Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 342 161
  • 66 863

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
On mm-kisojen lippufarssia, väkivaltakohua, yleisökatoa. Kauheesti kotimaisen kiekon ympärillä on negatiivista ilmapiiriä vaikka esmes tän kevään playoffsit on ollut hienoa urheiluviihdettä.

Jotenkin kadehtien seuraa futisihmisten lunkia asennoitumista elämään ja urheiluun. Ehkä vähän on korruptiota kisavalinnoissa, Brasiliassa stadionin rakentaminen keskeytetty kuolemantapauksen johdosta, vuoden 2022 kisaisännän Qatarin rakennuksilla kuolee siirtotyöläisiä satapäin, länsinaapurissa fanit ottaa kuolettavasti yhteen.

Mutta ei se kuitenkaan oo niin nökönuukaa. Tärkeintä että bisse on kylmää, kisavartaat kuumia, studiot viritetty ja Kuningas Jalkapallo pyörii mm-viheriöillä ensi kesänäkin.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Mietin tänään että miltähän tuntuisi jos kaikki hampaat putoaisivat pois ja tilalle kasvaisi nännit. Suun täydeltä nännejä. Kuin turhauttava olisikaan koittaa pureskella nänneillä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Syynäsin paremman tekemisen puutteessa sitä, kuinka monta viestiä olen mihinkäkin ketjuun kirjoittanut, lähinnä näitä parin ekan sivun ketjuja.

Hetken näytti siltä, että suomalaiskansallisesti vitutusketju veisi voiton 149 viestillä, mutta leffakerhoketju otti sitten niskalenkin 158 viestillä.

Pillukarvaketjuun olen kirjoittanut 30 viestiä, ja olen eniten siihen ketjuun kirjoittanut nimimerkki. Sama asetelma Yöketjussa 87 viestillä. Kalsarikänniketjuun olen kirjoittanut yhden viestin pari vuotta sitten.

Kirjoittamiensa viestien määränhän ja viimeisen kirjoitusajankohdan näkee, kun antaa hiiren kursorin levätä viestiketjun vasemmalla puolella olevan harmaan pallukan päällä. Jos pallukassa on nuoli, niin siihen ketjuun on ylipäätään kirjoittanut. Jos ei ole, niin se ketju on omalta osalta neitseellinen.

Kierrätyskeskuksen etusivulla olevista ketjuista on nyt vain neljä ketjua, johon en ole kirjoittanut eli pari musavisaketjua, pieni ja loistava peli -ketju sekä uudehko vastakkainasetteluketju.

Tähän ketjuun olen lähettänyt 146 viestiä.
 

chubster

Jäsen
Pitääkö sitä oikeasti muuttaa takaisin Jyväskylään, jos tahtoo miellyttävän kodin jossa elää sosiaalialan palkoilla.

nimimerkillä
rivari/omakotitalot pk-seudulla hinnaltaan kolminkertaisia.

Muuttaisin takaisin Chicagoon heti, mutta se ei käy. Helsinki ja Jyväskylä sikäli samalla viivalla keskenään viihtyvyydessään. Tosin työt täällä, kai niitä muualtaki sais.

Tähän pohdintaan saattaa vaikuttaa myös se, että mulla oli liikaa aikaa ku heräsin jo kolmelta. Onneks Blackhawksilla oli peli niin oli kattomista. Tänään olis vapaapäivä, ei tarvi siis ees töihi mennä. Huomenna täytyy. Heti aamusta. Siks on iha hyvä jos nyt sais rytmin käännettyä.

Kävisköhä sitä iha oikealla aamulenkillä tänään? Pyörällä toki, juokseminen on typerää.
 

dorka

Jäsen
Näin muutama päivä sitten jäähallin ovilla noin 12-vuotiaan pojan, joka itki pelin jälkeen vuolaasti isänsä edessä. Poika sai sitten siinä itkiessään muutaman sanan kakaistua ulos ja anti oli se, että ei valmentaja voi olla noin ilkeä. No isä vastasi, että ensi kaudella vaihdetaan jengiä, jos sama valkku jatkaa.

Pahoitin mieleni.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Runkk... eiku rentoutusmatskua

Jos ei meinaa uni tulla tai muuten vaan on tarve rentoutumiselle, niin suosittelen lämpimästi laittamaan kuulokkeet korviin (tämä on ehdoton juttu, kaiuttimet eivät toimi tässä tapauksessa yhtään niin hyvin) ja sitten vain nauha pyörimään...
 

dorka

Jäsen
Jos ei meinaa uni tulla tai muuten vaan on tarve rentoutumiselle, niin suosittelen lämpimästi laittamaan kuulokkeet korviin (tämä on ehdoton juttu, kaiuttimet eivät toimi tässä tapauksessa yhtään niin hyvin) ja sitten vain nauha pyörimään...

Olen tavallaan addiktoitunut noihin ASMR ja varsinkin GentleWhispersin videoihin. On pakko kuunnella aina iltaisin yksi pätkä, kun menee sänkyyn. Sen jälkeen sitten nukahtaakin samantien.

Toi ASMR on kyllä melko vekkuli ilmiö, jonka löysin noin vuosi takaisin. Alusta asti olen ollut aivan haltijoissani.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Olin tänään jonkin aikaa palstaveljelle kuskina. Käännyin spontaanisti Raksilan marketeille. Vänkärin paikalla oleva tuli tietysti mukana. Isonsin Yle Puheen volumea. Helevetin isolle. Politiikkaradio sieltä tuli eli melkoista jaahinkia. Siinä sitten pillurinkulaa kolme kierrosta. Etuikkunat auki ja Politiikkaradio raikui. Tytöt katsoivat pitkään ja pojat miettivät, että pitäisikö noille itkeä vai nauraa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kirjoittamiensa viestien määränhän ja viimeisen kirjoitusajankohdan näkee, kun antaa hiiren kursorin levätä viestiketjun vasemmalla puolella olevan harmaan pallukan päällä. Jos pallukassa on nuoli, niin siihen ketjuun on ylipäätään kirjoittanut. Jos ei ole, niin se ketju on omalta osalta neitseellinen.

Tokikin näkee, mutta ei se ole niin tähdellistä kuinka monta mihinkin. Vaan ne pelottavat tilanteet, kun nousee joku ketju ja sitten havaitsee kirjoittaneensa siihen noin 10-12 vuotta sitten.

Onkohan tämä helvetin palsta olemassa vielä maailman myrskyissä ja tyrskyissä 20 vuoden päästä. Sitten ihmetellään vielä enemmän mitähän sitä onkaan rustailtu.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Olin tänään jonkin aikaa palstaveljelle kuskina. Käännyin spontaanisti Raksilan marketeille. Vänkärin paikalla oleva tuli tietysti mukana. Isonsin Yle Puheen volumea. Helevetin isolle. Politiikkaradio sieltä tuli eli melkoista jaahinkia. Siinä sitten pillurinkulaa kolme kierrosta. Etuikkunat auki ja Politiikkaradio raikui. Tytöt katsoivat pitkään ja pojat miettivät, että pitäisikö noille itkeä vai nauraa.

Iästä riippumatta on huomionhakuisuus huomionhakuisille ihmisille tärkeä osa matkalla kohti elämää ilman huomiohakuisuutta. Ja sitten sitä kuolee.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Iästä riippumatta on huomionhakuisuus huomionhakuisille ihmisille tärkeä osa matkalla kohti elämää ilman huomiohakuisuutta. Ja sitten sitä kuolee.
Sehän voidaan melkein mikä vaan laskea huomionhakuisuudeksi. Tuo viestisi esimerkiksi. Kaikki viestisi. Kerro päivän toimistasi, niin minä kerron huomionhakuisuudestasi eri kohdissa päivääsi.

Emme me kaivanneet niiden rinkulankiertäjien ja rinkulan varrella olevien huomiota. Teimme sen sisäisen inspiraation vuoksi. Huomiokortti on niin viime kautta ja yksinkertaisen väärä selitys moneen asiaan.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Perkule, suonet paukkuu pohkeesta. Ei tästä tule nyt yhtään mitään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Siinä sitten pillurinkulaa kolme kierrosta. Etuikkunat auki ja Politiikkaradio raikui.
Onhan tuossa tyyliä, kun vertaa siihen, minkälaista ruskapankutusta niistä supivuuhvereista raikaa noin niikö normisti. Oletteko nimittäin, ihmiset, usein tahi ikuna kuulleet jotakin aivan ihka oikeasti hyvää kipaletta luukutettavan koslastereoista? Omakohtaisesti voin vannoa, että aina, kun joku huomionkipeä luu-ulkoiluttaja runnoo ränttätänttää kumijalkansa poppendaalikoneistosta, se musa on paskaa.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Mikä helvetti on Tinder? Nimestä päätellen se voisi olla joku kiinalainen soitinmerkki.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Testasin millai vakion pelaaminen onnistuu 15 vuoden tauon jälkeen. Aikanaan oli säännöllisesti 10-12 aina oikein. Eilen oli 5 oikein. Ei menny kovin hyvin, mutta kipinä syttyi. Ensi viikolla uusiks.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mikä helvetti on Tinder? Nimestä päätellen se voisi olla joku kiinalainen soitinmerkki.

Palvelu missä miehet vonkaavat pillua ja naiset saavat päättää annetaanko. Noin muutenhan englanninkielen sana tinder tarkoittaa esimerkiksi sytykettä millä voi saada nuotion palamaan.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Googlailin sattumalta jotain tappeluaiheisia hakuja, älkää kysykö miksi. Päädyin teini-ikäisten Jonneweb foorumille, jossa joku kirjoitti "oletko tapellut" tyyppisessä ketjussa näin:

Vitosluokalla löin eräältä Mikaelilta hampaan irti välitunnilla. Kyseinen kaveri on kova tulevaisuuden NHL-lupaus.

Uskon että pitää paikkaansa, sillä viesti kirjoitettu 2008 kesällä, jolloin Granlund ei ollut vielä minkäänlaisessa julkisuudessa. Oliko edes liigassa pelannut?

Edit: Tässä vielä linkki viestiin, jos konteksti kiinnostaa tarkemmin: koulu tappelut Jonneweb.net
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
I'm back! Hetkellisesti tosin näillä näkymin.

Tässä on tapahtunut kaikenlaista viime aikoina, oikeastaan koko vuotena. Vedän viivoilla alle oleellisemmat:

- Tyttöystävä astui elämääni. Jo oli aikakin kun edellisestä seurustelusta oli kulunut aikaa tosi paljon. Useampi vuosi itseasiassa. Muija on myös se syy (sori nyt vaan) kun en ole täällä enää käynyt. Niin paljon elämässä nykyään kaikkea ettei aika riitä millään kaikkeen mihin haluaisi.

- Työn lomassa aloitin koulun. Päihdetyön ammattitutkinto olisi tarkoitus ajaa läpi. Aiempaa koulutusta ei olekaan niin jospa nyt onnistuisi. Päihdetyö kiinnosta todella paljon kun itsellakin aiheesta saatanan rankka kokemus niin uskoisin siitä olevan jopa hyötyä nykyiseen elämääni. Ja siitä onkin kun ns. kenttätieto on täysin hallussa, ainoastaan ammattilaisena toimiminen on se juttu mitä pitää harjoittaa tosissaan.

- Nautin elämästäni tällä hetkellä täysin. Elän elämäni parasta aikaa, 31 vuotiaana löysin sen kultaisen keskitien. Entinen elämä on taakse jäännyttä elämää ja olen saanut mokani käännettyä voitoksi, se on hienoa. Muutenkaan tässä ei menneisyyteen liikaa tuojoteta tai kuluteta energiaa. Ennen meininki oli kaksi askelta taaksepäin, yksi eteen. Nyt se on toisinpäin.

- Terveelliset elämäntavat on muutenkin tarttunut kuin kulli perseeseen. Pyöräilen duuniin josta saan hyötyliikuntaan tosi hyvin. Katson mitä syön ja liikun. Kerran viikossa kuntosalia työn puolesta, tarkoitus olisi tuotakin lisätä kuhan saa finanssi asiat siihen malliin, että on varaa hankkia kuntosalikortti. Peruskunto on nykyään jo aikas hyvä. Painoa olen saanut tiputettua tosi hyvin. Tammikuu 2013 - tämä hetki niin painoa on tippunut 14kg! Tavoite olisi nyt vielä saada sellaiset viitisen kiloa pois, tosin ei haittaa jos nykyinen paino säilyy jos se lihakseksi muuttuisi.

Siinä kait jotain nykyhetkestä skrivaamista. En tiedä kiinnostaako ketään, mutta ajattelin nyt poiketa täälläkin ennenkuin pää tyynyyn menee.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mukava kuulla, että elämä on mallillaan, Lunatico! Samoin hyvää alkavaa viikkoa!

Erittäin hyviä syitä olla notkumatta Jatkoajan palstalla, sanoisin. Toivottavasti joskus silti aika vielä riittää päivityksien tekemiseen ja vanhojen palstakonkarien tervehtimiseen.

Onhan se ääneen lausumaton fakta sinänsä, että jonkinasteinen perustyytymättömyys omaan elämään, parisuhteeseen tai sen puuttumiseen, työhön tai yleiseen arjen sisällöttömyyteen ja sen tylsyyteen sitä vaaditaan, jotta jaksaa palstalle kirjoitella isoja määriä viestejä vuodesta toiseen.

Ainakin jos Jatkiksen top100-listalle pääsee, niin silloin on täytynyt muutakin kirjoitella runsain määrin kuin vain kiekkoaiheisia viestejä. Tai sitten täytyy olla niin kova kiekkofani, ettei mitään muuta sisältöä elämässä pahemmin ole kuin jääkiekko ympäri vuoden.

Kuinkahan paljon on vaikkapa 10 000 viestin ylittäneissä nimimerkeissä kirjoittajia, jotka voivat aidosti sanoa olevansa onnellisia ja tasapainoiseen elämäänsä tyytyväisiä?
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Kuinkahan paljon on vaikkapa 10 000 viestin ylittäneissä nimimerkeissä kirjoittajia, jotka voivat aidosti sanoa olevansa onnellisia ja tasapainoiseen elämäänsä tyytyväisiä?
Tämän viestin innoittamana täytyi katsoa paljonko olen viestejä tänne postaillut. 2 159 enen tätä nimenomaista viestiä; 1.5 viestiä/päivä. Tuohan on minulle pieni määrä - varsinkin teini-iässä olin aikamoinen forum-whore, posttasin eräille sivustoille varmasti kymmeniä viestejä päivässä. Siitä oli tosin hyötyäkin - musiikki-innostuksien takia englanninkielisillä sivustoilla pyörin, niin nykyään tuo enkku taipuu helpostikin :) Noihin aikoihin en tosin ollut millään tasolla elämääni tyytyväinen - silloin olin ollut yli puolet elämästäni koulukiusattu ja tuolla palstoillahan sitä sitten aikaa vietettiin.

Tällä hetkellä olen kyllä tyytyväisempi elämääni kuin koskaan. Se on jännä miten paljon oma olo paranee, kun vihdoin tuntee kuuluvansa johonkin. Uudelta paikkakunnalta löytyi mahtava kaveripiiri ja valmistumisen jälkeen pääsin duuniin jossa todella viihdyn. Enää ei edes pelota, että "kaikki taas hajoaa", kun tätä hyvää fiilistä on jatkunut jo kolmatta vuotta :) Tavallaan hienoakin, että 12 vuoden paskan (se kiusaaminen + lukio joka oli vielä enemmän perseestä, kun ne samat kusipäät vaan vältteli) jälkeen on vihdoin saanut asiat kuntoon. Nyt osaa arvostaa ihan normaalia elämää!

Jaa, olipas siinä aasinsilta viestimäärästä kunnon avautumiselle :D Noh, ei kai se mitään. Anteeksi hymiöt, joillain ne vituttaa. Mua ei!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös