lausuttaisiin, tästä saataisiin uusia virallisia eri kiekkoseuroillekin.

Hoopeekoo
Teepeeäs
Iiäfkoo
Pluus
Pelikaans
Kuopion Vittumitäpaskaa joutuisi tosin silloin miettimään lyhennettään tarkoin, jottei se sekoittuisi tamperelaisen KooVeen kanssa.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Ei täällä ole juuri nyt oikein minkäänlaista kirjoitusintoa aktivoivaa keskustelua meneillään. Aivot eivät ole lähelläkään sitä tilaa, että tekisi mieli ottaa kantaa johonkin toisen kirjoittajan viestiin. Melko aneeminen päivä myös kierrätyskeskuksen ketjuissa. Minullakaan ei ole mitään erityisempää pohdiskeltavaa tässä, joten lienee melkeinpä turha valvoa edes noihin yöketjun kirjoitusaikoihin.

Kummallista, menin viimeksi 20 tuntia sitten eli klo 03:10 nukkumaan, katsottuani YouTubesta parin tunnin keikan ja sen jälkeen käytyäni yön viileässä pimeydessä kävelylenkillä. Ja nyt olen menossa nukkumaan nelisen tuntia aiemmin kuin eilen. Tai siis tänään. Voisi kai siis sanoa, että otan saman päivän sisällä kahdet yöunet.

Huomenna voisi tehdäkin jotain. Hyvää yötä, keskustelupalsta.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Tässä joku aikaa sitten pari suomalaista sukeltajaa kuoli tapaturmaisesti Norjassa ja jäivät sitten sinne luolastoon. Norjaan tuli jotain todella kovia sukeltajia jostain , mutta ilmoittivat etteivät voi nostaa ruumiista luolasta, koska liiaan vaarallista. No nyt sitten lehdessä kerrotaan kuinka Suomalainen sukeltajaryhmä on käynyt nostamassa ruumiit pinnalle.

Puuttukohan näiltä taitavilta vain tahoa hommaan? En jaksa oikein uskoa tämän Suomalaisen ryhmän lähteneen sinne hengillä leikkimään.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Tässä joku aikaa sitten pari suomalaista sukeltajaa kuoli tapaturmaisesti Norjassa ja jäivät sitten sinne luolastoon. Norjaan tuli jotain todella kovia sukeltajia jostain , mutta ilmoittivat etteivät voi nostaa ruumiista luolasta, koska liiaan vaarallista. No nyt sitten lehdessä kerrotaan kuinka Suomalainen sukeltajaryhmä on käynyt nostamassa ruumiit pinnalle.

Puuttukohan näiltä taitavilta vain tahoa hommaan? En jaksa oikein uskoa tämän Suomalaisen ryhmän lähteneen sinne hengillä leikkimään.

Ehkä se ei ole ollut mahdotonta, mutta kaipa siinä kuitenkin jonkin verran normaalia isompi riski on ollut. En mä ainakaan lähtisi omaa henkeäni riskeeraamaan joidenkin jumiinjääneiden norjalaissukeltajien ruumiin pintaan nostamiseksi. Mun mielestä ihan ymmärrettävää.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kuulin tänään "ilmiöstä" nimeltä kuivakänni.. Valaiskaa, mistä on kyse?

Saako keskiketterää nykyään jauheena? Pitääkö se sekoittaa veteen (tosin ei se ole enää kuivakännäämistä)?
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Kuulin tänään "ilmiöstä" nimeltä kuivakänni.. Valaiskaa, mistä on kyse?

Saako keskiketterää nykyään jauheena? Pitääkö se sekoittaa veteen (tosin ei se ole enää kuivakännäämistä)?

Kuivakänni on alkkisten juttuja.

Käsittääkseni se on ilmiö, joka tapahtuu ongelmansa myöntäneen ja-raitista jaksoa jo viettäneen alkoholistin mielessä ja se esiintyy kaipuuna takaisin kosteaan elämään, ja sen mahtavuuteen.

Määritelmästäni en voi mennä raamatullisen totuuden takuuseen, mutta muistelisin, että jotakuinkin noin se meni.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Onpas helvettiäkin hienompi ilta. There is something in the air tonight. It may be shit though, or it may not be, kukapa näistä tietää.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ei ole pariin päivään ollut mitään hauskaa kierrätyksessä :(
Laitan siis hymiön, se on hauskaa :)
Ehkä huomenna sitten...
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jepujee. Kate Bush-piletti plakkarissa ensi kesälle. Irtosi yllättävänkin helposti ja vielä lauantaille, niin päässee helposti paikalle, vaikkei jostain syystä lomaa saisikaan järjestettyä. Seuraavan kerran sitten vuonna 2049, jos sama keikkatahti jatkuu.

Näemmä ainakin juuri tuo lauantai menikin saman tien loppuun.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Ei ole pariin päivään ollut mitään hauskaa kierrätyksessä :(
Laitan siis hymiön, se on hauskaa :)
Ehkä huomenna sitten...

Kannattaa samalla vilkaista myös naapuritalojen keräyslaatikot, jos niistä sattuisi löytymään jotain kiinnostavampaa.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Näin tänään talon seinässä kärpäsen toisen selässä. Surina oli luja ja se näky oli maaginen.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hankala sanoa, että minne tämä pitäisi pistää: Erikoisiin nimiin, jalat alta vieviin naisiin vaiko kenties muun urheilun ketjuun?
Tänään /eilen, kumpi lienee se alkuperäinen lähetys. No, joka tapauksessa näin Yle Teeveestä aamulla haastattelun, jossa oli paikalla OAJ:n vastaava koulutuspäällikkö tjsp., jonka nimi oli: Hilja Misukka.

Ottaisin hänet milloin tahansa piilotettuun perunakellariini ainakin kahdeksikymmeneksi vuodeksi!
Äärimmäisen kaunis nainen, jolla on vielä kaiken lisäksi aivot!

Ehdin varmastikin ensimmäisenä jatkoaikalaisena – Hilja on ehdottomasti varattu, joten pysykää nyt vähän kauempana!
Minä, Hilja, suihku, pesusieni, raju feminiininen ejekulaatio, Pirkka olutta ja rompulta jalkapallon MM-kisojen hieno loppuottelu vuodelta 1974.

Nonni… ja taas minulta menee tietsikan ruutu ja näppis pesuun, pe*hana!
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Perkele, kun tämä sosiaalisten tilanteiden pelko on veemäinen tila. Tekisi niin mieli liittyä mukaan tuohon futisporukkaan, mutta pelko pään sisällä on niin julmetun kova. Tällaista se on, kun ei ole juuri missään tekemisissä ihmisten kanssa yli 12 vuoteen. Siis kyllähän minä työssäni olen sosiaalinen, mutta työ-minä ja vapaa-aika-minä ovat ihan eri henkilöitä. Vapaalla olen erittäin sulkeutunut ja äärimmäisen kyyninen, kun taas töissä esitän jatkuvasti varsin sosiaalista kaveria.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Hankala sanoa, että minne tämä pitäisi pistää: Erikoisiin nimiin, jalat alta vieviin naisiin vaiko kenties muun urheilun ketjuun?
Tänään /eilen, kumpi lienee se alkuperäinen lähetys. No, joka tapauksessa näin Yle Teeveestä aamulla haastattelun, jossa oli paikalla OAJ:n vastaava koulutuspäällikkö tjsp., jonka nimi oli: Hilja Misukka.
Aika likelle. Kyseessä on tarkalleen ottaen Heljä Misukka. Intoa täynnä olevan kuvauksesi perusteella olen vakuuttunut, että olet kohdannut juuri hänet. Tuttu henkilö joistakin yhteyksistä, aivan mukavan oloinen ihminen tämä Heljä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ainakin Heljän FB-tilin perusteella hän on tällä hetkellä sinkku eli ei kun vaan stalkka...onneasi koittamaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Olen reilun parin viikon aikana piipahtanut kolmesti Lahden keskustassa arkisin vapaapäivilläni - tänään viimeksi. Jokaisella reissulla on takaisintulomatkalla bussiin noussut samainen heppu aivan ympäripäissään ja hiukan keskipäivän jälkeen.

Väkisin hänen nuokkumista horjumista seuratessani olen miettinyt, elämänsä tarkoitusta - mitä ilmeisimmin kännääminen on aloitettu jo anivarhain hänen päästyä näkemääni kuntoon hetimmiten puoliltapäivin tahi hiukan sen jälkeen.

Ilmeisesti hänen elämänsä on jo pidemmän aikaa ollut yhtälailla horjuvaa, koska ensimmäisellä kertaa häneen törmätessäni kuulin syrjäkorvalla hänen juttelevan viereisellä penkkirivillä jollekin tutullensa - kenties sukulainen, jo keski-iän ylittänyt nainen - kuinka ei vittu viitsi tehdä mitään hanttihommia vaan haluaa kunnon duunia hyvällä liksalla. Tätä paasausta kesti aikansa ja sitten tämä tuttu tylytti takaisin melkoisella ryöpyllä kertoen elämän perusasioita siitä kuin sitä on itsekin tehtävä jotain, aloitettava työt pohjalta jos mitään mainittavia saavutuksia ei ole olemassa. Ettei sitä voi olettaa saavansa helppoa ja hyväpalkkaista työtä tuosta sormia napsauttamalla. Vieläpä ennen poistumistaan bussista tämä tuttava tuumasi jotakuin seuraavaa: Ainahan sitä voi toki loisia ja antaa yhteiskunnan elättää jos sitenkin pärjää. Kyllä me sen maksamme. - Äänessä olin havaitsevinani lievää vittuilua löysäilijää kohtaan.

vlad.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Näin tänään talon seinässä kärpäsen toisen selässä. Surina oli luja ja se näky oli maaginen.

Näin vain yhden kärpäsen ja näky ei ollut mitenkään sen maagisempi. Tai no useamman kärpäsen, mutta ne eivät olleet päällekäin.

Mitä ne siis tekevät, kun niitä etukäpäliä pitää koko ajan hieroa. Varmasti asiaa on ennenkin pohdittu, mutta ei ainakaan nyt tule mitään mieleen.

Väkisin hänen nuokkumista horjumista seuratessani olen miettinyt, elämänsä tarkoitusta - mitä ilmeisimmin kännääminen on aloitettu jo anivarhain hänen päästyä näkemääni kuntoon hetimmiten puoliltapäivin tahi hiukan sen jälkeen.

Mistä sen tietää koska siellä on nukuttu? Eivät kaikki nuku klo 23-07, niin kuin kellojen siirto -ketjusta voisi päätellä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mistä sen tietää koska siellä on nukuttu? Eivät kaikki nuku klo 23-07, niin kuin kellojen siirto -ketjusta voisi päätellä.

Onhan se tietty mahdollista, että hän on kännännyt koko yön ja samaa rataa jatkaa aamupäivään ja päivään, mutta se ei muuta perusajatusta, millainen mahtaa olla elämä, jos viikot ovat sitä, että ollaan kännissä - ei krapulassa - puolenpäivän aikaan ja kuten erään kerran kuulin keskustelun ja kitistään sitä ettei saa kunnon työtä hyvällä palkalla. Niin kenties sitä ei saa jos tavat ovat sellaiset ettei viitsi ottaa omasta elämästään mitään vastuuta. Kyseessä on päätelmäni mukaan - tein päätelmän sen läheisen toteamusten perusteella - yhteiskunnan elätti joka itkee sitä ettei saa kunnon työtä hyvällä palkalla, mutta ei sitten ole valmis tekemään mitään sen eteen, että saisi sitä työtä. Sitä on vaikea saada jos arkisin tinttaa viinaa suht usein - minä olen nähnyt sen kolme kertaa noin pariin viikkoon - ja tapansa taitavat olla tällaiset säännönmukaisesti.

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös