Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 604 543
  • 68 365
Suosikkijoukkue
HIFK
Runkk... eiku rentoutusmatskua

Jos ei meinaa uni tulla tai muuten vaan on tarve rentoutumiselle, niin suosittelen lämpimästi laittamaan kuulokkeet korviin (tämä on ehdoton juttu, kaiuttimet eivät toimi tässä tapauksessa yhtään niin hyvin) ja sitten vain nauha pyörimään...

dorka

Jäsen
Jos ei meinaa uni tulla tai muuten vaan on tarve rentoutumiselle, niin suosittelen lämpimästi laittamaan kuulokkeet korviin (tämä on ehdoton juttu, kaiuttimet eivät toimi tässä tapauksessa yhtään niin hyvin) ja sitten vain nauha pyörimään...

Olen tavallaan addiktoitunut noihin ASMR ja varsinkin GentleWhispersin videoihin. On pakko kuunnella aina iltaisin yksi pätkä, kun menee sänkyyn. Sen jälkeen sitten nukahtaakin samantien.

Toi ASMR on kyllä melko vekkuli ilmiö, jonka löysin noin vuosi takaisin. Alusta asti olen ollut aivan haltijoissani.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Olin tänään jonkin aikaa palstaveljelle kuskina. Käännyin spontaanisti Raksilan marketeille. Vänkärin paikalla oleva tuli tietysti mukana. Isonsin Yle Puheen volumea. Helevetin isolle. Politiikkaradio sieltä tuli eli melkoista jaahinkia. Siinä sitten pillurinkulaa kolme kierrosta. Etuikkunat auki ja Politiikkaradio raikui. Tytöt katsoivat pitkään ja pojat miettivät, että pitäisikö noille itkeä vai nauraa.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kirjoittamiensa viestien määränhän ja viimeisen kirjoitusajankohdan näkee, kun antaa hiiren kursorin levätä viestiketjun vasemmalla puolella olevan harmaan pallukan päällä. Jos pallukassa on nuoli, niin siihen ketjuun on ylipäätään kirjoittanut. Jos ei ole, niin se ketju on omalta osalta neitseellinen.

Tokikin näkee, mutta ei se ole niin tähdellistä kuinka monta mihinkin. Vaan ne pelottavat tilanteet, kun nousee joku ketju ja sitten havaitsee kirjoittaneensa siihen noin 10-12 vuotta sitten.

Onkohan tämä helvetin palsta olemassa vielä maailman myrskyissä ja tyrskyissä 20 vuoden päästä. Sitten ihmetellään vielä enemmän mitähän sitä onkaan rustailtu.

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Olin tänään jonkin aikaa palstaveljelle kuskina. Käännyin spontaanisti Raksilan marketeille. Vänkärin paikalla oleva tuli tietysti mukana. Isonsin Yle Puheen volumea. Helevetin isolle. Politiikkaradio sieltä tuli eli melkoista jaahinkia. Siinä sitten pillurinkulaa kolme kierrosta. Etuikkunat auki ja Politiikkaradio raikui. Tytöt katsoivat pitkään ja pojat miettivät, että pitäisikö noille itkeä vai nauraa.

Iästä riippumatta on huomionhakuisuus huomionhakuisille ihmisille tärkeä osa matkalla kohti elämää ilman huomiohakuisuutta. Ja sitten sitä kuolee.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Iästä riippumatta on huomionhakuisuus huomionhakuisille ihmisille tärkeä osa matkalla kohti elämää ilman huomiohakuisuutta. Ja sitten sitä kuolee.
Sehän voidaan melkein mikä vaan laskea huomionhakuisuudeksi. Tuo viestisi esimerkiksi. Kaikki viestisi. Kerro päivän toimistasi, niin minä kerron huomionhakuisuudestasi eri kohdissa päivääsi.

Emme me kaivanneet niiden rinkulankiertäjien ja rinkulan varrella olevien huomiota. Teimme sen sisäisen inspiraation vuoksi. Huomiokortti on niin viime kautta ja yksinkertaisen väärä selitys moneen asiaan.

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Perkule, suonet paukkuu pohkeesta. Ei tästä tule nyt yhtään mitään.

Suosikkijoukkue
HIFK
Siinä sitten pillurinkulaa kolme kierrosta. Etuikkunat auki ja Politiikkaradio raikui.
Onhan tuossa tyyliä, kun vertaa siihen, minkälaista ruskapankutusta niistä supivuuhvereista raikaa noin niikö normisti. Oletteko nimittäin, ihmiset, usein tahi ikuna kuulleet jotakin aivan ihka oikeasti hyvää kipaletta luukutettavan koslastereoista? Omakohtaisesti voin vannoa, että aina, kun joku huomionkipeä luu-ulkoiluttaja runnoo ränttätänttää kumijalkansa poppendaalikoneistosta, se musa on paskaa.

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikä helvetti on Tinder? Nimestä päätellen se voisi olla joku kiinalainen soitinmerkki.

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Testasin millai vakion pelaaminen onnistuu 15 vuoden tauon jälkeen. Aikanaan oli säännöllisesti 10-12 aina oikein. Eilen oli 5 oikein. Ei menny kovin hyvin, mutta kipinä syttyi. Ensi viikolla uusiks.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mikä helvetti on Tinder? Nimestä päätellen se voisi olla joku kiinalainen soitinmerkki.

Palvelu missä miehet vonkaavat pillua ja naiset saavat päättää annetaanko. Noin muutenhan englanninkielen sana tinder tarkoittaa esimerkiksi sytykettä millä voi saada nuotion palamaan.

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Googlailin sattumalta jotain tappeluaiheisia hakuja, älkää kysykö miksi. Päädyin teini-ikäisten Jonneweb foorumille, jossa joku kirjoitti "oletko tapellut" tyyppisessä ketjussa näin:

Vitosluokalla löin eräältä Mikaelilta hampaan irti välitunnilla. Kyseinen kaveri on kova tulevaisuuden NHL-lupaus.

Uskon että pitää paikkaansa, sillä viesti kirjoitettu 2008 kesällä, jolloin Granlund ei ollut vielä minkäänlaisessa julkisuudessa. Oliko edes liigassa pelannut?

Edit: Tässä vielä linkki viestiin, jos konteksti kiinnostaa tarkemmin: koulu tappelut Jonneweb.net

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
I'm back! Hetkellisesti tosin näillä näkymin.

Tässä on tapahtunut kaikenlaista viime aikoina, oikeastaan koko vuotena. Vedän viivoilla alle oleellisemmat:

- Tyttöystävä astui elämääni. Jo oli aikakin kun edellisestä seurustelusta oli kulunut aikaa tosi paljon. Useampi vuosi itseasiassa. Muija on myös se syy (sori nyt vaan) kun en ole täällä enää käynyt. Niin paljon elämässä nykyään kaikkea ettei aika riitä millään kaikkeen mihin haluaisi.

- Työn lomassa aloitin koulun. Päihdetyön ammattitutkinto olisi tarkoitus ajaa läpi. Aiempaa koulutusta ei olekaan niin jospa nyt onnistuisi. Päihdetyö kiinnosta todella paljon kun itsellakin aiheesta saatanan rankka kokemus niin uskoisin siitä olevan jopa hyötyä nykyiseen elämääni. Ja siitä onkin kun ns. kenttätieto on täysin hallussa, ainoastaan ammattilaisena toimiminen on se juttu mitä pitää harjoittaa tosissaan.

- Nautin elämästäni tällä hetkellä täysin. Elän elämäni parasta aikaa, 31 vuotiaana löysin sen kultaisen keskitien. Entinen elämä on taakse jäännyttä elämää ja olen saanut mokani käännettyä voitoksi, se on hienoa. Muutenkaan tässä ei menneisyyteen liikaa tuojoteta tai kuluteta energiaa. Ennen meininki oli kaksi askelta taaksepäin, yksi eteen. Nyt se on toisinpäin.

- Terveelliset elämäntavat on muutenkin tarttunut kuin kulli perseeseen. Pyöräilen duuniin josta saan hyötyliikuntaan tosi hyvin. Katson mitä syön ja liikun. Kerran viikossa kuntosalia työn puolesta, tarkoitus olisi tuotakin lisätä kuhan saa finanssi asiat siihen malliin, että on varaa hankkia kuntosalikortti. Peruskunto on nykyään jo aikas hyvä. Painoa olen saanut tiputettua tosi hyvin. Tammikuu 2013 - tämä hetki niin painoa on tippunut 14kg! Tavoite olisi nyt vielä saada sellaiset viitisen kiloa pois, tosin ei haittaa jos nykyinen paino säilyy jos se lihakseksi muuttuisi.

Siinä kait jotain nykyhetkestä skrivaamista. En tiedä kiinnostaako ketään, mutta ajattelin nyt poiketa täälläkin ennenkuin pää tyynyyn menee.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mukava kuulla, että elämä on mallillaan, Lunatico! Samoin hyvää alkavaa viikkoa!

Erittäin hyviä syitä olla notkumatta Jatkoajan palstalla, sanoisin. Toivottavasti joskus silti aika vielä riittää päivityksien tekemiseen ja vanhojen palstakonkarien tervehtimiseen.

Onhan se ääneen lausumaton fakta sinänsä, että jonkinasteinen perustyytymättömyys omaan elämään, parisuhteeseen tai sen puuttumiseen, työhön tai yleiseen arjen sisällöttömyyteen ja sen tylsyyteen sitä vaaditaan, jotta jaksaa palstalle kirjoitella isoja määriä viestejä vuodesta toiseen.

Ainakin jos Jatkiksen top100-listalle pääsee, niin silloin on täytynyt muutakin kirjoitella runsain määrin kuin vain kiekkoaiheisia viestejä. Tai sitten täytyy olla niin kova kiekkofani, ettei mitään muuta sisältöä elämässä pahemmin ole kuin jääkiekko ympäri vuoden.

Kuinkahan paljon on vaikkapa 10 000 viestin ylittäneissä nimimerkeissä kirjoittajia, jotka voivat aidosti sanoa olevansa onnellisia ja tasapainoiseen elämäänsä tyytyväisiä?

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Kuinkahan paljon on vaikkapa 10 000 viestin ylittäneissä nimimerkeissä kirjoittajia, jotka voivat aidosti sanoa olevansa onnellisia ja tasapainoiseen elämäänsä tyytyväisiä?
Tämän viestin innoittamana täytyi katsoa paljonko olen viestejä tänne postaillut. 2 159 enen tätä nimenomaista viestiä; 1.5 viestiä/päivä. Tuohan on minulle pieni määrä - varsinkin teini-iässä olin aikamoinen forum-whore, posttasin eräille sivustoille varmasti kymmeniä viestejä päivässä. Siitä oli tosin hyötyäkin - musiikki-innostuksien takia englanninkielisillä sivustoilla pyörin, niin nykyään tuo enkku taipuu helpostikin :) Noihin aikoihin en tosin ollut millään tasolla elämääni tyytyväinen - silloin olin ollut yli puolet elämästäni koulukiusattu ja tuolla palstoillahan sitä sitten aikaa vietettiin.

Tällä hetkellä olen kyllä tyytyväisempi elämääni kuin koskaan. Se on jännä miten paljon oma olo paranee, kun vihdoin tuntee kuuluvansa johonkin. Uudelta paikkakunnalta löytyi mahtava kaveripiiri ja valmistumisen jälkeen pääsin duuniin jossa todella viihdyn. Enää ei edes pelota, että "kaikki taas hajoaa", kun tätä hyvää fiilistä on jatkunut jo kolmatta vuotta :) Tavallaan hienoakin, että 12 vuoden paskan (se kiusaaminen + lukio joka oli vielä enemmän perseestä, kun ne samat kusipäät vaan vältteli) jälkeen on vihdoin saanut asiat kuntoon. Nyt osaa arvostaa ihan normaalia elämää!

Jaa, olipas siinä aasinsilta viestimäärästä kunnon avautumiselle :D Noh, ei kai se mitään. Anteeksi hymiöt, joillain ne vituttaa. Mua ei!

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас

Valehtelisin jos väittäisin olevani onnellinen tai tasapainoisessa tilassa - lähinnäkin jälkimmäistä, koska tietyssä mielessä olen onnellinen mutta olosuhteiden pakosta kirjoitteluni palstalle on runsaampaa mitä järkevänä voidaan pitää.

En siis todellakaan voi sanoa olevani tasapainoisessa tilassa ja elämääni kaikella tapaa tyytyväinen. Osaan tasapainottomuuttani aiheuttaviin asioihin voin vaikuttaa, mutta syystä tai toisesta johtuen tällä hetkellä en juurikaan asioiden kulkuun puutu konkreettisin teoin - syksyllä tilanne muuttunee olennaisesti mikäli esim. tilanne töissä ei ole konkreettisella tapaa muuttunut paremmaksi, mitä epäilen suuresti, koska tunne on voimallisesti se, että olen väärässä paikassa ja mikä parasta tai pahinta - väärällä alalla.

Osaan elämääni tasapainottomuutta tuottaviin syihin en voi käytännössä laisinkaan vaikuttaa, ne ovat minun ulottumattomissa mutta niiden ehdoilla minun on elettävä elämääni ja yksinkertaisesti toivottava etteivät asian mene entistä huonompaan suuntaan. Tai on väärin sanoa etten voi käytännössä laisinkaan vaikuttaa, kyllä minä voin, mutta se tarkoittaisi sitä, että minun pitäisi hylätä minulle merkityksellisiä ihmisiä, mitä en ole valmis tekemään nyt tai koskaan.

Tilanne on monella tapaa oudoksuttava, mielummin olisin tänä nimenomaisena hetkenä jossain muualla kuin turvallisessa koto-Suomessa. Tuntuu, että täällä teen arjessa jokainen hetki hidasta mutta vääjäämätöntä kuolemaa.

vlad.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Vähän siellä sun täällä netissä pyöriessäni löysin "mielenkiintoisen" sivuston. PenaServeri vaikuttaa vähän Pasi Viheraho vol.2:lta. Mikäköhän idea näinkin "mielenkiintoisen" sivuston ylläpitämisessä mahtaa olla? Yhtä kaikki - onpahan näitäkin juttuja tullut luettua jo toisenkin rommitotin ajan. Mikäli kaipaat kuvitettua ohjetta vaikkapa kermaisen jauhelihan valmistusprosessista tai paskalla käymisestä, niin...

Ihmisen asialla - PenaServeri
(...vastuu siirtyy nyt lukijalle...)
Mitä vittua mä justiinsa luinkaan?

Kaunis puhelinkuvakin kys. sivulla. Väärällä päällä vaan vastattu lankapuhelimeen.

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Luukkonen on tänä vuonna ajoissa liikkeellä. Ennen se malttoi keskikesään asti olla vankilassa, mutta nyt se päätti karata jo kevään alkavan kukoistuksen aikaan.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Eri sivustoilla pitäisi olla käytössä "tykkää meistä sosiaalisessa mediassa" -pylpyrän lisäksi "vihaa meitä somessa" -napike. Aatosta voisi jatkaa siihen, että yksittäistä juttua voisi inhota julkisesti. Tällä tavalla moni sivusto luultavasti saisi vielä entistä enemmän lukijoita. Vihaa meitä -nappula sopisi ainakin erittäin monen "Tämä on tämä" -otsikointiin perustuviin sivustoihin kuten Yleisradion lätkätoimitukseen, iltaripuleihin, sekä moniin moniin muihin paikkoihin. Soveltuvin osin jopa Jatkoajan verkkolehden klikkihuorausotsikkojuttuihin. Palautekanava olisi tällöin välitön ja luultavasti melko rehellinen.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK

En ihan vielä lukeudu tuohon porukkaan, mutta rohkenen silti vastata esittämääsi kysymykseen.

Itsetuntoni on oikeastaan ainoa asia, joka näiden vuosien aikana on kehittynyt roimasti. Onnellisuutta en muista koskaan kokeneeni ja tasapainoisen elämän kanssa on vähän niin ja näin. Toivoa sopii, että ainakin nuo kaksi asiaa korjaantuu viimeistään siinä vaiheessa, kun 10 000 lähetetyn viestin raja rikkoutuu Jatkiksessa.

Tunnen olevani jonkinlaisessa välivaiheessa, joka on kestänyt jo lähes 15 vuotta. Jotkut asiat menevät eteenpäin - siis työelämässä, mutta yksityiselämässä kaikki on samalla tavalla kuin ennenkin. Eli olen itseni paras ja ainoa seuralainen. Vuodesta toiseen tämä meininki on kyrsinyt, mutta kun en vaan uskalla ottaa kontaktia ihmisiin vapaa-aikanani, joten nyhvään kaiken luppoajan sisätiloissa. Iltakasilta viimeistään sulkeudun kokonaan sisään ja herään taas seuraavana päivänä uuteen ja niin tutulla tavalla etenevään päivään.

Itsestänihän tämä kaikki johtuu, mutta muutos on niin hankalaa.

Viimeksi muokattu:

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täytyy tähän sanoa, että muutos lähtee oikeastaan aina itsestä. Ja siitä kuinka kovasti sitä muutosta haluaa ja on valmis siihen panostamaan. Itse pistin kaiken likoon siinä vaiheessa kun alkoi realisoitua se, että max. puoli vuotta tätä (silloista) elämää ja lappu on varpaassa. Halusin sen toisen mahdollisen vaihtoehdon, sen että olen tässä nyt. No muutoksen tuomat haasteet vei miestä aikalailla 1,5v, en oikein muista siitä ajasta mitään vaikka selvinpäin olikin 99% ajasta. Sitä ennen olin 99% pihalla kuin lumiukko eli muutos oli valtaisa.

Oikeastaan kaikki alko loksahtelemaan tuossa heinäkuussa 2012. Lääkitys vaihdettiin vanhaan tuttuun ja sillä sain asioita kuriin. Tuosta ajasta viime kevääseen eli vappuviikolle 2013 se sitten se todellinen lumipalloefekti alkoi kehittymään, ensin pikkuhiljaa ja sitten vauhtia olikin jo hieman enemmän. Jo syksyllä sain osa-aikaisen työpaikan, joka oli oikeastaan täydellinen next steppi. Kuntouttavasta (16h/vk) siirryttiin pienellä askeleella 23h/vk tahtiin. Nyt, puolivuotta myöhemmin, työtunteja on edelleen samat, mutta tosiaan monimuoto-opiskelu tuli lisäksi. Haaste on taas kova, mutta uskon ja luotan siihen, että selviydyn siitä haasteesta. Ja kun tämän 6kk aikana tajusin mikä ala se mun ala voisi olla tulevaisuudessa ja minkä alan hommissa haluaisin olla, niin hienoahan tämä on. Toki ei munkaan elämä ole täydellistä, sellaista tuskin kellään on. Suurimmat huolen aiheet on pahoissa jamoissa olevien äidin ja siskon elämäntyyli ja meininki yleensä. Huoliakin siis on eikä tässä laitumella ruususateessa pompita vaan tasaisesti mennään ja se on hyvä se.

Suurin ja painavin syy miksi päihdealalle läksin opiskelemaan ja töihinkin menin on se, että en halua kenenkään koskaan käyvän samaa tietä minkä itse kävin. Se tie oli sellainen jota en edes pahimmalle vihamiehelleni haluaisi. Mun piti käydä rekan alla jotta tajusin asioita. Tuurilla siis tässä ollaan, tai siksi, ettei mun aika vielä silloin syyskuussa 2010 ollut. Ja kyllä, enkeleitä oli silloin matkassa useampikin. Ja oikeastaa voi sanoa ihan rehellisesti, että olen jo voittanut enemmän kuin esim. yksikään Eurojackpotin suurvoittajat. Minä voitin elämäni takaisin ja sitä ei mikään raha maailmassa pysty tuomaan.

Jatkakaa vaan jätkät harjoituksia. Koitan silloin tällöin täällä käydä moikkaamassa teitä ja tiedä vaikka jos syksyllä innostuisi taas kunnolla kun KHL kuviot Jokereilla alkaa. Ja onhan noi futiksen mm-kisatkin kesällä :)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy